www.asu.pl :: Zobacz temat - Byku chce sie uczyc...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Byku chce sie uczyc...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sob Lip 15, 2006 16:44    Temat postu: Byku chce sie uczyc... Odpowiedz z cytatem

Glupio mi o tym pisac, ale coz, trzeba mi bylo do szkoly chodzic, a nie ksiazki psu do budy dawac. Teraz pies lezy, a ja zapier... Laughing
Pytanie jest nastepujace. Jak juz wszyscy wiemy padl mi alternator, wiec wyciaglem go i staram sie przerobic na krolika doswiadczalnego. Jak sprawdzic co gdzie laczy, gdzie prad przeplywa a gdzie nie? Wiem, ze omami na voltomierzu, ale nie znam sie tak na tym. Wiem tylko jak voltomierzem sprawdzic napiecie w aku Embarassed
W dziale omow na voltomierzu jest jakies 2000, 200k, 20 itd. O co tu chodzi? Jak mierze cos na tych roznych wartosciach, to czasami cos pokazuje voltomierz, czasami nic, a jescze czasami pokarze wartosc a potem spadnie do zera i trzyma zero, jak odlacze piny to pokazuje zpowrotem 1 . Wiec dla mnie to czarna magia Rolling Eyes
Drugie pytanie to;
jak sprawdzic i gdzie przedewszystkim to sprawdzic czy mam jakies przebicie w instalacji, albo lepiej: jak sprawdzic czy cos kradnie mi prad z akumulatora podczas postoju na zgaszonym silniku. Kolejne pytanie; jak mozna zepsoc, spalic czy jak kolwiek uszkodzic alternator? Nie chce powtorzyc bledow jesli jakies wogole zrobilem.I wreszcie, jak sprawdzic czy i ktora linia jest przeciazona.
Mialem o tym pisac juz dawno, ale dopiero teraz zdobylem sie na odwage... po jednym malym Smile ( kto mnie troche zna to wie, ze to zart)

P.S. Acha, i co u licha znacza te moje cztery piwa pod nazwa uzytkownika: taurus???
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lip 15, 2006 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po pierwsze jakie ohmy na voltomierzu ;P panie uuu

jak juz to masz miernik uniwersalny...
volty pokazuje jak przekrecisz tam gdzie masz AC albo DC.. tam gdzie masz 200 albo 20k czy takie cyferki to jest zakres pomaru. jak masz napiecie np w akumulatorze 12V niby Wink to znajac zycie pierwszy zakres zamykajacy to napiecie to bedzie 20V pradu stalego. jak podlaczysz sondy na odwrot otrzymasz wartosc ze znakiem przeciwnym.

co do reszty to juz mi sie nie chce pisac ;P

zepsuc duzo nie popsujesz, jak ktos wpadnie na pomysl jak zlokalizowac szybko zjadany prad ;P dalej mam ten problem z poborem ~0,46A, to stawiam zimne pivko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sob Lip 15, 2006 20:07    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Dziekuje Ci itak serdecznie za to co juz napisales. Zdaje sobie sprawe, iz aby odpowiedziec mi na moje pytania, potrzeba nietylko wiedzy ale jak i sam wiesz cierpliwosci... Ale chociaz nie klamalem, mowilem ze sie nie znam... Embarassed Wydawalo mi sie, ze to sa ohmy, bo w tym zakresie widnieje znak omegi ( ostatniej z alfabetu greckiego).
A co do poboru, to jak zrozumiales, ze masz pobor w wysokosci 0,46A ?
Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 2:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napiecie mierzysz w jednostkach voltach [V]
opor w ohmach - [Ohm]
prad w amperach -jednosrka[A]


zeby zmierzyc opor podlaczasz sie rownolegle do jakiegos elemetnu oporowego .. nawet drutu. tj z jednej strony kabelka i z 2giej osobna sonda.

