www.asu.pl :: Zobacz temat - Tajemniczy byku
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tajemniczy byku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 13:17    Temat postu: Tajemniczy byku Odpowiedz z cytatem

Nieco mniej tym razem, ale jednak:
Przyszedl mi alternator z hameryki. Byku zdecydowal nie ladowac mimo tego. Sprawdzilem wszystkie kable i jest wszedzie przejscie gdzie powinno byc. Alternator jest uzywany z 2004 roku. Zeby bylo smieszniej to kontrolka ladowania na klusterze, ktora nie dzialala, nie dziala dalej. Coprawda na poprzednim alternatorze nie dzialala ale ladowal. Teraz nie dziala kontrolka nie laduje alternator i kable, zarowka i bezpieczniki sa ok. Jednym slowem wszystko dziala a nic nie chodzi Smile A drugim slowem: HEEEEEEEEEEEEElp !!!
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 0:50    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze 2 pytania:
1. Czy wie moze ktos jaki woltaz panuje w regulatorze?
2. Jak wyglada wirnik przez ktory regulator napiecia podaje mase, i gdzie go moge znalezc?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdż czy alternator jst sprawny
- zrzuć wszystkie kable z niego
- pomiędzy masą a tym grubym przyłonczem prądowym podłącz np żarówke reflektorową
- uruchom samochód. Jeżeli arternator jest samo wzbudny powinien już dać prąd i żarówka by się słabo jażyła
- jeżeli nie świeci podaj (+) z akumulatora (raczej nie bezpośrednio a np przez 20W żarówke na pin na alternatorze do którego był podłączony przewód z regukatora napięcia. W tym momencie żarówka powinna rozbłysnąć pełnym światłem
Jezeli tak nie będzie to coś jest z alternatorem
Jeżeli chce ci sie go rozbierać to zajżyj czy np. szczotki ma dobre, może któraś jest zawieszona, albo z alternatorem iw ręku dz do elektryka samochodowego.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- jeżeli nie świeci podaj (+) z akumulatora (raczej nie bezpośrednio a np przez 20W żarówke na pin na alternatorze do którego był podłączony przewód z regukatora napięcia. W tym momencie żarówka powinna rozbłysnąć pełnym światłem


Witaj.
Pierwsza opcje zrozumialem, a tej drugiej nie bardzo rozumiem.
Nie kumam, bo u mnie alternator nie ma pinow do którego jest podłączony przewód z regulatora napięcia. U mnie sa tylko dwa przewody idace z regulatora i nie sa polaczone w zaden sposob do alternatora. Jedynie stykami na regulatorze. Moge jedynie sprawdzic mase alternatora podlaczajac (+) grubym przewodem do alternatora dajac w to samo miejsce jeden koniec zarowki a drugim do obudowy alternatora. Czy to o to chodzi. No i jesczcze moge to sprawdzic dajac jeden koniec zarowki do (+) na aku a drugi do obudowy alternatora, co wychodzi na to samo.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

klasycznie alternator powinien mieć 3 wyjścia. Choć po mału nie nadązam za elektroniką jako mechanik z własnego doświadczenia
-1 prądowy
-2 na kntrolke łądowania
-3 na wzbudzenie-inaczej na szczotki
i ten + musisz podać właśnie na szczotke
Włąśnie zajżałem pod maske do mojego Winiego i u mnie są
oprucz głuwnego prądowego przewodi 1 cieńki jak podejżewam do kontrolki i wtyczka z 3 przewodami w tym 2 cieńsze i jeden grubszy
Jak podejżewam te 2 cieńkie są z diod od samowzbudzenia i jeden grubszy. jak podejżewam właśnie na szczotke. I do niego należało by podłączyc + z akumulatora.
Zwróć jednak uwagę na PODEJZEWAM i miej to na uwadze.
sądzę jednak ze jeżeli przez żarówke 5-10 watową podasz na którykolwiek przyłącz + to nic sie nie stanie.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sob Lip 29, 2006 16:56    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Ja mam nieco inaczej: Jeden glowny groby polaczony ze skrzynka bezpiecznikow i akumulatorem ( wiec bedzie odpowiedzialny za ladowanie), i wtyczke z dwoma kablami. Jeden idzie na kontrolke a drugi na szczotke. Trzecie polaczenie jest wewnetrzne miedzy alternatorem a regulatorem poprzez styki i nie wymaga kabla.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taurus Brachu a może byś tak wrzucił fotki na forum tego alternatora i jego podłączenia w aucie to wtedy łatwiej coś będzie Ci pomóc z tego co pamiętam to z Irlandji klikasz bo może coś przez tel by Ci pomógł Laughing pozdro Wiesiek
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 13:38    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Jak zwykle masz racje. Przepraszam, nie pomyslalem Embarassed .
Sytuacja wyklarowala sie jednak: Te same alternatory a jednak jest roznica...
To jest moj stary alternator:

