www.asu.pl :: Zobacz temat - BLOS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BLOS
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 15:10    Temat postu: BLOS Odpowiedz z cytatem

Już kilka razy trafiłem na opis czegoś takiego BLOS. Warto by przeczytać i może zastosować. Tyle że znowu to jest pareset złotych, ale jak ktoś ma wymieniać komp gazowy to może lepiej coś takiego. Można kupić na allegro.

http://forum.fordclubpolska.org/printview.php?t=5828&start=0
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tigra
*
*


Dołączył: May 30, 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sobie załozyłem takie urządzenie jakieś 3 miesiące temu jak mi sie silniczek krokowy zacinał Naprawdę wart jest swojej ceny dynamika lepsza spalanie mniejsze zadnych klopotów na gazie naprawdę rewelacja
lepiej jezdzi niz na benzynie!!!!! Laughing
_________________
Chrysler Voyager2,4se właśnie zgazowany:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kto Ci zakładał i regulował? Może też spróbuję?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie sadzisz ze check engine bedzie do ciebie mrugal non stop ? Neutral tam niestety mieszanka podawana jest stala .. tak bynajmniej wynika z opisu.

na chlopski rozum mieszanka zmienia sie jedynie w zaleznosci od cisnienia "ssania" powietrza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kumpel ma takie cudo w Voyagerku z silnikiem 3,0 i bardzo se chwali dał za to 300zł
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ktoś ma vana amerykańca to napewno ma silnik na wtrysku. Przecież to nie gaźnik, a ten cały BLOS dotyczy pojazdów gdzie montowano instalację gazową I generacji.
Tam na forum ktoś słusznie zauważył, że jak ktoś ma instalację II generacji to nie mam sensu zakładać jakiegoś tam BLOS'a. Dobry komputer gazowy, sprawne sondy, wymieniane dość często filtry, słowem sprawna i regulowana instalacja gazowa przynajmniej II generacji i wyższej jest zdecydowanie moim zdaniem lepsza niż te opisane od 2004 roku na forum "cudo".
No, ale jak ktoś lubi sobie zafundować jakieś innowacje od czasu do czasu..... to pewnie ma kupę forsy. Razz
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sory za oftop ale ile wam pali gazu mówie głownie o silnikach 3,3 i 3,8??
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 14:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Windstar 3.8l po wymianie sond (2 sondy wymieniłem na przedniej głowicy, tę przed katalizatorem i tę korygującą za katalizatorem. Ta przed wolno reagowała skokami napięcia, w drugiej padła grzałka), filtra powietrza, świec, przewodów WN, ale jeszcze jestem przed regulacją gazu - spalanie gazu spadło w mieście z 25l do 18l, na trasie z 20l do 14l.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tigra
*
*


Dołączył: May 30, 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 01, 2006 16:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakładałem sobie sam
a regulowany był na analizatorze spalin i zaden check właśnie mi sie nie pali
a na silniczku krokowym potrafił się zapalać
moim zdaniem bardziej precyzyjnie dawkuje gaz niż poprzez lambde pozatym ma czym oddychać jego przelot to 70mm dostaje tyle powietrza ile potrzebuje
montaz oraz regulacja jest banalnie prosta
założyłem go ponieważ miałem kłopoty z silniczkiem krokowym wymieniałem chyba ze trzy.
A teraz po założeniu Blos-a KONIEC KŁOPOTÓW Z JAZDĄ NA GAZIE Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Chrysler Voyager2,4se właśnie zgazowany:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co czytalem brc robil blosa +kopa i krokowke .. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2006 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TIGRA jak Cię można znaleść w Warszawie. Chętnie obejrzał bym to rowiązanie .
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tigra
*
*


