www.asu.pl :: Zobacz temat - pytanie zagadka z serii "co to jest?"
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie zagadka z serii "co to jest?"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Cze 28, 2006 15:21    Temat postu: pytanie zagadka z serii "co to jest?" Odpowiedz z cytatem

dzis w ramach wolnej godzinki zapodalem looka do samochodu w celu obczajania co dalej musze naprawic i czy jest sens wogole sie bawic w jakies pierdoly .. no wiadomo .. pierwsze 10 minut masakra bo to i tamto trzeba zmienic .. popatrzylem z niechecia na zjedzone przez rdze nadkole/blotnik tyl Neutral eh .. podlubalem sobie robiac mala dziurke Wink

ale wracajac do zagadki. otwieramy mache. prawe swiatlo ,czyli to co mamy po lewej stronie Very Happy po otwarciu maski (strona pasazera) pod swiatlem jest ceramiczna podkowka, czy cos w tym ksztalcie. przymocowana jedna sruba do blachy, ktora z kolei przymocowana jest do belki czy tez mocowania chlodnicy..

prawdopodobnie znalezione jakis czas temu kabelki z koncowka mialy dochodzic do tej podkowki. niestety nie moglem jej odkrecic, swiatlo mi nie chcialo zejsc, zatem zapytuje sie znawcow co to moze byc i po jasny grzyb tam jest Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 28, 2006 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a zdjecie bys wrzucil,nie kazdy ma taka bujna fantazje jak ja Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Cze 28, 2006 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

za latwo bys chcial Razz

tez tak myslalem na poczatku .. ale pozniej stwierdzilem ze
nie chce mi sie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 28, 2006 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakis czujnik zderzeniowy Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Cze 28, 2006 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee .. nie .. cos mi sie kojarzy z czujnikiem od swiatel .. ktos kiedys pisal na jakims forum .. ale nie wiem po co i jak Neutral jutro wrzuce fote jak bedzie dobre oswietlenie ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Cze 29, 2006 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jak obiecywalem.. fota lezy w galerii Smile nic tylko popatrzyc i powiedziec mi o co biega ..

http://asu.pl/portal/html/modules/coppermine/albums/userpics/10944/IMG_1559.jpg

ten element jest lekko nadlamany nie wiem dlaczego Sad sadze ze do niego dochodzili 2 przewody z koncowki ktora jest wczesniej opisywana i sa do niej foty w mojej galerii 1 i 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 29, 2006 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na moj chory rozum jest to jakis element grzejny:P swiadczla o tym jego bydowa jak i tez termiczna izolacja wtyczki, ktora byla na wczesniejszych fotach. moze to cos w naturalnych warunkach podgrzewalo plyn do spryskiwania reflektorow czy cos?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Cze 29, 2006 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brak jakiegokolwiek plynu do spryskiwaczy . nie w tym miejscu .. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lip 21, 2006 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i znalazlem odpowiedz na moje pytanie. elementem tym jest rezystor obnizajacy (tlumaczenie prawie doslowne z dropping resistor).

ma on powodowac to ze w momencie temperatury 210'F bodajze Wink maja zalaczyc sie wentylatory na niskie obroty. a wylaczaja sie calkowicie gdy jest 204'F.
wysokie obroty zalaczaja sie gdy temp osiaga 225'F a wylaczaja przy 208'F.

w wiekszosci przypadkow ten rezystor jest urwany pekniety czy tez jeden przewod jest przerdzewialy Smile

fotki dostepne sa tutaj http://community.webshots.com/album/201931518cScpNK/6 jako "Radiator Fan Dropping Resisitor Connector" i kilka nastepnych.


pozdrawiam i licze na informacje czy to tak dziala u was czy to tylko jak zwykle bajer Smile


