www.asu.pl :: Zobacz temat - Ubytki-wycieki plynu chodzacego PTS 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ubytki-wycieki plynu chodzacego PTS 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Sie 02, 2015 17:56    Temat postu: Ubytki-wycieki plynu chodzacego PTS 3.8 Odpowiedz z cytatem

Od kilku miesiecy mam problem z ubywającym-wyciekającym płynem w ukladzie chłodzenia w pts 3.8 .Co zalatamw jedymmiejscu to wywala w drugim .

Pisalem juz o tym tu
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=117228#117228

-na dzien dzisiejszy plyn nadal w śladowej - malej ilosci, naplywa do obudowy filtra mocowanego przy odmnie .

- byl tez wyciekal spod pompy wody,po dokreceniu srub juz nie wycieka .

-pisalem tez o przeciekającym wężu kotry jest pod alternatorem -ten co podgrzewa kolektor dolotowy i przepustnice -dokrecilem zaciski i na razie jest ok.

Teraz doszla przeciekajaca chlodnica, cieknie tylko po rozgrzaniu silnika ,na zimnym brak wycieku .

W zwiazku z tym mam pytanie .
Czy biorąc pod uwage to ze mam co jakis czas problem z wyciekiem plynu w rożnych miejscach ukladu chlodzenia ,i to ze poprzedniej właścicielce pękł waz doprowadzający płyn z chłodnicy do termostatu - moze wtedy przegrzała silnik -nie wiem tego ,to czy przyczyna moze lezec w uszkodzonej uszczelce pod głowicą ?


Plyn w ukladzie jest w czysty bez śladów oleju,ale praktycznie na ok 10 tys km dolalem 10L plynu .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Pon Wrz 21, 2015 6:39, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Sie 02, 2015 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 80% uszczelka pod głowicą. Spaliny dostają się z komory spalania do układu chłodzącego i w rezultacie rośnie ciśnienie i wywala płyn najsłabszymi miejscami.
Jeśli dodatkowo do płynu chłodzącego dostaje się olej, to mamy już 95% prawdopodobieństwa.
Podobno są zakłady które są w stanie określić czy w zbiorniczku wyrównawczym są spaliny.
Nie jeździłbym z tym zbyt długo, bo pogniesz głowice, albo skończy się na pęknięciu, o ile to już nie nastąpiło.

Spotkałem się u siebie z problemem z wyciekami nasilającymi się po nagrzanym silniku - ja sobie to tłumaczę rozszerzalnością temperaturową.

Ale nie jestem ekspertem, to tylko moja amatorska opinia.
_________________
1998 Ford Windstar 3.0L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Sie 02, 2015 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Phil ,nie jest to pocieszające .
chlodnica rozszczelnila sie na dole i nie ciekła gdy w ukladzie brakowalo ok 1litra płynu ,przemawia to za tym ze to faktyczmie moze byc uszczelka ,jak nie ma plynu to cisnienie w ukladzie ma gdzie sie rozejsc - to takie moje gdybanie .
Jak jeszcze mozna sprawdzic czy pada uszczelka pod glowica ,bo w plynie oleju nie widze ,olej tez jest czysty i go nie przybywa .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Pon Wrz 21, 2015 6:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Arkadi
*
*


Dołączył: Apr 10, 2010
Posty: 45
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 03, 2015 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja za test szczelności zapłaciłem 50 lub 80 zł.
Wyglądało to tak: https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY
_________________
Dodge Ram     CC 1100
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Pon Sie 03, 2015 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ooo to jest dobre wyjscie ,jutro oblece lokalne warsztaty i moze wrescie rozwieje moje watpliwosci .

Zapytam jeszcze czy
gdy rozgrzeje silnik to wzrasta cisnienie w ukladzie ,bo u mnie wyczuwam wzrost a sprawdzam to poprzez uciskanie weza kotry jest pomiedzy chlodnica a termostatm gdy silnik jest zimny to z latwoscia daje sie sciskac reka ,w miare gdy temp silnika wzrasta przewod twardnieje ale nie tak ze nie moge go zagiac po prostu jest twardszy niz na zimnym
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Pon Wrz 21, 2015 6:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 4:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

normalny objaw że węże robią się twardsze, wytwarza się większe ciśnienie w układzie wraz ze wzrostem temperatury cieczy,a jeśli masz dziurawą chłodnice to przy wzroście ciśnienia będzie płyn uciekał dziurka w chłodnicy, jeśli nie masz oczek oleju w zbiorniczku wyrównawczym, ani podwyższonego stanu oleju o barwie cappuccino, oraz auto nie kopci strasznie na biało to raczej nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zakup i wymiana nowej chłodnicy zapewne rozwiąże twój problem
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i dupa zaden wrsztatow w mojej okolicy ktory dzis odwiedzilem nnie robi tego testu jeden zaoferowal ze za tydzien moze bedzie mogl zrobic jak zamowi plyn ,poszukam w necie tego plynu i co tam jeszcze trzeba i sam to zrobie

Drugi dzien po zapapraniu klejem chlodnicy jest spokoj a upal nieziemski teraz jest .

