www.asu.pl :: Zobacz temat - Ubylo plynu chlodniczego PTS 93 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ubylo plynu chlodniczego PTS 93 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 16:46    Temat postu: Ubylo plynu chlodniczego PTS 93 3.8 Odpowiedz z cytatem

Musze zlokalizowac wyciek ew jakos sprawdzic co powoduje ze ubylo plynu chlodniczego , po podniesieniu maski śmierdzi przepalonym plynem chlodniczym nie zagladalem do ukladu od 4 miesiecy a wczoraj musialem dolac do zmiorniczka ok 1 L
Poprzednia wlascicielka przed sprzedaza wymieniala plyn bo jej wyciekl z ukladu z powodu peknietego weza od chłodnicy ,obawiam sie ze przy okazji mogla upalic silnik - oczywiście niewiem nic o tym -obym sie mylil .

Jak mozna stwierdzic ze plyn chlodniczy przedostaje sie do silnika .
Dodam ze poza lekkim smrodem nie ma żadnych innych objawów.
Korek od chłodnicy ,jest czysty,olej na bagnecie tez ok ,pod autkiem sucho .

A moze to jakis maly wyciek którego nie moge wizualnie zlokalizować i sobie po kropelce kapie na gorące elementy silnika i stad ten zapach

Jakies pomysly- rady
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Nie Lut 22, 2015 20:32, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie nie pomogę bo się nie wyznaję na GM-ach ale po moich doświadczeniach to punkt 2 czyli mały wyciek, który od razu leci na silnik (u mnie leciało na kolanku idącym do termostatu)
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obyś miał racje bo jeśli nie ma zewnętrznego wycieku to mam chyba grubszy problem.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź wszystkie połączenia wodne reduktora, może gdzieś na trójniku przepuszcza albo przy reduktorze.
Sprawdź też czy na odpalonym, dobrze rozgrzanym silniku nie masz bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym albo czy czasem nie przybywa ci oleju w silniku.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Lutek sprawdze tak jak sugerujesz ,co do oleju to nie przybywa a raczej troszke ubywa , na 4 tys km o ok pól centymetra mniej niz było zalane -czyli w normie .

A przy ilu kreskach na wskaźniku temperatury otwiera wam sie termostat.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 25, 2015 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem identycznie. Wyciek dopiero było wodać jak silnik się nagrzał i otworzył termostat. Wtedy duży obieg ujawnił dziure jak nacięcie i ciśnienie wywalało cieniutką stróżkę porosto na kolektor. Uruchom zimny silnik otwórz maskę i czekać 20 minut jak zacznie się nagrzewać obserwuj węże.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Sro Lut 25, 2015 9:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze cos w tym byc bo czesto czuje ten zapaszek przechodzac kolo auta lub otwierajac maske .Ale u mnie to musi byc naprawde malutki wyciek bo przez 4 miesiace od ostantiego sprawdzenia poziomu plynu musialem uzupelnic ponad litr plynu

Dzis sie temu przyjże dokladniej
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozgrzałem silnik do momentu włączenia sie wiatraka pomiedzy chlodnica a silnikiem ,niestety nie stwierdzilem zadnego wycieku .W zbiorniczu nic nie bulgocze ,plyn jest czysty , olej na bagnecie bez zastrzezen .
Coz bede obserwowal ..

Czy wyciek plynu moze byc po drugiej stronie silnika ? bo tam jesli jest maly wyciek to na pewno nic nie zobaczę.


Od czego jest wiatrak ten pomiędzy zderzakiem a chłodnica i kiedy on sie zalancza .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozgrzałem silnik do momentu włączenia sie wiatraka pomiedzy chlodnica a silnikiem ,niestety nie stwierdzilem zadnego wycieku .W zbiorniczu nic nie bulgocze ,plyn jest czysty , olej na bagnecie bez zastrzezen .
Coz bede obserwowal ..

Czy wyciek plynu moze byc po drugiej stronie silnika ? jesli tam jest maly wyciek to na pewno nic nie zobaczę.


Od czego jest wiatrak ten pomiędzy zderzakiem a chłodnica i kiedy on sie zalancza .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden wiatrak jest od chłodnicy plynu,drugi od klimy.Mozesz mieć wyciek pod alternatorem,jest tam bypass.
Bez sciagniecia altka nic nie zobaczysz.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group