www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS - awaria alternatora?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS - awaria alternatora?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 13, 2015 3:47    Temat postu: PTS - awaria alternatora? Odpowiedz z cytatem

Auto kilka dni po zakupie (PTS 3.8 '93, alternator 140A).
W czasie jazdy poczuliśmy w środku smrodek czegoś palonego. Jakiś taki zapach ni to plastik nit o guma, trudno określić. Myśleliśmy, że to z auta przed nami (kierowca na światłach coś biegał w okół auta), ale to chyba coś od nas, bo zauważyłem:
a) zegar od ładowania zjechał z połowy skali na 1/4
b) po jakimś czasie zapaliła się kontrolka ABS (później, po ponownym odpaleniu już nie świeciła)
c) dzisiaj zmierzyłem napięcie na klemach przy uruchomionym silniku - ok. 12,7 V na obrotach jałowych i ok. 12,35 V przy włączonych światłach mijania - czyli mocno za mało.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 13, 2015 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Altek do przegladu,moga byc diody,moze bys regulator.Ogolnie dobrze zrobic mu remoncik,wymienic lohyska itp.On juz ma prawie 20 lat.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 13, 2015 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samemu pewnie nie bardzo to zrobię biorąc pod uwagę, że nie mam żadnych doświadczeń w wymienianiu jakichś szczotek, diód czy innych?
Dwóch lewych nie mam jakoś do kluczy czy śrubokrętów, ale w elektryczno-elektronicznych rzeczach czuje się mniej optymistycznie Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 13, 2015 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moich rejonach pelny remont tj.wymiana mostka,regulatora i lozysk to koszt ok.150zl,maks.200
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 24, 2015 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odebrałem już alternator po regeneracji w jednej z tańszych, ale polecanych firm u mnie w Poznaniu.
Koszt 60 zł + części, co dało kwotę... 290 zł Sad
Ale jest faktura, gwarancja pół roku, nawet kółka wypiaskowali i pomalowali proszkowo Wink

Wymienione było ponoć praktycznie wszystko poza wirnikiem i obudową.

Ale przyznaje, trochę zabolało, jako że był to nieplanowany po zakupie wydatek :/
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Czw Sie 13, 2015 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podepnę się pod temat by nie zakładać nowego bo mój przypadek wygląda chyba podobnie by nie powiedzieć ze tak samo

Zmienialem olej w silniku ,po zmianie wyjechaem z garazu na podworko .

Po 5 minutach od wyjazdu ,przechodzac obok auta poczulem jakis dziwny smrodek ,myslalem ze ktos cos gdzies pali .
Wsiadłem do auta odpalam i widzę ze w skazówka od ladowania spadła z 1/2 do 1/4 ,żadna kontrolka sie nie zapaliła , po otworzeniu maski nic nie zauwazylem niepokojącego poza lekkim dziwnym smrodem jakby palonej gumy,przewodu elektrycznego

Macie jakies sugestie jak i co powinienem sprawdzić.

Jedy_V jak pamietam to ten alternator był za Twoich czasów regenerowany .Kiedy to było i czy pamiętasz co robili-wymieniali ?

Gdzie mozna kupic ew części do alternatorów Delco remy 140A.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Pon Sie 17, 2015 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Sie 14, 2015 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz na poczatek miernikiem napiecie na klemach przy odpalonym silniku. Powinienes miec powyzej 14 V. Jak jest mniej (u mnie jak pisalem bylo ledwie 12,7 V przy wylaczonym wszystkim) to ladowanie nawala. Biorac pod uwage identyczny smrodek, jak u mnie, to pewnie masz tak samo altek do zrobienia.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Sie 14, 2015 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem ładowanie- jest prawie jak u ciebie 12,5
U mnie na szczęście przepalił się drucik od jednej ze szczotek i dottykal do obudowy -masy stad ten smrodek ,jadę w miasto szukać części - gdzie ew można kupić nowe szczotki ze szczotkotrzymaczem

Edycja
Alternator naprawiony -miałem farta, bo elektryk u którego bylem mial akurat na czesci taki sam alternator jak moj i zalozyl mi oryg. szczotko-trzymacz ze szczotkami

.Awaria nastąpiła bo okazało sie ze warsztat który regenerował wcześniej moj alternator ,dal dupy ,nie bardzo przyłożyli sie do roboty i zalozyl prawie taki sam szczotko-trzymacz ,ale prawie robi różnice,byl o 5mm nizszy i w zwiazku z tym szczotki nie były w tym miejscu co powinny i co najistotniejsze szczotko-trzymacz nie byl dokręcony ,moze gdyby byl dokrecony to awaria by nie nastapila

Nadal szukam sklepu gdzie mozna kupić szczotki bo zalozone obecie nie sa nowe - szczotko trzymacz nie potrzebny bo zalozony oryginalny .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Czw Lis 19, 2015 9:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Sie 24, 2015 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Altek wymieniony, przy okazji też pompa wody, która od początku tego wymagała (spod maski zamiast miłego pomruku V6 był odgłos sieczkarni) oraz pasek wielorowkowy, bo stary się już rozpadał. PTS śmiga jak złoto, ładowanie ponad połowę na wskaźniku, spod maski jedynie miłe dla ucha odgłosy silnika Smile
Naprawdę zaczynam lubić to auto Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Sie 25, 2015 6:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i tak trzymaj .
Jakie masz dokladnie wkazania na wyswietlaczu , u mnie wskazowka ladowania wychyla sie minimalnie ponad polowe
Pasek kupiles dedykowany do tego auta czy dobrales wedle rozmiaru ?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Sie 25, 2015 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie też trochę ponad połowę. Pasek dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela, tak samo jak pompę wody. Mam w domu zachowany symbol paska. Jak potrzebujesz, to mogę potem napisać co i jak.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group