Dołączył: May 30, 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 05, 2006 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA
przeważnie jestem w Warszawie-Wesołej jak coś podaję swój nr kom
603 666 574
_________________
Chrysler Voyager2,4se właśnie zgazowany:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co na temat BLOS'a powiedzą nasze autorytety z gazownictwa?
Też jestem zainteresowany tym tematem. Chętnie dowiem się czegoś jeszcze.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sporo poczytalem i cos w tym jest. ceny na allegro od 320 zl wiec moze to trza miec?Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blos to zajefajna sprawa gwarantuje ze bedzie dzialal poprawnie pod warunkiem zastosowania wersji z silnikiem krokowym i komputerem wtedy jedynie jest poprawnie wyregulowana mieszanka i na benzynie nie ma oporów powietrza bo zwykły na benzynie i tak ogranicza przeplyw Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może ktoś kto ma to założone cyknie fotke jak to wyglada juz założone
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 03, 2006 10:59    Temat postu: blos Odpowiedz z cytatem

Moj znajomy zalozyl BLOSA do VOLVO 960 3.0L. Po 4 dniach auto mu splonelo.... Confused Gdzies tam zbieral sie gaz ktory w koncu sie zapalil....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niefartownie ...

ale teraz mam pytanie do tych co maja pod reka miarke i silnik windstar 96 3,8l Smile jaki tam jest przekroj dolotu powietrza przed przepustnica?

z tego co czytam blos ma srednice 70mm.. byly tez duze kiedys 80mm ale nie do dostania juz chyba Sad
jarecek mi wykrzyczal ze jego zdaniem blos to jedyne sensowne rozwiazanie skoro chce jezdzic normalnie a nie chce mi sie konczyc mojego sterownika do gazu Wink

chcialbym sobie moze juz w tym tygodniu sprezentowac blosika .. i zastanawia mnie czy te allegrowe BRC dadza rade (albo czy ja dam rade go zalozyc)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA:

i jak.. obczailes ta instalke blosa? Smile bo ja juz mam dosc gazu .. albo zmienili mieszanki albo znowu mi zaczyna 20l wpierdzielac .. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy ostanim tankowaniu też mi wyszło 20l/100. Ale mam kłopoty z komputerem gazowym. Ale patrząc na ceny benzyny to powoli przestanie sie opłacać zakładać instalki gazowe do mniejszych aut. Jeśli ma się spłacać po 30-40 tyś km to ja podarowałbym sobie takie cudo (zakładając spalnie benzyny 8/100) W Poznaniu benzyna 3.65 gaz 2.09. Ropa droższa od benzyny - 3.75!
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Paź 19, 2006 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no u nas podobnie tylko 10gr drozej.
moj komputer od gazu to sciema a nie komputer...
pozatym wkrec sobie srube na moment to zobaczysz ze winnie odzyje ... sadze ze z blosem bedzie podobnie.
mam teraz dylemat tylko czy z komputerem (z silniczkiem krokowym) czy bez - mechaniczengo. do mechanizcnego sklania mnie nizsza cena, jednak boje sie tego ze dalej beda jakies problemy z skladem mieszanki itp...
z kompem (brc just) kosztuje 800zl .. z czego 530 sam blos. i nie wiem czy to jest sens. wiem ze jak bede zmienial samochod to i tak blosa wymontuje... a wstawie palnik stary, blosa mozna tez stosowac przy cng wiec jest jakby 4ever....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Paź 21, 2006 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DUBELT - co to za BLOS z komputerem? Chodzi o to że nie masz kompa i potrzebujesz cokolwiek?
Szukając znalazłem coś takiego:
http://www.blos.prv.pl/
http://wiki.jeep4x4.net/index.php/BLOS
Całkiem fajne artykuły.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Paź 21, 2006 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blos z krokowka to taki co ma silniczek krokowy przesuwajacy slit wzgledem przepustnicy blosa .. z rozwazan moich to pic na wode .. mozna to zalatwic troszke inaczej stosujac zwykla krokowke na wejsciu Smile po co przeplacac 200zl Razz

ja jestem przekonany juz do mechanicznego i bede go zamawial na dniach .. problem tylko w tym ze nie mam przejsciowki gumowej z 70mm na 100mm Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Paź 23, 2006 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec przejsciowke (100>70 guma) dorwalem. od autobusu Wink. koszt 16zl brutto Razz

blosa zamawiam dzis/jutro wiec sadze ze pod koniec tygodnia bedziecie mieli info czy kupuje nowy samochod czy moj smoczek odzyl Very Happy
od jakiegos czasu mecze tego goscia http://www.allegro.pl/item135984242_blos_najtaniej_.html , wydaje sie byc sensowny .. i nie chodzi tu o te kilka zl roznicy Smile

