www.asu.pl :: Zobacz temat - 1 litr oleju na 1000 km przejechanych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1 litr oleju na 1000 km przejechanych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Rob
*
*


Dołączył: Oct 10, 2005
Posty: 22
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Kwi 18, 2006 19:14    Temat postu: 1 litr oleju na 1000 km przejechanych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Odpowiedz z cytatem

Witam. Mój caravan pali straszne ilości oleju, tak średnio licząc, jeżeli często jeżdzę z dużą prędkością - ok 120 km/h!!! to potrafi spalić 1 litr oleju na 1000 km. Mierzyłem ciśnienie w cylindrach i w każdym mam ok. od 10,5 do 11 at. przy przebiegu 130 tys. mil. To chyba dobry wynik?!. Myślicie, że jeżeli wymienię uszczelniacze zaworów to rozwiąże problem???
_________________
Chrysler Voyager 3,3 LE 94r Zagazowany Wypas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 19, 2006 10:35    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy nie ma wyciekow ?? Czasami wyciekajacy olej splywa na kolektor wydechowy i nawet nie widac ze jest nieszczelnosc. Jesli wszystko bedzie OK to wymiana uszczelniaczy ( i najlepiej tez pierscieni ) zalatwi problem.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 5:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrob sobie probe olejowa,przy pomiarze cisnienia zapisz wynik nastepnie do mierzonego cylindra strzykawka wtrysnij troche oleju i znow zrob pomiar,jak cisnienie wzrosnie tzn ze problem jest od strony zaworow,wiec moze tylko wymiana uszczelniaczy wystarczy,no po trzonkach zaworow troche tego oleju moze splynac do cylindra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Rob
*
*


Dołączył: Oct 10, 2005
Posty: 22
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za dobre rady Very Happy
_________________
Chrysler Voyager 3,3 LE 94r Zagazowany Wypas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba się nie myle, ale sposób z olejem do komory spalania raczej pozwala stwierdzić szczelnośc na granicy tłok-pierścienie-cylinder, a nie zwworów czy prowadnic zaworowych.?? Wstrzykniecej ~~15 mml oleju w cylinder i np dodatkowe ręczne obrócenie wałem powoduje to iż głądz culindra, tłok i pierścienie zostaną zwolżone olejem zo "wykasuje" luży między nimi i chwilowo czasem nawet znacznie podniesie ciśnienie spręzania.
Ale nie prowadnice zaworowe. Jeżeli prowadnice są lużne i puszczają olej jaki sens ma podanie dodatkowej ilości oleju??
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk-jestes w bledzie,jezeli kompresja bedzie przed dodaniem oleju uchodzic po stronie cylinder-tlok to wstrzykniety olej na czas pomiaru uszczelni te miejsc i w pomiarze wyjdzie ci wieksze cisnienie,natomiast jesli uszkodzone sa uszczelniacze zaworow i prowadnice to wartosc sie nie zmieni,i wtedy wiesz ze jak bierze ci olej to po stronie uszczelniaczy(z gory glowicy z pod klawiatury olej wtedy scieka po zaworze do kom.spalania),no i tyle Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wpgulin
*
*


Dołączył: Dec 31, 2005
Posty: 319
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i zdania uczonych są podzielone w moim aucie przy takim poboże oleju okazało się że miałem fajne dziurki w tłokach a pierścienie były tak wyklepane że można było się nimi golić i terz więcej brał jak go pogoniłem przy takim przebiegu to dołożył bym pierścienie chociaż wydatek trochę większy ale wtedy tylko raz zdejmiesz głowicę Laughing i będzie bez poprawek Laughing
_________________
Pontiac TS 2.3 tel 601896166 Pozdro dla wszystkich forumowiczĂłw .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group