Przed wymiana chlodnicy na nowa chcialbym wymyc uklad macie jaies wskazowi jak to dobrze zrobic ,bo np jak spuszczalem plyn korkiem spustowym na dole chlodnicy to zeszlo o 5,5-6 litrow a w uklad wchodzi chuba wiecej ,gdzie jeszcze powinienem odkrecic jakis zawor ,waz itp. by spuscic caly plyn z calego ukladu .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie spuścisz całego płynu chłodniczego z układu, zrób płukankę jedna albo dwie następnie zalej układ woda demineralizowaną pojeździj trochę i spuść s powrotem,układ uzupełnij płynem chłodniczym prestone
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdybym wyjal termostat i podlacczyl powietrze z kompresora to da rade wywalic stary plyn ?, no bo tak mysle ze jak zrobie tak jak piszesz i wleje plyn ,to okaze sie ze plyn ma slabe parametry , przeciez woda destylowana ktorej nie zleje z bloku rozcienczy plyn i go oslabi
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robi nie tworz doktoratow Smile to nie jest prom kosmiczny tylko ZWYKLY samochod!
jak chcesz wymienic plyn to - odkrec ktorys z dolnych wezy przy chlodnicy lub dolny korek spustowy, odkrec tez korek wlewowy i spusc ile sie da. potem odkrec ktorys z wezy idacych do nagrzewnicy i kompresorem dmuchnij zarowno w strone nagrzewnicy jak i w strone silnika - w ten sposob wypchniesz 80-90% cieczy.
potem juz nalej czego tam chcesz - z technicznego pkt widzenia nie ma roznicy czy bedzie to prestone, czy K2 czy inna petrochemia czy nawet woda demineralizowana - jedno i drugie spelni swe zadanie i przy sprawnym ukladzie na 100% ci sie nawet woda nie zagotuje!

co do plukania jakimis srodkami chemicznymi to hmm... po co chcesz to robic? masz zamulona chlodnice/nagrzewnice? jesli tak to plukaj, ale wez pod uwage tez to ze moze ci sie cos rozszczelnic! jesli nie masz nic zamulonego to jak juz bardzo chcesz to przelej uklad woda demineralizowana i tyle.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Wto Sie 04, 2015 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj tam oj tam zaraz doktorat ,poprostu pomyslalem ze jak juz bede wymienial chlodnice to moze warto zrobic plukanke i druga sprawa ,wydaje mi sie ze w zime auto za salobo grzeje kabinkę ,moze by pomoglo plukanie nagrzewnicy ,
Fakt jest taki ze plyn w moim aucie byl zalany nowy jakies 10 miesiecy temu a ja od wiosny dolalem jakies 10L ze wzgledu na wycieki o kotrych wspominam w 1 poscie
to moze nie ma co przesadzac tylko zamontowac nowa chlodniczke i uzupelnic plyn
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sro Sie 05, 2015 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
eśli nie masz oczek oleju w zbiorniczku wyrównawczym, ani podwyższonego stanu oleju o barwie cappuccino, oraz auto nie kopci strasznie na biało to raczej nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą


Tak jak mówiłem, ekspertem nie jestem, ale objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą są bardzo różne. Wszystko zależy od uszkodzenia uszczelki, bo jeśli jest tylko przedmuch między komorą spalania a kanałem wodnym, to będzie tylko dmuchać w układ chłodzenia. I zapowietrzony układ będzie niewydolny i albo skończy się pogiętą głowicą albo jej pęknięciem.

Nie straszę, po prostu proponuję jednak znaleźć fachowca który to sprawdzi, bo jeśli jest tak jak mówię, to dalsze jeżdżenie z tą awarią będzie owocowało większymi kosztami.

