www.asu.pl :: Zobacz temat - reflektory w pontac trans sport(i nie tylko)poprawka fabryki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

reflektory w pontac trans sport(i nie tylko)poprawka fabryki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 22:51    Temat postu: reflektory w pontac trans sport(i nie tylko)poprawka fabryki Odpowiedz z cytatem

po tym jak przy 120km/h w nocy na autostradzie zgasly mi swiatla w pontonie(nie powiem zebym wczesniej cos wiecej widzial ,ale jednak nie bylo to mile) postanowilem cos z tym zrobic.
scenariusz jest taki:
-mycie i polerowanie reflektorow od srodka
-zalozenie instalacji na przkaznikach 40A sterowanej z oryginalnych przewodow (osobny przekaznik dla kazdej zarowki, nowe wtyki do zarowek,kable 2,5mm2 ,wszystkie polaczenia zaciskane i dodatkowo lutowane,zasilanie lamp bezposrednio z akumulatora ) .
-wymiana zarowek z markowych standardowych na markowe premium.

opisze wszystko w dziale zrob to sam,zamieszcze tez zdjecia z pracy przy instalacji.

narazie pokaze wam jak bardzo rozni sie umyty od srodka i wypolerowany reflektor od niedotykanego przez prawie 14 lat /115kkm






_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Lut 06, 2008 17:33, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak mnie wzrok nie myli to masz szkła ściągane a to dużo daje.zastanawiam się czy lampy z szkłami poliwęglanu także można regenerować chodzi odbłyśniki.a ten warsztat co ci regenerował ma takie możliwości.podaj namiary. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkla nie sa sciagane,a klamry ktore widzisz sa dodatkowym zabezpieczeniem jesli poscilby klej,reflektory Darka nie byly regenerowane tylko porzadnie od srodka umyte
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

muszę spróbować u mnie gorzej jak to popsuje i będzie świecić tragicznie Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myte tym systemem drucik+szmatka+detergent?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 16:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla poparcia dzialan esDarka zamieszczam zdjecia swoich reflektorow:
przed
a to po myciu srodka

_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zamieszczam fotki wiazki przewodow do podlaczenia reflektorow na przekaznikach. jak zamontuje w samochodzi zrobie dodatkowe fotki. sorry za jakosc ale robione telefonem.

to jest glowna wiazka. nie widac na niej wtyczek do zarowek ,ale sa ona na koncach grubych,czerwono-czarnych przewodow





to sa przewody masowe, konektorki zostana zamocowane we wtyczkach zarowek



na fotce nizej pokazuje gdzie umieszcze uklad. za zbiorniczkiem plynu do spryskiwacza biegnie wiazka przewodow z kabiny do reflektorow.tam beda wpiete biale przewody sterowania przekaznikami,masa przkaznikow do blachy z boku(tam tez katownik z samymi przkaznikami). plus swiatel do glownego plusa(w pontonie,jak w wielu innych autach, nie jest to klema tylko izolowana sruba m/w pod pompa abs).


_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Lut 06, 2008 17:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zanim założysz, odpal silnik zapal krótkie zmierz napięcie na wtyku żarówki i zrób identycznie jak już założysz przekaźniki. Obstawiam, że różnica w napieciu nie powinna przekraczać ok. 0,5V czyli nie będzie miała wpływu na jasność... ale ciekawość mnie pożera Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myslisz,ze bym robil takie udziwnienia nie sprawdzajac wczesniej czy nie sa skuteczne??
nie wiem jak to w voykach zrobione ,ale w pontonie jest przewodzik 0,75mm2 ktory ma kilka metrow,na jego drodze poza bezpiecznikami i konektorami sa az 2 przelaczniki-jeden od zalaczania swiatel,drugi od zmiany dlugie/krotkie. straty sa dramatyczne. do tego obydwa przelaczniki sie grzeja,a na dluzszych trasach potrafi zadzialac bezpiecznik termiczny,ktory ci wylacza swiatla. smrod spalonego plastiku w kabinie tez nie nastraja optymistycznie. myslalem,ze to jakas wada mojego egzemplarza ,ale na trasie z jedi_v testowalismy i jego przelacznik tez byl wrzacy. co ciekawe w calej tej insatalcji nie wystepuje przkaznik-wszytko na zywca-napiecie lata po calym aucie,tablicy od akumulatora do reflektora.teraz bedzie "po bozemu" i przelaczniki beda odciazone. koszt wykonania nie przakracza 50 zl wiec jest o co walczyc. no i jasniej bedzie napewno i to znacznie(podlaczalem juz zarowke pod aku-roznica kolosalna).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 1:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W voyku po przekręceniu włącznika załacza się przekaźnik pod maską. Kable sa też cieniutkie ale napięcie na wtyku w normie, więc nie bawiłem się w testy grubym kablem. To wszystko zmienia, jak nie masz przekaźników.
Na koniec jeszcze jakies super żarówki. Ja jestem zachwycony z moich nowych philipsów.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 7:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiatla na przekaznikach to podstawa w paroletnim samochodzie!

