www.asu.pl :: Zobacz temat - poprawianie po gazownikach /przenosimy centralke
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

poprawianie po gazownikach /przenosimy centralke

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Mar 25, 2006 1:24    Temat postu: poprawianie po gazownikach /przenosimy centralke Odpowiedz z cytatem

W zeszlym tygodniu stwierdzilem ze skoro wiosna idzie ;P to czas wziasc sie do roboty ze "zlomem". Na pierwszy ogien idzie gaz ...

Pewni madrzy gazownicy stwierdzili ze bedzie im wygodniej zostawic centralke w srednio sprzyjajacych elektronice warunkach, tj kladac ja bezposrednio na kolektorze powietrza ... niestety jedna sztuka poszla w piach .. teraz jezdze na "nowym" egzemplarzu .. z uwagi na chec przedluzenia jej zycia mam zamiar przeniesc ja gdzies w okolice nog kierowcy... teraz pytanie: jak mam podlaczyc kabelki .. nigdzie nie znalazlem zadnej opisowki instalacji landiego Sad nie mam zadnego schematu. jedynie co to moge przeanalizowac to co mam teraz. podaje po kolei jak sa podalczone piny
(kostka a'la zasilanie atx, 22Piny)

1 - fiolet - silniczek krokowy sterowanie
2 - błękitny - silniczek krokowy sterowanie
3 - szary - sonda lambda
4 - zielony - w stanie urwanym, szedl w strone zbiornika, nie wiem jak podalczyc i gdzie (raczej nie byl nigdy podlaczony)
5 - żółto/nieb. - TPS
6 - N/A
7 - N/A
8 - czarny - GND
9 - czerw/czarny - VCC +12V
10 - czerw/czarny mały - do wlacznika/diody
11 - niebieski mały - do wlacznika/diody
12 - biały - silniczek krokowy sterowanie
13 - pomarańczowy - silniczek krokowy sterowanie
14 - fiolet sonda lambda
15 - biały - w stanie urwanym, szedl w strone zbiornika, nie wiem jak podalczyc i gdzie (byl podlaczony, wyglada na urwany mechanicznie)
16 - żółty - do zczytywania obrotow, idzie do wiazki kolo rozrusznika
17 - żółty - do zczytywania obrotow, idzie do wiazki kolo rozrusznika (w to samo co ten wyzej)
18 - brazowy - wchodzi w jakas wiazke
19 - niebieski - elektrozawory - zasilanie
20 - czerwony - wchodzi w jakas wiazke
21 - czarny maly - do wlacznika/diody
22 - brazowy - do wlacznika/diody


przewody od lambdy budza moje zdziwienie .. wychodza niby 2 z centralki, a podalczony pod lambde jest tylko jeden (szary) ... ? tak ma byc?

jak moge sadzic przewody 4 i 15 (jeden kabel 2 przewodowy) mialy sluzyc do jakiegos wskazywania poziomu gazu w zbiorniku .. ale przy zaworze nic nie widac .. kabel tam dochodzi tylko jednoprzewodowy . no i nigdzie nie wchodzi Sad

przewody 16 i 17 podlaczone sa w jedno, i to samo miejsce ... Neutral


aktualnie mam podlaczona pod centralke przednia lambde, ale wg wczesniejszych rozmow z jareckiem bede zmienil na tylnia sonde.

czy moglibyscie mi wyjasnic jak mam podalczyc sie w sonde ? dlaczego z centralki mam 2 przewody a podlaczam pod sonde tylko jeden?

jak to zrobic zeby nie plakac pozniej? Smile

pozdrawiam Smile i sadze ze szybko mi pomozecie Smile korzystajac z ladnego weekendu i spokoju wiosennego chcialbym porobic przy samochodzie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Mar 26, 2006 0:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam dzis sobie odpisuje .. wiec tak... przeprowadzilem centralke w dogodniejsze warunki ... troszke sie z tym narobilem ... lutowanie laczenie i wogole .. ale za to mam jak w bajce .. tj wszystko wiem gdzie mieszka.

odkrylem ze ktos mi wymienial tylnia sonde na jakas inna .. (laczenie przewodow na tulejki zaciskowe)

zamienilem podlaczona sonde pod centralke na tylnia wg wskazan .. podlaczylem tak jak to bylo w starej tj 1 przewodem (a sa 2 przewody)

tu pojawia sie moje nastepne pytanie. sonda posiada 4 zyly: 2 biale, szara i czarna. wpielem sie w czarna. co jest na bialych a co na szarej?


