www.asu.pl :: Zobacz temat - Kupiłem drugą skrzynie do Voyagera i...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupiłem drugą skrzynie do Voyagera i...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
SLIVER
*
*


Dołączył: Feb 10, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 8:56    Temat postu: Kupiłem drugą skrzynie do Voyagera i... Odpowiedz z cytatem

zalałem 8 litrów oleju Mobila ATF III po chwili zaczeła działać.
Zrobiłem ze 20 km i po wyjeciu bagnetu zauważyem, ze widac na nim slady masy perłowiej. Nie jest tego wiele no ale trochę widać.
ASU mówił, że slady opiłków oznaczają zużycie skrzyni. Masę tą widać zaraz po jeździe, jeżeli samochód postoi kilka minut, po wyjeciu miarki widac czysty świeży olej. Czy to normalne?
Zauwazyłem tez ze przy ruszaniu nie ma takiej mocy jak na starej skrzyni tzn. trzeba dodać wiecej gazu aby ruszyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 10:38    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

Penwie przed zakupem nie sciagnales miski aby zobaczyc jak to wyglada... A czy wymieniles filtr oleju w skrzyni ??

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SLIVER
*
*


Dołączył: Feb 10, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 9:49    Temat postu: zdejmowałem miskę... Odpowiedz z cytatem

nic niepokojacego nie widziąłem. Tylko troche opiłków na magnesie.
Tak filtr wymieniłen na nowy i zalałem nowym olejem. Ze sprzegła które wyjąłem ze starej skrzyni oczywiście nie wszystko dało sie wylac i napewno troche zostało
Rano jak odpaliłem za zimnym silnku jedzie tylko na 1-wszym biegu, po 3 km wszystko wraca do normy. Zrobiłem dzisiaj 120 km i niby jedzie dobrze
Tylko dlaczego na zimnym oleju nie chce zmieniać biegu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SLIVER
*
*


Dołączył: Feb 10, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 11:55    Temat postu: Moze zalałem zły olej? Odpowiedz z cytatem

nie wiem jakim olejem wcześniej była zalana skrzynia. Na naklejce informacyjnej na skrzyni był napisany DEXTRON ( ale nie wiem czy II czy III )

te ślady w oleju to nie sa opiłki tylko raczej cos jak szlam starejo oleju
a czy nie jest tak , ze zalewając olej syntetyczny MOBLI którym teraz zalałem a wcześniej był DEXTRON II może powodować że zle bedzie pracować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wogóle kto jescze z forumowiczów używa olej Mobil do skrzyń? ja chyba bym sie bał Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
SLIVER
*
*


Dołączył: Feb 10, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 15:11    Temat postu: Mobil? Odpowiedz z cytatem

A powinienem sie go bac Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 16:31    Temat postu: Re: Mobil? Odpowiedz z cytatem

SLIVER napisał:
A powinienem sie go bac Razz

Sorki, ale mam lenia i nie chce mi sie tłumaczyć...to porady odnośnie automatycznych skrzyń (z adnotacją dot. chryslera) z jednej z wielu stron o podobnej tematyce w USA:

How prevent transmission from breakage
Automatic transmission is very complicated and very fragile device. It can be easily damaged even after adding a small amount of a wrong fluid type. Here are few tips that can help to prevent the transmission from damage: - Always check your parking space. If you discover any leaks - get it fixed before it may cause a serious problem - Never switch to Reverse or Parking until the car comes to a complete stop.
- Check the transmission fluid level on a regular basis.
- Change transmission fluid as often as it's specified in your owner's manual.
- Be sure to use the only type of transmission fluid which is specified in owner's manual. Chrysler transmissions are very sensitive to the fluid type. Wrong type of fluid can destroy the transmission. Prior you take your car for service in a small garage, always make sure they know exactly what type of fluid your car requires, because usually they use only fluid type they have on their shelves. I'd suggest to service your car at Chrysler dealership.
- The more often you will drive at higher speed (more than 120km/h or more than 70mph) the shorter will be the transmission life.
- Never accelerate when one wheel begins to spin (e.g. on the snow) - it will cause the overheating - the most often reason of transmission failure.