do kol. Tomaj :
> że różnica w napieciu nie powinna przekraczać ok. 0,5V czyli nie będzie >miała wpływu na jasność

to ze mamy nie wiecej niz 0,5V spadku na instalacji jescze nic nie znaczy! kiedys robilem w fordzie nadpalona instalacje i mimo iz na przewodach bylo 12V to dmuchawa nie dzialala! okazalo sie ze przewody byly tak wygrzane i skorodowane ze napiecie i owszem "puszczaly" ale pradu juz nie bardzo..dopiero wymiana wiazki(bo pradu brakowalo nawet na cewka przekaznika) i zalozenie przekaznika pomoglo...
zeby sprawdzic na ile pomoze nam przekaznik przy swiatlach to najpewniej jest zalaczyc swiatla i dodatkowo "na krotko" wpiac sie w lampe bezposrednio z aku- wtedy zobaczymy czarno na bialym:-) roznice Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak tez marcys zrobilem i stad zabawa w przekazniki:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze że temat "dodatkowej" instalacji wybuchł. I dobrze, bo to w sumie prawie beznakładowy sposób na lepsze światła.
Przypomne tylko że propnowałem ten sposob już 3 lata temu.
http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=779&highlight=ciekawe+do%B6wiadczenie.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szacuneczek!
faktycznie i pamietam,ze to czytalem. nie mialem wtedy jeszcze problemu ze swiatlami(w moim fordzie bylo niezle) wiec nie zabieralem glosu. widzielm tez na jakims zagranicznym forum taki patent(nawet fajnie opisany i z fotkami). pogoda wczoraj mnie przyblokowala,dzisiaj tez niepewna ,a ja to wszytko robie przed blokiem na parkingu Confused
jak nie bedzie lalo to ubieram nauszniki i lece montowac. potem dodam fotki.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys, Twoje zgnite przewody to juz przypadek ekstremalny Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety ja nie zastosowałem tego patentu i nie wiem czy było by to u mnie tak proste.
Wini ma automatycznie włanczae swiatła dzienne.
Jest jednak małe ALE:
W tym momencie świecą śwatła długie, zasilane niższym napięciem (nie mierzyłem) lub mniej prawdopodobne, żarówki podłanczane są szeregowo.
W każdym razie żarówki świecą dużo słabiej niż normalnie.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żarówki na pewno nie są szeregowo połaczone chyba że ktoś majtał w instalacji. Sprawdź wtyki żarówek, jesli któryś będzie utleniony może świecic slabiej, może przekaźnik już się wypala (jesli jest)...
Na to rozwiązanie które Esdarek proponuje nie ma wpływu jakikolwiek wyłacznik automatyczny czy czasowy. Zasilanie przekaźników odbywa się z wiązki światel więc w niczym to nie przeszkadza, może jedynie pomóc. Jedyna wadą takiego rozwiązania to skomplikowanie instalacji i nic poza tym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też myśle że nie szeregowo Very Happy
Ale ewidentnie jest to tak skonstruowane i zasilane że żarówka H4 i jej żarnik świateł drogowych jest wykożystany jako światła dzienne, zasilane niższym napięciem. Nie wiem czy wszystkie Windstary tak mają, czy tylko te z USA czy Kanady. Może własciciele Windstarów powiedzą jak to wugląda iu nich??
W związki z tm nie moge w prosty sposób zastosować rozwiązania które aktualnie wykonuje esdarek a które ja dawno temu proponowałem, a nie zabrałem się za to z powyższych przyczyn.
Może kiedyś przyjże się temu ii rozpracuje ten system w moim Windstarze.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem na goraco po montazu i jazdach probnych. moze nieco ochlone nim sie wypowiem, bo jak teraz skomentuje,to moze byc zle odczytane...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poza wszelkimi aspektami ,o ktorych nie chce tu w podnieceniu pisac ,roznica napiec na stykach zarowki wynosila ok 2,5V !!! nie wiem czy trza jeszcze cos dodawac. jak pozbieram szczeke to zamieszcze fotki z montazu oraz opisze co i jak ,a takze (na samym koncu) postaram sie obiektywnie opisac niewatpliwe korzysci plynace z przerobki.

