www.asu.pl :: Zobacz temat - Mercury Grand Marquis 2000 - problem z klimatronikiem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercury Grand Marquis 2000 - problem z klimatronikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Marcino01
*
*


Dołączył: Apr 28, 2015
Posty: 4

PostWysłany: Wto Kwi 28, 2015 20:15    Temat postu: Mercury Grand Marquis 2000 - problem z klimatronikiem Odpowiedz z cytatem

Witajcie
nowy tu jestem Smile
i jak to zwykle bywa na początku z problem tu przychodzę, mam nadzieję, że mi to wybaczycie Razz
ale może do rzeczy
w aucie jak wyżej od kilku dni mam cały czas ciepłe powietrze zamiast zimnego. Panel reaguje normalnie, przełącza an szybę, na nogi, reaguje na ustawienia wentylatora tylko zamiast zimnym wieje ciepłym i to ciepłym na tyle jakby to zima była i grzanie było ustawione. Czynnik w układzie sprawdzony, układ sczzelny, sprężarka załącza się normalnie, przewód od klimy lodowaty tylko zimne nie dochodzi do kabiny. W sumie stało sie to z dnia na dzień. Pomocy !! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bla_ZeY
*
*


Dołączył: Dec 18, 2013
Posty: 50
Skąd: PGN

PostWysłany: Sro Kwi 29, 2015 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piszesz że masz klimatronik czyli system sam ustawia jakie ma dopuscic powietrze do kabiny . Stawiam na problem ze sterowaniem klapą kierująca powietrze na chłodnicę lub nagrzewnicę. bez rozebrania to się nie obędzie bo trzeba sprawdzić czy padła elektryka czy mechanika sterowania klapą.
_________________
Bla_ZeY
Dodge DURANGO 5.9 R/T AWD - 2002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcino01
*
*


Dołączył: Apr 28, 2015
Posty: 4

PostWysłany: Sro Kwi 29, 2015 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bla_ZeY napisał:
Piszesz że masz klimatronik czyli system sam ustawia jakie ma dopuscic powietrze do kabiny . Stawiam na problem ze sterowaniem klapą kierująca powietrze na chłodnicę lub nagrzewnicę. bez rozebrania to się nie obędzie bo trzeba sprawdzić czy padła elektryka czy mechanika sterowania klapą.


Witaj
już mniej więcej wiem co padło tylko jeszcze nie wiem dlaczego. Ciepły płyn z układu chłodzenia swobodnie krąży po nagrzewnicy i zawór, który ma go odcinać nie reaguje. Jak klamrą zacisne wąż i zablokuje dopływ płynu do nagrzewnicy klima wraca do normy i robi lodówkę jak zdejme zacisk klima nadal działa ale razem z ciepłym nagrzanym od płynu powietrzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 30, 2015 4:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co prawda nie wiem jak jest w twoim aucie to rozwiązane ale, niektóre auta na przewodzie wejściowym płynu do nagrzewnicy maja zawór , jeśli on jest uszkodzony to wiadomo że gorący płyn dostaje się do nagrzewnicy.
Ale w niektórych autach jest znowuż tak że niema takowego zaworu i płyn chłodniczy cały czas dochodzi do nagrzewnicy, ale wtedy musi być sprawna klapka mieszacza powietrza, oraz silniczek otwierający i zamykający tą klapkę
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcino01
*
*


Dołączył: Apr 28, 2015
Posty: 4

PostWysłany: Czw Kwi 30, 2015 6:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
co prawda nie wiem jak jest w twoim aucie to rozwiązane ale, niektóre auta na przewodzie wejściowym płynu do nagrzewnicy maja zawór , jeśli on jest uszkodzony to wiadomo że gorący płyn dostaje się do nagrzewnicy.
Ale w niektórych autach jest znowuż tak że niema takowego zaworu i płyn chłodniczy cały czas dochodzi do nagrzewnicy, ale wtedy musi być sprawna klapka mieszacza powietrza, oraz silniczek otwierający i zamykający tą klapkę


no własnie u mnie elektrozawór sterowany prze moduł kilmatronika i na 99% to padł. Tylko jeszcze nie wiem czy padł na amen czy prąd do niego nie dochodzi. Zeby to sprawdzic musze wybebeszyć całe podszybie ...
to on wygląda
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=815454&cc=1363979&jnid=545&jpid=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcino01
*
*


Dołączył: Apr 28, 2015
Posty: 4

PostWysłany: Wto Maj 05, 2015 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra, może komuś też sie to zepsuje (oby nie ... ) więc opiszę rzeźbę Smile
dopóki nie przyjdzie nowy zawór i mój mech nie będzie jakiegoś wolnego terminu musiałem coś zrobić, żeby w ogóle jeździć bo albo nie było wentylacji albo grzało Smile
w pierwszym z brzegu motoryzacyjnym trafiłem na zawór do golfa i załozyłem go między silnik a nagrzewnicę. teraz w razie gdyby się zimno zrobiło to jest wajcha, którą można regulowac dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy. Ot prowizorka ale działa Razz
https://www.dropbox.com/s/ecl5bwuv6hmhlqh/zaw%C3%B3r.jpg?dl=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group