www.asu.pl :: Zobacz temat - Grzechot przy rozruchu w TS 2.3
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grzechot przy rozruchu w TS 2.3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 21:30    Temat postu: Grzechot przy rozruchu w TS 2.3 Odpowiedz z cytatem

W silniku w czasie kilku sekund po rozruchu jest taki grzechot na szklankach olejowych klawiatury i co ciekawe nie zawsze bo wiele razy było tak że stał kilka godzin i nic nie było słychać ale częściej chałasuje czasem mam wrażenie że nawet bardzo olej mam zalany 10W40 półsyntetyk jak rozmontowywałem motor to w nasadzie głowicy jest tam taki zawór kulkowy , czy może mieć jakieś znaczenie czy może olej ale nie chcę mu lać minerala bo boję się o uszczelki między nasadami głowicy bo to jednak tam jest delikatnie wykonane , żeby ciśnienie nie wypchło , co o tym myślicie , nie mam ochoty jeszcze raz rozbierać tego motoru . Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Cze 06, 2006 7:06    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

hhmmm. A cisnienie oleju na wskazniku jest ok ?? Mialem kiedys taki przypadek ze pompa byla kiepska i puszczala cisnienie jak auto stalo. Jak tak bedzie dalej to nie wiem czy nie warto byloby przejsc na dobry mineralny. Moim zdaniem wiecej pomoze niz zszkodzi. A na jakim polsyntetyku jezdzisz ??

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
borys123
*
*


Dołączył: Mar 15, 2006
Posty: 56

PostWysłany: Sob Cze 10, 2006 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to musi byc pompa!!!
ja 3 mies temu mialem tak samo. stukalo pukalo rzezilo przy rozruchu i podczas jazdy gdy auto mialo okolo 2000 - 3000 obr/min. powyzej 3500 obr bylo ok.

wiec zmienilem caly rozrzad w serwisie bo tak poradzili . bylo ok przez 2 mies . dzis ten problem wrocil. zrobilem zaledwie 12000 km, w silniku mineralny, kasy nie ma, a dalej rzezi. to lancuszek sie ociera w silniku, bo olej nie ma cisnienia aby napiac.

wiec trzeba wymienic pompe oleju!!

mam nadzieje ze sie nie myle!!!??

borys ts 2,3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Cze 11, 2006 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do ciśnienia oleju to na początku po rozruchu jest powyżej połowy skali wskażnika po rozgrzaniu na wolnych obrotach spada do czerwonego pola ale nie wchodzi na nie olej to Orlen Gaz 10W40 jeżdziłem na nim scorpio i nie było problemów z moich doświadczeń z olejami lepszy jest od Lotosów grzechot jest tylko w nasadach głowicy stąd moje przypuszczenia ale trwa tylko kilka sekund po rozruchu potem jest cisza jak na razie po tym jak poskładałem ten motor to jest jedyne co mnie drażni w pracy tego motoru osiągi ma dobre jak na tak mały motor względem wielkości pojazdu Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob Cze 17, 2006 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poskładałem następny motor ten w kturym łańcuch pękł a raczej wysunoł się jeden kołek z ogniwka i co ciekawe terz zaczoł grzechotać potem wycichł ale ciśnienie marne bo ledwie mija czerwone pole na zimnym silniku a na ciepłym jest poniżej ale następnego dnia po uruchomieniu nie było grzechotu czyli u mnie jest problem w nasadach i szklankach ale nie będę nic kombinował bo żeby się tam dostać to trzeba ruszyć rozrząd ten co skonstruował ten motor powinien dostać nagrodę nobla bo chyba po pijaku go rysował albo na złość mechanikom Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
borys123
*
*


Dołączył: Mar 15, 2006
Posty: 56

PostWysłany: Pią Cze 23, 2006 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opowiem wam teraz jak jest u mnie z moim 2.3