musze jedak napisac-mam hid za 60 zl!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2,5V.... ach te amerykańskie wynalazki Smile
Jak dodajesz gazu i wzrastają obroty, wtedy zaczyna się ładowanie aku, rozjaśniają się czy napięcie utrzymuje się stale na tym samym poziomie? Mierzyłeś tak?
Teraz to faktycznie masz przyrost jasności... wiem czego uświadczyłeś, ja teraz coś widze, może to nie europejskie auto ale po dodnowieniu i wymianie żarówek jest światło Smile Moja reakcja zaraz po założeniu była identyczna, całą drogę przeżywałem jasność Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aż z ciekawości jutro pomierze napięcia u siebie w Villim, może tez troszke pokombinuje i coś tego bedzie
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec juz na zimno moge powiedziec,ze poprawa jest zaskakujaca. golym okiem widac roznice patrzac na reflektor. wczoraj po zmroku pojezdzilem po ciemnych uliczkach. wiadomo,ze nie jest to ksenon projekcyjny np z mercedesa ale...sa to teraz naprawde dobre i jasne swiatla. nie mam zastrzezen do geometrii plamy swietlnej ani do jej zasiegu oraz jasnosci(ciagle mam stare zarowki tungsram standard za 7 zl!) . zrobilem test na oslepienie. samochody jadaca z przeciwka na swoim pasie sa nie do oslepienia. nawet lezac na asfalcie nie bylem oslepieny:) samochody jadace "na czolowe" czyli moim pasem moga byc oslepione ale oczy kierowcy musza byc na wysokosci okolo 1 metra nad jezdnia. barwa swiatla stala sei bardziej biala(zarowno to co widac w reflektorze jak i oswietlane obiekty). zniknely "martwe punkty" ,jest wyrazna granica swiatlo/cien.

teraz kilka fotek z montazu(sorry znowu robilem telefonem Embarassed )

wiazka gotowa do montazu:


miejsce wpiecia sie w instalacje celem sterowania przekaznikami


nowe konektory,nowa masa,nowe przewody:)


jeszcze prowizoryczny montaz


napiecie na dlugich przed


...i po montazu instalacji(widac tez roznice w jasnosci reflektora)


swiatla krotkie(mijania)


swiatla dlugie


nastepnym razem zabiore aparat fotograficzny- obiecuje Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

GRATULACJE
Samo napięcie to nie wsztstko, ale ewidentny znak że opory przepływu są duże. Dobrze było by zmierzyć natężenie płynacego prądu w obu przypadkach.
Zakładając szacunkowo ze żarówka pobiera ~ 5A
to przy 11,4V * 5A > 56 Wat
13,6 V* 5A > 68 Wat
przyrost mocy jest znaczny i wynosi j 20% a dokładne pomiary na pewno były by większe.
PO PROSTU WARTO
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytam Wasze posty i WIELKI szacuneczek dal wszystkich POMYSŁODAWCÓW ! Smile - a teraz do Wojtka!"wk" - ja mam w swoim "winim" reflektory z Nissana Almery! -(soczwki)i na światła nie narzekam!! Very Happy ,troch tylko przygasają jak się wentylatory załączą(tylko na chwilę!!)-ale tak to jest OK!!-pasują nawet w wycięcia na błotnikach bez przeróbek i mają jeszcze elektryczną regulację wysokości,trzeba tylko w masce małą przeróbkę zrobić aby się uchwyty mocowania zmieściły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wk, żaden problem obliczyć ile teoretycznie powinna pobierać żarówka.
Moc znamionowa to 55W przy napięciu 12V, czyli:
55W/12V=4,58A
Zakładając że obecnie Esdarek ma 13,6V, przy całkowicie teoretycznym poborze prądu na poziomie 4,58A. W praktyce wraz ze wzrostem napięcia wzrasta prąd, daje to:
13,6V*4,58A=62,29W
Idąc dalej tym tokiem i zakładając, że obecnie żarówka otrzymuje 13% wyższe napięcie od znamionowego, zakładam, że również pobór prądu wzrósł o 13%, to daje jakieś 5,18A
13,6V*5,18A=70,45W
Dokładną moc może obliczyć Esdarek jak sobie zmierzy pobór prądu.
Wynika z tego, że obecnie żarówka znacznie mocniej się nagrzewa, mając większą moc od znamionowej.

