www.asu.pl :: Zobacz temat - ustawienie gazu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ustawienie gazu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Sie 25, 2006 20:53    Temat postu: ustawienie gazu Odpowiedz z cytatem

Skopiowane z forum obd2.pl. Mam nadzieję, że jest to na tyle wyczerpująco, że nie nie trzeba będzie tutaj nic poprawiać, choć jest to sprzed dwóch lat.

Wysłany: Pią Lut 13, 2004 3:05 pm Temat postu: Regulacja instalacji II gen. wg. BogdanS Smile

--------------------------------------------------------------------------------

Regulacja instalacji II gen. wg. BogdanS
Podaje na przykładzie BINGO's ale to mniej wiecej to samo co inne układy.

Reduktor do 1 i 2giej generacji powinien miec 2 sruby regulacyjne.
Jedna od regulacji czułości a druga od WOLNYCH OBROTÓW.

1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:) ) -tym regulujesz cisnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już.
Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było.

2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstepne otwarcie attuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX.

3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przeaczasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĆ BUM!)
Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja attuatora w miare sie ustabilizuje (jesli dziala sonda L) na jakiejs pozycji.
Wg. mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicah 20-30 w dół lub w góre) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja attuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś chora zwężka na wlocie).
No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamu pozycje att. oscylującą wokół 100.
4. Sprawdzamy , czy śruba od WOLNYCH OBROTÓW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakrecona bo wtedy auto raczej zgaśnie.
5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi się attuator.
Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 obr.
{{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (dłuugie przewody itp.) to można pozycje att. dla wolnych obr. ustawić nieco wyżej niż dla 3000.
Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor }}

6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ)
Auto chodzi nam już poprawnie, ale...
7.Teraz najwazniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot):
Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.
Jeśli wychodzi nam, ze wartośc ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser. I odwrotnie

Najlepiej, żeby wartość ta była w miarę równa z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.

JEŚLI OTWARCIE ATTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIĘGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM.

Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia att. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

CUT-OFF Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum temat).

Na koniec mam prośbę. Jeśli ktoś widzi błędy w moim rozumowaniu o sposobie strojenia to prosze o poprawienie mnie. Posty typu: "bzdura" bez podania prawidłowego rozwiązania nie wnoszą nic nowego do tego forum i są moim zdaniem spowodowane często niezrozumeniem tematu i spowodowaną tym frustracją. Tak więc zapraszam do polemiki

Pozdrawiam!
BogdanS
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Sie 27, 2006 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak wszystko by się zgadzało ale jednak attuator to silnik elektryczny ktury dostając impuls wciąga tłok albo wysuwa ale taki mechanizm nigdy nie jest w stanie wsunąc tłoka natyle szybko by zadążył za naszą nogą naciskającą pedał [ geja jak to nazywają w ESCE ] my szybciej otwożymy przpustnicę niż niż attuator cofnie tłok no i bum, dla mnie te użądzenia to coś co powoduje tylko wielkie zagrożenie na drodze bo po strzale samochód staje i nie trudno o kraksę a widziałem takie akcje na ulicach a i sam to sprowokowałem po czym wywaliłem z układu gazu attuator i jeżdżę teraz bezpiecznie, tyle że może nie ekologicznie wg przepisów ale czy mamy tracić życie dla przepisów jestem osobiście za wycofaniem tych cudactw a jeżeli już musi być to takie by było bezpieczne nie tylko dla nas ale i dla innych uczestników ruchu, Laughing dzisiejszy wypadek na A4 daje do myślenia a co by było jak wynik zatrzymania by był spowodowany strzałem efekt końcowy był by taki sam kraksa .Ci co twożą przepisy chyba nie jeżdżą osobiście i dlatego takie wymysły twożą .
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ci co ntworzą przepisy jeżdżą na nasz koszt i nie martwią się spalaniem ani ekologią. Mad Mad Zobacz jakimi brykami i z jakim silnikiem. Evil or Very Mad Evil or Very Mad
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group