--------------------------------------------------------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 17:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ech lenie......Smile

Jak chronić skrzynie przed uszkodzeniem?
Skrzynia automatyczna jest bardzo skomplikowanym i delikatnym urządzeniem. Może być łatwo zniszczona nawet po dodaniu niewielkiej ilości niewłaściwego płynu. Jest tu kilka rad mogących uchronić skrzynie przed zniszczeniem:
-Zawsze sprawdzaj miejsce gdzie parkowałeś. Jeśli odkryjesz jakiś wyciek- napraw go nim powstanie poważny problem.
-Nigdy nie przełączaj na R lub P, jeśli samochód całkowicie się nie zatrzyma
-Regularnie sprawdzaj poziom płynu w skrzyni
-Wymieniaj płyn zgodnie z zaleceniami instrukcji
--Upewnij się, że płyn jest zgodny ze specyfikacja producenta. Skrzynie Chrysler są bardzo wrażliwe na właściwy typ płynu. Niewłaściwy płyn może zniszczyć skrzynie.
Tu następuje reklama serwisów autoryzowanych, której złośliwie nie przetłumaczę
-Jeśli jeździsz często szybciej niż 120 km/h (70mph) to skracasz życie skrzyni
-Nigdy depcz pedału gazu, gdy jedno koło jest w uślizgu( np. w śniegu, błocie) gdyż grozi to przegrzaniem skrzyni, co bywa częstą przyczyna jej uszkodzenia.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:

Tu następuje reklama serwisów autoryzowanych, której złośliwie nie przetłumaczę

i dobrze bo często są kiepskie (nawet za wodą)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 3:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko OK ale z tym 120km/h to się chyba nie zgodze. Jeśli wszytsko w skrzyni jesy OK i jak sie leci na 4 biegu to co za róznica dla niej czy się jedzie 100km/h czy 150km/h?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam z producentem skrzyn nie bede polemizowal.mysle jednak,ze chodzi im o przelozenia.przeciez automatami z europejskiego rynku da sie jezdzic ponad 200 bez problemu. po prostu z zalozenia auto typu voyager lub windstar nie jest scigaczem a raczej rodzinnym autobusem i ani skrzynia ani zawieszenie ani tez hamulce nie sa przewidziane do szybkiej jazdy. poza nielicznymi wyjatkami(corvette,transam,mustang itp) te auta maja raczej sluzyc do bezpiecznego i komfortowego przemieszczania sie z punktu a do punktu b ktory za woda jest mocno oddalony:)
akurat auta amerykanskie odpowiadaja mojemu stylowi jazdy wiec nie narzekam i problem czy 120 czy 150 km/h mnie nie dotyczy gdyz z wlasnego wyboru nie przekraczam 100km/hSmile
pozdrawiam
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
SLIVER
*
*


Dołączył: Feb 10, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 11:54    Temat postu: .. Odpowiedz z cytatem

ja to codziennie do pracki mam 100 km wiec raczej 100km to troche dla mnie za wolno ale powiedzmy że blisko 120 Wink

mojak skrzynka dalej jeszcze jeździ po aplikacji do caravana
ale dalej zastanawiam się czy nie nalałem złego oleju.
Moja skrzynia jest 3-biegowa i chyba nie jest sterowana elektronicznie
wiec czy nie powinni tam sie lać DEXTRONA II ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 23:09    Temat postu: Re: .. Odpowiedz z cytatem

SLIVER napisał:
Moja skrzynia jest 3-biegowa i chyba nie jest sterowana elektronicznie wiec czy nie powinni tam sie lać DEXTRONA II ?


Ja u siebie też mam 3-biegową bez elektroniki i zalałem Dextrona III.
Na razie jest OK.
ASU czy może być Dextron III Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 9:31    Temat postu: Re: .. Odpowiedz z cytatem

Garet napisał:
SLIVER napisał:
Moja skrzynia jest 3-biegowa i chyba nie jest sterowana elektronicznie wiec czy nie powinni tam sie lać DEXTRONA II ?


