www.asu.pl :: Zobacz temat - DELIRKA
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DELIRKA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 21:39    Temat postu: DELIRKA Odpowiedz z cytatem

Cześć!

Od razu powiem, że niby wszystko jest OK.
Podczas jazdy jak puszczę kierownicę jedzie prościutko, koła wyważone super (nie ma bicia). Wszystko super, extra gdyby nie to, że kiedyś trzeba się zatrzymać Smile . No i właśnie podczas hamowania zaczyna się okrutna delirka, która przenosi się na kierownicę. Najbardziej odczywam ją przy prędkości 90-70 km/h. Ściąga przy tym też trochę na prawo.
Co to może być do diaska Question Exclamation Shocked
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BRODA
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 72

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tarcze hamulcowe.Przerabialem to w kilku samochodach.Daj tokarzowi do zabielenia i bedzie wiadomo. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tarcze do przetoczenia lub wymiany. Podjedz na stacje obsługi gdzie toczą tarcze i zobaczysz czy da się coś zrobić ze starych czy wymiana.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 9:35    Temat postu: tarcze Odpowiedz z cytatem

Ja bym wymienil tarcze a nie toczyl. Wogole nie powinno sie toczyc tarcz, a tym bardziej gdy maja bicie.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A dodatkowe pytanko jakiej grubości powinny być tarcze w Cravanie 15cali koła?
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tarcza hamulcowa

BREMBO

09.7367.14

indeks: 09.7367.14

Cena brutto: 190,77 zł



opis : BREMBO tarcza ham.P CHRYSLER VOYAGER 97- koła
15/16"

producent: BREMBO


Ograniczenia

Strona zabudowy: oś przednia

Średnica [mm]: 282

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Ilość otworów: 5

Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie

Rodzaj rejestracji: Certyfikat Główny (ABE)

Minimalna grubość [mm]: 22,4

średnica otworu [mm]: 73,5

Moment obrotowy dokrecenia [Nm]: 115




PZDR


Ostatnio zmieniony przez Slowik dnia Pią Kwi 21, 2006 19:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA napisał:
A dodatkowe pytanko jakiej grubości powinny być tarcze w Cravanie 15cali koła?


No właśnie bo też mam koła 15".
Tarcze są podwójne wentylowane Czyli ile grubości minimum jeden "talerz"?
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra znalazłem 24mm choć kotoś mi podał 26mm. Ale to potem. Mam 21-22mm. Ale podczas hamowania czuję że są krzywe. Już pisaliście WYMIENIAĆ nie TOCZYĆ. Co w moim przypadku doradzacie. 2-3mm na tarczy to dużo czy jeszcze nie?
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Minimalna grubość 22,4. Wymieniać.


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeszcze jedno pytanie do znawców.
Które tarcze są bardziej podatne na odkształcenia Question
Wentylowane czy wentylowane nawiercane Question
No bo z jednej strony nawiercane mają trochę osłabioną konstrukcję. A z drugiej strony odkształcenia (zwichrowania tarcz) występują wskutek wysokich temperatur Rolling Eyes
Czyli może jednak te teoretycznie "osłabione są bardziej odporne?
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Każda tarcza jest odporna na wysokie temperatury, i odkształcenia nie wynikają z wysokich temp, ale od gwałtownych zmian temp. Jak po jakimś konkretnym hamowaniu wjedziesz z rozgrzaną tarczą w kałużę to może nastąpić zmiana w strukturze wewnętrznej tarczy a tym samym zacznie bić i żeby było śmieszniej przetaczanie nie pomoże. Kiedyś to przerabiałem. Po przetoczeniu takiej tarczy i przejechaniu ok 1000 km ponownie bicie wróciło.
Zawsze lepsze wentylowane i jeszcze nawiercane, bo trochę lżejsze i szybciej oddają ciepło (czyt. schładzają się).

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Slowik napisał:
Każda tarcza jest odporna na wysokie temperatury, i odkształcenia nie wynikają z wysokich temp, ale od gwałtownych zmian temp. Jak po jakimś konkretnym hamowaniu wjedziesz z rozgrzaną tarczą w kałużę to może nastąpić zmiana w strukturze wewnętrznej tarczy a tym samym zacznie bić i żeby było śmieszniej przetaczanie nie pomoże. Kiedyś to przerabiałem. Po przetoczeniu takiej tarczy i przejechaniu ok 1000 km ponownie bicie wróciło.
Zawsze lepsze wentylowane i jeszcze nawiercane, bo trochę lżejsze i szybciej oddają ciepło (czyt. schładzają się).

PZDR


No z tą zmianą temperatur to wiadomo Cool
Ale właśnie na tą szybką zmianę temperatur to która jest wrażliwsza?
Ciekawe jakie stosują w rajdach w deszczową pogodę?
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawiercenia lub też nacięcia asymetryczne stosuje się po to aby uzyskać lepszy współczynnik tarcia w początkowej fazie hamowania. Dzięki nim łatwiej usówane są z powierzchni tarczy wszelkie zabłocenia i zabrudzenia przy jeździe właśnie po mokrych nawierzchniach, odprowadzają również gazy które powstają przy nagłych hamowaniach. Dzięki takiej strukturze tarcz uzyskuje takie same temperatury na całej średnicy tarczy, co w w części zapobiega własnie odkształceniom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group