www.asu.pl :: Zobacz temat - Kody błędu ,Dodge 3.0 '89
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kody błędu ,Dodge 3.0 '89

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 8:21    Temat postu: Kody błędu ,Dodge 3.0 '89 Odpowiedz z cytatem

Witam szanownych Panów. Jestem nowym użytkownikiem tego portalu i mam
od razu prośbę o pomoc. Odczytałem sekfencję kodów błędu : 12, 26, 21, 26,
26, 26, 55. Wiem co oznacza kod 12 i 55, a co reszta? Czy i jakie znaczenie ma powtarzający się kod 26. Dodam jeszcze, że silnik pracuje b.nierówno. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zadzwon do Jarecka,telefon jego jest tu podany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

za cholere nie umie znalezc telefonu,ale podaje gg.1798493 oraz skype:TECHTRON
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy w tryb bledow robisz tak samo jak w opisie? jesli tak to kody powinny byc poprawne dla tego silnika...

21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.

a tu wszystko:

Odczyt
Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
-W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
-Będzie migała lampka kontrolna silnika.
Resetowanie
Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.
Kody błędów
11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
14 Zbyt niskie (poniŜej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyŜej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego moŜe być uszkodzony.
24 Czujnik połoŜenia przepustnicy poza zakresem.
25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku
powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty
lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu
blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku
temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika
pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu
napędowego do zespołu sterowania.
44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony
zakres temperatury akumulatora.
45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
54 Brak sygnału zmiany biegu na wyŜszy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu
sterowania (tylko wersja '84 turbo).
55 Koniec kodów.
61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie moŜna
przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
63 Sterownik nie moŜe zapisywać sygnałów w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
88 Początek testu (przewaŜnie nie podawany, nie naleŜy go oczekiwać)
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdeczne dzięki za opis kodów. Primo, czy fakt, że" Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V) " to dobrze czy źle :?:. A jeśli źle to co z tym zrobić. Secundo. Dlaczego " Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza " skoro akumulator i alternator sprawny, złącza konektorowe wyczyszczone.
Może krasnoludki podkradają napięcie.
:lol:
Pozdrawiam.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pamietam gdzies vonglass mial problem z kodem 21, ze tyczylo sondy lambda czy cos, moze sam sie wypowie jak trafi na ten temat...Wink chociaz wydaje mi sie ze lamda w nizszym zakresie napiec pracuje, ale moge sie mylic...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawdopodobnie masz walnieta sonde lambda,wtedy komputer ustala awaryjna posrednia wartosc jej pracy,prawidlowo powinno napiecie plywac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 06, 2006 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy jest możliwość sprawdzenia sprawności sondy?
Podobno na pracującym silniku sprawdza się napięcie na którymś przewodzie, tylko na którym, bo jest ich tam cztery. W jakim zakresie powinno zawierać się badane napięcie?
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 07, 2006 4:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzasz na czarnym,lekko pozbaw go izolacji i podepnij jedna koncowke miernika do tego miejsca a druga do masy(najlepiej minus z aku),w czasie pracy napiecie powinno plywac,nie znam zakresu na jakim pracuje sonda w twoim wozie,u mnie pracuje na 1V,wiec mi napiecie plywa od 0.1 do 1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Lip 07, 2006 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomierzyłem napięcia. Waha się w zakresie 0,2 do 0,3 V. Ale co z tego wynika Confused:Postarać się o nowy Sad
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 07, 2006 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie walnieta,jesli to jest sonda 1V to napiecie powinno plywac tak jak napisalem,jesli masz wtrysk jedno punktowy to w trakcie pomiarow wez przytykaj i odtykaj na przemian wtryskiwacz,patrz czy sie cos zmienia,moze dostawac za duzo paliwa i wtedy nie spalone powoduje zafalszowanie sondy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Lip 07, 2006 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtrysk jest wielopunktowy. Przy wolnych obrotach 800 rpm napięcie wynosi 0,25V po zwiększeniu obrotów do 2000 rpm wzrasta do 0,3V, po zamknięciu przepustnicy napięcie spada do 0,2 i za chwilę wzrasta do 0,25V.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lip 08, 2006 5:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A masz zwiekszone zuzycie paliwa,jaki kolor swiec,czy silnik pracuje rowno na wszystkie 6 cylindrow,opisz ewentualne objawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lip 08, 2006 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak prawdę mówiąc, to w tej chwili silnik pracuje w miarę równo. Do niedawna miałem z nim sporo problemów. Bardzo nierówna praca na biegu jałowym, brak mocy. Na gazie strzelał niemal jak karabin automatyczny.
"Fachowcy" orzekali ,że to wina aparatu zapłonowego potem TPS, a to znowu
AIS, potem sonda Lambda itp,itd. A na dodatek stwierdzili,że i MAP sensor należało by wymiwnić. W sumie najbardziej podejrzanymi okazały się sonda i AIS. Ponieważ miałem jeszcze jeden używany silnik krokowy, rozebrałem (ponoć nierozbieralny) go na elementy pierwsze ( cewek nie rozwijałem) umyłem, nasmarowałem smarem silikonowym. Złożyłem. Silmnik pracował dużo lepiej. Zrobiłem coś jeszcze. Wyprułem całą instalację el. oplatającą silnik do złączek pod akumulatorem, umyłem w benzynie ekst. przeczyściłem wszystkie konektory, zaizolowałem popękane izolacje, założyłem, odpaliłem.
I stał się cud. Wszystkie bolączki przeszły jak ręką odjął. Ale moje niemuzyczne ucho w hałasie tłukących sie hudraulików wychwytuje pewną nierównomierność pracy. Świece są w miarę OK. W jednym cylindrze ścieka olej przez prowadnicę zaworową, więc ta świeca wygląda trochę gorzej. Silnik ma co prawda ponad 210 tyś ml. ale myślę,że jeszcze nie przyszedł czas na jego wymianę. Dlatego chcę się upewnić,że wszystkie urządzenia peryferyjne są sprawne.
p.s. Kazali wymienić nawet czujnik temperatury płynu chłodzącego, mimo iż był sprawny. Sprawdziłem rezystancje w temp. 21 i 95 st.C .Zgadzało się z servisówką.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lip 08, 2006 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wymieniaj jak jest ok,wymien komplet gumek uszczelniajacych zawory,to drogie nie jest,sprawdz zaplon
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko OK. Tyle, że aby wymienić uszczelniacze na prowadnicach trzeba zdjąć głowice. A jak sie już je zdejmie to może być konieczność frezowania ich, wymiana uszczelek pod głowicami, a w moim przypadku dodatkowo wymiana śrub głowicowych. Parę setek to kosztuje. Na razie chyba zostanę przy dolewaniu oleju. Chyba, że ktoś mi podpowie w jaki sposób sprawdzić, czy " hydraulik " jest sprawny czy nie . Wtedy przy okazji wymienie uszczelniacze i " hydrauliki". A co do zapłonu. Poniżej 20 st. odmawia współpracy, jest gorszy od muła Smile
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 5:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie glowice tylko pokrywy zaworow,od kiedy to sie glowice sciaga do takiej pierdoly,trzeba tylko miec specjalne narzedzie aby w czasie wymiany zawor ci nie spadl do cylindra,jak popychacze hydrauliczne masz rolkowe to ciezko stwierdzic fakt zuzycia,ogolnie jak po wymianie oleju dalej slychac je jak diesla(klekocza) to do wymiany,dobry mechanik ma na wyposazeniu stetoskop i nim moze posluchac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group