napiecie mierzysz tak samo

prad mierzysz placzajac miernik w szereg. tj mierzy element a zrodlo zasilania. z tym mierniczkiem uwazaj bo takie mierniki maja male mozliwosci pomiaru duzych pradow .. kilka sekund max !! ale spokojnie zassanie pradu na samochod przy zamknietych drzwiach wytrzyma. bodajze na poczatku leci nawet 5-7A przy zapieciu klem, a pozniej szybciutko powinno spasc do wartosci nie przekraczajacej 0,08A. w moim przypadku gdzies chyba jest zaroweczka ktora caly czas sie swieci. tj po wyjeciu bezpiecznika 29 od oswietlenia i czegos tam jeszcze pobor pradu jest taki jak w katalogu.


jakos jeszcze moge ci pomoc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 6:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

taurus napisał:

W dziale omow na voltomierzu jest jakies 2000, 200k, 20 itd. O co tu chodzi? Jak mierze cos na tych roznych wartosciach, to czasami cos pokazuje voltomierz, czasami nic, a jescze czasami pokarze wartosc a potem spadnie do zera i trzyma zero, jak odlacze piny to pokazuje zpowrotem 1 . Wiec dla mnie to czarna magia Rolling Eyes


Ohm to jednostka oporności elektrycznej. Jeśli coś ma oporność 1 ohm, to znaczy, że przy przyłożeniu napięcia 1V popłynie przez to coś prąd o natężeniu 1A. W aucie przykładamy 12V z aku i przez opór 1 ohm popłynie 12A.

Przekładając na matematykę oporność[ohm]=napięcie[V]/prąd[A], jeszcze bardziej matematycznie R=U/I

Miernik uniwersalny jest w zasadzie woltomierzem z pewną ilością oporników i innych dupereli, które pozwalają na przeskalowanie wyniku pomiaru na ohmy czy ampery.

Mierzenie napięcia polega tak naprawdę na włączeniu w obwód opornika o znanej wartości i pomiarze napięcia na tym oporniku. Skoro R=U/I, to I=U/R, zatem jeśli opornik ma 1 ohm, to wartość napięcia jest równa wartości natężenia (czasami na natężenie mówimy po prostu "prąd").

W przypadku pomiaru oporności wymuszamy przepływ prądu za pomocą wbudowanego tzw. źródła prądowego, które ma tę właściwość, że generuje prąd zawsze o tym samym natężeniu. Znając natężenie prądu i odczytując napięcie poznajemy wartość oporności, wszak R=U/I

Jeśli widziałeś kiedyś miernik wskazówkowy, to skala miała kilka podziałek, gdzie podziałka woltów i amperów narastała w prawo a oporność w lewo. Czyli wskazówka pokazywała tak naprawdę napięcie ale żeby nie trzeba było samemu liczyć, dorysowano odpowiednie skale i miernik stał się bardziej uniwersalny Smile

Woltomierz w mierniku ma ograniczony zakres działania, dlatego wprowadza się podzakresy pomiaru, polega to na tym, że podłącza się różne oporniki przy pomiarze natężenia lub napięcia albo zmienia się wartość prądu generowanego przez źródło prądowe przy pomiarze oporu. Zmian dokonujemy za pomocą tego dużego pokrętła na środku Smile

Zatem w Twoim mierniku 20 oznacza mozliwość pomiaru oporu w zakresie 0-20 ohm, 200 oznacza zakres 0-200 ohm, 2k - zakres 0-2000ohm (kilo=1000, 1kohm=1000ohm tak jak1kg=1000g), 200k - sam już wiesz Smile

Standardowy miernik cyfrowy pokazuje 3 pełne cyfry i jedynkę z przodu, mówi się że wyswietlacz ma 3,5 cyfry Smile Podstawowy zakres pomiaru wynosi zatem od 0 do 1999 mV (tak jest to zrobione). Jeśli na układ podstawowy miernika wejdzie napięcie większe niż 1999mV, to na wyświetlaczu pojawi się tylko skrajna lewa jedynka - znak, że przekroczony został zakres pomiarowy, trzeba pokręcić kółkiem Smile

