www.asu.pl :: Zobacz temat - Miekki hamulec- Mercury Villager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miekki hamulec- Mercury Villager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 2:25    Temat postu: Miekki hamulec- Mercury Villager Odpowiedz z cytatem

Mam takie objawy że kiedy nacisne pedał hamulca on lekko leci na dół po czym zaczyna hamować, kiedy nacisne dwa razy szybko to wtedy odrazu zaczyna hamować tak jak powinno być.
Dziś sprawdziłem stan okładzin i wymieniłem okładziny z tyłu a z przodu są klocki jak nowe i wyglądą na to że zaciski i tarcze były nie tak dawno wymienione, więc ich nie dotykałem.
Po wymianie tylnich okładzin wydaje mi się że hamulec minimalnie szybciej teraz zaczyna hamować kiedy wciśnie się pedał hamulca raz.
Wydaje mi się też że płyn hamulcowy jest bardzo zanieczyszczony bo jak dolałem świeżego to widać było w zbiorniczku różnice w kolorze, na górze jasny a niżej ciemny.
Wątpie żeby hamulce były zapowietrzone bo hamulec nie jest gumowy.
Co to może być? Pompa hamulcowa jest jakaś wadliwa? A może ten typ tak ma?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze byc pompa lub wybrane tylne bębny i taki efekt wtedy wystepuje Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
Moze byc pompa lub wybrane tylne bębny i taki efekt wtedy wystepuje Pozdr


Bębny są w dobrym stanie, nawet okładziny nie były takie złe tzn. jedna okładzina w każdym kole była dość dobrze zjechana ale je wymieniłem wszystkie. Najpierw pobawie się w wymiane płynu i jak to nie pomorze to kupie nową pompe.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 28, 2008 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio tak jakby lekko się nasilił u mnie problem z miękkim pedałem hamulca kiedy go raz nacisne. Wczoraj wymieniłem przednie klocki bo myślałem że może są już na wykończeniu bo miały przejechane przeszło 25 tys mil. Wymieniłem je i jest troszke lepiej ale nie tak jak powinno być. Po nacisnięciu pedału hamulca ten leci 2/3 w dól po czym zaczyna skutecznie hamować, jeśłi nacisnę szybko drugi raz to pedał hamulca twardnieje i zaczyna hamować od samej góry. Ponieważ w godzinach pracy jeżdze innym samochodem w którym hamulce są brzytwa zaczyna mnie to drażnić i chciałbym coś z tym zrobić. Zamówiłem nową pompe hamulcową i gumowe przewody hamulcowe bo kiedyś na forum wyczytałem że przyczyna może leżeć w starych przewodach hamulcowych które są już miękkie i pęcznieją kiedy naciska się pedał hamulca.
Dodam że płyn hamulcowy był wymieniany prawie dwa lata temu na DOT4 kiedy wymieniałem tylne cylinderki.
Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę żeby poprawić ten problem?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie typowy objaw padniętej pompy
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No mam nadzieje że tak bedzie jak sugerujesz, no nic czekam na pompę i jak ja wymienie to napiszę czy to faktycznie było to.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jakby sie okazlao ze to nei jest pompa to zwroc uwage na regulatory tylnych szczek - bo byc moze same sie rozregulowuja, lub poprostu nie trzymaja szczek w odpowiedniej odleglosci od bebna i pierwsze nacisniecie hamulca dosuwa szczeki, a dopiero drugie calym cisnienien dziala na klocki/tarcze z przodu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
a jakby sie okazlao ze to nei jest pompa to zwroc uwage na regulatory tylnych szczek - bo byc moze same sie rozregulowuja, lub poprostu nie trzymaja szczek w odpowiedniej odleglosci od bebna i pierwsze nacisniecie hamulca dosuwa szczeki, a dopiero drugie calym cisnienien dziala na klocki/tarcze z przodu.


Mam dokładanie takie same objawy i taką samą usterkę.Regulator nie działa u mnie poprawnie.W przyszłym tygodniu zabiorę się za to, ale pod warunkiem, że będzie ładna pogoda.
Jak zrobię te regulatory, to dam znać, czy coś sie poprawiło z hamulcami.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia a604.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Sob Lis 29, 2008 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po zakupie miałem podobnie. rozbiórka tylnych hamulców na czynniki pierwsze, czyszczenie wszystkiego- cała kupa gówna się nazbierala i te gówno (płyn ham wymieszany z kurzem) nie pozwalało regulatorom się rozpierać, pół dnia roboty przy składaniu do kupy i działać zaczęło jak ta lala. ino pamietaj żeby na regulatorach ustawić na tyle szeroko, coby bęben dał się nasadzić z oporem, inaczej nie będzie hamować. no i fest trzeba uważać ze sprężynkami- lubią uciekać Twisted Evil a słyszałem że i pęknąć potrafią. teraz pewnie nie bawiłbym się, tylko kupił cały zestaw "naprawczy" choć roboty tyle samo (odpada czyszczenie) ale spokojna ngłowa o działanie- no i nie ma strachu, że coś przy naprawianiu się zepsuje Wink
pozdr
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz na myśli ten zestaw napinacza?





W manulalu wyczytałem że po założeniu bębna na swoje miejsce powinno się nacisnąć kilkakrotnie hamulec do momentu kiedy nie będzie już słychać kliknięć z napinacza.
Kurcze będe musiał jeszcze ściągnąć tylni bęben żeby sprawdzic co tam się dzieje.