jak ktos ma jakies pomysly zeby nie brac to niech pisze szybko dlaczego Wink

26.10.2006
blosa otrzymalem .. wyglada ladnie .. budowa jak to budowa cepa. tak bylo robic od zawsze gazowki. sadze ze dalbym rade zrobic wlasny o troszke zmienionych wymiarach Razz

stay tuned. w weekend bede walczyl Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Paź 31, 2006 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

więc wznawiam wątek Smile

oto co narazie zrobilem i zaraz napsize dlaczego dopiero teraz.




wymiar gumy w moim windstarze (3.8l 96') to okolo 143-144mm dlugosci. od końca gumy na przepustnicy do konca gumy na obudowie standardowego filtra powietrza. średnice to około 70mm na wlocie przepustnicy, 100mm na wyjściu z obudowy filtra powietrza.


Blos: długość 89mm, średnica wlotu i wylotu to koloło 70mm.

zatem jak widzicie nie jest łatwo dorwać coś co będzie pasowało.

przy zakupie blosa zamówiłem gumkę BRC 70mm średnicy i 60mm długośći. z niej wyciełem około połowe długości - zamontowana w stronę od blosa do przepustnicy.

z gumą z filtra był problem.. ale dostałem taką w sklepie z akcesoriami do tirów i autobusów Wink jak sie okazało jest to jakaś redukcja powietrza z autobusu 98mm>68mm (guma wiec można podociągać troszkę).

problemem teraz jest sposób wklejenia w gumę przed blosem czujnika temp powietrza zasysanego przez silnik - poza tym że taki problem istnieje będą prawdopodobnie duże przekłamania dla komputera pokładowego z uwagi na to że blos jest aluminowy i będzie ochładzał to powietrze o dobre kilka, nawet naście stopni przy pierwszych minutach pracy silnika.

problemem jest tez umiejscowienie tzw odpowietrzenia głowicy... niestety tu proszę cie Rafał o jakieś info, czy się męczyć i to wklejać, czy glowica jest w stanie odpowietrzyć się bez podciśnienia - rurka luzem.

tak btw, guma od obudowy filtra powietrza nie jest docięta jezcze do końca. będzie prawdopodobnie ucięta tak jak kończy się długa obejma.


jak narazie koszt zabawy 370zl (blos, gumy, obejmy, wkład własny - 2 piwa)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przymiarki, dzień 1 Razz
Wyciagniecie mixera zajelo mi 1,5 godziny.. maniaki gazowniki wcisnely go i wkleily w przepustnice ... makabra ...

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i zamontowany :] prezentuje sie tak:




z dolotem gazu wyglada tak (rurke zrobilem jak najkrotsza.. troszke moze za krotka)





odpalony na benzynie wydaje piekny dzwiek american mussle Smile


jade zaraz na analizator i bedziemy informowal co do wszyastkiego - przeczuwam koniecznosc zmiany reduktora .. Neutral ale to pewnie w praniu wyjdzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 12:19    Temat postu: hehe Odpowiedz z cytatem

Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ALE JAZDA !!!

zmienlem filterek, wylalem syf z reduktora.

pojechalem zaregulowac blos'a.
gosc diagnosta uparl sie zeby najpierw jalowe wyregulowac .. i w sumie nie mial racji.

przestraszylismy sie bo co bylo na poziomie 3-4% Neutral i duzo jakichs weglocostam .. skrot na H Wink

(chyba o HC weglowodory chodzilo http://www.sciaga.pl/tekst/34527-35-analiza_spalin )

to zregulowalem na okolo 3000rpm. zszedlem do poziomu 0,15%CO .. Razz
na jalowych obrotach pozniej tez ladnie spadlo duzo ponizej 0,5%

ale problem jest ze wskazaniem tego weglocostam .. mowi ze albo filtry.. albo trafiony katalizator ..

ktos ma pomysl .. ?


aaa wrazenia z jazdy Razz

na benzynce jazda jest o NIEEEBO dynamiczniejsza .. silniczek mruczy jak powinien .. zrywnosc zajebista .. ogolnie nie ma zadnego dlawienia na wolnych czy braku pary .. przy 80km/h jak sie depnie to dalej zasysa w siedzenie.


