www.asu.pl :: Zobacz temat - Ogłaszam konkurs: temat klima
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ogłaszam konkurs: temat klima

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 16:16    Temat postu: Ogłaszam konkurs: temat klima Odpowiedz z cytatem

Witam.

konkurs dotyczy klimy w Grandzie, 3,3. Byłem w piątek u Rafała i przy całym szacunku do jego i mojej wiedzy, inteligencji, elokwencji, chumoru, itp, nic nie poradziliśmy.
Streszczam temat:
miesiąc temu zrobili mi sprzęgło klimy, nabili, odpalili i śmigała, że aż miło.....było niestety tylko 4 tyg. W pewnym momencie przestały się włączać wentylatory przy włączeniu kompresora. Efekt jest taki, że jak pstryknę klimę to wentylatory stoją, kompresor chodzi a zawór ciśnienia syczy, ponieważ podczas upałów gaz się mocno rozpręża. I oczywiście brak efektu chłodzenia.
Przekaźnik wentylatorów jest sprawny, wlączają sie jak się silnik zagrzeje. Układ klimy nabity, sygnal z kompa po włączeniu klimy wychodzi.
Na próbę podczepiliśmy z innej fury: komputer, panel wewnętrzny, czujnik ze skraplacza (taka szpilka), i nic. Skaner wyświetla błąd: cooldown, jak się dowiedział Rafal, jest to błąd drugiego biegu wentylatorów. Dadam jednak, że ten błąd już się wyświetla od kiedy kupiłem furę, wyświetlał się również jak klima chodziła te 4 tyg.

Jarecek, którego znalazłem nad morzem (pozdr) wspomniał coś, że może być zapchany dren, którym uchodzi skroplona woda i to moze powodowac jakies niedomagania???

Jeżeli coś pojebałem to temat zna również doskonale Rafał, może coś doda od siebie.

Nie wykluczam nagrody, dla trafnej diagnozy(np. uścisk dłoni, jakiejś fajnej osoby Smile)

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jurekk5
*
*


Dołączył: May 26, 2006
Posty: 8

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 20:34    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

takie objawy jak opisujesz to mogą być związane z jej przeładowaniem zmiez jakie ma ciśnienie jak chodzi auto i no jakiej temperaturze łatwo zmierzyć manometrami od lodówki jak wiem to powinna chodzić na manometrach na 0 stopni a ciśnienie koło3,3-4 atm Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale tak sama z siebie nie może się przeładować. Z tego co piszesz wynikałoby, że przez miesiąc się doładował układ!!!???!!!??? Ciśnienie jest w układzie bardzo wysokie, co wynika z tego, że czynnik nie jest schładzany wiatrakami co powoduje jego rozprężenie. Czyli prawdopodobnie najpierw przestały chodzić wiatraki, potem czynnik się rozprężył.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a kapilary z powracajacym czynnikiem sa drozne ? no niestety chyba przydaloby sie ro rozlozyc na czesci pierwsze i wtedy daloby sie okreslic czy elektronika czy cos sie gdzies zapchalo ..

zasada dzialania klimy to tak jak lodowka. jesli kompresor lata to musi tloczyc cos. jak jest wysokie cosnienie to mozliwe ze jakis zawor nie puszcza czynnika w obieeg a kompresor caly czas dowala co tam uda mu sie wpompowac ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Czw Sie 03, 2006 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem się po części sam rozwiązał. Teraz nawet kompresor się nie załącza Very Happy
Kalibracja nic nie daje.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 03, 2006 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bylem niedawno nabic klime w Astro w katowicach,po podlaczeniu manometrow okazalo sie za na niskim cisnieniu niejest zupelnie drozna wiec gosciu uczciwie ostrzegl mnie ze nawet nabita nie bedzie chlodzic tak jak powinna i to raczej przy wyzszych obrotach.Przy okazji opowiedzial jak z kolega meczyli sie przez 2 tygodnie przy lexusie ktory mial rowniez zatkanie i dopiero rozkrecenie calosci pokazalo zatkany przewod.Mozesz miec cos podobnego i moze czekac cie duzo grzebania,bo to ze na manometrach wychodzi ze jest zatkanie to automatycznie nie pokazuje miejsca w ktorym ono jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sie 13, 2006 19:21    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

Opisales chyba wszystko.

Problem jest w tym ze nie chce wlaczyc wentylatorow ktore ladnie zbilyby cisnienie. Kod ktory sie wyswietla ( mrygaja kontrolki od AC i Recyrkulacji powietrza ). Z tego co sprawdzilismy to chodzi o cooldown i na tym stanelo.... Ja mam brak pomyslow.... Praktycznie jesdyne co zostalo to cos z ukladem lub sprezarka. Jesli chodzi o elektronike to wymienilismy wszystko..... Kto to rozgryzie to tez mu uscisne dlon Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
oczkoo2
*
*


Dołączył: Jun 14, 2007
Posty: 34

PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Asu czy rozwiązałes ten problem z klima bo ja mam identyczne objawy

mecze się z tym o miesiąca

pozdrawiam oczkoo2 voyager 97r. 3,3 B+G
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dmucha
*
*


Dołączył: Apr 25, 2006
Posty: 48
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Cze 23, 2007 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jeszcze jest coś takiego jak moduł wentylatorów. Question Powinien znajdować się z przodu samochodu po prawej stronie stojąc przodem do auta, przynitowany do podłużnicy takie małe ustrojstwo Idea . Na pewno znajduje się w benzyniakach, w dieslach nie występuje. Coś takiego kiedyś też mi sugerowali ale nic takiego oczywiście nie znalazłem( w dieslach nie występuje). Z tego co się dowiedziałem to w dieslach jest to sterowane z komputera.
Póki co spec od klimy też mi powiedział, że mam za wysokie ciśnienie za sprężarką i cały czs mówi, że wentylatory źle działają Sad . Wysłał mnie nawet do elektryka i nic w dalszym ciągu to samo. Na dzień dzisiejszy klima mi działa.
Oczywiście muszę znaleźć gdzieś porządnego fachowca do odczytania kompa ale jak na razie to nie znalazłem żadnego dobrego fachowca w Poznaniu. Oczywiście jak znacie kogoś to mile widziane sugestie?
_________________
VOYAGER 2,5 TD 1997r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie byłem, ale dwóch mi go polecało - Poznań, ul Gostyńska, Janusz Kędzia. Ma wszelkie maszyny by się podpiąć do kompa. Już się umówiłem jak tylko znowu wyskoczy mi kontrolka ABS, bo muszę to zrobić w ciągu 40 odpaleń silnika
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam>
No cóż problem poważny ale po kolei:

1. po pierwsze proponuję sprawdzić ponownie ciśnienia w układzie. Skoro sprężarka chodziła ia zawór syczał, to może zawór rozszeżalny wyrzucił czynnik żeby nie rozwaliło układu.

2. Podpiąć się w dobrym serwisie klimy do urządzenia zwanego Sherlockiem. Dość dokładnie stawia diagnązę co może być przyczyną tych kłopotów.( opis na wydruku - czarno na białym )

3. Przepłukać układ. W porządnych serwisach mają już maszyny do płukania układów klimatyzacji. Jest to dość czasochłonna impreza i dość kosztowna ok 300zł, ale wywala całe świństwo z układu ( najczęściej jest to rozpuszczony osuszacz, albo opiłki z zacierającej się sprężarki)

4. Bez naprawy wentylatorów się nie obejdzie.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group