p.s.
dla tych co widza ze maja pekniety ten rezystor ceramiczny, radze odlaczenie od wtyczki, gdyz tam zawsze plynie prad Smile, no chyba ze zwarcie wam mile Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 24, 2006 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po kupnie auta zauważyłem lużną wtyczkew okolicy lewego reflektora i sastanawiałem się do czego służy. Z różnymi perdołkami przekazanymi przez poprzednika była też jak się okazało jej reszta z dwoma lużnymi przewodami. Dobrze że ją miałem bo naprawa poszła sprawniej.
Po wymontowaniu tego rezystora okazało się ze jest cześciowo uszkodzony i w prosty sposób nie da się go pomownie zamontować.
W porcelanowym łożu umieszczony jest drut oporowy i "zacementowany".
Na szczęście ten cement dał się w miare łatwo obkruszyc tak ze ukazał sie drut wraz z resztą miedzianego ukucia. okucie lekko opiłowałem tak aby pasowało do złonczek z kostek elektrycznych i całość zmontowałem.
http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=lastup&cat=&pos=0 i
http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=lastup&cat=&pos=1
Następnie powtórnie zacementowałem zaprawą z dodatkiem szkła wodnego, a po wyschnieciu jeszcze pokryłem farbą epoksydową aby odciać dopływ wilgoci i nie dopuścić do ugnicia przewodów.
Całość jak należy zamontowałem w samochodzie i podłaczyłem.
Teraz po włączeniu klimatyzacji wentylatory ruszaja od razu na tzw. pół gwizdka, a wcześniej włanczały sie okrsowo na pełna moc, jak chłoodnica klimy była już bardzo dorąca.
UWAGI:
- opornik ma opór 100 Omów i jak sądze moc ~~50-70 Wat
- podejżewam że w przypadku uszkodzenia samego drutu oporowego można by go usunąć z porcelanki w całości i zastąpić kawałkiem spirali ze starego zelazka. Należy dobrać jej długość tak aby jej opór wynosił około 100 Om
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Pią Lip 28, 2006 8:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to mamy jasnosc...ale dla mnienie do konca. rozumiem,ze jest to rezystor ale nie termistor. wiec jego rezystancja(opor)jest w miare stabilny w funkcji temperatury. w takim razie do czego sluzy? gdyby to byl termistor przykrecony np do radiatora lub bloku to moglby uruchamiac jakis uklad automatyki/elektroniki do zarzadzania praca wentylatorow.jednak w tych czasach sa juz nowoczesniejsze i mniejsze urzadzenie niz kawalek zelazka(nie dziwilbym sie gdyby to bylo w mom zabytkowym aucie). niech ktos wyjasnie zasadze dzialania bo poki co zrozumialem budowe:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten opornik jest szeregowo podłonczony w obwód 1-go biegu wentylatorów co powoduje spadek napięcia i wolniejsze obroty silników. To wszystko. Proste i skuteczne. Co prawda nie wyśledziłem tego ze schematu ale z "chłopskiego rozumu" Myślę jednak że się nie myle.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to rzeczywiscie proste jak cholera ale obnizenie obrotow mozna zrobic w prostszy sposob(moim zdaniem) no i rozumiem,ze steruje tym jakis czujnik temperatury plynu po czym puszcza zasilanie przez opornik lub nie? ciagle sie bede upieral ,ze to dziwne rozwiazanie bo wystarczy prosty uklad elektroniczny ktory plynnie moze sterowac wentylatorami w zaleznosci od temperatury silnika:) niemniej spotkalem sie w tych autach z wieloma dziwnymi rozwiazaniami(np wylacznik oswietlania bagaznika rozwiazany na kulce ktora grawitacyjnie opada na styki kiedy klapa jest uniesiona. w europie zwykly styk jak od alarmu i po sprawie:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to rzeczywiscie proste jak cholera ale obnizenie obrotow mozna zrobic w prostszy sposob(moim zdaniem) no i rozumiem,ze steruje tym jakis czujnik temperatury plynu po czym puszcza zasilanie przez opornik lub nie? ciagle sie bede upieral ,ze to dziwne rozwiazanie bo wystarczy prosty uklad elektroniczny ktory plynnie moze sterowac wentylatorami w zaleznosci od temperatury silnika:) niemniej spotkalem sie w tych autach z wieloma dziwnymi rozwiazaniami(np wylacznik oswietlania bagaznika rozwiazany na kulce ktora grawitacyjnie opada na styki kiedy klapa jest uniesiona. w europie zwykly styk jak od alarmu i po sprawie:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SAM WIDZISZ Laughing
RÓWNIE DOBRZE, I CZASEM TAK BYWA, MOŻNA STEROWAĆ OBROTAMI WENTYLATORÓW NADMUCHU A MNUSTWO SAMOCHODÓW I TO NOWYCH ZA POKRĘTŁEM MA WŁAŚNIE KILKA OPORNIKÓW
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 28, 2006 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to zupelnie tak jak u mnie z regulacja pracy wycieraczek-nigdy bym nie wpadl na to aby ustrojstwo do ustawiania czestotliwosci pracy wycieraczek rozwiazac na kilku drutach oporowych:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek nie tylko są włączniki na kulkę ale tez rtęciowe działające tak samo jak pisałeś przy otwarciu klapy w pontiacu tak jest przy oświetleniu silnika Laughing a taka opornica jest stosowana w wielu autach i nie tylko do wentylatorów chłodnicy czy nawiewu wewnątrz ale i pompy paliwa są zasilane przez coś takiego tyle że w formie przewodu oporowego czy nawet w Fordzie cewka zapłonowa jest zasilona przez toki biały oporowy przewód to rozwiązanie ma naprawdę wielę zastosowań i będzie miało Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak .. a ja nie moge tego odkrecic to 1wsze.

