www.asu.pl :: Zobacz temat - Czujnik ABS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czujnik ABS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sro Maj 03, 2006 10:33    Temat postu: Czujnik ABS Odpowiedz z cytatem

czy jest sposób na sprawdzenie czujnika abs...pali mi sie lampka ,,recznego,, płyn ok...mysle ze to kyórys czujnik...
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 04, 2006 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A JA STAWIAM NA WYŁĄCZNIK RĘCZNEGO I NIE SZUKAŁ BUM W ABSie
ALBO SIE ZAWIESIŁ, ALBO MA ZWARCIE GDZIEŚ NA PRZEWODZIE.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej czujnik....poluzowała sie sruba mocujaca czujnik ...zabki wytarły magnes..w czujniku ..tak ze jak go dokrecilem to jest szczelina 4-5mm...sprawdzalem na drugim kole jest na styk ...musze chyba kupic czujnik....
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krzysztof76
*
*


Dołączył: Jan 18, 2006
Posty: 60

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz tez kostki z polaczeniami.. mialem cos podobnego swiecila mi sie kontrolka od recznego i okazalo sie ze byla zasniedziala kostka i nie laczylo .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 8:29    Temat postu: abs Odpowiedz z cytatem

Dokladnie, jesli nie pali sie ABS (pomaranczowa lampka) to napewno ABS jest dobry.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykręć czujnik i przejedz sie autem jak zapali sie kontrolka od ABS to jest ok ten czujnik a gdy sie nie zapali to cos masz namieszane bo gdy pada ABS wchodzi on w tryb awaryjny zaswiecajac na stale lampkę informacyjną a moze nie masz zarówki ??
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

własnie pali sie cały czas.....nad tylnymi juz popracowalem...oczysciłem itd,,,,takie tam pierdoły....wtyczke tez oczycsiłem---powinno byc ok...przednie jutro ...i chyba w przednich jest diabeł...gdyz gdy hamuje....ostro .....specjalnie tak zrobiłem...lewe koło hamuje z piskiem...czy to normalne.???????
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 9:18    Temat postu: diagnostyka Odpowiedz z cytatem

Podjedz do jakiegos warsztatu niech sprawdza ci komputerem. Odczytanie samych kodow ABS nie powinno byc drogie.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 19:57    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Witajcie!
Ja mam podobne jaja...
Najpierw abs wlaczal mi sie na zimnym, a wylanczal gdy go na cieplym zgasilem i znow zaraz zapalilem. A po chwili znow sie zalaczal.
Nagle ot tak kiedys sam sie wylaczyl i dzialal, przez jakis tydzien.
Po tygodniu znow klapa. Wkorzylem sie i rozebralem tylnie kola najpierw.
Prawe ok, lewe... tlok niedziala... nacislem na hamulec tlok wyszedl caly. Przeczyscilem i wlozyem spowrotem. Kontrolka dalej swieci bez gaszenia sie nawet na cieplym, ale zauwazylem, ze klocki tylne maja moze 4 milimetry... Smile sadze, ze to jest glownym problemem. Jak dostane przesylke od ASU, to zaloze klocki i powiadomie Was.
Pytanko, jaki plyn hamulcowy mam uzyc i czy moge wymieszac ze starym, ktory nie wiem jaki jest... Confused
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 10:47    Temat postu: DOT4 Odpowiedz z cytatem