http://images1.fotosik.pl/122/9293736ba5da0931med.jpg

To jest ten, ktory dostalem:

http://images4.fotosik.pl/76/501453cb638a91e4.jpg

Dzieki tej roznicy wewnetrzna plytka regulatora napiecia jest rowniez inna:
To jest moj stary regulator napiecia:

http://images4.fotosik.pl/76/4545b82ff4be01e1.jpg

A ten dostalem wraz z nowym alternatorem:

http://images1.fotosik.pl/122/af13be87f7184a4cmed.jpg

Ten stary regulator ma 2 kabelki do wtyczki na polaczenie z regulatorem, ten nowy jest na 3. Ten 3 - ci, to polaczenie miedzy alternatorem a regulatorem. Jest to tzw. S circuit.
To sa te 2 kabelki na podlaczenie do regulatora:

http://images4.fotosik.pl/76/2b96457c6d52a87c.jpg

I tak wyglada moj stary alternator polaczony z regulatorem...

http://images4.fotosik.pl/76/ff1bf06ff1e37f06.jpg

Moze istnieje jakas mozliwosc by bespiecznie i umiejetnie przerobic ten regulator?

Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ales przywalil z rozdzielczoscia:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 19:49    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

to samo tak jakos... Smile
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob Sie 05, 2006 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam że takdługo Mnie nie było ale żniwa się zaczeły i pomagam Ojcu przy obsłudze Bizona za co brakło mi czasu a i zmęczenie mnie dopadło Laughing z tego co zobaczyłem na ostatnim zdjęciu to Twój alternator ma conajmniej dwie djody przegżane wypadało by zmienić cały mostek djodowy i regulator razem a to dla tego że mógł to on spowodować uszkodzenie mostka djodowego w skutek za dużego ładowania tak że zamiast wydawać na alternator to poprostu części trzeba było kupić i było by już dawno po sprawie Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob Sie 05, 2006 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do kostki przyłączeniowej to na tym zielono czerwonym cieńszym powinna być kontrolka czyli jak dasz masę przez prubnik napięcie to powinna Ci się zacząć jażyć kontrolka ładowania na desce i ta kontrolka czyli prubnik przez ktury podajesz masę jeśli tak nie jest to masz przerwę w obwodzie kontrolki ładowania lub spaloną żaróweczkę zaczoł bym od niej a potem na kostkach poszukał bym tego kabla i przy desce podał masę przez prubnik jak się zaświeci to trzeba szukać w instalacji jak nie to albo nie ma zasilania na tą kontrolkę albo nie łączy oprawka do ścieżek to tyle co do jednego kabelka Laughing a ten czerwony powinien mieć prąd po włączeniu zapłonu jak tak nie jest to gdzieś padł bezpiecznik musisz go odszukać najlepiej prubnikiem czyli kontrolką , zapnij żabkę do masy autka a igłą kontrolki sprawdzaj bezpieczniki w dwóch miejscach każdy czyli na jednym końcu świeci i na drugim jego końcu terz powinien świecić jak nie to przepalony jest właśnie ten Laughing proste dla mnie bo jestem elektrykiem nie wiem jak dla Ciebie ale myślę że sobie poradzisz WIEŻĘ W CIEBIE Wiesiek Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Sie 06, 2006 11:08    Temat postu: BYK Odpowiedz z cytatem

