www.asu.pl :: Zobacz temat - Chevrolet Trans Sport
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chevrolet Trans Sport

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Wto Mar 07, 2006 23:52    Temat postu: Chevrolet Trans Sport Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich i pozdrawiam.
Tak kupiłem coś takiego i jestem zadowolony silnik 3.4l z gazem i 1997 rok produkcji. Auto kupione w Belgi .
Proszę o kikla informacji na temat tego modelu, a mnianowicie:czy to dobry motor 3,4 l kiedy wymienić łańcuszek,jak jeżdzić w automacie a ma oznaczenia P-R-N-D-3-2-1,oraz co to jest taka okrągła kopułka pod samochodem na wysokości trzeciego rzędu siedzeń dochodzi doń przewód powietrzny (który mi się urwał) i zaciąga powietrze po włączeniu silnika może to jakieś sterowanie..PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 08, 2006 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam!
na dziedobry tutaj jest kilka wypowiedzi kolegow z tego forum co do techniki jazy i dzialania automatu. jesli poczytasz posty to znajdziesz naprawde wiele cennych rad i przepisow na to jak czerpac satysfakcje z jazdy automatem i jak zachowac go w dobrej kondycji:)

Sam mam automata od niedawna ale myślę że jazda na D w normalnych warunkach niczemu nie wadzi. Normalne górki góerczki i inne wzniesienia nie będą miałly żadnego wpływu. No chyba ze wybieramy się na prawde w góry z serpentunami i ostrymi podjazdami wtedy 2 czy 3 są wskazane a z przyczepą nawet jedynka.
Trudno tu podawać ze pochył 30% to 2.
Ja będac w tym roku na urlopie w górach używałem 2 (może dwa razy) i 3. Na wyczucie oceniałem na jakim biegu jechać tak aby autko bez wysiłku pokonywało wzniesienia. W sumie to nawet frajda jadąc pod ostre wzniesienie widzisz jak tam gość piłuje swoje auto na maxa a ty z zapasem mocy bez wysiłku mkniesz pod górke.
Mająz zablokowaną skrzynie na 3 i tak po kolei używasz 1-2-3.
Chodzi o to aby pod ostry podjazd nie jechać na 4 przy 1200 obrotach
wtedy 3 /2200 czy 2500 obrotów i wio pod góre.

nie stresuj sie:) jezdzi sie na "D" a inne rzeczy to ostatecznosc. np w gorach zmianiam na "2" wtedy kiedy jest dlugi podjazd i skrzynia sama mi zmienia czesto biegi czyli jede na pograniczu biegu. nie jezdzilem z przyczepa czy ekstremalnie obciazony wiec innych nie uzywam. "1" tylko podczas wyjezdzania z blota,sniegu i w innych sytuacjach kiedy kola buksuja. mozna tez tych biegow uzywac podczas zjazdow aby nie spalic hamulcow ale...moze wtedy spolonie skrzynia:P dawniej stojac pod swiatlami dawalem na "N" zeby sie silnik i skrzynia nie "meczyly" ale ktos mi powiedzial,ze bardziej szkodzi przelaczanie niz stanie 2 minuty na "D" wiec i tego zaniechalem...

nie powinno sie mieszac wajcha w czasie jazdy! moj znajomy tak"sportowo" jezdzi mercem 124 ciekawe ile ta skrzynka to zniesie.do redukcji sluzy kickdown.jesli nie dziala to go mozna wyregulowac(linka a czesciej ciegno i srubka)moim zdaniem jedynie zwalniejac mozemy (np przed zjazdem lub stromym podjazdem) przelaczyc na 2 lub 1 ale i tu bywam ostrozny.powiedz wujkowi,ze to nie tiptronic a tymbardziej juz nie manual i bron boze nie cwicz tego na swoim aucie!!!(taty czyli:P)

Ja powiem tylko tyle : Wystarczy jedna mala kulka wlozona nie w to miejsce lub zaworek wsadzony odwrotnie lub niewlozona malutka sprezynka i juz ze skrzynia beda problemy Nie jest to latwe

Co do wplywu na skrzynie to nigdy nie testowalismy skrzyni pod tym katem . Ale przy konkretnym ustawieniu dzwigni sa konkretne ustawienia zaworow, elektrozaworow itp. Plyta daje cisnienia w odpowiednie kanaly. Nagle przy "regukcji" z D na np. 3 sa calkiem nne ustawienia zaworow ( gdzies nagle odcina doplyw oleju a predkosc auta wynosi np. 60 km/h. Moze byc tak ze zanim zaloczy bieg "3" ( pozmieniaja sie te ustawienia ) to inny bieg bedzie przez moment bez oleju pracowal. Moze nie jest to jakies duze zluzywanie skrzyni ale po dluzszym czasie moga wystapic problemy. Nigdy nie przestudiowalem pracu poszczegolnych plyt sterowniczych ( co najpierw, co pozniej itp.) ale moim zdaniem lepiej nie ryzykowac.

