www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS - podlaczenie reflektorow
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS - podlaczenie reflektorow

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 14:46    Temat postu: PTS - podlaczenie reflektorow Odpowiedz z cytatem

Jako, że nieubłaganie muszę się zabrać za moje światła, bo jak się okazuje wszystkie kostki mam potopione i przez to problem z wymianą przepalonych żarówek, to naszły mnie jeszcze takie myśli.

Światła będę przerabiał na przekaźniki docelowo, choć nie wiem czy już w tej chwili, bo trochę brak czasu na dłuższe zabawy. Nie mniej, przynajmniej w mojej kanadyjsko-europejskiej wersji, mam reflektory, w których zarówno dla świateł krótkich, jak i długich siedzą standardowe, dwuwłóknowe żarówki H4.

Pomysł 1 - co sądzicie o połączeniu równolegle obu żarówek, tak żeby świeciła równocześnie sekcja "krótka" i "długa", ale oczywiście w taki sposób, że na krótkich świecą włókna od krótkich, a dla długich włókna od długich? Tylko nie wiem, jak szkła reflektorów są zrobione, czy nie będzie to świecić gdzieś w kosmos i jak z temperaturą. Nie przegrzeje się to wszystko?
Mam nadzieję, że zrozumieliście o jakie połączenie mi chodzi Wink

Pomysł 2 - W przypadku gdyby pomysł nr 1 nie bardzo mógł być wykorzystany, to może zmostkować ze sobą oba włókna w sekcji "długiej", żeby dostać dodatkowy dopał światła podczas używania świateł drogowych (które z natury rzeczy używamy, kiedy i tak nie ma nikogo z przeciwka)? Tylko znowu się martwię, czy to się wszystko za bardzo nie będzie grzało?

Oba pomysły wydają się być dość prostym sposobem na poprawienie sobie kwestii słabego oświetlenia w naszych autach...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj,jest tu wszystko opisane.Ja podłączyłem po jednym włóknie z wewnętrznych pod mijania i w końcu widziałem gdzie jadę.Tylko bez przekaźników to się włącznik przegrzeje,tam jest jakiś zasrany termik z tego co pamiętam.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dokladnie o to mi chodzilo w przypadku pomyslu nr 1. Zeby obie sekcje rownoczesnie swiecily - tak na mijania, jak i drogowych.
Oczywiscie to uskutecznie dopiero po zrobieniu przekaznikow.

A sprawdzales czy swiatla w miare prawidlowo po takim zabiegu swieca i nie oslepiaja? Bo boje sie, ze szkla sa srednio pod to przygotowane i ze sekcja dla dlugich przy wlaczonych swiatlach mijania bedzie oslepiala albo w kazdym razie swiecila nieprawidlowo.
Jakichs problemow z przegrzewaniem, szybszym przepalaniem sie zarowek czy tez wypalaniem sie reflektorow nie masz?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świecą ok,nawet tu fotki dawałem.Nikt mi nigdy na cb nie powiedział że oślepiają,z tym że pochyliłem je delikatnie.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Porzuciłbyś jakiś link do tego wątku? Bo coś nie mogę namierzyć teraz.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie sam nie mogłem go odszukać...nie mam już tego pontona a w obecnym są wycięte otwory w kloszu,wstawione gładkie okrągłe szkła i soczewki.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póki co naprawiłem na szybko uszkodzoną kostkę. Okazało się, że żarówka się nie przepaliła tylko pewnie ta stopiona kostka się w końcu rozsypała. Swoją drogą pewnie dlatego aż tak nie narzekałem na te światła jak Wy, bo mam założone przez poprzedniego właściciela jakieś lepsiejsze żarówki Osrama Wink
Przy okazji się przyjrzałem światłom pod kątem moich pomysłów.

Wychodzi mi na to, że światła mijania można spróbować spiąć, żeby świeciły obie sekcje. Choć zobaczymy jeszcze czy nie będzie problemu z oślepianiem.
Natomiast w przypadku świateł drogowych, chyba nie ma sensu spinać sekcji. Bo w sekcji "krótkich" występuje taka osłonka i chyba całe światło z drugiego włókna się zmarnuje. Ale na pewno przetestuje to jeszcze, jak wychodzi w rzeczywistości.

PS. Czy u Was wszystkie te wiązki do świateł też w takich względnie ładnych peszlach są pociągnięte? Bo aż miałem już podejrzenie, że "nasi tu byli" i że może w ogóle ktoś zrobił te przekaźniki gdzieś. Ale potem tak pooglądałem tą całą komorę silnika i niby większość wiązek w peszlach. Więc może to jednak fabryczne.