Esdarek robiąc fotki telefonem popełniłeś genialność. Ja zrobiłem błąd testując hida i robiąc fotki aparatem. Nie zablokowałem parametrów ekspozycji i robiąc fotki halogenówek i hida można było tylko zobaczyć róznicę bieli i jasność, zaglądając juz do czasu naświetlania. Telefon nie jest tak skomplikowany i praktycznie ma stałe parametry. Widać przez to doskonale jak mocno reflektory teraz świecą Smile

Tak to pisząc, spojrzałem do góry jak sam zachwyciłem się róznicą napięcia, rzędu 2,5V. Przecież ta zmiana spowodowała wzrost napięcia powyżej napięcia znamionowego, przy której żarówka ma prawidłowe parametry pracy... Smile Jak napisałeś masz mini hida Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nastepnym krokiem bedzie wklejenie lusterek nad zarowke mijania(tam jest ciemna plama -wypalone aluminium) oraz zakup lepszych zarowek:)

tomaj tylko,ze je wszytkie te fotki robilem telefonem:) jakos zawsze jest w kieszeni ,a apratu mi sie nie chce nosic do auta zwlaszcza jak lapy upackane,na glowe cos kapie itp Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
tomaj tylko,ze je wszytkie te fotki robilem telefonem:) jakos zawsze jest w kieszeni ,a apratu mi sie nie chce nosic do auta zwlaszcza jak lapy upackane,na glowe cos kapie itp Laughing


No też o to mi chodzi, że używając telefonu zrobiłes genialne posunięcie. Wyszło lepiej niż z aparatu i porównanie jest idealne.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WK to jest liczenie od dupy strony,nie ile zarowka pobiera ale ile powinna pobrac Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie...ja tam sie malo znam ale wydaje i sie,ze jak cos ma(teraz beda cyfry z kosmosu bez przelozenia na rzeczywistosc) np. 10 W przy 12 V to ma 12 W przy 14 V i 16 W przy 20 V. zauwazcie,ze kiedy zmieniono napiecie z 220 V na 240 V to nieznacznie, ale jednak wzrosla moc czajnikow,suszarek itp. urzadzen dzialajacych na zasiadzie opornika. przciez im wyzsze napiecie podajesz na drut oporowy tym staje sie on cieplejszy. zarowka to przeciez drut oporowy. zarowka w latarce czy rowerze ma np 1W ale inaczj sieci jak jej podasz 1,2V a inaczej jak 2,4. to samo stalo sie z moimi lampami nie zastanawialem sie czy na zarowkach H4 pisze 55/60W przy 12V, ale powszechnie wiadomo,ze instalacja samochodowa ma okolo 13,5V(zaleznie od regulatora napiecia przy alternatorze). reasumujac: jesli podnioslem napiecie o 2,4V to podnioslem tez jsanosc swiecenia ,a to chyba przekalda sie na moc.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 1:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacja elektryczna w aucie jest tak zaprojektowana i rozprowadzona, żeby każdy odbiornik pracował ze swoim napięciem i mocą znamionową. Nie uświadczysz 13V-14V na żarowkach, 10V na radiu etc. Sprawna instalacja nie powinna podac więcej niż 13,8V, ale w praktyce nie spotkałem się jeszcze żeby w jakimkolwiek aucie, z którym mialem do czynienia, napięcie zmieniało się od 11-14V. Tutaj wyjątkiem są duże fiaty z mechanicznym regulatorem napięcia, który po jakimś czasie faluje.
Tak czy siak, zrobiłes super sprawe, bo jak przekaźnikow nie było to wtopa pontiaca na całego. Nie mierzyłem jeszcze w voyku napięć na żarówkach ale sprawdze z ciekawości Smile Może u mnie też coś da bo kabelki są cieniutkie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy zostałem tu troszke przez was postawiony na bacznosć za moje liczenie mocy żarówki.
Ale, jak można przeczywać napisałem: "Zakładając szacunkowo ze żarówka pobiera ~ 5A "
Już samo to świdczy że moje obliczenia są przybliżone, co nie znaczy że nie logiczne. Zreszta i ty Tomaj zacząleś teoretyzowć Laughing
Można odległość zmierzyć metrem z dokładnościa do milimetra, ale czasem wystarczy krokami, co razem uczyniliśmy Laughing .
Znając jednak dociekliwość i dokładnosć esdarka na pewno dokona dokładnych pomiarów i obliczeń.
Dopiero wtedy przekonamy się ile zyskał.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