Olej DEXRON III co 30 tys km wraz z filtrem co do przegrzewania to zalezy czy masz chlodniczke i ciezka noge jezeli nie masz chlodniczki a duzo bedziesz jezdzil to polecam zalozyc w jakims warsztacie i klopot z glowy skrzynie nie nadaja sie do szalenstwa trzeba raczej jezdzic delikatnie aby nacieszyc sie nią dlugo ja mam 200000 tys km i zadnego klopotu ze skrzynia chodzi jak bajka a i olej czysciutki jak soczek z malin ale jezdze nim delikatnie Pozdr

moim zdaniem po zakupie auta powinno sie wymienic wszystkie materialy eksploatacyjne jakie sie da( i uwzglednic to w kosztach zakupu:) ) gdyz nie wiemy kiedy i co wymienial poprzedni wlaciciel. jesli chodzi o olej w skrzymi to slyszalem o zoltym i czerwonym tylko ale moze tez jest zielony. w kazdym razie trza sprawdzic jaki olej jest zalecany przez producenta i na takim jezdzic.nie zawsze lepszy jakosciowo olej zrobi dobrze skrzyni (analogicznie jak w silniku) jesli konstuowano skrzynie na wspolprace z olejem o konkretnych parametrach to ich zanizenie lub podwyzszenie spowoduje inna ,niz zamierzona ,prace skrzyni co moze zaskutkowac jej awaria! reasumujac-wylej to co jest,kup fitr,uszczelke olej jaki fabryka kazala bo szkoda skorpiona:)

OverDrive ( OD, nadbieg ). Jest to dodatkowy bieg ( dziala na troche innej zasadzie niz normalne biegi ). Wlacza sie go jadac w trase. Wlacza sie on przy okolo 90 km/h ( spokojna jazda ). Dzieki OD obroty spadaja o okolo 500 obr/min co pozwala nam zaoszczedzic cenne paliwo . Mozesz jezdzic caly czas na wlaczonym OD i tez nic sie nie stanie. Teraz juz skrzynie nie maja podzialu na D i OD. Teraz juz jest tylko OD.

Redukcja biegu to tzw kickdown. "Uruchamia" sie po dosc mocnym wcisnieciu gazu.

witam
tłumacząc temat z książki serwisowej i dokładając praktykę w czasie eksploatacji pozwolę sobie na mały wykład
(kontrolka jest zapalona) taki układ ma ułatwić bardziej zsynchronizowane , płynne i mocniejsze przełączanie biegów w momencie jazdy w warunkach miejskich gdzie potrzebna jest większa moc na krótkich odcinkach przy mniejszej prędkości przy jeżdzie pod wzniesienia i na zakrętach o większym kącie i większej ilości zakrętów w momęcie zjazdu ze wzniesień ... ma to usprawnić płynność i zmniejszyć nagłe zrywne hamowanie silnikiem ... w innych przypadkach jak jazda po terenie nieutwardzonym (polu) lub pod bardzo strome wzniesienia należy dźwignie przełączyć na pozycje - 1 , lub -2 , i tu rozszyfrowałem że wskazane jest ruszanie z tych pozycji w razie jazdy po w/w drogach ...
A KIEDY DROGA piękna nie problemowa no to kontrolka wyłączona noga na gaz i pełny luzik przy dobrej muzyce

Jak chronić skrzynie przed uszkodzeniem?
Skrzynia automatyczna jest bardzo skomplikowanym i delikatnym urządzeniem. Może być łatwo zniszczona nawet po dodaniu niewielkiej ilości niewłaściwego płynu. Jest tu kilka rad mogących uchronić skrzynie przed zniszczeniem:
-Zawsze sprawdzaj miejsce gdzie parkowałeś. Jeśli odkryjesz jakiś wyciek- napraw go nim powstanie poważny problem.
-Nigdy nie przełączaj na R lub P, jeśli samochód całkowicie się nie zatrzyma
-Regularnie sprawdzaj poziom płynu w skrzyni
-Wymieniaj płyn zgodnie z zaleceniami instrukcji
--Upewnij się, że płyn jest zgodny ze specyfikacja producenta. Skrzynie Chrysler są bardzo wrażliwe na właściwy typ płynu. Niewłaściwy płyn może zniszczyć skrzynie.
Tu następuje reklama serwisów autoryzowanych, której złośliwie nie przetłumaczę
-Jeśli jeździsz często szybciej niż 120 km/h (70mph) to skracasz życie skrzyni
-Nigdy depcz pedału gazu, gdy jedno koło jest w uślizgu( np. w śniegu, błocie) gdyż grozi to przegrzaniem skrzyni, co bywa częstą przyczyna jej uszkodzenia.

co do innych pytan spodziewaj si erownie szybkiej odpowiedzi:)

pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 09, 2006 9:47    Temat postu: 3.4 Odpowiedz z cytatem

Tu juz chyba nic dodac nic ujac .... Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group