Czesc Wiesiu!
Wiec tak; pomaranczowo zielony to prad, a zielono czerwony to kontrolka. Wszedzie obiegi sa zamkniete. Uwazam jak Ty, ze sprawa kreci sie w okol regulatora. Diody byly przepalone faktycznie. Odlutowalem polksiezyc i polutowalem spowrotem. Zaczal baaaaardzo malo ladowac, ale i tak nie na tyle, zeby bezpiecznie jezdzic... Wiesz moze jaki woltaz panuje w regulatorze. Pomaranczowo zielony powinien przekazywac prad, ale jak wielki? Pozatym zielono czerwony tez daje prad, bo oba polaczone sa w fuse box poprzez mega fuse 175A. Poza tym jesli chodzi o regulator, to opornik 24a odlutowal sie i musialem go przylutowac, jednak itak jest cos nie tak...Regulator do wymiany... Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Sie 06, 2006 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze jak regulator coś szwankuje to go wymieniam a nie reanimuje bo to zwykle mija się z celem a co do przewodów to na grubszym powinien być prąd równy akumulatorowi a ten cieńszy powinien mieć prąd pomniejszony o oporność żarówki na desce jeżeli tam masz cały czas prąd to proponuje zdjąć deskę nie odłączając kostek wymontuj żarówkę kontrolki ładowania i dopiero zobacz czy na tym cieńszym jest napięcie jak nie ma to znaczy że oprawka z żarówką ma zworkę albo sama żarówka co nieraz mi się przytrafiło a jeżeli jest to cos w instalacji jest nie tak zmontowane lub zrobił ktoś jakieś magiczne obejście a nie pomyślał że jeszcze coś jest pod to podpięte i z tąd problemy jak pamiętam to kiedyś cos miałes zamieszane z kostkami po wymontowaniu skrzyni czy coś takiego zacznij od uruchomienia kontrolki bez alternatora jak to dojdziesz do ładu to z alternatorem będzie już łatwiej Laughing kontrolka wzbudza alternator jak pujdzie tam pełny prąd to najczęściej uszkadza regulator a co za tym idzie mostek diodowy w alternatorze walcz dalej Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 11:46    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Przyznam pokornie, ze nieco rozjasniles mi sytuacje. Pytanie : czy prady te powinny sie ujawnic na w/w kabelkach po wlaczeniu stacyjki czy po wlaczeniu silnika? Prawdopodobnie prad powinien ujawnic sie tylko na tym, ktory wzbudza regulator mnianowicie cienszy zielono czerwony bo na tym grubszym pewnie jest caly czas. Prosze tylko o sprecyzowanie kwestji odnosnie "pradu rownego z akumulatorem pomniejszonego o opornosc zarowki" jak sam powiedziales. To znaczy; jak wyglada dzialanie matematyczne... Smile. Jesli chodzi o kosci to bylo to juz sprawdzane i wydaje sie byc ok. Spojz na zdjecie regulatora, ktore wyslalem. Czy nie wydaje Ci sie on jakby przerobiony... ? Jak kupilem byka, to kontrolka dzialala, pamietam jak dzis. Potem po problemie z ladowaniem pojechalem do mechanika w Wapienicy i alternator ladowal, ale " masa gdzies mi sie zgubila", uzyskalem jako odpowiedz od mechanika ( przepraszam, magika). Teoretycznie jezeli dotkne masy kabelkiem od wzbudzienia ( od kontrolki ), to powinna mi sie zaswiecic. Ostatnio sprawdzalem miernikiem zarowki na tyle deski rozdzielczej, i zrozumialem, ze ta zarowka dzialac nie moze poniewaz ma napiecie z obu stron. Nie zaowazylem tylko jak wielkie...
Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do prądu pomniejszonego o oporność żarówki to jest tak że prąd ktury płynie z deski tam jest jego początek dopływa do żarówki kontrolki ładowania a potem kablem płynie do alternatora na regulator ponieważ żarówka jest włączona w ten obwód szeregowo to prąd przy alternatorze jest mniejszy o oporność włukna tej że żarówki a co do pomiaru to zgadza się że po obu stronach miernik wykazał podobne napięcie gdybyś wyjął żarówkę to napięcie by zostało z jednej strony ale weż kontrolkę i zamiast miernikiem sprawdż to kontrolką to okaże się że z jednej strony świeci normalnie a z drugiej słabiej i wtedy zaświeci ci się kontrolka ładowania jak tak jest to poleć po ścieżce do kturego kabla na kostce wychodzi i terz sprawdż kontrolką i wtedy tak samo jak wcześniej zaświeci się ciemno a żarówka ładowania terz powinna się zaświecić będziesz miał pewność że deska jest ok to przejdż do kostki alternatora i zrób tak jak wcześniej dołącz kontrolkę do cieńszego kabla a przedtem porównaj kolory przy desce i przy alternatorze powinny być te same jak kontrolka zaświeci się tak samo czyli ciemno to i kontrolka na desce terz powinna się zaświecić jeżeli nie to musisz odszukać kostkę łączącą wiązkę silnika z instalacją auta i tam sprawdzić ten kabel i jak go odnajdziesz to tak samo kontrolką wkuj się w ten kabel po jednej a potem po drugiej stronie jak się zaświeci kontrolka na desce to znaczy że coś między kostką a alternatorem czyli gdzieś przy silniku a to jest Ford więc wiązka alternatora zaczyna się przy rozruszniku a kończy przy alternatorze to te najgrubsze kable ale te cieńsze będą tam w pobliżu rozrusznika się łączyć a jak już wiele razy miałem to to łączenie będzie utlenione przez takie zielnone coś w postaci pyłku lub papki zależy od wilgotności sprawdż tam z jednej i drugiej strony łączeń no i jak z jednej strony kontrolka się zaświeci od ładowania a z drugiej nie to masz przyczynę , tak ten regler jest przerobiony i dla tego pisałem o wymianie na nowy a przy tym mostek bo tam na sto procent dwie diody są ugotowane a ich się nie da ani wylutować ani wymienić pojedyńczo jak to było w polonezie tylko trzeba cały mostek wymienić znjdż stronę firmy Bendix z Gdańska i oni powinni Ci te elementy przysłać tylko najpierw dojdż z tą kontrolką by do alternatora nie dochodził stały prąd tym cienkim przewodem bo znów będzie destrukcja regulatora i znów straty Laughing a ten drugi powinien mieć chyba stałe napięcie cały czas albo włącza go stacyjka zazwyczaj jest stałe no to powodzenia opisałem Ci to tak jak ja bym to zrobił miłej walki Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 10:16    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Dzieki, efekty podam wkrotce Smile
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 11:22    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