Najlepiej DOT4. Mozna mieszac.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Nie Maj 28, 2006 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
miałem podobny problem z kontrolkami abs i parkingu łącznie z wylączaniem
się abs główkowałem i w końcu zrobiłem to co radzi asu komputer diagnostyka i wyszło ... walnięty sensor prawy tył
OSOBIŚCIE POLECAM KAŻDĄ TAJEMNICZĄ USTERKĘ SPRAWDZAĆ PRZEZ KOMPUTER UNIKNIEMY NIEPOTRZEBNYCH SPEKULACJI
pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Nie Maj 28, 2006 17:21    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Hej!
A czy wada czujnika moze nie byc widoczna dla nas golym okiem ?
Kiedys jak pisalem kilka postow wyzej, kontrolka abs-u raz mi sie zaswiecala, a raz nie. Teraz, kiedy wymienilem klocki zaswiecila mi sie raz i tak juz zostala. Caly czas sie swieci. Trzeba chyba kompjutera... Smile
Pozdrowionka od jelonka - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Maj 28, 2006 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ABS to ciekawy temat czujnika nie da się ocenić po wyglądzie zawnętrznym chyba że zmiażdżony a jedynie można go zmierzyć miernikiem tylko dobrym nie jakąś tandetą z marketu , mam przypadek gdzie ABS wyłącza się przy 140 i już nie włącza do zgaszenia motoru ,i tak jak tu ktoś pisał to jednak dobrze go pod komp podpiąć wszystko się wyjaśni i po co marnować czas na rozbieranie kół warto zdjagnozować najpierw takie jest moje zdanie Laughing Ale najpierw żeby nie wyjść na gapę warto sprawdzić poziom płynu jak miałem ostatnio z gościem Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Maj 29, 2006 0:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra .. to gdzie ja mam podpiac niedaleko szczecina sie pod cos do zczytania bledow z kompa absu ? czy to sie zczytuje z kompa samochodu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
DARO
*
*


Dołączył: Oct 20, 2004
Posty: 194
Skąd: Pawlowice sl

PostWysłany: Pon Maj 29, 2006 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

apropo ABS!!!
czy u was (dotyczy tych co maja winiego z lat 95-97)ABS podczas koncowego hamowania tez pracuje tak glosno a jesli nie to dlaczego u mnie tak to wyglada,dodam ze mam go juz 3 lata i caly czas jest tak samo czy to jest standard?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Maj 29, 2006 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam abs w trakcie remontu .. Razz chyba czunik ale nie mam czasu tego sprawdzic .. tj sensownego podnosnika zeby zdjac kola przednie i zeby mi sie na leb nie zwalilo bydle.

przy zmianie opon nie mialem czasu .. na szybkiego robilem jak zwykle ..

pozdrawiam

p.s
ja mam tylko ostatnio wkurw**** glosne wspomaganie .. nie wiem co zrobic zeby przestalo tak jeczec ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytanie kodów z ABS to czytanie z ABS czyli komputera sterującego tylko ABS czujniki można sprawdzić najlepiej oscyloskopem podczas kręcenia kół wtedy wyjdzie szydlo z worka a co do pompy wspomagania która jęczy należy ją delikatnie rozebrać i po rozebraniu rozklepać wieloklin na wałku głownym aby mimośród który na nim jest nałożony nie miał luzu i siedział ciasno jest to normalny objaw zaostrzenia się zębów i wystąpienia luzu na wałku wtedy pompa zaczyna wyć Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to nastepne wyzwanie przede mna Very Happy
heh .. niezle bedzie..
p.s. jak wybrac plyn ze wspomagania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 12:59    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Witaj Jarecek !
A ta pompe wspomagania znajde gdzie? Czy to jest jedno z kolek na pasku klinowym ?
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak to jest to koolko najwieksze najblizej zbiorniczka z plynem do wspomagania ...

ja juz sie przymierzalem .. ale przeciez to pol silnika trzeba rozebrac .. Neutral
i sadze ze jakis manual krok po kroku by sie przydal .. Neutral



>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>


jeszcze doczytalem z automotive, ze problemem moze byc nieszczelnosc ukladu .. tj zapowietrzanie sie i kawitacja czasetczek powietrza ...
pisali tez ze nalezy stosowac wylacznie przeznaczone do amerykancow plyny .. ze plyn ma byc czerwony, w przeciwnym przypadku tj gdy jest brazowy metny i nie do konca "amerykanski" moze pompa jeczec ...

nie wiem jak sie do tego ustosunkowywac .. Neutral

proponuja tez zalozenie filtrow na uklad

co ty Jarecek o tym sadzisz?