orzech napisał:
- a teraz do Wojtka!"wk" - ja mam w swoim "winim" reflektory z Nissana Almery! -(soczwki)i na światła nie narzekam!! Very Happy ,.

A mógłbyś podrzucić fotki? na forum lub na maila w_tg@interia.pl ?
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wk, obliczenie znamionowego poboru prądu dla żarówki to żaden problem i tu nie trzeba teoretyzować, bo znamy pozostałe parametry żarówki... a dalej to sobie poteoretyzowliśmy co jest prawidłowe bo nikt z nas oprócz esdarka nie zna obecnego prądu... no i liczę że w wolnej chwili esdarek sprawdzi, bo jego miernik na to pozwala i tu się popisze swoją znajomością Smile
To musi mieć jakiś negatywny wpływ na żarówkę i jej żywotność... tylko jaką... trzeba będzie napisać do philipsa...co już zrobiłem Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

elektrotechnike mialem jakis czas temu ale wzor na moc dla pradu stalego to P=u*j lub P=u^2*j => biorac wzor nr.1 wynika ze zwiekszajac napiecie zmniejszamy prad, a co za tem idzie zwiekszamy trwalosc zarowki! dla zarowki(jak i innych urzadzen ) lepsze jest nieco wieksze napiecie(mniejszy prad), niz na odwrot.
co do mocy zarowki (np.55W) jest to moc taka raczej teoretyczna, ze wzgledu na jasnosc bo to calkowita moc pobierana przez zarowke, ale nie zapominajmy ze w zarowkach wolframowych tylko ~30% tej mocy idzie na "swiatlo"- reszta to ciepelko ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmierzyłem napięcie u siebie na żarówkach, przy odpalonym silniku 12,9V, a na zaciskach aku mam 14V. Zmiana obrotów nie wpływa na zmiane napięcia. To jednak w voyku nie ma sensu bić sie o ten volcik Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie Lut 10, 2008 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

....do Wojtka "wk" !! - fotki mojego"winiego" są na www.windstar.club.prv.pl - ale jak trzeba to zrobię nowe i pośle na forum "asu" - dziś już na ten temat pisałem innemu Wojtkowi na e-maila - a może pisałem tobie !!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Pon Lut 11, 2008 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj u siebie przerobilem istalacje,dokladnie tak samo jak u esdarka,z tym wyjatkiem,ze narazie nie wyglada tak elegancko,brak czarnych peszli.Poprawa oswietlenia znakomita,jeszcze tylko dokladnie musze swiatla ustawic na przyrzadzie Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lut 12, 2008 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
elektrotechnike mialem jakis czas temu ale wzor na moc dla pradu stalego to P=u*j lub P=u^2*j => biorac wzor nr.1 wynika ze zwiekszajac napiecie zmniejszamy prad, a co za tem idzie zwiekszamy trwalosc zarowki! dla zarowki(jak i innych urzadzen ) lepsze jest nieco wieksze napiecie(mniejszy prad), niz na odwrot.