Acha jeszcze u mnie z tyłu jest coś takiego jak "Dual Load Sensing Valve" i procedura jego sprawdzenia jest dośc skomplikowana i wymaga specjalnych manometrów które zakręca się do odpowietrzników w przednik zacisku i tylnym cylinderku.
Czy u was też są takie regulatory?

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zestaw bardzo podobny, w końcu bębny to bębny Smile
poszukałbym jeszcze sprężynek napinających- trzymają całosc w kupie i to one są najsłabszym punktem
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lis 30, 2008 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>poszukałbym jeszcze sprężynek napinających- trzymają całosc w kupie i to >one są najsłabszym punktem

sprezynki wcale nie sa najslabszym pkt tego rozwiazania! najczestsza przyczyna zlego dzialania jest:
- zuzyta lub zapieczona zebatka (zabatka ma miec zeby ostre, a zapadka na moze sie po nich przesuwac tylko w jedna strone - ma to dzialac cos jak grzechotka, bez zadnych oporow i zaciec..a i jeszcze wazna sprawa - z jednej strony auta gwint na zebatce ma byc prawy z drugiej lewy - moze ktos pomylil strony i zamiast rozpierac mechanizm sie poprostu skreca??)
- inna bardzo czesta usterka jest rant na bebnie! rozpierak rozkreca sie tylko do momentu kiedy szczeki zaczna dotykac bebna - jesli bedzie prog to poprostu zatrzyma sie na progu, a po nacisnieciu hamulca szczeki sie poprostu wygna i zahamuja ale zpowrotem wroca w swe odlegle od bebna polozenie.
i z grubsza tyle...
PS> na czarnobialej fotce pokazales "Dual Load Sensing Valve" - czyli po naszemu kolektor sily hamowania - niby jest potrzebny ale da sie bez niego zyc, pozatym raczej napewno nie ma wplywu na skutecznosc dzialania przednich hamulcow, a to glownie one hamuja przy jezdzie do przodu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pon Gru 01, 2008 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 u mnie podobnie, wymieniłam klocki i płyn, odpowietrzone a dalej hamulec raz jest raz nie ma. Mechanik zdjagnozował - pompa.
Możesz napisać gdzie Ty zamówiłeś?? Bo niegdzie nie mogę znaleźć... Z góry dzieki!
Sylwia

Ktoś pomoże? Confused
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Gru 06, 2008 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
marcys napisał:
a jakby sie okazlao ze to nei jest pompa to zwroc uwage na regulatory tylnych szczek - bo byc moze same sie rozregulowuja, lub poprostu nie trzymaja szczek w odpowiedniej odleglosci od bebna i pierwsze nacisniecie hamulca dosuwa szczeki, a dopiero drugie calym cisnienien dziala na klocki/tarcze z przodu.


Mam dokładanie takie same objawy i taką samą usterkę.Regulator nie działa u mnie poprawnie.W przyszłym tygodniu zabiorę się za to, ale pod warunkiem, że będzie ładna pogoda.
Jak zrobię te regulatory, to dam znać, czy coś sie poprawiło z hamulcami.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia a604.


No i naprawione.
Na regulatorze pękła sprężynka i regulator nie miał jak działać.
Założyłem sprężynkę i ręczny się naprawił i hamulce działają jak trzeba.Pedał już nie wpada.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 06, 2008 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sylwia napisał:
Lutek34 u mnie podobnie, wymieniłam klocki i płyn, odpowietrzone a dalej hamulec raz jest raz nie ma. Mechanik zdjagnozował - pompa.
Możesz napisać gdzie Ty zamówiłeś?? Bo niegdzie nie mogę znaleźć... Z góry dzieki!
Sylwia

Ktoś pomoże? Confused


Sylwia ja części zamawiam w USA a dokładnie w sklepie www.rockauto.com
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 27, 2008 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś mając wolna sobote wjechałem samochodem do garażu, ściągnąłem tylne koła i bębny, zdemontowałem regulatory i ramienia. Okazało że ramienia regulatora które mają przekręcać zębatką a konkretnie krawędz tego ramienia jest wytarta i to powodowało że regulator się nie rozkręcał.
Niestety nie mając jeszcze nowych regulatorów delikatnie nadspawałem wytarte krawędzie, opiłowałem i stworzyłem nowe krawedzie. Po złożeniu hamulce jak żyleta i ręczny się znacznie poprawił.

Teraz muszę zamówić nowe regulatory i jak będe wymieniał amory z tyłu to przy okazji i to wymienię. Ale teraz przynajmniej wiem co bolało moje hamulce, jedynie szkoda że się pośpieszyłem i zamówiłem nową pompe hamulcową która już płynie do mnie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Gru 29, 2008 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"jedynie szkoda że się pośpieszyłem i zamówiłem nową pompe hamulcową która już płynie do mnie".

A w poście troszkę wyżej napisałem, że u mnie była podobna usterka i co zrobiłem, aby hamulce zaczęły prawidłowo działać.
Szkoda jednak... że się pospieszyłeś Cool

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 29, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale ja pompę zamówiłem już miesiąc temu, na dniach powinna byc u mnie chyba że spodoba się na UC
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="Lutek34"] "chyba że spodoba się na UC"

Laughing

Plymouth G.V.3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group