A co do wymiany płynu, to jeśli chcesz mieć spokój umysłu to proponuję po prostu zalać słabiej rozcieńczonym koncentratem Wink Podobno dobre np. jak jest tylna nagrzewnica i ciężko zlać cały płyn.
A z drugiej strony jeśli nie jest zalany wodą, to bym się nie przejmował.
Przecież w silniku też zlewasz olej tylko z miski, a mała część zostaje na różnych elementach silnika. Już nie mówię o ASB.
_________________
1998 Ford Windstar 3.0L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Czw Sie 06, 2015 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Phil zaden z nas chyba ekspertem nie jest ale po to jest to forum bysmy razem byli ekspertami -) ,a uwierz mi wiele razy spotkalem sie w warsztatch z roznymi pseudoexpertami .
Wracajac do tematu

To na moj eksperski łeb, jak wytwarza sie cisnienie w ukladzie przez spaliny ,to czy korek w chlodnicy nie powinien odprowadzac nadmiaru plynu do zbiorniczka wyrównawczego

Kiedy wymienia sie korek w chlodnicy ,- moze on nie otwiera sie .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 06, 2015 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robi korek jest po to by w ukladzie wytworzylo sie cisnienie (w PTS to chyba 16-17LBS czyli ok.1,1-1,2bar) - to cisnienie jest potrzebne by przesunac pkt wrzenia - dlatego m.in. na sprawnym ukladzie przy temp. powyzej 100st nie zagotuje ci wody, dlatego tez w takim ukladzie weze sa "twarde" i dlatego tez na korku masz info zeby nie odkrecac korka gdy sielnik jest goracy, bo ci wygotuje wode.

jesli walnie ci uszczelka pod glowica to efekt bedzie taki, ze spaliny beda ci wywalac nawet zimny plyn ze zbiorniczka/chlodnicy .
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 23, 2015 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 do amerykańców nie leje się wody nawet demineralizowanej ponieważ te silniki pracują powyżej 100 stopni C. Wiele osób myli korek z termostatem. Wygląda to tak że korek to regulator ciśnienia a termostat to regulator temperatury oba muszą być sprawne. Kleiłem kiedyś komuś chłodnicę poxipolem tym do metalu. Poszły dwa opakowania. Nieszczelna była na rdzeniu poniżej korka. Najpierw trzeba było to porządnie odtłuścić. Zalalliśmy to po obu stronach i trzyma do dzisiaj czyli jakieś 5 lat Smile Faktycznie gdyby uszczelka siedziała pod główką to ci ciśnienie wywalało by Ci zaraz w zbiorniczek
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem używaną chłodnicę ,po zamontowaniu i zalaniu płynem odpaliłem auto by sprawdzić szczelność układu.
Auto chodziło na wolnych obrotach z 15 -20 minut ,temperatura wzrosłą -nic nie ciekło .Układ byl szczelny .
Wylaczylem silnik i po kilku minutach chciałem sprawdzić czy waz idacy od chlodnicy do termostatu jest twardy czy nie - i w momecie uciśnięcia węża trysnęła para ,malo sie nie poparzyłem

Gdy gejzer sie uspokoił ,odkręciłem obudowę filtra by sprawdzic co i gdzie pękło
Okazalo sie ze pękła chłodnica ,dokładnie plastik obok tego górnego lewego wylotu plynu co doprowadza plyn do termostatu .


Panowie - moja cierpliwość juz sie kończy co moze byc przyczyna ze nie moge uszczelic ukladu chlodzenia i ciagle gdzieś cos mi przecieka

edycja :
Znalazłem wreszcie w kraju nowa chłodnicę pasującą do mojego auta ale obawiam sie ze po założeniu znowu mi ja rozdupcy .

Dodam ze przed awaria poziom plynu w ziorniczku wyrownawczym nie zmienil sie ,moze korek w chlodnicy jest zepsuty ?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Nie Sie 30, 2015 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Juz pisałem dla poprawnego ciśnienia i temperatury musi być sprawny i korek w chłodnicy i termostat
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak sprawdzić korek w chlodnicy?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnieniowo. W szkole mieliśmy takie stanowisko probiercze w ramach pracy dyplomowej jeden z uczniów to zbudował. Wkładało się korek na takie gniazdo w którym była rurka o mniejszej średnicy z kołnierzem na którym opieram się zawór korka. oczywiście wszystko jak w aucie. zbiornik cieczy i pompa ciśnienia . Dymało się do zbiornika sprężone powietrze. Te wypychało ciecz w stronę korka. W miarę wzrostu ciśnienia ten się otwierał i wypuszczał nadmiar do przelewu. Stare czasy lata 80-90 jakoś.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heh no tak tylko gdzie teraz to można sprawdzić, czy korek od zbiorniczka wyrownawczego musi być szczelny bo mój nie jest
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 30, 2015 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korek w zbiorniczku wyrównawczym nie jest szczelny ma kanały porobione i tak ma zostać. Natomiast koszt korka do chłodnicy od 29 zeta do 60 jak widziałem. Nie ma się co rozszczulać nowy to nowy na pewno sprawny niż obecny.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Wrz 20, 2015 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykonać test chemiczny na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
Wszystkie objawy wskazują na to, że czapka podskoczyła.