Dokładnie to sprawa wygląda tak:
urządzenie 100W przy napieciu 100V pobiera 1A
aby to urządzenie miało nadal moc 100W ale przy napieciu 200V musimy zapewnić mu prąd 0,5A.

Tutaj mam inny przypadek. W żaden sposób nikt nie ogranicza prądu a jedynie zwiększa napiecię pracy żarówki, co za tym idzie, także prąd i moc żarówki.

Zrobiłem doświadczenie, bo sam zgupiałem po tym co napisałeś Smile
Do testu użyłem 3 akumulatorków 1,2 V 4A i żaróweczki halogenowej 2,8V 0.8A. Akumulatorki przy obciążeniu tą zarówką utrzymywały napięcie w zakresie 1,20-1,22V, były naładowane.

1 aku 1,2V prąd pobierany 0,60A = moc 0,72W
2 aku 2,4V prąd pobierany 0,70A = moc 1,68W
3 aku 3,6V prąd pobierany 0,85A = moc 3,06W

Trzeci akumulator wziąłem specjalnie jako nadmiarowy, symulując zwiększenie napięcia ponad znamionowe. Założe się, że choć żarówka świeciła bardzo mocno, to jej trwałość spadła, było czuć mocniejsze nagrzewanie.

Podszedłem bardzo entuzjastycznie do opisu esdarka, ale włożyłem świeżo do reflektorów żarówki za 80zł, to jakoś nie śpieszy mi się do zmniejszania ich trwałości, a i tak mają 12,9V.
Nadal czekam na odpowiedź od philipsa Smile Żarówka przeciez musi mieć jakąś telerancję, tylko jak dużą... i aki wpływ ma zmiana napięcia...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2008 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam, dla takich żarówek +10% napięcia to 50% mniejsza żywotność.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sro Lut 13, 2008 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro prawidlowe ladowanie w aucie masz na poziomie ok.14V to tyle tez powinno byc na zarowkach,kazde straty to niepotrzebne pogorszenie swiecenia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 13, 2008 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Skoro prawidlowe ladowanie w aucie masz na poziomie ok.14V to tyle tez powinno byc na zarowkach,kazde straty to niepotrzebne pogorszenie swiecenia.