Zawsze najlepiej mierzyć na jak najmniejszym zakresie, chodzi tu o dokładność pomiaru. Jeśli np. faktyczne napięcie w instalacji wynosi 10,49V a zmierzysz to na zbyt wielkim zakresie (np 2kV), to wyświetlacz pokaże Ci 10, czyli zaokrągli i błąd Twojego pomiaru wyniesie prawie 5%. W praktyce przy pomiarze najpierw ustawia się największy zakres pomiarowy, potem kręci tym fajowym kółkiem do jak najmniejszego zakresu, jest wtedy większa szansa że nie spalisz miernika.

W świetle powyższego spróbujmy rozszyfrować, co tak naprawdę mierzyłeś:

taurus napisał:

czasami pokaze wartosc a potem spadnie do zera i trzyma zero, jak odlacze piny to pokazuje zpowrotem 1 . Wiec dla mnie to czarna magia Rolling Eyes


Jak rozumiem, ustawiłeś omomierz, podłączyłeś do czegoś tam, na wyświetlaczu pojawiły się cyfry, potem wszystko spadło do zera i tak zostało. Oznacza to, że przy podłączeniu źródła prądowego na zacisku tego czegoś pojawiło się napięcie, które stopniowo zaczęło spadać do zera. To jest typowe zachowanie cewki, w momencie pobudzenia cewka stara się "przeciwdziałać" i generuje prąd w przeciwnym kierunku, mówiąc obrazowo - stawia opór... po pewnym czasie opór ten zanika i zostaje sama rezystancja drutu, z jakiego ta cewka jest nawinięta. Rezystancja ta wynosi praktycznie zero, bo cewka jest nawinięta grubym miediaznym drutem. Twój miernik zapewne nie ma zakresu 2V i pokazuje 0, gdyby ten zakres był to zapewne byś zobaczył na wyswietlaczu np. 472 co oznaczałoby 0,472 ohma. Moim zdaniem ta cewka w alternatorze jest dobra. Spalenie cewki polega z reguły na przerwaniu (przepaleniu) drutu gdzieś w środku, co powoduje przerwę w obwodzie, nie płynie wtedy prąd czyli oporność jest praktycznie nieskończona. Oporność nieskończona występuje także między końcówkami omomierza, jeśli "wiszą" one w powietrzu i nie są ze sobą połączone, Twój miernik ma zakres raptem 200kohm, dlatego wyświetlacz jedynką z lewej strony pokazuje przekroczenie zakresu Smile

Uff, mam nadzieję, że pomogłem Smile Jeśli mój wykład jest zrozumiały, daj znać to napiszę następny w którym wytłumaczę zasadę działania korby Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 10:14    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Panowie, lepiej powiedzcie ile sie nalezy !!!
Tak bardzo mi glupio, ale jescze bardziej Wam dziekuje. Oczywiscie jesli jest jeszcze cos co powinienem wiedziec... od Was zalezy Smile
Teraz musze sobie przestudiowac ten krotki kurs, wrazie czego wiem gdzie moge zapukac. Very dzienkx!
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 10:32    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

almano, Twoj wyklad jest nader jasny. Czytam go sobie juz 4 raz i jest mi coraz jasniej. Mierzylem rowniez nie tylko alternator i zwoje, ale przedewszystkim plytke w regulatorze napiecia, uklady scalone w nim itd.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oprócz oporników i cewek są jeszcze kondensatory. Kondensator to takie ustrojstwo, co nie przewodzi prądu stałego a przewodzi prąd zmienny, taka odwrotnośc cewki - cewka przewodzi prąd stały a zmiennego nie. Cecha charakterystyczna kondensatora jest jego wygląd, te małe sa prostokatne, te wieksze okragłe. Inna cecha polega na umiejetności gromadzenia ładunku przez kondensator - im większy, tym większy ładunek. Jak jest odpowiednio duży kond, to możesz go naładować baterią lub zasilaczem pradu stałego i postrzelać sobie zwierając jego końcówki Smile
Co do pomiaru omomierzem - kondensator po podłączeniu omomierza najpierw zbiera ładunek, "konsumuje" prąd", więc prąd ze żródła prądowego płynie jak oszalały i mamy wskazanie "0", potem chwili kond się nasyca i prąd przestanie płynąć - omomierz wskazuje z reguły rozwarcie. Uwaga! Przy dużych kondensatorach omomierz raczej rozwarcia nie pokaże, tylko narastającą oporność.