A tak apropo, to jak powinna zachowywac sie poprawnie dzialajaca kontrolka teraz. Teraz to znaczy: gdy wtyczka regulatora jest wyjeta z gniazdka regulatora ? Na moj rozum nie powinna swiecic gdy zalacze stacyjke. Powinna zaswiecic, gdy dotkne kablem masy. Po przekreceniu stacyjki oczywiscie, bo wtedy prad jest na obu kablach. Jak to ma byc tak naprawde ?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobże myślisz nie powinna się świecić jak jest odłączona kostka od alternatora a jak podasz masę na cieńszy kabel powinna się zaświecić jeśli wszystko w wiązce jest ok i zawsze sprawdzaj to poprzez kontrolkę do instalacji a nie bezpośrednio kablem od masy bo w przypadku stałego prądu na tym kabelku zrobi Ci się zwarcie a tak tylko żarówka zaświeci [ chodzi mi o kontrolkę w stylu żabka z kablem i coś w rodzaju wkrętaka z żarówką wewnątrz ktura Ci się zświeci jak czubkiem wkrętaka tkniesz plusa mają takie na cepeenach bo ja tak piszę a czuję że nie kumasz co za kontrolką Ci każę sprawdzać a jak masz już taką to zignoruj to co napisałem w nawiasie] Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 0:16    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Z bykiem jak z kazdym bykiem, walka zawsze jest ostra, ale z dniem dzisiejszym problem ladowania wydaje sie byc zalatwiony na dobre.
Kontrolka na pulpicie dzialala po przylozeniu cienkiego kabelka do masy samochodu. Dzis przyszedl mi alternator (kolejny) z ameryki, tym razem ten dobry. Wsadzilem i odrazu wszystko zadzialalo. Wielkie dzieki za bycie ze mna w tym problemie. Pytanie: co to jest za wtyczka? Ta zaznaczona w czerwonym kolku. Po prawej jest kolo zamachowe, po lewej alternator, a wtyczka ta wydaje sie byc poprostu wkomponowana w blok silnika. Ma ona 2 piny.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3d50d9b11098802.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9e7b6c935e2a5b7.html

wiem tylko, ze bez niej nie odpale samochodu.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 5:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukales na autozone?,moze jakis czujnik poziomu oleju,to jak wczesniej odpalales byka
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 8:58    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Nie, to nie tak, ze wczesniej odpalalem bez tej wtyczki a teraz nie moge.
Ja pytam dla czystej wiedzy co to za wtyczka. Nigdy bez niej nie odpalalem, bo sie poprostu nie da bez niej odpalic. Nie mam tez z nia zadnego problemu. Poprostu pytam, co to za wazna wtyczka, ze bez niej nie odpale samochodu?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro zaraz obok jest kolo zamachowe,to byc moze to jest czujnik polozenia walu,akurat tak sobie wymyslili ze dali go z drugiej strony,liczba obrotow sie nie zmienia,bo kolo zamachowe osadzone jest na wale
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 9:48    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

I dlatego nie zapale samochodu jesli ten czujnik sie zepsuje lub gdy odlacze wtyczke od niego ?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli to jest ten czujnik to tak moze byc,daje do kompa wazny parametr dotyczacy zaplonu,a od strony rozrzadu nie ma jeszcze jakiegos czujnika,bo jesli nie to ten bedzie (chyba) czujnikiem polozenia walu
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:02    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Jest jakis z drugiej strony silnika, ale wyglada mi on na czujnik temperatury chlodzenia. Czujnikow i czujniczkow to on ma wiele i ciezko mi sie polapac... Smile
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to czujnik położenia wału korbowego i z niego komputer czyta kiedy ma podać zapłon na cylinder taki czujnik jest w większości fordów i jest montowany w dwuch różnych miejscach zawsze jak tylko szukam problemów w fordzie z zapłonem to zaczynam od niego Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group