i tu jest wlasnie caly sens! to co mamy napisane na zarowkach 12V znaczy tylko tyle ze zarowka ma pracowac w instalacji 12V samochodu(sa jeszcze zasadniczo instalacje 6V i 12V). mimo iz akumulator tez ma napisane 12V to alternator wraz z regulatorem powinien go ladowac napieciem ok.14V na srednich obrotach wiec i takie napiecie teoretycznie powinno panowac w calej instalacji i napewno zywotnosci zarowek czy innych odbiornikow nam to nie skroci...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 13, 2008 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ludziska o czy wy piszeta?
jakis czas temu w gniazdkach na scianie podniesiono nam napiecie-czy uwazacie,ze wasze zarowki w domu beda sie teraz szybciej zuzywac.tostery,suszarki do wlosow itp tez?(nie pisze tu celowo o urzadzeniach elektronicznych bo one maja zasilacza dla ktorych najczesciej napiecie 110-250V jest odpowiednie)
tak jak pisze marcys : w samochodach osobowych jest napiecie 12 volt ale tylko umownie. po to zeby odroznic o motorowerow ktore maja 6V lub ciezarowek 24V .jak pisze jedi_v faktyczne napiecie w instalacji to okolo 14V.fakt ,ze do zarowek nie dochodzilo mi tyle to tylko wada instalacji ,a nie zabiegi konstruktorow zeby oszczedzic zarowki i przedluzyc im zycie. idzcie do serwisu cb radio lub sprzetu audio samochodowego. tam maja zasilacze stabilizowane 13,8V do sprawdzania i ustawiania sprzetu. kzade radio i inny odbiornik elektryczny w aucie jest na 13,8V(w tym kazda żarówka), a nie na 12V Laughing 12 to tylko okreslenie umowne. zrobcie se eksperyment-podlaczcie woltomierz pradu przemiennego do gniazdka w scianie-nobla temu ,ktory bedzie mial odczyt zgodny z tym co powinno tam byc rzeczywiscie.
reasumujac-wole miec jasne swiatlo z dobraj instalacji przy zarowkach za 10 zl i wymieniac je co 4 lata niz tak samo jasne przy zarowkach za 60 ktore bede wymienial co 5 lat na badziewnaj instalacji Wink
nawiasem mowiac 60 zl to koszt calej przerobki swiatel i zaloze sie o dowolna kase,ze mam teraz lepsze swiatla niz ktos bez czyszczenia reflektorow i przerobki instalacji w pontiaku z zarowkami najlepszymi na swiecie Cool
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Lut 13, 2008 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 13, 2008 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z esdarkiem
1,) 12V to nie jest graniczne napięcia dla żarówki. Dla dobrej zarówki a nie o długiej nazwie super-hirer-ultra 1000% wiecej
2,) jak każde firmowe urządzenie przed wprowadzeniem do produkcji testowane jest na podwyższonych obciązenich i mysi je wytrzynac.
3,) jeśli nawet skruce życie żarówki za 10 czy 25 zł a polepsze swój komfort jazdy lub ustrzege się przed spotkania z dziurą słupkiem czy niedaj Boże pijanym Mietkiem, któremu i tak jest wszystko jedno, to powiem ze warto.
4,) lepiej samemu coś zrobić niż nic nie zrobić Wink
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 13, 2008 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak na marginesie-az boje sie myslec jaka mnie otoczy jasnosc jak kupie zarowki za 60 zl Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 14, 2008 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolejny piach po oczach dla sceptykow:)
zauwazylem,ze ladniej(ostrzej) swieci mi podsiwtlanie deski,radia itp. to dosyc logiczne bo zasilenie do reflektorow i podswietlania do tej pory bylo brane z jednego malego drucika i przechodzilo przez 2 nieszczesliewe przelaczniki.
nastepna korzysc: alternator laduje rowniej. to znaczy-kiedys rano wskaznik ladowania szedl max. do gory(o czywiscie w granicach zakresu). teraz nie wykracza poza 13,5V i nie bardzo jest roznica czy to rano po zimnej nocy czy tez postoj po dluzszej trasie. dodam,ze poprzednio spalil mi sie mostek w alternatorze i musialem nabyc nowy.
mysle sobie,ze spdki napiecia na instalacji byly wieksze niz moc wporomieniowana przez zarowki.
na nastepny ogien pojdzie zasilanie radia i cb prosto z aku.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dakam
*
*