2gie to to ze przeczytalem gdzies ostatnio na zaocenaicznym forum ze gosc wywalil specjalnie ten bajer bo u niego tak sie grzalo ze mu klosz lampy rozwalilo Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo to musi się grzać po to jest chyba że silnik dostaje zwarcia to wtedy może za mocno się grzać no i lampe mogło stopić w dmuchawach jest taka djoda termiczna przy opornicach że jak tylko opornica za mocno się nagrzeje w skutek uszkodzenia silnika dmuchawy to porostu rozłącza zasilanie i koniec przegrzewania tylko że wtedy trzeba wymienić nie tylko silnik ale i opornicę bo djoda jest nie powtażalna i się nie załączy Laughing pozdro dla wszystkich z forum i nie tylko Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra .. teraz sie robi problem.
wyjelem moj zmasakrowany oporniczek .. z moich pomiarow wynika ze drut ma opor 10 Ohm a nie 100 !!!


pozatym jakiej zaprawki mam uzyc zeby to "zacementowac" powtornie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze byc np.dwuskaldnikowy klej poksypol
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poxipol gejowo sie ima wszelakich tworzyw w momencie spotkania z woda .. Neutral sprawdzone i kicha ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 5:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poszukaj bo juz ktos podobny temat przerabial na forum,nawet ze zdjeciami
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem sie komplikuje ..

to jest rezystor 1 Ohm - czyli moc jaka wywala to te nominalne 12V x 12A co daje 144W (150) albo u mnie cos nie tak ten opornik jest albo oni naprawde wywalaja 150W ciepla !!

prosze sprawdzcie u siebie ...

zakupilem opornik 50W 10ohm i cos mnie pokusilo zeby jeszcze raz zmierzyc .. no i powstal zonk ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
skbart
*
*


Dołączył: Aug 14, 2006
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 16:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam że się wtrącam ale rezystor o nominale 1 Ohm to tak jak by go nie było, podejżewam że takie produkuje się tylko jako element SMD (czyli takie co montuje się bezpośrednio płytce drukowanej) 1KOhm to może być. Coś źle mierzysz. Jeżeli na rezystorze są takie kolorowe paski to jak je zobaczę to powiem Ci jaką ma wartość ten rezystor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skbart napisał:
Przepraszam że się wtrącam ale rezystor o nominale 1 Ohm to tak jak by go nie było, podejżewam że takie produkuje się tylko jako element SMD (czyli takie co montuje się bezpośrednio płytce drukowanej) 1KOhm to może być. Coś źle mierzysz. Jeżeli na rezystorze są takie kolorowe paski to jak je zobaczę to powiem Ci jaką ma wartość ten rezystor.


no jakby go nie było Wink .... dubelt policzył i opisał już ten problem: "jest rezystor 1 Ohm - czyli moc jaka wywala to te nominalne 12V x 12A co daje 144W (150) albo u mnie cos nie tak ten opornik jest albo oni naprawde wywalaja 150W ciepla !! "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1 ohm czyli tak jakby byl .. leci po tym duzy prad .. ale nie chce mi sie wierzyc zeby silniki wentylatorow mialy powyzej 50W !! wiec zrzucanie mocy 150W w tym przypadku jest kretynstwem ..


szczegolnie ze ktos wczesniej przeliczyl ze jet to 100ohm .. a u mnie wychodzilo wtedy 10
mozliwe ze ten smieszny drut wraz ze wzrostem temp zmienia opor .. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group