na gazie .. Smile nie ma roznicy .. nie katuje go z wysokimi obrotami bo wiem ze reduktor jest zjebany Neutral i zamaly wiec normalna jazda.
nie ma szarpania, wszystko jest jak na benzynie.


po prostu na dzien dzisiejszy moge polecic.


bede dawal info jak spalanie i dalej jak wszystko sie zachowuje.

moze nawet check engine nie wyskoczy .. Wink teraz musialem na chodzi odpiac mu czujnik temperatury i zaczal krzyczec ...

do Gobowca:

pisze na tego plusneta ale nie odpwiadasz .. Neutral skanerek chcialbym sobie zrobic Razz i jak masz te czesci to jestem zainteresowany Smile


Ostatnio zmieniony przez dubelt dnia Nie Lis 05, 2006 23:53, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lis 04, 2006 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blos dalej zapierdzela Razz

ale siedze sobie tak i mysle jak to jest z ta regulacja.. niby mialem zejsc z CO do minimum .. ale teraz patrze na wykres


http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html

i pojawia sie pytanie... czy to jest ok, albo czy moje sondy sa nie ok.


bo wg tego ze mam ustawic na blosie jak najnizej poziom CO, wychodzi ze mam podawac mieszanke zubozona .. ? dobrze mysle ? bo sie dzis zagubilem Neutral


niestety check engine mi wywala.. ale to moze z innego powodu. powiedzcie mi prosze jakie gazy monitoruje 2ga sonda za katalizatorem?

UPDEJT niedziela/poniedzialek nov '06

http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=22
Jasno z art. wynika ze lambda bazuje glownie na odczycie ilosci skladu procentowego tlenku wegla CO. ustawienia jakie zrobilem w moim blosie spelniaja normy emisji, ale sa za bardzo wyzylowane. spalanie znajac zycie bedzie mniejsze (takie ustawienia zostawie do konca tego baku)



poprawnymi ustawieniami bedzie ustawienie wysokich obrotow (3-3,5tys RPM) na 0,3% CO, a wolnych na 0,5% CO.

prosze o sprostowanie jesli sie myle

(normy mowia ze na obrotach jalowych niskich ma byc max 0,5% CO a przy podwyzszonych 2-3tys nie wiecej niz 0,3% CO)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przejechany bak .. dziwnie dlugo mi sie wydaje ... wynik: miasto, malo intensywny tryb jazdy 46l LPG - licznik 250km. trzeba do tego doliczyc jakies rozgrzanie silnika dziennie z 1,5km...

z tego co widze na kompie to lambda czesto jest na wysokim wskazaniu .. wiec moze jeszcze cos podregulwoac trzeba.
wg gosci z fordforum club czy jakos tak, z CO krecic sruba do totalnego minimum.... u mnie jeszcze daloby rade zejsc troszke moze ten litr paliwa by sie zaoszczedzilo.

mam nadzieje ze Gobowiec podesle interface, to bede mogl podregulowac na analizatorze i oblukac jak wyglada sprawa na sondach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Gru 03, 2006 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to chyba wszystkich zachece, ale wczesniej maly rys historyczny mojego bledu z blosem i przeliczeniami:

do regulacji blosa zatankowalem pelny bak gazu z shella.
nastepny bak z okazji braku shella pod reka wzielem na syfnym lotosie Neutral
i wyniki wyszly kolo 20l (spalanie laczne z benzyna)

teraz lece kolejny 3ci bak na shellu spalanie dziwnie mnie zaskakuje .. jezdzi sie bardzo dobrze .. pierwszy bak wyjezdzilem jak baba czyli <2000RPM dla sprawdzenia czy przy wysokich czy niskich zjada tak duzo. wyszlo ze przy takim trybie jazdy zjada <17l (lacznie z benzynka) w miescie.
ogolnie spalanie mam w granicy 18l juz przy normalnej jezdzie tj 2500-2700rpm skrzyzowania proste circa 1900-2000rpm

czili jak najbardziej ok Smile

WNIOSEK: Tankuj dobry gaz.