Dołączył: Feb 15, 2008
Posty: 2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lut 23, 2008 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konstruktorzy wstawili cienki drucik z premedytacją.
Cienki przewód stanowi opornik. Żarówki nie są typowymi odbiornikami prądu, nie mają stałej rezystancji. Na zimno rezystancja jest bardzo mała, a im żarówka jest cieplejsza, tym ma większą rezystancję. Na zimno żarówka 55/60W ma ok. 0,7 ohma; przy 12V, w chwili włączenia, płynie przez nią prąd ok. 17,1A, przy 13,6V będzie to ok. 19,4A.
Przyjrzyjmy się stratom w instalacji.
13,6 - 11,4 = 2,2; zakładam, że jest to żarówka 55W, zatem przy 12V popłynie przez nią prąd 4,58A. Założę też dla uproszczenia, że przy 11,39V płynie przez nią prąd 4,4A. Zatem opory w instalacji wynoszą około 2,2/4,4=0,5 ohma.
Wróćmy do włączania żarówki.
0,7 ohma z żarówki + 0,5 ohma instalacji = 1,2 ohma, co przy 13,6V (napięcie podczas pracy alternatora) daje prąd ok. 11,3 A. Przy żarówce wpinanej przez przekaźnik bezpośrednio do akumulatora prąd wyniesie ok. 13,6 / 0,7 = 19,4 A. Przypomnijmy, że podczas normalnej pracy wynosi on ok. 4,58A, a przy 13,6V ok. 4,8A.
Kilka słów o żarówkach.
Żarówki z biegiem czasu się "wyświecają" - włókno paruje, zwłaszcza przy żarówkach halogenowych, gdzie temperatura jest naprawdę wysoka. Przy wyższym napięciu odparowuje nieco szybciej. Okapca to szkło od wewnątrz i żarówka świeci ciemniej, a także utrudnia wypromieniowanie ciepła, przez co temperatura się podnosi, co z kolei zwiększa parowanie włókna (właściwie to nie nazywa się to parowaniem tylko sublimacją). Cieńsze włókno (po długiej pracy) łatwiej też ulega przepaleniu, zwłaszcza, że dajemy na nią teraz 19A, a nie jak przy założeniu konstruktora 11A (dla wyobrażenia sobie sytuacji weźmy bezpiecznik np. 12A - prąd 11A w chwili włączenia wytrzyma, a 19A zdecydowanie nie - żarówki zawsze spalają się przy włączaniu, nierzadko dając niebieskawy blysk, a czasem i trzask lub nawet huk).
I to jest to obniżenie trwałości żarówki. I w zasadzie żadna firma nic na to nie poradzi.
Jak to wygląda w praktyce ?
Mam doświadczenia na Audi 100 (starszych). Przy ładowaniu (już od biegu jałowego pełna prądowa wydajność alternatora) - 14V (stabilizowane na alternatorze), co przy kilku dobrze dopracowanych podłączeniach do niego przewodów masowych samochodu dawało przy pełnym obciążeniu urządzeniami 13,7V. Przy takim napięciu w instalacji na żarówkach 55/60W było dokładnie 12V. Przewody plusowe grube, przewody masowe do reflektorów króciutkie (20 cm) i cieniutkie - ciepłe podczas świecenia żarówek. Po 5-ciu latach jedna żarówka się spaliła - przez rok jeździłem z pękniętym kloszem, a pod koniec zrobiła się spora szpara, w końcu H4 nie wytrzymała. Zmieniłem obie i zrobiło się trochę jaśniej. Znam też Cytrynkę C15 - w tych pojazdach żarówki palą się przeciętnie co 2-3 miesiące (a czasem częściej) - w nich to norma, majstrowie twierdzą, że to wada konstrukcyjna C15.
Co zrobić ?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby powolne włączanie żarówki tak, by ograniczyć prąd startowy, a potem dać pełne napięcie. Czyli pozwolić się żarówkom zaświecić normalnie z instalacji, a powiedzmy po 2 sek. włączyć przekaźniki. Można też podpiąć pomiędzy przewody dotychczasowe a żarówki opornik ok. 0,5 - 1 ohm, co powinno zrekompensować straty trwałości na skutek pracy przy wyższym napięciu.
Swój pojazd mam dopiero kilka dni. W dalszych planach mam przeniesienie pomysłu zastosowanego w audi - automatyczne włączanie świateł mijania po uruchomieniu silnika (tzn. po rozpoczęciu ładowania przez alternator).
Ale na razie nie mam schematu elektrycznego pojazdu, a nie chcę bez jego znajomości grzebać w instalacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lut 25, 2008 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W końcu sie doczekałem odpowiedzi, szkoda że taka lakoniczna. Cały majl:


Szanowny Panie

Dziekujemy za kontakt z firma Philips w sprawie H4 automotive. Zwiekszenie woltazu wplynie znaczaco na trwalosc zarowki. Przy 14 V okres dzialania zarowki moze sie skrocic nawet do kilku miesiecy (przy prawidlowym uzytkowaniu okres dzialania to okolo 2 lata). Dlatego tez nie zalecamy stosowania wyzszego woltazu. Ponadto nie wlywa on na moc zarowki.


Z Wyrazami Szacunku
Ewa Zbyszynska
Philips Obsluga techniczna

_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobiłem ostatnio czyszczenie lamp opisaną powyżej metodą, efekty aż miło popatrzeć, myślałem o przerobieniuinstalacji na podłączenie bezpośrednio z akumulatora, ale po czyszczeniu mija się to z celem, światła są świetne i dodatkowe przeróbki to w moim przypadku to już chyba strata czasu
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdzies ktos pisal,ze zarowka ma pracowac pod napieciem 12V ? mowili tak tez w philipsie? no to sie mylili. profesjonalnie przeprowadzony test pokazuje,ze zarowka zasilamy napieciem 13,2V czyli takim ,jakie mamy w instalacji samochodowej. pani z philipsa garatulujemy wiedzy.


_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group