www.asu.pl :: Zobacz temat - temperatura silnika..
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

temperatura silnika..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sob Maj 13, 2006 13:38    Temat postu: temperatura silnika.. Odpowiedz z cytatem

na wskazniku temperatury jest napis ...NORMAL.. u mnie jak jade ..wskaznik..zakrywa ..elegancko litere .... L ...jak stoje w korkach to przechodzi na ...A..i jak zaczyna dotykac..M..to załaczaja sie wentylatory ..i szybciutko.....wskaznik ...jest spowrotem na.. L ....tak jest zima ..i latem....tzn ...zima chyba nie załaczył mi sie nigdy wentylator...
...cała ta bajka która tu wysmarzyłem ..swiadczy chyba ze to wszystko niezle ..pracuje....teraz pyt...po co taki duzy zakres..wskaznika ..i kiedy u mnie moze strzałka... poleciec...dalej..np na ... N ...
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 13, 2006 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest tak samo.
Choś raz miałem b. dziwny przypadek:
Ostatnie 2 km w tempie ślimaka. Jak wjechałem na parking przed dom, zgasiłem silnik, wyszłem z auta i stanąłem prze maską ( ok 5-7 sekund od wyłączenia silnika) zagotowała się woda i to tak mocno że aż lało z wyrównawczego na ziemie.
W niektórych samochodach jest takie zjawisko ze po wyłączeniu silnika czasem jeszcze po kilku sekundach włanczają się wentylatory i studzą silnik. No ale tam strowanie wentylatorów jest mechaniczne a nie elektroniczne.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sob Maj 13, 2006 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ..własnie ..sory za porównanie ..mam poloneza tracka..tam po wyłaczeniu jeszcze potrafi sie wentylator krecic..wracajac...nie miałes juz wiecej takich kłopotów ...i jakie miałes wtedy połozenie wskaznika temp....dzieki..
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk jakie mechaniczne,elektronika,ja to tez mam w moim 17 letnim escorciaku,czujnik temp.wlacza wentylator i tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI jak kolega ZBIR powyzej pisał w Poloneie i nie tylko wentylatory włancza czyjnik na bimetalu lub włącznik ciśnieniowy. Pod wpływem temperatury zwiera stki i zamyka obwód. Dla mnie to jest właśnie mechaniczny, choć może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Tak wiec nie potrzebuje żadnej elektroniki typu prztważanie zmian oporu na temperature i analizowanie tych informacji. W takim przypadku działa właśnie nawet po wyłonczeniu stacyjki. Taki Polonezowski włącznik kosztuje 16 zł i dla bezpoeczenstwa można na mim zdublować obwód włąnczania wentylatorów.
A Wracając do mojego zagotowanego silnika to nie wiem jaka wtedy była temp na wskażniku. Przed zajściem nie sprawdzałem a jak kipiało to miałem taką sraczke ze strachu że mało pamiętam Laughing
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany


Ostatnio zmieniony przez wk dnia Pon Maj 15, 2006 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 4:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zblokowany obwod podswietlanym na niebiesko wylacznikiem i moge wlaczyc wentylator kiedy chce,oczywiscie praca wentylatora sygnalizowana jest niebieska dioda Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też w Winim miałem prawie zagotowaną chłodnicę po tym jak wjechałem do Wrocławia i stanąłem w korku. Drugi raz (trochę dziwnie) miałem bardzo wysoko strzałkę temp gdy byłem na czyszczeniu klimy i silnik chodził przez jakieś 20min na P. Jak ruszyłem to od razu temperatura spadła.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbir> to ze tak lata ci ten wskaznik, to raczej nie jest dobrze. procesy cieplne trwaja zdecydowanie wiecej. kontrola ich jest bardzo trudna. to ze jezdzisz i masz przy dzisiejszych temp 20'C otoczenia wskazowke polozona na L to nie jest gitara. temperatura silnika wskazywana przez ten bajerancki wskaznik powinna byc w czesci srodkowej ..



