www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie odpala na benzynie - 3,3l Voyager '97
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie odpala na benzynie - 3,3l Voyager '97

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rex55
*
*


Dołączył: Apr 25, 2015
Posty: 5

PostWysłany: Sob Kwi 25, 2015 15:04    Temat postu: Nie odpala na benzynie - 3,3l Voyager '97 Odpowiedz z cytatem

Cześć
Na forum jestem nowy więc przy okazji sie przywitam Smile

Piszę ten post z prośbą o pomoc, bądź nakierowanie na właściwy trop. Postaram się streścić całą historię i napisać jak najwięcej szczegółów.

Samochód to Chrysler Voyager '97r 3,3l benzyna + LPG sekwencyjny 4 gen., wersja europejska.
Na wstępie zaznaczę, że jestem i mieszkam aktualnie za granicą i chciałbym auto naprawić by nim jeździć i wrócić do kraju, bo szkoda mi go złomować.
Voyager sprawował sie dobrze od momentu zakupu, jedyny mankament, że czasem odpalał za drugim razem zbenzyny gdy postał z pół godziny, ale zawsze odpalał.
Przed wyjazdem za granicę wymienione zostały uszczelki pokrywy zaworów, bo troche ciekł, wymieniony filtr, olej, dolany ceramizer.
Zrobił od wyjazdu do aktualnego miejsca ok 1900-2000km prawie jednym ciurkiem, z postojami za potrzebą i krótkim snem, głównie na LPG - bo gdy gaz sie skonczyl to jechałem na benzynie do najblizszej stacji na autostradzie.
W miejscu przeznaczenia jezdzilem wylacznie na benzynie - ok 500km, z kilku powodow, najpierw nie wiedziałem ze jest LPG, a później, że gaz jest po cenie benzyny :/

= No i zaczęły się problemy. Zaczął coraz gorzej odpalać z benzyny, co dzień to coraz gorzej, aż w akcie desperacji zacząłem odpalać wyłącznie z LPG (odpalanie awaryjne, bez możliwości przełączenia na gaz). Kilkukrotnie jeszcze później odpalił na benzynie, ale tylko gdy był po nocy zimny, gdy już się rozgrzał to koniec-kaplica. Udało mi się jeszcze go kilkukrotnie odpalić wpuszczając gaz z butli "turystycznej" (dokładnie cartrige- palnik gazowy) do filtra powietrza, takie oszukiwanie, ale kilkukrotnie zaskoczyl, az zaczal poprawnie chodzic na samej benzynie. Teraz juz nawet ta sztuczka sie nie udaje.
Dodam jeszcze jeden szczegół, podczas pracy na benzynie, po zgaszeniu, zdarzalo sie ze plyn chlodniczy zaczal bulgotac w silniku i nadmiar cisnienia wyrzucalo do zbiornika wyrównawczego, skąd się trochę wylewał. Na LPG tego nie było. W Polsce jezdzilem głównie na LPG i to sie nie zdarzyło nigdy wczesniej.
Dodatkowe informacje:
Wykluczam, świece, kable, moduł, ponieważ na LPG pracuje idealnie. Gdy odpalił na benzynie to samo - idealnie.
Wykluczam pompe paliwa i filtr,, ponieważ gdy odpalił na benzynie to nie było spadku mocy, i wkręcał się ładnie na 3,4, ~5 tys. obrotów.
Zapłon na benzynie wygląda tak jakby chciał a nie mógł, czasem coś złapie, ale na próżno.
Wertowałem forum i zdarzały się podobne przypadki z odpalaniem, ale nikt nie znalazł rozwiązania.
Odpinałem Map Sensor, czujnik przepustnicy, ale nic z tego.
Nie potrafię sprawdzić ciśnienia benzyny w listwie wtryskowej, nie widzę zaworka, śruby?.
Nie wiem czy mieszanka benzyny jest zbyt bogata i go zalewa, czy zbyt uboga.

Obstawiam na jakiś czujnik - czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury, czujnik podcisnienia Map Sensor?, może zabrudzony czujnik położenia wału?, może zabrudzony czujnik położenia wałka rozrządu?, czujnik ciśnienia oleju?,
Może przepustnica, może silnik krokowy, sondy lambda?

Auto nie stoi mi pod domem, dlatego nie mogę szybko zejść i czegoś tam sprawdzić, niestety.
Cey usług w warsztacie są kosmiczne, a jakość i wiedza mechaników beznadziejna.
Nie mam tutaj narzędzi by coś posprawdzać, dogłębniej zdiagnozować, proszę o zrozumienie.