PS2. Te oryginalne kabelki, to rzeczywiście są aż niewiarygodnie cienkie :O Toż to normalnie jakieś parę włosków niczym w jakiejś dziecięcej zabawce, a nie wiązka pod reflektory...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Peszelki są w oryginale...a mocniejsze żarówki słabo pomagają i się szybciej kończą.Wypalanie kostek to niestety norma,szczególnie w kraju w którym trzeba drogi w dzień oświetlać.W poprzednich pontonach miałem światła do jazdy dziennej,w tym nie bardzo jest gdzie zamontować a bry nie chcę dziurawić.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam zrobić regenerację luster. Ja robiłem gdzieś Piekarach Śl. ok 5 lat temu i płaciłem 120 zł/szt. Miałem skorodowane lustra więc efekt końcowy był taki, że świeci dwa razy lepiej. A długie to w ogóle rewelacyjnie dają, tak że nic nie trzeba dokładać.

Rzeczywiście obie żarówki są H4 ale rozkład światła w części mijania jest zupełnie inny niż w części długich, nie sprawdzałem jak to świeci ale prawie na pewno będzie oślepiać. Musisz mieć wyraźnie odcięcie między światłem a cieniem. Jak tego nie ma, narażasz się na głupie tłumaczenia przed stróżami prawa.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie miałem z tym problemu,a granica światła i cienia przynajmniej na kilka metrów była bardzo wyraźna.A auto parkowałem na wprost muru i takie foty tu dawałem...jak to świeciło dalej nie wiem,ale jak już wcześniej pisałem nikt nigdy mi na to nie zwrócił uwagi...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

karlone napisał:
Polecam zrobić regenerację luster. Ja robiłem gdzieś Piekarach Śl. ok 5 lat temu i płaciłem 120 zł/szt. Miałem skorodowane lustra więc efekt końcowy był taki, że świeci dwa razy lepiej. A długie to w ogóle rewelacyjnie dają, tak że nic nie trzeba dokładać.


U mnie lustra w najlepszym porzadku, wiec nie ma sensu ich regenerowac. Generalnie, jak pisalem moje swiatla nie sabaz takie tragiczne, jak niektorzy tu opisywali swoje. Ale jezeli jest jakis prosty sposob na ewentualna poprawe, to czemu nie sprobowac.

karlone napisał:
Rzeczywiście obie żarówki są H4 ale rozkład światła w części mijania jest zupełnie inny niż w części długich, nie sprawdzałem jak to świeci ale prawie na pewno będzie oślepiać. Musisz mieć wyraźnie odcięcie między światłem a cieniem. Jak tego nie ma, narażasz się na głupie tłumaczenia przed stróżami prawa.


Doskonale zdaje sobie z tego sprawe, ze szkla sa inne dla sekcji swiatel mijania i dlugich. Stad w ogole caly ten watek, bo probuje ustalic, czy ma sens w ogole kombinowanie. Jak widac chociazby transsport23 juz to robil i dawalo rade. Stad wiem, ze przynajmniej warto sie wysilic i sprobowac. Samym patrzeniem na szkla nie uda mi sie ustalic w jaki sposob bedzie sie snop swiatla rozchodzil.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4311

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 6:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko przekazniki, zadne mocniejsze zarowki, czy inne wynalazki.
Dodatkowo mozesz dokupic modul swiatel dziennych i podlaczyc go pod swiatla dlugie, sa wtedy spiete w szereg i swieca na 30-40% mocy, nie oslepiaja a sa widoczne z bardzo daleka, jak orginaly w wielu amerykancach.
Zasilanie do swiatel mijania(krotkich) ciagniesz bezposrednio z aku poprzez przekazniki, a to stykow sterowniczych przekanikow podlaczasz orginalna instalacje krotkich.
Na odpierdol 1h roboty, wg.sztuki 3-4h.
Podaj maila to podesle ci cala dokumentacje zdjeciowa zrobiona swego czasu przez Esdarka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I ja tak właśnie mam Laughing
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4311

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo ja to robilem.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V, mam cala ta dokumentacje. Juz mi podsylaliscie Smile
A fajne przekazniki, od razu zintegrowane z bezpiecznikami, wlasnie ida poczta do mnie.
Zarowki u mnie w tej chwili nie siedza zadne mocniejsze. Jedynie sa z jakiejs tam serii Osrama, ktora powinna dawac wiecej swiatla z tej samej mocy. Ja ich tam nie wkladalem, po prostu zostaly po poprzedniku i skoro swieca, to sobie tam siedza Wink

Jednej rzeczy tylko nie kojarze z tamtych opisow o przerobce na przekazniki - czy jest gdzies w poblizu aku jakas wtyczka od oryginalnej wiazki swiatel w ktora mozna by sie wpiac z kablami od sterowania, czy tez musze sie szarpac z wyciagnieciem starych kabli z peszli/ewentualnie pociagnac nowe od swiatel do przekaznikow,zeby sie nie meczyc ze starymi?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4311

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo wiazka albo prosciej pod wtyczki
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Albo wiazka albo prosciej pod wtyczki


Wtyczki w sensie mowisz o kostkach przy swiatlach, tak?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4311

PostWysłany: Sob Mar 19, 2016 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te musisz wykorzystac do podlaczenia zarowek, po odcieciu, ale pod te wiazki
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Mar 20, 2016 1:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak pisze JEDI,ja też korzystałem z opisów Jego i Esdarka aby to ogarnąć jak należy.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group