w moim przypadku raz zdarzylo mi sie ze wlasnie na postoju temp skoczyla mi powyzej 3/4 podzialki .. wtedy jak wlaczyly sie turbiny Wink to ludzie stojacy obok odskoczyli Wink
ale wtedy bylem po godzinie jazdy w miescie, wjechalem w ciasna nie przewiewna dziuple w ktora naparzalo slonce. po tym jak ja sie czulem przy otwartych oknach sadze ze 30-35 bylo minimum .. zatem mial prawo.

normalnie po kilku minutach w moim winnim, wskaznik powolutku podnosi sie i pozniej oscyluje w zaleznosci od rodzaju jazdy, w granicach polowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem co to znaczy lata...przemieszcza sie w obszarze MAL...i tyle ....a wentylatory sa sterowane ..zdajsie wiesz o tym ...czym innym....ja tez jezdze w korkach ..po Warszawie ....i nie tylko 1 godz.mój rekord..to do pracy 12km...2godz.30 min...a wzasadzie ostatnie 4km...to 2 godz. i nikt od mojego samochodu nie uciekał jak to sam opisałes..(.po takiej sytuacji natychmiast sprawdził bym uład chłodzenia...to teroche mniej kosztuje ..niz robienie uszczelek..itd.)......po prostu regularnie załączaly/wyłaczały sie wentylatory ...nie miałem tez nigdy ,,wylewania,, płynu przez zbiornik ..jak opisał...WK...a to ze dzieje sie to u mnie w dolnej skali wskaznika ..to na mój rozum chyba nie zle ...jakie są skutki przegrzania silnika w ,,amerykancu,,...wszyscy wiemy....moze ASU cos bys odpowiedział...
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zagotowanie sie u mnie wody na wyłączonym silniku tłumacze sobie bardzo prosto ale mam nadzieje ze logicznie i prawdziwie.
Otuż musiałem wyłączyć silnik na sekunde przed urochumieniem sie wentylatorów. Silnik był na tyle gorący że brak obiegu z powodu wyłączenia pompy wody doprowadził do zagotowania jej w bliku.
Zresztą efekt włanczania sie wentylatorów przy wyłączonym silniku pamietam z Poloneza. Niejednokrotnie po lilku (5-7) sekundach od wyłączenia silnika ruszały wentylatory pracując przez może 20 sekund.
Jest to dla mnie dowód na to ze w tym momencie temp musała podskoczyć o kilka stopni.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 16, 2006 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sluszne rozumowanie Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Maj 17, 2006 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adamparker
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 26

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Windstarze są 2 biegi wentylatorów. Sterowane to jest przez ceramiczny opornik. Jak opornik przeplali się ( a dośc często tak dzieje się) to działa tylko drugi bieg czyli wentylatory włączają sie na max prędkości ale przy wyższej temperaturze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie niestety nie działa termostat a nie sposób go wymienić bez odkręcania kolektorów wydechowych ale normalnie kiedy stoje w korku to temp dochodzi do 210 po czym spada to jest moment kiedy włancza się wentylator, to samo dzieje się na postoju kiedy samochód stoi na wolnych obrotach też dochodzi do 210 stopni i kiedy włączy się wentylator to natychmiast spada. Co dziwne to u mnie sa dwa wentylatory ale nigdy nie widziałem żeby ten drugi chodził tylko jeden. zastanawiam się co włancza ten drugi?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam podobny przypadek(tyle,ze wskaznik z drugiej strony)wiec podczas jazdy jest strzalka na "O" zimny silnik to "N" jak sie zbliza do "R" to chodzi wentylator. czesto tak mam,ze kiedy zaparkuje i wylacze zaplon to chodzi wentylator ale po wyjeciu kluczyka juz nie. w innych autach tak sie nie dzialo-w nissanie lub oplu jak wychodzilem w lato z auta to jeszcze czasem dlugo sie krecil wiatrak. ciekawe czy w obecnym tak ma byc czy to jakas usterka a moze da sie to jakims sprytnym sposobem obejsc? zauwazylem jeszcze jak olej ma duzy wplyw na temperature silnika. jezdzilem jakis czas z minimum oleju w silniku i czesto mi sie wlaczal wentylator.kiedy dolalem do maksimum zdecydowanie rzadziej go slysze.
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sob Maj 20, 2006 9:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jeszcze jedno kiedy jezdze Aerostarem i ciągle stoi się w korkach z włączonym A/C to temperatura minimalnie przesuwa się po literce R czyli w połowie i nie wykonuje takich wielkich wachań, w tym samochodzie działa termostat.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Drejas
*
*


