www.asu.pl :: Zobacz temat - Wojtek 99, obroty i kuna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wojtek 99, obroty i kuna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 0:37    Temat postu: Wojtek 99, obroty i kuna Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie

Moje auto:
Voyager 99r. 3.3L benzyna + gaz, przebieg ok 250k

Wojtek jest u mnie już 3 rok, do tej pory nasza współpraca przebiegała bez większych sensacji ale właśnie dobrnęliśmy do punktu krytycznego. 1.5 miesiąca temu auto odmówiło posłuszeństwa i od tamtej pory wprawia w zdumienie coraz szersze kręgi miejscowych mechaników. A więc po kolei.

Najpierw zaczął przygasać - głównie przy hamowaniu, gdy już prawie się zatrzymał. Nie zawsze i nie często ale zdarzało mu się. Następnie odkryłem ,że silnik nie pracuje równomiernie tzn. na wolnych obrotach wszystko jest ok ale jadąc stałą prędkością i trzymając pedał gazu w jednej pozycji (nie przyśpieszając) dało się wyczuć ,że obroty delikatnie falują i nie było to szarpanie ale takie lekkie, wznoszenie się i opadanie obrotów -słowo falowanie najtrafniej oddaje ten stan. Po jakimś czasie doszedł do tego objaw polegający na tym, że po 1 auto podczas przyśpieszania zdawało się nieznacznie dławić tzn. przyśpieszało ale nie jednostajnie tylko takimi zrywami - trochę przyśpiesza, na chwilkę zatrzymuje przyśpieszanie,a następnie odpuszcza i znów przyśpiesza, a po 2 - odniosłem także wrażenie ,że ma mniej mocy. Tak samo dzieje się na benzynie i lpg.

Byłem na 4 diagnostykach - 3 nic nie wykazały, jedna z nich: P0171 Fuel system error.

Wymieniłem - kable zasilające i świece (2x gdyż po pierwszej wymianie okoliczna kuna stwierdziła, że sprawdzi ich odporność na przegryzienie - potwierdzam zdanie kuny - są nieodporne na zęby). Przeczyściłem przepustnicę, odczytano ciśnienie paliwa - wszystko w normie. Teraz gaśnie jakby mniej (choć też od czasu do czasu zdarzy mu się) ale pozostałe objawy wciąż mnie męczą. Z tego co tu wyczytałem zastanawiam się nad: odłączeniem czujnika map na chwilę i zobaczeniem czy wtedy jest ok oraz ew. sonda lambda, może wtryskiwacze?

Będę wdzięczny za sugestię.


Ostatnio zmieniony przez czacha414 dnia Sro Lis 26, 2014 8:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 5:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciężko będzie jednoznacznie wskazać przyczynę,mi takie same objawy a najbardziej w wilgotne dni sprawiał Passat b4 ,wymieniałem kable, świece, kopułki i nic to nic pomagało,a przyczyna był brak masy na sondzie lambda
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, dziś sprawdzę masę. Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

proszę o poradę. czy element zaznaczony na czerwono to czujnik map?

http://s3.ifotos.pl/img/IMG-20141_whxpess.jpg

czytałem ,że można go odłączyć i sprawdzić czy wtedy silnik będzie pracował równo. jeśli ktoś podpowie mi jak go bezpiecznie odłączyć będę niezmiernie wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czacha masz objawy jakie ja mialem w Pacy, żadnych błędów itd. Na ta chwile ustało i nie wiem co pomoglo, bo czyściłem przepustnice i krokówke, sprawdzałem podłączenie masy i zasilania BCM, wgrywalem quick learn skrzyni i przestawiałem rozmiar opon wTCM.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Lis 27, 2014 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak odłączysz map sensor w momencie rozruchu nie będziesz miał obrotów jałowych
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lis 28, 2014 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Czacha masz objawy jakie ja mialem w Pacy, żadnych błędów itd. Na ta chwile ustało i nie wiem co pomoglo, bo czyściłem przepustnice i krokówke, sprawdzałem podłączenie masy i zasilania BCM, wgrywalem quick learn skrzyni i przestawiałem rozmiar opon wTCM.
Czyli niezbyt pocieszająca wizja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lis 28, 2014 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

merkava napisał:
jak odłączysz map sensor w momencie rozruchu nie będziesz miał obrotów jałowych
Właściwie to... po odłączeniu MAP raz mi rzeczywiście zgasł (obroty spadły) ale po ponownym starcie i już nie zgasł i normalnie jeździł. Czy to coś oznacza?

