www.asu.pl :: Zobacz temat - jakie powinny byc zakresy pracy lambdy?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakie powinny byc zakresy pracy lambdy?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sie 01, 2006 17:20    Temat postu: jakie powinny byc zakresy pracy lambdy? Odpowiedz z cytatem

rozpracowuje wstepnie algorytm sterowania w moim przyszlym kompie do gazu. niestety zastanawia mnie jaki jest zwiazek tpsu i jakosci mieszanki. z wlasnych obserwacji zauwazylem ze komp pokladowy podwyzsza zakres mieszanki w zaleznosci od otwarcia przepustnicy.

do gazowego wymyslilem takie cos:

zakres
0,35 - 0,75V praca normalna przy TPS =< 1,5V
0,45 - 0,9V praca przy TPS >1,5
0,6 - 1V praca w przypadku zbocza TPS narastajacego o 0,3V do momentu spadku zbocza o 0,15V
0,8 - 1V przy TPS narastajacym przynajmniej 1V do spadku zbocza o przynajmniej 0,3V


? ktos ma inny pomysl ? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś zrobiłem sobie małą jazdę z laptopem i namąciło mi to w głowie. Wg czytnika OBD2 (i sprawdzone na schemacie) mam cztery sondy w dwóch bankach. Rozumiem, że dwie to przed katalizatorem, następne (nazwę je tylnymi) to te za.
Na benzynie pierwsze pokazują napięcie od 0 do 0.8V drugie dwie pokazują 0V. To wskazywałoby na prawidłową pracę katalizatora i silnika. Jest tak na jałowym i przy 2tyś obr.
Natomiast na gazie OBD2 pokazuje mi dziwne rzeczy - pierwsza sonda czasami "wachluje" 0-0.8V, ale przeważnie oscylowała około 0,5V. Druga genaralnie stoi na 0.24V. Tylne cały czas 0V.
Program do komputerka gazowego pokazuje tylko jedną sondę. Myślę, że tylko tę jedną (mogli?) podłączyli i wg. tego powiniem pracować cały gaz. Ale tak jak na jałowym czasami sonda wachluje napięciem, tak na 2.5tys obr. mam linię prostą. Guru - Jarecek na urlopie więc najlepsze źródło nie pomoże, ale napewno znajdą się inni którzy podpowiedzą czy to normalne na gazie i co mam powiedzieć gazownikowi by poprawił gdy pojadę do niego. Wg. mnie sonda powinna pracować (wachlować) w każdym zakresie obrotów i skoro tak nie jest to gdzie szukać błędu. Przypomnę, że czasami wachluje. Jutro sprawdzę jeszcze raz.

PS. Poradzcie tylko jak założyć stronę z której mógłbym wkleić na forum zrzuty ekrany.

[/img]
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Sie 13, 2006 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wchodzisz na te strone http://www.imageshack.us/ ,nastepnie naciskasz "przegladaj" pokazujac co chcesz zamiescic,potem na dole "host it" i czekasz az pokaza ci sie na dole linki do twoich obrazow,no i nam kopiujesz same linki (ten gdzie napisane direct cos tam)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Sie 14, 2006 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem zrzuty i oto one:
praca silnika na benzynie, widać że sonda pracuje na jałowym, 2tyś i 3tyś obrotów. Przejście na wyższe obroty widać po linii TPS'a :
http://img146.imageshack.us/my.php?image=benzynaokfe7.png
złapałem też taki wykres na jałowym na benzynie - bardzo nieregularny przebieg:

Teraz praca na gazie:
tak pracował przed restartem komputera gazowego. Praktycznie ciągła linia bez względu na obroty, to samo dotyczy się actuatora, nie widać aby pracował:

ordynarne wyjęcie bezpiecznika i póżniejsze autoprogramowanie. Widać, że sonda pracuje na jałowym, 2tyś, 3tyś obrotów.

praca sondy po przegazowaniu go trochę - przebieg na jałowym już mnie się nie podoba. Na szczęście jest w górnym zakresiem, czyli jest za bogata. Złapałem ekran w innej kolejności obrotów, najpierw jest 2tyś, potem jałowy, następnie depnięcie na 3tyś. Widać jak pracuje actuator, mocno otwiera się i następnie schodzi do ustalonej pozycji. Na biegu jałowym znowu actuator stoi na jednej pozycji. Może trzeba przeczyścić krokowy?