Dołączył: Mar 31, 2005
Posty: 19
Skąd: Iława

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mi jak w Windstarze rocznik 95 zagotował się płyn i wywalił przez zbiornik wyrównawczy to trwało miesiąc zanim doszedłem co było przyczyną.
Temperatura na wskaziniku zaczęła falować skazka leżała na O a jak przygazowalem po chwili szła na maxa żeby za chwile podczas jazy spaść na O. Ogrzewanie na postoju nie grzało chyba że mocno się gazowało.Pod czas jazdy tez raz grzało raz nie. pisałem na forum o pomoc co może być przyczyną ale jednoznacznie nikt nie mógł mi odpowiedzieć.
wymieniłem czujni temperatury - niepotrzebnie
wymieniłem termostat- niepotrzebnie
zmarnowałem 10l płynu na odpowietrzanie - niepotrzebnie
Przyczyna była pompa wodna, której łopatki porostu spróchniały od rdzy, została tylko jedna i dlatego na wysokich obrotach ogrzewanie grzało.
Sam byłem zaskoczony jak zobaczyłem ten wirnik , widocznie nasz rodzimy płyn go rozpuścił bo po reszczcie łopatek ani śladu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem cos o tym-mimo,ze stosuje zawsze tzw lepsze plyny(do chlodnoic aluminiowych) to juz mam trzecia pompe wody....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam byłem zaskoczony jak zobaczyłem ten wirnik , widocznie nasz rodzimy płyn go rozpuścił bo po reszczcie łopatek ani śladu.[/quote]

To chciałem napisać wcześniej że te nasze boryga tak żle działaja na układ chłodzenia w tych samochodach ale pomyślałem że wszyscy mnie tutaj rozszarpią za takie poglądy, ale coś w tym jest. Ja do 120 tys mil jeżdziłem na oryginalnym płynie jaki zalał GM po czym zalałem płyn Castrola i jak do tej pory nic się nie dzieje. W Aerostarze którym jeżdze w USA który ma przebieg 117tys mil i jeżdzi na oryginalnym płynie tez się nic nie dzieje. Żadnych wachań temperatury, ogrzewanie działa przy małych obrotach itd. Ja ze swojej obserwacji moge powiedzieć że te samochody nie są zrobione na Polskie płyny i oleje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt cie nie rozszarpie-masz racje. do tego popatrzcie sobie w specyfikacje olejow oraz w przebieg po jakich trza je wymienic i porownajcie z europa-to po prostu inny swiat...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę oświecić mnie. Dlaczego Wini -97r ma mieć wymieniany olej co 10tys (manual niemiecki, bo w amerykańskim jest co 8tyś), Astra 1 -99r (mój poprzedni wózeczek) miał wymiane co 15tys, a wszelkie nowe autka mają wymiane co 20tys?. Mamy lepsze oleje czy nowsze silniki są lepiej wygładzone i nie trą się tyle w cylindrach?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 5:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze to nie wiedzialem ze windstarki byly na manualu,ja w swoim escorciaku mam zalecane wymiane oleju i filtra co 3000 mil.W europie wymieniaja co 15-20tys. ale te auta maja przebiegi 200.000 i silnik do remontu,a amerykance 500.000 i wiecej,w stanach i kanadzie jeszcze dzisiaj zalewa sie nowe auta olejem na pierwsze 1000km,tak jak sie kiedys zalewalo u nas na dotarcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Manual miał na myśli instrukcje obsługi a nie skrzynie.
To prawda w USA przyjęte jest żeby olej wymieniac co 3tyś mil i praktycznie wszyscy leją minerał, rzadkością natomiast jest wymiana oleju w skrzyni.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group