Ostatnio zmieniony przez czacha414 dnia Pią Lis 28, 2014 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lis 28, 2014 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, nowy MAP już przyszedł. Dziś spróbuję go zamontować i napiszę czy pomogło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pią Lis 28, 2014 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i teraz to już mam niezłą zagadkę. MAP wymieniony ale poprawy brak, a więc na chwile obecną sytuacja wygląda tak: ze starym map-em - silniki przerywa, bez map-u - nie przerywa, z nowym map-em - też przerywa. Czujnik kupiłem używany z allegro więc nie mogę wykluczyć czy jest sprawny czy nie ale czy w ogóle istnieje nawet teoretyczna szansa, że problemy z silnikiem to nie przez map sensor skoro po jego odłączeniu jest dobrze???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 01, 2014 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czacha414 napisał:
Lutek34 napisał:
Czacha masz objawy jakie ja mialem w Pacy, żadnych błędów itd. Na ta chwile ustało i nie wiem co pomoglo, bo czyściłem przepustnice i krokówke, sprawdzałem podłączenie masy i zasilania BCM, wgrywalem quick learn skrzyni i przestawiałem rozmiar opon wTCM.
Czyli niezbyt pocieszająca wizja...


a i jeszcze wymieniałem TPS na nowy
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Gru 01, 2014 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. zgaduję że masz założony gaz? Wtryski gazowe nie leją?
2. wyeliminuj ten kod z pierwszego postu (np tak: odłaćz aku na 10 min, potem jazda tylko na benzynie np pół dnia - jeśli kod się nie pojawi to ok, jeśli jednak się pojawi to idź tym tropem)
3. Czy słychać że silnik zasysa lewe powietrze
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Wto Gru 02, 2014 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

merkava napisał:
1. zgaduję że masz założony gaz? Wtryski gazowe nie leją?
2. wyeliminuj ten kod z pierwszego postu (np tak: odłaćz aku na 10 min, potem jazda tylko na benzynie np pół dnia - jeśli kod się nie pojawi to ok, jeśli jednak się pojawi to idź tym tropem)
3. Czy słychać że silnik zasysa lewe powietrze


ad1. tak, mam gaz. jak sprawdzić wtryski?
ad2. tak zrobię i dam znać efekt
ad3. nie wiem czy zasysa czy wypuszcza -w każdym razie jadąc słychać jakiś świst, którego wcześniej nie było
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Sro Gru 03, 2014 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak słychać świst, to sprawdź dolot od filtra do przepustnicy. Czy nie ma pęknięć, opaski zaciskowe.
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Gru 06, 2014 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdziłbym bym jeszcze wszystkie wężyki ciśnieniowe (obmacując je i lekko naginając) czy nie mają pęknięć.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
czacha414
*
*


Dołączył: Nov 26, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pon Gru 22, 2014 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, zacznę z innej beczki. Przyznaję -nie sprawdziłem tego co mi zalecaliście ale tylko częściowo z powodu braku czasu. Po prostu moja wiedza o samochodach do tej pory ograniczała się do kabiny kierowcy, pod maskę nie zaglądałem także naprawa takiej usterki to dla mnie jednak za dużo, a chciałbym aby w końcu mój Vojtek zaczął jeździć. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat znający się na Amerykańcach (ew. po prostu dobry warsztat) z okolicy Warszawy? Mieszkam w Wawrze ale nie upieram się, że musi być z tej strony Stolicy -ważne aby nie zgolił mnie jak owcy i przede wszystkim aby się znał. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 23, 2014 5:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdzie nie zaprowadzisz auta to i tak nic za darmo, kilka osób chwaliło sobie ten serwis www.usacars.auto.pl , ja tylko do nich dzwoniłem w celu diagnozy usterki, przez telefon byli mili i sypnęli kilkoma dobrymi radami co wykonać i gdzie zajrzeć aby auto odpaliło Very Happy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group