zostaje mi jeszcze:
1. zmiana/regeneracja reduktora z opcja dostawienia nowego odpowiedniej mocy - zaznacze ze teraz katuje silnik na takim do 140HP Neutral (100kW)

2. magnetyzerek na lpg Razz ... lubie fizyke wiec chetnie sprobuje

3. odstraszacz kotow na kolektorze powietrza .. ale to inny topic nie na ten dział Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Sty 18, 2007 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Długo czekałem z napisaniem - (mało casu kruca bomba, mało casu... - "Vabank"), ale powoli i może w kawałkach będzie. Założyłem BLOS'a. Po regulacji wg analizatora samochód stał się bardzo mułowaty. Zatankowałem do pełna. Zrobiłem reset kompa i może trochę pomogło. Porażka. Nie dojechałem nawet do stacji i musiałem przejść na benzynę - spalanie 22-23/100. Wymieniłem także świece na pojedyńcze platyny autolite. Silnik chodzi dużo lepiej. Drugie tankowanie i jeszcze jadę. Spalanie będzie poniżej 19/100. Założony filtr stożkowy powoduje, że strasznie hałasuje w porównaniu z poprzednim filtrem, ale i tak ciszej niż wszystko co jezdzi naokoło Smile. Muszę przerobić (jestem wtrakcie przymiarek) tak by wpakować filtr do skrzynki lub założyć stary (połatać go po ostatnim strzale gazu) i założyć stary płaski filtr. W tej chwili, jak załączy się wentylator to zasysa mi powietrze o temperaturze nawet 50 stopni. Dlatego muszę go jakoś podłączyć do rezonatora i zaciągać powietrze z nadkola.
Ale teraz naważniejsze. Wczoraj zrobiłem sobie regulacje. Przeczytałem, że dobrze jest BLOS trochę odchylic od pionu - zrobiłem. Podpiąłem się przez OBD2 i sprawdzam napięcie na sondzie. Reguluję i mam kłopoty aby zubożyć mieszankę, W końcu jest w miarę dobrze - trochę za bogata, ale lepiej to niż uboga. Postanowiłem jeszcze przejechać się i zobaczyc jak wtedy będzie wyglądał odczyt sond. I tu zaskoczenie. Czytałem, że BLOS'a należy stroić na hamowni i chyba w przypadku mojego autka może to być prawda. Wskazania od sondy znacznie podskoczyły. Napięcie w okolicy 0.8V czyli mocno za bogato. Metodą prób i błędów wkręcałem śrubę aż jadąc przy obrotach 1900 mieć około 0.6V, potem podregulowałem dla jałowych i jeszcze raz 1900 oraz jałowe. Wskazania sondy to około 0.6V. Na koniec sprawdziłem jakie są odczyty dla obrotów dla 1900, ale stojąc na poboczu - mieszanka lekko uboga. Czyli ewidentnie jest różnica dla pracy na biegu i podczas postoju. Testy podczas jazdy robiłem wymuszając II bieg (coby nie rozpędzać się za bardzo), następnie przechodziłem na III (wyłączyłem overdrive) i na końcu już tylko kontrolnie na IV biegu. Wygląda to dobrze, ale i tak chyba zrobię sobie analagowy miernik napięcia i podepnę się bezpośrednio pod sondę, a nie przez OBD2. Czy jest ktoś kto ma BLOS'a i może pomierzyć sobie napięcie na sondzie? Chodzi o różnicę między jazdą i postojem dla tych samych obrotów. Nawet nie zawracam sobie na razie głowy wskazaniami CO i HC.
Na razie kończę. Proszę o odczyty sond innych BLOS'owców.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sty 18, 2007 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mieszanka gazowa zmienia sie liniowo w blosie... a to jak wiesz kontrolowane jest mechanicznie. jak masz przyspieszenie to membrana daje troszke bogatsza na poczatku pozniej zubaza.... Smile

jak spalanie w koncu po przestrojeniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja zachęcam wszystkich którzy mają wątpliwości co do blosa o zerknięcie na moje boje z blosem w megane:
http://www.pykur.pl/ - trzeba wybrać z lewej Porady i już Montaż blosa.