Jak pojeżdżę trochę to sprawdzę znowu przebiegi. Czy TPS nie powinien mieć bardziej wygładzoną linię? Czy może to wynik próbkowania?
Póki co czekam na propozycje co jeszcze sprawdzić lub może od razu dostanę diagnozę.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jest prawda ze sondy maja miec 0V i ze to poprawna praca pracuja tak samo jak te przed katalizatorem lecz z opoznieniem lekkim wiec albo masz padniete albo program przeklamuje !! tak czesto bywa przy scanerach domowej produkcji i darmowym sofcie sonda na biegu jalowym kazda ma pracowac z falą od 0-0,8V na gazie zmieni sie czas bedzie fala poszarpana ale tez ma pracwac w zakresie minimu do 0,7V wtedy jest sprawna a co do tej co pokazuje ci stale na gazie 0,5 V to jest wyemulowana i to nie jest autentyczny jej parametr tylko ustalony w kompie od gazu co do Tps to nie tylko ziweksza dawke paliwa ale zmienia czasy wtrysku,przesuniecie zaplonu i wiele innych parametrow jak równierz steruje skrzynia biegów i powiem tak szczegolnie dla dubelta Smile ze jednak lepiej zalozyc orginalny sterownik i miec po klopocie raz go ustawic i nie grzebac a ustawienie pozostawic gazownikowi wkoncu 20-40zl to nie majatek a po co sie samemu meczyc bo widze ze cos kombinujesz juz z produkcja sterownika wlasnego Smile to sa lata eksperymentow przez producentow wiec domowym sposobem nie polecam szkoda czasu i nerwow Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Domowy hard- i darmowy software póki co nie zawiodły mnie. Wskazania na tylnych sondach były 0V gdyż tych sond nie ma! A zawiodła moja wiedza która bazując na odczytach pokazujących tylne sondy nie była skorelowana z wiedzą praktyczną i z tym że tych sond fizycznie nie ma u mnie! Mam pytanie do innych właścicielach Wini 95-99 z silnikiem 3.0, czyli tymi produkowanymi na europę - czy u Was także nie ma sond za katalizatorem? Warsztatowiec powiedział że tak może być. Jako przykład podał Renault19 - produkowane na Francję miały katalizator, a te na Belgię nie miały, gdyż przepisy wtedy nie wymuszały katów.
Drugie pytania ogólne do wszystkich. Na sofcie do LOVECO jak widać na powyższych wykresach mam pokazany min. actuator. Jak widać też czasami jest to linia prosta. Mam nadzieję, że to są odczyty pozycji silniczka krokowego, a nie pozycję którą chce wymusić komp gazowy. Czy ktoś może mnie utwierdzić w moich nadziejach? Druga rzecz, to jeśli to jest odczyt i silniczek zacina się to ile kostuje nowy silniczek, czy też raczej pomęczyć się i przeczyścić ten który mam. Przypomnę tylko silniczek ma 5 lat i przejechane na gazie ~120tyś km.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety JARECEK, mojego gazu nie potrafia w mojej wsi (szczecin) wyregulowac. jade do gazownika z lapem i softem a ten mi mowi ze srube.. nastepny ze nie zrobi bo landi to beznadzieja .. i tak dalej .. mam tego dosc.. nie chce pakowac 300zl na jakiegos dziwnego kompa, zmiane nastepna instalacji tu sie pojawiaja koszty 500-600zl w warsztatach .. Neutral paranoja..

wole samemu zrobic sobie sterownik i na podstawie kilku przebiegow z benzyny pobranych z oscyloskopa wyskrobac jakas sensowna funkcje.

a dodatkowo jak napisales .. kwestia sterowania skrzyni przez tps .. Neutral to ja tego nie widzie jak jakas "universalna" centralka sobie z tym ma poradzic ..
wazne jest to zeby byl zapas mocy zeby skrzynia sobie przerzucila cosik w ktoras strone chyba ..

a najlepsze jest to ze nie rozumiem jak to sie dzieje. na P centralka reguluje mieszanke .. na D juz niestety nie Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DUBELT - poczytaj o BLOS'ach. Może będzieś drugim na tym forum z takim ustrojstwem, zamiast kupować nowy komp gazowy taniej wyjdzie BLOS. Gaz masz wbityw dowód rej. a jaka to jest instalacja - nikt nie będzie sprawdzał.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group