Jakieś sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Kwi 25, 2015 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciężko będzie trafić tak z diagnozą na 100%
ale spróbujemy coś doradzić
a sprawdzałeś jakie błędy się wyświetlają? sprawdź masz wiadomość,
to że płyn wywala do zbiorniczka to może być uszkodzony nakrętka chłodnicy w której jest taki talerzyk, gdy on się uszkodzi to może właśnie wywalać płyn do zbiorniczka, dodam ze na zimnym silniku płynu w zbiorniczku powinno wskazywać na minimum gdy silnik się nagrzeje poziom płynu się podnosi do oznaczenia maksimum.
czujnik położenia wału https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
co do sprawdzenia ciśnienia paliwa na listwie to powinien być na niej taki czarny plastikowy kapturek ,i pod nim jest zaworek, również po przekręceniu stacyjki powinno być słychać przez chwile jak załącza się pompa paliwa , dobrze by było podpiąć go pod komputer,
możesz tez odłączyć na chwile akumulator
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rex55
*
*


Dołączył: Apr 25, 2015
Posty: 5

PostWysłany: Sob Kwi 25, 2015 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Test zegarów robiłem o czym zapomniałem napisać.
Pojawia się tylko 999, czyli koniec testu i brak błędów. Jak będę miał możliwość to ponownie sprawdzę.
Z płynem też obstawiam na korek, ale to sprawa drugorzędna.
Akumulator też odłączałem na całą noc, bez rezultatu.
Poszukam dokładniej tego zaworka na listwie, przyjrzę się dokładniej, poszukam też w książce gdzie on jest Smile. Po przekręceniu kluczyka słychać też pompę paliwa, standardowy dźwięk.

Plan mam taki by wkrótce kupować czujniki na alledrogo lub jakimś szrocie, a rodzina mi to później wyśle jedną paczką.
Z diagnozą nie trafimy w setkę, ale pogdybać nad problemem można, ile głów tyle pomysłów.

Może klimat zaszkodził tej gablocie? Klimat angielski, ale nie jest przesadnie mokry. Choć bardziej obstawiam jazdę na samej benzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rex55
*
*


Dołączył: Apr 25, 2015
Posty: 5

PostWysłany: Nie Kwi 26, 2015 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zczytałem błędy które podał mi komputer poprzez migający Check Engine - tzw. kluczykowanie?
A więc
*błąd 12: W ciagu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystapilo zbyt niskie napięcie z akumulatora.
Tak odłaczałem akumulator, czyli to moga ingerencja.
*błąd 14: Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP
Tak odłączałem MAP Sensor, by ustalić czy to jego sprawka.
*błąd 55: koniec kodów.
Czyli auto powiedzmy ';sprawne'.

Poszukałem i doszukałem się wkońcu zaworka na listwie wtryskowej, a to dlatego że zamontowane są tam wtryskiwacze gazu (trochę niechlujnie, i ogólnie taki bałagan).
Odkręciłem kapturek, nacisnąłem zaworek i nic, benzyna nie sikła, a jedynie psykło powietrze. Po przekręceniu kluczyka, po dźwięku pompy, też nic.
Więc ja trzymałem zaworek wciśnięty, a żona uruchamiła silnik, poleciała benzyna, silnik zapalił.
Aż miło!! Pali na dotyk na benzynie!

Myślę, że problem chyba rozwiązany, ale upewnię się po jakimś czasie czy jest wszystko w porządku.
Póki co myślę, że winowajcą była zapowietrzona listwa wtryskowa.
Dlaczego?

PS. Bardzo dziękuję koledze 'waldek44'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin010
*
*


Dołączył: Apr 29, 2015
Posty: 3

PostWysłany: Sro Kwi 29, 2015 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymień filtr paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Maj 02, 2015 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rex55 napisał:
myślę, że winowajcą była zapowietrzona listwa wtryskowa.
Dlaczego?

w jajkach czasami puszcza listwa wtryskowa na złączach - listwa składa się z 3 elementów łączonych na oringi. Sprawdź w miejscach łaczenia czy śmierdzi paliwo - jeśli tak to musisz ją zdjąć, zdjąć wtryski i dolną część kolektora - tą w którą wchodzą wtryski - i dać do pospawania. Czasami ta listwa potrafi doprowadzić do pożaru auta
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rex55
*
*


Dołączył: Apr 25, 2015
Posty: 5

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2015 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piszę po dłuższym przestoju, ale właśnie problemzostał rozwiązany z brakiem zapłonu na benzynie.
Nie była to zapowietrzona listwa czy czujniki, a po prostu układ dostarczania paliwa z baku. Wymieniona została pompa paliwa (a dokładnie cały moduł pompy na nowy) i filtr paliwa, nowy. Dokładnie nie jestem w stanie na 100% wskazać przyczyny czy stara pompa się "skończyła" czy filtr sie zapchał.
Pali na dotyk, a nawet lepiej Very Happy
Zniknął również problem odpalania za drugim razem, co opisywałem na początku.

Podziękowania dla Was forumowicze za rady i sugestie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Belheris
*
*


Dołączył: Mar 04, 2016
Posty: 1

PostWysłany: Pią Mar 04, 2016 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyczyść może pompowtryski mi to pomogło jak się dławił i podobne objawy były. Ja bym tak to rozwiązał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group