Uszkodzenie kondensatora polega z reguły na tzw. przebiciu, przewodzi on po prostu prąd. Jeśli omomierz wskazuje niezmiennie "0", masz uszkodzony kondensator.

Jak się przyjrzysz miernikowi, na jednej z pozycji pokretła widnieje nutka - to omomierz w zakresie 1000 ohm z dżwiękową sygnalizacją zwarcia, jeśli oporność jest mniejsza niż 200 ohm, miernik piszczy Smile

Inna pozycja to taki trójkąt przekreślony poziomą kreską i dostawiona jedną pionową, to tzw. tester diod. Ale to temat następnego kazania Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 15:15    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Slow mi brak.....
To gorsze niz medycyna... Smile
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 16:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

proste Very Happy

ja sie dziwie jak ty sie za amerykanca wzieles nie majac jakichs podstaw w elektrycze/elektronice Razz

ja sobie studiuje na elektrycznym i dla mnie to jest totalny bajer ;P chyba nastepny raz jak bede sobie wypisywal praktyki to wpisze tam "naprawa elektroniki i automatyki samochodow amerykanskich" ;P


pozdrowionka i milego mierzenia roznych dziwnych wartosci
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 22:36    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Juz nie sa takie dziwne po takich wykladach jakie dzieki Bogu i Wam otrzymalem. Przy amerykancu pomogly mi Wasze sugestie no i moja logika. Uwielbiam to.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla mnie cała elektronika to black magic, nienawidze jak sie coś z tym chrzani... Evil or Very Mad
mile wspominam czasy kiedy pracowałem w warsztacie i jedyną elektroniką był kalkulator u szefa w budzie...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 9:59    Temat postu: Re: Byku chce sie uczyc... Odpowiedz z cytatem

Kazania ciąg dalszy Smile

taurus napisał:
Drugie pytanie to: jak sprawdzic i gdzie przedewszystkim to sprawdzic czy mam jakies przebicie w instalacji, albo lepiej: jak sprawdzic czy cos kradnie mi prad z akumulatora podczas postoju na zgaszonym silniku.


Skoro mniej więcej wiesz co się pokazuje na cyferblacie po podłączeniu miernika, pora na pomiary i wyciąganie wniosków Smile

Chcemy ustalić, co żre prąd z akumulatora. W poprzednim poście opisano, żeby podłączyć amperomierz między akumulator i klemę, istniele tylko niebezpieczeństwo sfajczenia amperomierza, bo na przy podączeniu może popłynąć zbyt duży prąd (amperomierze są bardzo podatne na uszkodzenie). Gdybym chciał zminimalizować ryzyko wystąpienia tego prądu nieustalonego, połączyłbym klemę z elektrodą akumulatora przewodem, na obu końcach przewodu zacisnąłbym końcówki pomiarowe amperomierza, po czym przeciął przewód. Oporność amperomierza jest na tyle mała, że układ nie powinien specjalnie zauważyć naszej kombinacji. Potem spokojnie odczytujesz prąd. Teraz możesz pobawić się wyjmowaniem bezpieczników i sprawdzeniem, jak spada wartość pobieranego prądu przy odłączaniu kolejnych układów. Proste działanie matematyczne oznaczone znakiem "-" da Ci wartość prądu pobieraną przez dany układ. Można też wyjąć wszystkie możliwe bezpieczniki i zobaczyć, czy płynie prąd - na logikę nie powinien płynąć żaden bo oznaczałoby to, że jest gdzieś niekontrolowany jego upływ.

