www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.8 - wymiana paska wielorowkowego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.8 - wymiana paska wielorowkowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 24, 2015 1:29    Temat postu: PTS 3.8 - wymiana paska wielorowkowego Odpowiedz z cytatem

Po zakupie nawalił alternator, więc poszedł do regeneracji (bagatela - 290 zł :/ ), ale tez i pasek był w strzępach.

Mam tylko jedną zagwozdkę - wyjmując alternator za dużo nie kombinowałem i po prostu stary pasek przeciąłem, bo i tak był do wywalenia. Ale nigdzie nie znalazłem jakiegoś elementu, którym się ten pasek poluzowuje/naciąga. Zastanawiam się w tym układzie, jak to złożę wszystko do kupy?
Jaka jest procedura wymiany takiego paska i gdzie go się poluzowuje/naciąga?
Bo w takim stanie jak był, to tak nie za bardzo miał ochotę np. z rolki alternatora dać się zdjąć.

I drugie pytanie jeszcze poboczne - po zdjęciu alternatora, zauważyłem niżej 2 wężyki/rurki "wchodzące" jakby w czeluści silnika między rozwidleniem cylindrów. Co to są za rurki? Do czego służą? Bo jedna u mnie chyba była uszkodzona, bo ma zrobiony kawałek z gumowego wężyka i właśnie sobie jeden koniec rurki z tego wężyka wyjechał (był na wcisk przez taśmę izolacyjną zamontowany).
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kropek76
*
*


Dołączył: Jan 22, 2013
Posty: 25
Skąd: zdw

PostWysłany: Sob Lip 25, 2015 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rolka pod alternatorem to napinacz nasadka 18stka i pchasz w kierunku kabiny Smile
co do węzy to najprawdopodobniej chłodzenie kolektora dolotowego albo coś w tym rodzaju Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wezyki pod altkiem to podgrzewanie kolektora dolotowego i przepustnicy.Wez to ogarnij przed montazem altka,bo jak pierdolnie w czasie jazdy to masz zalany altek i zwarcie w calym ukladzie.Czesci znajdziesz w sklepie wod/kan.Jak dobierzesz krociec,ktory jest wkrecony w kolektor to reszte mozesz wykonac z miedzi,tak samo jak sie robi instalacje c.o.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze, musze Wam chyba fotke tego zrobic, bo mam wrazenie, ze mowimy o innych wezykach. Te moje to takie jakby cienkie, plastikowe. Na oko z jakies pol centymetra srednicy maks.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to wiem,to sa wezyki z podcisnienia do sterowania nawiewami w kabinie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Czyli wystarczy szczelnie poskladac do kupy Wink Dzieki.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie,szczelnosc wazna,bo nie bedzie dzialac sterowanie nawiewami.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lip 26, 2015 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak dla pewności:


Czerwone - wężyki o które mi chodzi

Niebieskie - mi wygląda to na łatanie gumowym kawałkiem jakiegoś uszkodzenia. Na jednym z końców gumowej protezy ten cienki plastikowy jest w zasadzie luzem - był na wcisk przy pomocy taśmy izolacyjnej.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 27, 2015 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V, to co, to są rzeczywiście te wężyki od nawiewów?
Jak z tą niebieską częścią?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 27, 2015 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta niebieska czesc to lacznik,mozesz go zastapic gumowym wezykiem wkladanym na ciasno,czasami,zeby cos tam zdemontowac nalezy te wezyki rozlaczyc,tylko pozaznaczaj sobie kolejnosc,bo jak pomylisz nie bedzie dzialac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 28, 2015 0:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli, że to nie jest jednak jakaś grzeboróba poprzedniego właściciela? Tylko ten gumowy fragment był fabrycznie?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 28, 2015 0:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group