Wkrótce to samo zawita w voyku, jak dobrze pójdzie to jeszcze w tym tygodniu.

Blos ma olbrzymią zaletę - żadnych wybuchów i można zapomnieć o częstszej zmianie świec i kabli.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Czy ktoś montował Blosa do Taurusa 3 gen.? Jaka jest średnica dolotu (ta przed przepustnicą) na którą nachodzi wąż gumowy od filtra powietrza.
Mi wychodzi, że to 70mm. Proszę o potwierdzenie. Chcę założyć BLOSA i nie wiem jaką gumę kupić (nie mylić z prezerwatywami). Myślę, że wystarczy mi tylko jedna 70-70mm. Jak się mylę to proszę o poprawienie mnie. Pozdrawiam
Sorry za jeszcze raz ale tak będzie szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:57    Temat postu: Blos w Taurusie 3 gen Odpowiedz z cytatem

Powiedzcie mi jak zamontowac BLOSA w Taurusie. Kupilem cudenko z BRC ale jak zaczołem montować okazało sie że jast tam tak mało miejsca ze nie da się tego zamontowac bez jakiejs kombinacji. Moze ktos juz montował BLOS-a do taurusa i podeśle jakieś fotki lub opis.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Sro Wrz 19, 2007 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tak to właśnie z tym forum jest! Zero, jakiej kolwiek reakcji. Nawet, ASU ma głęboko w d..... moją prośbę. Zastanawiam się nad sensem istnienia tego forum skoro tak się dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 19, 2007 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze po prostu nikt nie montowal blosa do taurusa i nikt nic nie pisze zeby nie zmyslac?
druga sprawa to lepisj zalozyc odobny watek i zatytulowac go np"jak zalozyc blosa do taurusa" niz podpinac sie pod istniejacy i to tak stary. po prostu moze tu nikt nie zaglada...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Wrz 19, 2007 12:49    Temat postu: Re: Blos w Taurusie 3 gen Odpowiedz z cytatem

pc napisał:
Powiedzcie mi jak zamontowac BLOSA w Taurusie. Kupilem cudenko z BRC ale jak zaczołem montować okazało sie że jast tam tak mało miejsca ze nie da się tego zamontowac bez jakiejs kombinacji. Moze ktos juz montował BLOS-a do taurusa i podeśle jakieś fotki lub opis.
Pozdrawiam.


byc moze nikt nie montowal blosa do taurusa, ja calkiem niedawno mialem taurusa na warsztacie-ale nie pamietam jakby tam blosa wsadzic, albo jakie ma dolot wymiary.

zrob zdjecie silnika, pomierz srednice rur i napewno jakas koncepcje wymyslimy, moze jakis filtr stozkowy, albo cos innego zeby zyskac miejsce
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Sro Wrz 19, 2007 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3435236[/url] Jezeli masz taki taki silnik co na linku to jakos nie widze problemu z zinstalowaniem blosa , rurę orginalna zostawił bym w spokoju a dobrać cos inego (lub innego auta o tej samej srednicy)tniesz na pół i zakładsz tego blosa , tylko nie wiem co to za filozofia zmierzyc sobie srednice dolotu Shocked , sciagasz rure i masz wszystko jak na dłoni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Wrz 20, 2007 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patrząc na zdjęcie nie powinieneś mieć kłopotów z zainstalowaniem blosa. Tak jak napisał adam77 - wstawiłbym inna rurę kolektor-filtr zamiast oryginalnej. Ja w tej chwili próbuję przywrócić oryginalną puszkę filtru powietrza i rzeżbię z rurami aluminiowymi, distalem i włókniną. W stożku który zamontowałem zauważyłem, że powyrywało bawełnę która znajdowała się między siateczkami więc nie za bardzo już spełnia swoje zadanie. Nie mówiąc o tym, że ciągnie ciepłe powietrze z komory silnika i hałasuje więcej niż oryginalny filtr. Tylko najpierw podłączę tester sondy lambda...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Wrz 20, 2007 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale wstawiam fotki z efektami mojej walki z Blosem w Fiero - jak widać można zostawić oryginalną puszkę (z wkładeczką K&N) i zrobić to całkiem estetycznie:

i drugie foto...