Możesz również poszczególne układy sprawdzić omomierzem - przy odłączonym akumulatorze sprawdzasz oporność między jedną z końcówek gniazda bezpiecznika a masą (jedna z końcówek jest podłączona do akumulatora, druga do układu, który bezpiecznik chroni, oczywiście sprawdzasz tą drugą końcówkę). Dzieląc 12V (standardowe napięcie akumulatora) przez otrzymaną wartość otrzymujesz wartość prądu upływu. To drugie bardziej upierdliwe i moim zdaniem mniej przejrzyste.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 11:39    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Almado, rozumiem ze mowisz o minusowym polu akumulatora. plus ma byc podlaczony caly czas, a minusowa klema odlaczona od pola minus. Tutaj teraz mam wsadzic, czerwona dioda z miernika do minusowego pola aku, a czarna dioda do minusowej ( rozlaczonej) klemy od aku. Czy rozumiem, czy poknocilem? Jesli dobrze, to jakie powinienem miec napiecie???
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"prad krazy w obiegu zamknietym" ;P ale piekne stwierdzenie godne automatyka.

tj niezaleznie na ktorej klemie bedziesz badal przeplyw pradu z ukladu powinien on byc taki sam.
ja osobiscie sprawdzam z +.

odlaczasz kleme. do akumulatora podlaczasz jedna sonde z miernika (wczesniej ustawiasz zakres na minimum 10A). majac kleme z + zdjeta zapinasz krokodylkiem 2ga sonde z miernika. w taki sposob zamykasz obwod pradu i powinny byc wskazania na mierniku. no albo zapomniales zamknac drzwi i innych bajerow to mieniczek robi pfff Wink wybuchajac z przegrzania (joke)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 12:36    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

A dlaczego na 10A? Ja zawsze ustawialem na 20. I faktycznie z plusa czy z minusa obieg byl taki sam. A jak ustawilem na 10 to mi sie ostro zagrzalo... Czy to cos znaczy ?
W sumie moze szukam dziury w calym. Nigdy do tad nie mialem tak, zeby rano nie zapalic, albo zeby byly jakie kolwiek trudnosci. nawet nigdy dwa razy krecic nie musialem, zeby zapalic auto. Jezeli jest jakis lewy pobor, to alternator itak powinien doladowac. Tylko teraz ostatnio jak sie juz psol na dobre, to zauwazylem ze jak swiatla zalacze to szybciej pada aku, co jest ok, bo nie byl ladowany. Czy dobrze mowie?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 12:43    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Acha, almado, czy to jest tez sposob na to by wogole stwierdzic czy jest jakikolwiek lewy pobor?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no powiedzialem 10A bo male mierniczki tak przewaznie maja .. ze przeklada sie kabelki na gniazdko 10A. jak masz wiecej to daj wiecej na poczatku, pozniej zakres mozesz zmniejszyc.


skoro ladowanie masz ok a cos ci pada aku, to albo aku jest juz nie do zycia albo cos ci zjada ten prad....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 15:06    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Moze nie wyjasnilem do konca dobrze. Ladowanie mialem dobre jak dotad. Teraz padl mi calkiem alternator. Chce tylko sprawdzic, czy niema zadnych problemow, bo nie chce miec niespodzianek zeby nie przeciazyc alternatora albo cos. Tu napewno chodzi o ladowanie, bo wyjalem wtyczke od alternatora podczas wolnych obrotow i na mierniku nie bylo reakcji. Podobnie z reszta jak przy recznym gazowaniu - bez reakcji. Jesli sie myle, to dajcie Panowie znac. Dziekuje.
Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz na mierniku 20A to super Smile Moim skromnym zdaniem powinno się wpinać amperomierz do plusa akumulatora, masa to masa, niech wszystko przy niej tkwi. Jest to właśnie sposób na określenie, czy jest lewy pobór - jak przy wyłączonej stacyjce płynie prąd, znaczy coś się zasila bez naszej wiedzy. Sprawdzasz wtedy wyjmujac kolejne bezpieczniki, jak zmienia się pobierany prąd. Jesteś w ten sposób w stanie określić, który obwód pobiera prąd i ile, potem już sam decydujesz czy tak moze być czy nie.