kabel prowadzacy do zbiornika sobie podarowalem .. (tu zostawilem backupowo wiazke 2-przewodowa)


chyba nie popelnilem zadnego znaczacego bledu bo check engine mi nie wywala .. samochod sie odpala.

oczywiscie tylnia sonda jak najbardziej wyglada na zje*** bo samochod na gazie jezdzi dziwnie ..

jutro tj juz dzis bede podlaczal go pod kompa i zobaczymy co wskazuje Smile


pozdrawiam i czekam na kogos z odpowiedziami i poradami Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Mar 26, 2006 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na wstepie do wszystkich czytajacych ten watek:
NIE UWAZAJCIE ZE JESTEM CHORY MENTALNIE, TO ZE PISZE SAM ZE SOBA TO CZYSTY PRZYPADEK Wink


UPDEJT: niedzielny wieczorek


podlaczylem samochod pod kompa. oczy mi wyszly z orbit. wskazania tps na wstepie bez dotykania przepustnicy 1,2-1,3V .. no dobra ... wciskamy gaz .. WOW !! to w koncu dziala .. wskazania ida do gory. na wczesniejszej instalacji max co sie dalo wydusic przy ciezkiej cegle na gazie to 1,6V ... teraz to leci ponad 2 a nawet miejscami 3V. czyli gitara.


ale niestety po dniowym testowaniu w dojazdach do domu i gdzie popadnie Wink samocho sie zachowywal jak 2 cylindrowa kosiarka do trawy .. nawet na benzynce .. Sad juz myslalem ze cos zje** Wink

winowajca zostal zlokalizowany: lambda na tylnim kolektorze spalin. (tu wlasnie moje oczy zmienily poziom orbitowania). wskazanie stale i nie zmienne 1,4V Neutral nie wierzylem .. wzielem przecinaki, ciach i po lambdzie .. silnik zaczal normalnie pracowac na gazie .. wskazanie narzucone przez kompa 0,45V. chodzi pieknie.


DO ASU: KIEDY BEDZIESZ MIAL ZIELONE SONDY W ATRAKCYJNEJ CENIE?



sonda byla juz sztukowana przez kogos bo znajdowaly sie na niej tuilejki .. nie sadze ze jest orginalna. z tego co wiem wczesniejszy wlasciciel nie przypomina sobie wymiany sondy, zatem wychodzi ze ktos z ostatniego remontu ja wyprowadzil i wstawil zepsuta.

ale jak lambda moze miec 1,4V !! ?


dalsze prace nad gazem zatrzymane do czasu wmontowania nowej sondy.


pytanie i odpowiedzi Razz mile widziane Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Xsantos
*
*


Dołączył: Jan 04, 2006
Posty: 40
Skąd: ŁódĹş

PostWysłany: Czw Maj 04, 2006 18:23    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

Witam
te dwa białe kabelki przy sondzie to podgrzewanie jej
czarny to sygnał
a szary nie wiem

pozdro i polecam lekture
http://zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje01.htm
_________________
Voyager 3,8 le zagazowany sekwencyjnie Stagiem 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 04, 2006 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć 'dubelt', widzę że ostro walczysz ze swoim samochodem. Ja w swoim Winim mam padniętą akurat tylnią sondę (grzałka do dupy), zaś centralkę gazu mam podłączoną do pierwszej sondy na przedniej głowicy. Z sondy wychodzą 4 kable, jak u ciebie 2 białe - grzałka, czarny i szary. Białe kable zostawiasz, czarny jest połączony z fioletowym z centralki gazu - sygnał do kompa gazu, szary jest połączony z szarym kablem, który idzie do kompa samochodu. Nie wiem czy akurat twoja centralka landi les98 ma wbudowany emulator sondy, ale chyba tak. Poczytaj na fajnym forum www. elektroda.pl - tu masz link do strony z wyszukiwaną frazą "centralka landi" http://83.19.103.166/search.php?sid=a2d816d1d3fccd4d21ab393e44dc0df4
Pewnie też znajdziesz schematy jakie cię interesują. Pisz 'dubelt' dalej, nie zniechęcaj się, jestem ciekaw czy pokonasz gazowników Razz Cieplutko pozdrawiam.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group