www.asu.pl :: Zobacz temat - 1992 Mercury Grand Marquis problemy z obrotami i spalinami
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1992 Mercury Grand Marquis problemy z obrotami i spalinami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dawid_ze
*
*


Dołączył: Jul 03, 2012
Posty: 9
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Sro Mar 23, 2016 7:57    Temat postu: 1992 Mercury Grand Marquis problemy z obrotami i spalinami Odpowiedz z cytatem

Witam
Mój problem jest następujący: w moim Mercurym na zimnym silniku obroty są normalne, to znaczy niskie, lecz trochę nierówne. Ale gdy silnik się rozgrzeje to obroty przyśpieszają, głównie na P i N, ale na D i R też są lekko wyższe niż na zimnym silniku.
Druga sprawa to kłęby dymu i bardzo gryząca woń spalin.
Czy te sprawy da się jakoś powiązać? Czy to raczej kilka osobnych problemów?
Na początku, gdy go kupiłem, to silnik w ogóle chodził jak traktor, miał bardzo nierówne obroty, lecz prawie nie dymił. Auto było regulowane w serwisie Astro w Katowicach. Nie pamiętam wszystkiego, ale przy silniku zrobili sporo jeśli chodzi o ustawianie. Pierw okazało się, że kable były podpięte w złej kolejności do cewki. Teraz kolejność zapłonu jest poprawna. Kolejną rzeczą był CHECK, na komputerze wyskakuje jako zbyt bogata mieszanka. Silnik był zalewany benzyną, ale to też zostało ustawione. Lecz to nie poprawiło w dużym stopniu problemu nierównych obrotów, w dodatku wysokich na ciepłym silniku. Pomimo dobrej kolejności zapłonu obroty dalej lekko szarpały. W zamian samochód zaczął więcej "kopcić". Przy drugiej wizycie w serwisie (robiłem zawieszenie itp) silnik został przeglądnięty przez elektryka i pracował równiutko i cichutko, prawie nie dymił, ale Check świecił się dalej. Z tego co pamiętam, to jest jeszcze problem z łącznością komputera z EGR'em i jakiś problem na czwartym cylindrze (co by mogło oznaczać konieczność remontu silnika, bo toksyczne spaliny mogły by być spowodowane olejem w komorze spalania). Dlatego też ten Check świeci się dalej.
Problem lekko nierównych obrotów i wysokich po rozgrzaniu silnika powrócił jednak znowu po 2 dniach od serwisu. Zaczął też więcej dymić.
Jakieś pomysły? Mogę pojechać do tego serwisu lub innego, ale nie mam czasu z kolei jeździć w ciemno po serwisach. Fajnie by było wiedzieć czego się mniej więcej spodziewać.

Podaję link do nagrania z pracą silnika po rozgrzaniu

https://youtu.be/t9Py3hQohXs

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sro Mar 23, 2016 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest motor 4,2 litra? W ogóle się na tym nie znam, ale spaliny nie wyglądają na zbyt bogatą mieszankę, chociaż jak na ciepły silnik to dużo pary wodnej. Tutaj pomiar kompresji wiele by wyjaśnił, łącznie z uszkodzoną głowicą. Jak nie to, to raczej problem z układem zapłonowym.
_________________
1998 Ford Windstar 3.0L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 23, 2016 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Phil masz rację.Przy zbyt bogatej mieszance,były by czarne...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2016 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4.6?? jesli tak to czemu chlopaki nie podepna pod kompa zeby sprawdzic co piardlo?
Odepnij wtyczke od przepływomierza, praca silnika powinna sie zmienic.
jesli jednak nic sie nie zmieni to szukaj przeplywomierza.
Masz lpg w aucie?
jesli tak i jest to 2 generacja inastalacji to bardzo mozlite ze masz pelno wody w ukladzie wydechowym i stad para i smrod.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group