no niestety ja mam "brudny" ten plyn i nie wiem jak to wszystko spuscic i wyczyscic, filtr chetnie zaloze, tylko nie wiem jaki i gdzie u nas dostac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Sro Maj 31, 2006 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ha ha to wycie to poprostu stary wypracowany już olej trzeba go zminić a to robi się prosto , odkręcasz przewód olejowy ten ktury jest najniżej i potem jak już zleci to poprostu pokręć kierownicą nie uruchamiając motoru [ będzie ciężko] ale nie da się inaczej , następnie zakręć przewód i lej olej co jakiś czas poruszaj kierownicą jak będziesz miał stan to uruchom motor i pokręć kierownicą sam się odpowietrzy a co do klina Jarecek pewnie ma rację nie podważam bo ma większe doświadczenie Laughing Aaa potem uzupełnij stan oleju Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Maj 31, 2006 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wypłukanie nowym płynem nic nie zaszkodzi a gdy nie pomoze to zostaje wieloklin i klepanko albo zakup nowej Smile Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Cze 06, 2006 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu juz sie zbieram na robote wspomagania .. dzis troszke mnie wkurzylo tym ze wyplulo mi troszke plynu na podjazd i brame garazowa nie mowiac o przedniej szybie, wycieraczkach i silniku Neutral a wiecie jak?

podnioslem samochod zeby sprawdzic te nieszczesne czujniki abs'u ... oczywiscie trzeba bylo przekrecic kierownica .. z uwagi ze bylem troszke juz upierniczony to stwierdzielm ze da sie przekrecic normalnie bez odlapania .. tak tez zrobilem .. no i co.. fontanna przez odpowietrzacz .. Neutral pytanie tylko why !!


a to co wymyslilem z czujnikami absu:
rezystancje:
przod: kierowca 2,26kOhm, pasazer BRAK PRZEJSCIA
tyl: kierowca 2,65kOhm, pasazer 2,58kOhm

no i niestety czunkika z brakiem przejscia nie moge odkrecic .. Neutral zpieczona sruba jak skur... walnelem wd-40 ale niestety nie pomoglo nic narazie.. zobacze jutro rano.. ale chyba sruba zie zjechala i nie mam patentu jak to wykrecic. ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sro Cze 07, 2006 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mierzysz...na stykach ...we wtyczce...a jaka powinna byc rezystancja..
(wzorcowa)..nowego czujnika..
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Cze 07, 2006 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ma byc tak Smile :
Cytat:
TESTING

1.

Raise and support the vehicle safely.
2.

Disconnect the anti-lock brake sensor harness.
3.

Measure the resistance between the terminals on the brake sensor.
4.

If resistance is greater than 2200-2500 ohms for the front sensors or 2500-2900 ohms for the rear sensors, the sensor is faulty.
5.

If resistance is within specification, check circuit continuity back to the control unit.
6.

If continuity exists, the ABS control module may be faulty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Cze 07, 2006 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy to dotyczy wszstkich aut z ABSem? Mam problem w Omedze.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Cze 07, 2006 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepsza z mozliwych metod sprawdzania to oscyloskop !! co do rezystancji to maja wielkie odchyly i chodza wazne aby mial przejscie i wytwarzal czyste impulsy czyli bez przerw i nakladek Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Cze 07, 2006 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiesz co Jarecek ..

JAK TO ZAJEBISCIE ZE JUZ NIE ROBISZ TYCH LAND CRUSISEROW !! Very Happy


W koncu jakis relaxik .. siadziesz sobie i popiszesz z nami Very Happy



>>>>>> UPDATE <<<<<< 9 czerwca


zrobilem myk z czujnikiem ktory podejzewalem o brak sprawnosci.
zakupilem magiczny zestaw opornikow Smile 2,2kOhm i 100 Ohm .. co daje pi razy oko 2,3 kOhm'a Smile czyli tyle co czujnik od strony lewej (przód)
opor zapiety tak jak czujnik Very Happy powoduje wylaczenie bledu absu .. oczywiscie na postoju Smile po odpaleniu silnika. logiczne ze jakbym przejechal kawalek to by sie pewnie obudzil ze nie daje zadnego sygnalu Smile

dla mnie najwazniejsze chyba jest to ze trzeba kogos ograbic z 300zl Razz zeby kupic sensor Smile Wink
STAY TUNED Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group