_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Wrz 21, 2007 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal_ram - wstaw sobie silniczek krokowy. Mogą się doczepić na przeglądzie lub kontroli. A wykonanie faktycznie - ładnie, estetycznie i z krótkimi rurami. rozumiem, że zero problemów. Nie wiem, czy kolanka nie powodują odbicia i zawirowania. Lepiej byłoby na bardziej wyprostowanym torze przelotu, ale tu nie ma gdzie. W Taurusie widać że jest trochę więcej od filtra do kolektora więc może wyjdzie lepiej. Pytanie tylko czy PC się nie obraził i zajrzy tu jeszcze Smile
Ja właśnie zrobiłem sobie jazdę z podłączonym testerem sondy lambda. Niestety, tak jak się spodziewałem - na jałowym mieszanka OK, ale jak tyllko ruszyłem to uboga. Stanąłem, odkręciłem trochę BLOSa i znowu jazda testowa. Trochę lepiej. Przed wyjazdem na wakacje był na regulacji, ale to było ponad 4tyś km temu i nie miałem okazji odczytać napięcie. Muszę wierzyć, że było dobrze. Będę musiał jeszcze sprawdzić jak wygląda mieszanka przy większym obciążeniu autka - czyli zapakować rodzinkę, zatankować i wtedy obserwować. NIe wiem dlaczego wszyscy opisują, że napięcie na lambdzie przy BLOSIE powinno falować tak jak przy benzynie. U mnie tego nie ma przy gazie. Na benzynie pięknie chodzi (jak to piszą - stechomiotrycznie?), na gazie jest w jednym miejscu i co najwyżej trochę przesuwa się góra-dół. Zobaczymy jak trochę więcej poekperymentuję.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 6:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki koledzy, że sprawa się ruszyła i jest trochę wątków z próbą pomocy. Ale problem jest i w brew pozorom spory. Zanim kupiłem blosa też mi się wydawało że pod maską jest masa miejsca. Ale gdy zamontowałem blosa przed przepustnicą i (na przepływomierzu pozostała klapa bezpieczeństwa to niestety nie ma jak poprowadzić przewodu. Mogę oryginalny przewód pociąć i może by coś z tego wyszło ale w takim przypadku nie będę miał jak zaradzić problemom gdy ta operacja nie wyjdzie i bedę musiał wrócić na bęzynę. Szukałem przewodu od innego auta ale mieszkam w niedużym miasteczku i niestetyt nawet na szrocie nie widzieli przewodu dolotowego o średnicy 70mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W firmie Jacky kupiłem te kolanka, redukcję 90/70 mm i rurę chromowaną - niewielki koszt, a efekt estetyczny zachowany Smile
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup sobie od malucha rure od ogrzewania jest ona troche wieksza ale opaska sciagniesz i bedzie cacy ja tak mam zrobione w scorpio i działa juz ponad rok



To zobacz ile ja musiałem sie nameczyc z blosem w scorpio 2,9

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie Maj 04, 2008 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam jeszcze do tematu, że do blosa idealnie pasują rurki kanalizacyjne 67/75 , dostępne w sklepach budowniczych, można dobierać różne kolanka pod różnymi kątami. W tani i prosty sposób można zbudować solidny dolot jeśli nie da rady zainstalować go w oryginalny gumowy dolot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzeję trochę ten stary temat.
Moja instalacja gazowa sprawuje się średnio. Nie mam funduszy na sekwencję bo dopadła mnie przy okazji konieczność wymiany katalizatorów i czujnika abs. W oczekiwaniu na odpowiedź luky'ego na mój inny post zacząłem zastanawiać się nad BLOSEM. Nie będę pytał jakie są doświadczenia użytkowników, problemy itp bo było to już szczegółowo omówione.
Pytanie moje brzmi:
Czy jest w woj. dolnośląskim ktoś, kto sprawnie potrafi wyregulować BLOSA? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc w tym zakresie. Nie mam interface'u OBD2 żeby samemu sprawdzić odczyty sond.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak na prawdę, to każdy gazownik, który posiada analizator spalin powinien sobie poradzić. Nie ma w tym nic skomplikowanego... SERIO
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group