Ja u siebie też mam 3-biegową bez elektroniki i zalałem Dextrona III.
Na razie jest OK.
ASU czy może być Dextron III Question


Tak

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 9:33    Temat postu: obroty Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Wszystko OK ale z tym 120km/h to się chyba nie zgodze. Jeśli wszytsko w skrzyni jesy OK i jak sie leci na 4 biegu to co za róznica dla niej czy się jedzie 100km/h czy 150km/h?


100-150 roznica jest znaczna. Wieksza predkosc, wiecej obrotow, wieksze obciazenia, wieksza temperatura skrzyni itd.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:


Ja mam to samo nie wiem od czego to zależy.

Dodatkowo nie redukuje mi na niższe biegi podczas hamowania, ale podczas jazdy przy dodaniu gazu jest redukcja i to bardzo płynna?

ASU co to może być, czy miał ktoś taki przypadek ??? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 16:41    Temat postu: Re: zdejmowałem miskę... Odpowiedz z cytatem

SLIVER napisał:
nic niepokojacego nie widziąłem. Tylko troche opiłków na magnesie.
Tak filtr wymieniłen na nowy i zalałem nowym olejem. Ze sprzegła które wyjąłem ze starej skrzyni oczywiście nie wszystko dało sie wylac i napewno troche zostało
Rano jak odpaliłem za zimnym silnku jedzie tylko na 1-wszym biegu, po 3 km wszystko wraca do normy. Zrobiłem dzisiaj 120 km i niby jedzie dobrze
Tylko dlaczego na zimnym oleju nie chce zmieniać biegu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASU a powiedz mi kiedy bardziej grzeje się skrzynia podczas jazdy 120km/h czy podczas jazdy w korku gdzie temperatura otoczenia sięga 30stopni?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
agajaga
*
*


Dołączył: Mar 02, 2006
Posty: 25
Skąd: GĂłrny Śląsk

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dosyć ciekawy artykuł o olejach do ASB może Was zainteresuje

http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?path=gs\923&file=kg_179.xml
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

agajaga napisał:
dosyć ciekawy artykuł o olejach do ASB może Was zainteresuje

http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?path=gs\923&file=kg_179.xml


Nie no po lekturze tego artykułu odnosze wrażenie że chyba zły olej zalałem Very Happy
A tak na poważnie to AgaJaga interesujesz się samochodami? A Twój pan to czym się interesuje?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
agajaga
*
*


Dołączył: Mar 02, 2006
Posty: 25
Skąd: GĂłrny Śląsk

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja samochodami, mój pan mną Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to bardzo dobry układ bo większość z nas musi się interesować samochodem i naszymi Paniami i dlatego czasem te nasze ZAINTERESOWANIA są niedopieszczone.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Czw Mar 09, 2006 20:53    Temat postu: Re: zdejmowałem miskę... Odpowiedz z cytatem

SLIVER napisał:
Cytat:

Rano jak odpaliłem za zimnym silnku jedzie tylko na 1-wszym biegu, po 3 km wszystko wraca do normy. Zrobiłem dzisiaj 120 km i niby jedzie dobrze
Tylko dlaczego na zimnym oleju nie chce zmieniać biegu?



Miałem to samo i już wiem co to jest, mianowicie po długim szukaniu przyczyny takiego stanu rzeczy okazało sie że nie ma styku na bezpiecznikach pod maską.

Nie jestem w sanie powiedzieć który konkretnie bo przeczyściłem wszystkie.

Od tamtej pory wszystko gra Very Happy


Pozdrawiam

_________________________

Arrow DODGE caravan 3.0 V6 + zapalniczka Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 09, 2006 23:13    Temat postu: temp skrzyni w korku Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
ASU a powiedz mi kiedy bardziej grzeje się skrzynia podczas jazdy 120km/h czy podczas jazdy w korku gdzie temperatura otoczenia sięga 30stopni?


Jasne ze stojac w korku (ok. 105-115 stopni). Ale nie ma przeciazen i tarcia jak przy duzych predkosciach.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group