grzechocze lancuch rozrzadu ( wymienialem 3 mies temu pelny rozrzad ) tydzien temu bylem poraz kolejny na servisie i co? i nic. diagnoza brak cisnienia oleju - nowa pompa 1600 zl - aby wymienic trzeba silnik wyciagac i kolejne koszty itd itd. wiec postanowilem zalac gestszy olej aby podniesc cisnienie 20w40 i troszke pomoglo ale dalej grzechocze przy rozruchu i przy 2000 do 2500 obr/min. na nastepny dzien wybralem sie do domu - szwecja - przez niemcy do stockholmu. nie oszczedzalem auta cala trasa z predkoscia od 140 do 200 km /h i odziwo dojechalem bez problemow i nic w silniku sie nie zmienilo, moze tak przejezdzi kolejne 200 tys km, dobrze by bylo.a ja nie mam zamiaru znowu pakowac kasy w ten wynalazek po prostu jak sie zepsuje to daje sobie spokuj z tym autem za wiele mnie kosztowalo i zadnych pozytywnych efektow po naprawach jak jezdzilo tak jezdzi ale dalej grzechocze. nie oszukujmy sie to nie jest normalny samochod choc go lubie za komfort jazdy ( o tez kupilem nowe amory pompowane!) to nigdy wiecej nie kupilbym tego modelu z silnikiem 2,3. mam to auto 10 mies zrobilem w tym czasie 60 tys km i poplynalem kupe kasy! ale przyznaje ze auto jest bardzo ekonomiczne jesli mowa o paliwie - 8,7l trasa do 110 km/h , 10,5l trasa 140 km/h , srednio mi pali 10,5 l / 100 km , lecz sumujac wszystko tanszy w utrzymaniu jest 3.8.

pozdrawiam wszystkich!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Cze 24, 2006 5:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

borys123-a caly czas odradzali 2.3 i odradzaja,wiec nie narzekaj ze auto do dupy,sam sobie jestes winien,trzeba bylo brac 3.1 lub 3.8,a druga rzecza jest jak piszecie o olejach jakie lejecie do silnikow to mi sie krew gotuje,a lejcie slonecznikowy bedziecie mieli jeszcze taniej.Nawet dziecko wie ze olej to krew silnika,wlewacie jakies eksperymenty typu orlen a potem lament na forum,wiadomo ze odrazu szlak silnika nie trafi ale po jakims czasie zaczna pojawiac sie rozne historie,ktore pociagaja za soba drogie naprawy,CHYBA LEPIEJ ZAPLACIC TROCHE WIECEJ ZA DOBRY OLEJ I MIEC PROBLEMY Z GLOWY JAK NAPRAWIAC CO CHWILE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
borys123
*
*


Dołączył: Mar 15, 2006
Posty: 56

PostWysłany: Sob Cze 24, 2006 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam JEDI V .

jesli mowa o oleju to masz w zupelnosci racje te orleny i inne wynalazki to nie do tych aut. ja osobiscie lalem mobila - polsyntetyk, a potem castrola 15w 40 - mineralny. ale to nie jest wszystko na ten temat - majac tego typu auto nie mozna sobie pozwolic na eksperymenty bo to bedzie bardzo drogi eksperyment.

przyznaje ze jestem sobie winny - kupilem fajne auto z silnikiem ufo.
wszystko poza motorem jest super. w czasie gdy kupowalem auto nie mialem zielonego pojecia co kupuje - to wyniklo po prostu z niewiedzy a nie z proby oszczednosci.

nauczka taka ze przed zakupem auta nalezy sie dowiedziec co sie kupuje!!

Exclamation pozdrawiam Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Cze 25, 2006 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg.mojej ksiazki serwisowej olej nalezy zmieniac co 3000 mil i tak tez robie,dla mnie to jest 2 razy do roku wydatek rzedu 130zl z dostawa pod dom
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Cze 25, 2006 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak oleje za dużą kasę a czy kturyś się przyjżał tym drogim olejom , znam przypadki że na mobilu trafiło motor i był lany w serwisie chyba tylko cena się zgadzała bo olej nie. w każdym razie jego skład , Ja swojego pontona kupiłem tylko dla tego bo mi się podobają te fury a dla tego 2.3 bo ma manualną skrzynię a w końcu doszłem do wniosku że to bez rużnicy bo jak silnik dobry bo 3.1 to skrzynie lecą i na jeden djabeł wychodzi i tu koszt i tu koszt tyle że inny problem. wypatrzyłem od czego będą amory tylne pasowały te pompowane od omegi combi muszę tylko w jakiś sposób porównać ich długość bo reszta się zgadza, nie jestem zwolennikiem oszczędności ale poco przepłacać jak tylko cena się różni a towar ten sam, nie ma już różnicy między częściami prywatnymi a firmowymi to to samo tylko cena inna sorry ale nie obraźcie się na mnie ale takie jest życie Crying or Very sad
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group