Ktoś tam pisał o tym, że uszkodzona uszczelka będzie powodować wywalanie płynu (bąbelkowanie) na zimnym.
Bzdura. Może tak być, ale nie musi. Zależy gdzie jest termostat. Jeżeli układ wygląda tak, jak np. w Chrysler Voyager, to nawet przy dużej dziurze (mieszanie się oleju silnikowego z płynem itp) nie będzie bąbli dopóki termostat się nie otworzy.

Wykonać poprawnie test. Kosztuje grosze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2015 6:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czapka podskoczyla -czyli ?
Nie wiem jak wyglada w Voyagerze ale w Pontiaku 3.8 termostat jest w gornej czesci silnika praktycznie na wysokości górnej części chłodnicy.

W takim razie moze wyjąc termostat i obserwować czy babluje?
Nikt u mnie w okolicy nie robi takiego testu ,a w dwu warsztatch malo oczy nie wypadly mechanikom jak o oto zapytałem .


Po wymianie chlodnicy na nowa nada ubywa plynu
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Sob Paź 10, 2015 8:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Wrz 21, 2015 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czapka, czyli głowica. Innymi słowy - albo uszczelka, albo pęknięcie głowicy/bloku (wątpię).
Nie musisz wyjmować termostatu. Odkręć korek, zapal auto, niech pracuje, dolewaj cały czas wody/płynu (zależy co tam masz zalane), żeby było "pod korek" (wraz ze wzrostem temperatury płyn będzie się wylewał, to normalne). Macaj węża, który łączy termostat z chłodnicą. Jak się zacznie robić gorący, to znak, że termostat sie otworzył. I wtedy obserwuj, czy sadzi jakieś banieczki (musisz dbać o to, by było do pełna płynu/wody).
Później możesz zakręcić (przed zgaszeniem) korek, bo jak zgasisz na otwartym, to może Ci lokalnie zagotować płyn i wywali go sporo przez otwarty korek.

Test chemiczny kupujesz na Allegro za jakies 30zł... Zrobisz sobie sam.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5636120181.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Sob Paź 10, 2015 8:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tester zamowiony czekam na dostawę .

Zauwazylem ze po uzupelnieniu plynu pod korek poziom plynu powoli schodzi i musze co jakias czas dolewac .
Auto zimne ,nie wiem gdzie ten plyn schodzi ,a moze termostat nie domyka sie do końca i puszcza płyn w układ .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Pią Paź 16, 2015 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Test zrobiony ,według niego,spalin w ukladzie chłodzenia nie ma ,a plyn nadal spier.... juz mi rece opadają co to może być .

Powiedzcie czy moze przeciekac gdzies pod kolektorem tym plastikowym ,gdzies widzialem jak ktos uszczelnial te miejsca ,ale nie moge znalezsc tego watku ,a opcja szukaj na tym forum nie dziala .
Gdzie mozna kupic komplet uszczelek pod ten kolektor ew czy mozna zastapic je jakimis zamiennikami w sklepie z oringami
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Pon Paź 19, 2015 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nowe spostrzeżenie
Jak nalewam pod korek plynu to plyn ubywa po przejechaniu 10km potem jak nie dolewam to poziom (mniejszy niz powinien byc ) sie nie zmienia .
Wychodzi na to ze jak jest fulll to ubywa do pewnego poziomu a potem juz nie ubywa .Cuda jakieś .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Paź 27, 2015 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A do zbiorniczka wyrównawczego Ci ten "nadmiar" płynu po prostu nie wylatuje?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Sro Paź 28, 2015 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej nie bo poziom w nim sie nie zmienia
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Czw Paź 29, 2015 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to, ze moze ci pod gornym kroccem gdzies spieprzac, a wiec od niskiego poziomu w gore zrob kontrole.
Zalej pod korek, uruchom silnik, poczekaj az osiagnie temp.robocza(gorny waz goracy) i z mocna latarka szukaj nieszczelnosci.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group