A skąd stwierdzenie, ze wadliwy jest alternator?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz na mierniku 20A to super Smile Moim skromnym zdaniem powinno się wpinać amperomierz do plusa akumulatora, masa to masa, niech wszystko przy niej tkwi. Jest to właśnie sposób na określenie, czy jest lewy pobór - jak przy wyłączonej stacyjce płynie prąd, znaczy coś się zasila bez naszej wiedzy. Sprawdzasz wtedy wyjmujac kolejne bezpieczniki, jak zmienia się pobierany prąd. Jesteś w ten sposób w stanie określić, który obwód pobiera prąd i ile, potem już sam decydujesz czy tak moze być czy nie.

A skąd stwierdzenie, ze wadliwy jest alternator?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To dosyc proste wydaje mi sie.

Napisalem wyzej, ze poprostu wyjalem wtyczke i zero reakcji.
Bezpieczniki ok.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Lip 18, 2006 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, nie doczytałem... w międzyczasie poczytałem twoje posty o alternatorze. Alternator jak człowiek - czasem się zużywa Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Wto Lip 18, 2006 23:59    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

A czy po przeczytaniu tych innych postow sadzisz, ze moge miec racje, ze to jego wina?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 0:59    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

W kazdym badz razie, jezeli ustawie np. na 20k na dzialce z ohmami, to moge sprawdzic czy dana sciezka lub kabel sa w calosci i nie sa przerwane. Zgadza sie?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 3:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, chociaż do szukania zwarć jest pozycja z nutką, jeśli oporność jest mniejsza niż 200 ohm (czyli praktycznie zwarcie) to miernik piszczy, nie trzeba patrzeć na cyferblat, słychać, że prąd płynie Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 10:23    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Musze sobie chyba sprawic lepszy miernik, bo nie mam opcji z nutka Sad
Tak czy inaczej, dajac na 20k wystarczy, ale jaka powinna byc reakcja na cyferblacie? Cyferki powinny sie poprostu ruszac i zmieniac, bo jak jest jedynka z lewej strony cyferblatu i sie nie rusza to znaczy, ze obieg nie jest zamkniety. Ja tak to rozumiem. Czy dobrze?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dublet a czy radio masz z panelem jak tak to zmież pobór i potem wypnij panel i znów zmiez pobór z moich doświadczeń to radjo bierze taki prąd jak jest nie wypięty panel a podłączone masz na stałe by grało przy wyjętych kluczykach ze stacyjki i dla tego tak jest Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

radio mam standardowe markowane by FjORD ;P podlaczone jak fabryka kazala... nie da sie wlaczyc bez kluczyka.

zastanawia mnie jak zasilany jest panel na tylnim siedzeniu do tego radyjka .. Neutral moze tam zjada prad ... posfiruje z kabelami i zobacze Smile dam info
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sro Sie 02, 2006 20:58    Temat postu: Re: byk Odpowiedz z cytatem

taurus napisał:
Musze sobie chyba sprawic lepszy miernik, bo nie mam opcji z nutka Sad
Tak czy inaczej, dajac na 20k wystarczy, ale jaka powinna byc reakcja na cyferblacie? Cyferki powinny sie poprostu ruszac i zmieniac, bo jak jest jedynka z lewej strony cyferblatu i sie nie rusza to znaczy, ze obieg nie jest zamkniety. Ja tak to rozumiem. Czy dobrze?


Tak właśnie Smile A jak jest zwarcie to pokazuje cos blisko zeru (np 0,4 ohm)
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pią Sie 04, 2006 18:00    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Cholera, w wielu miejscach pokazywalo mi 0,00...
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group