www.asu.pl :: Zobacz temat - wskazania OBD2
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wskazania OBD2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 14:32    Temat postu: wskazania OBD2 Odpowiedz z cytatem

Dziś bawiłem się adapterem OBD2 na bluetootha i programem Torque na androida, zastanawiają mnie pewne wskazania.
Poniżej zamieszczam filmik ze wskazań, proszę zwrócić uwagę na dwa górne lewe wskazania, to lewe to napięcie sondy lambda nr1 bank1 a to prawe wskazanie lambda nr2 bank1, mam nadzieję że mierzyłem dwie różne lambdy, tzn tą co jest przed katalizatorem i tą w katalizatorze (teraz która jest która Wink ). Proszę przyjrzeć się tym wskazaniom i ocenić czy to są prawidłowe wskazania.
Również czy wskaźnik temperatury powietrza na dolocie (intake) i zużycie paliwa (LPK) nie powinien wskazywać? Mam komunikat brak danych!

filmik
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Gru 25, 2013 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie tak czytam po necie różnych rzeczy na temat błędu p0420 i znalazłem na YT filmik w którym facet pokazuje jak się upewnić poprzez odczyty OBD że mamy problem z katalizatorem
filmik1 odczyt obd
według tego co widać było na tym filmiku to wskazania z mojego T&C (dwa górene) filmik2 moje wskazania obd wskazują że jednak chyba mój kat jest do wymiany.
Szukając dalej znalazłem inny filmik na którym facet sugeruje że wlanie 4l rozpuszczalnika do zbiornika paliwa w którym jest 1/2 paliwa pomoże w wyczyszczeniu katalizatora. Próbował ktoś z was takiej metody?filmik 3 czyszczenie kata
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 03, 2014 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie tak nawiązując do mojego wątku z okopconym wylotem z wydechu, dziś podłączyłem się do obd przy pomocy programu Torque i może ktoś z Was pochyli się nad tymi wskazaniami, mam nadzieję że się dopatrzycie szczegółów.

Pierwszy filmik pokazuje pierwsze odpalenie po nocy, górny rząd wskażników od lewej to lambda 1, drugi wskażnik lambda 2, trzeci nie aktywny, czwarty fuel trim, piąty short time fuel trim. Reszty chyba nie muszę opisywać.
Lambdy chyba raczej poprawnie wskazują, tak więc korekty dawki paliwa powinny być OK?
filmik 1

Drugi filmik pokazuje spis wszystkich czujników, aktywne są podświetlone na zielono i są podane wartości. Jeśli coś jest nie czytelne, a odczyt z tego czujnika jest istotny, to proszę o podanie który to czujnik, zrobię dodatkowy test z odczytami tego czujnika.
filmik2
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 13, 2014 4:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeszcze jeden filmik, tym razem pokazujący prace na LPG/Pb/LPG
Coś mnie te korekty czasy, zwłaszcza LTFT niepokoją
https://www.youtube.com/watch?v=jNlSl1buWXQ
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 15, 2014 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawiązując do tematu http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14106 zrobiłem wczoraj reset ECU (tak mi się wydaję Wink ). Odpiąłem plusową klemę, przekręciłem kluczyk w stacyjce na kilka sekund, poczekałem 5 min, podpiąłem klemę i odpaliłem silnik. Zapalił normalnie, kiedy silnik osiągnął około 75 stopni włączył się wentylator a wyłączył się przy około 85 stopniach. I oto jakie mam teraz parametry odczytane przez OBD filmik
Korekty chyba minimalnie się zmniejszyły, ale wygląda na to że lekko spadło procentowe wychylenie przepustnicy względem RPM. Wcześniej przy 1840RPM miałem 21.2% a na wolnych 16.1% a teraz przy około 1840RPM mam 20.4% a na wolnych 15.7%. Dziś będą testy drogowe Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 15, 2014 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i coś się dziwnego dzieje, zrobiłem dziś trasę 60km na Pb, wracając już do domu po około 50km przejechanych z odczytami OBD przed oczami, silnik zaczyna przerywać, po czym gaśnie. Zatrzymuje się na poboczu, patrzę pod maskę i niby wszystko OK, próbuję odpalić i nic. Tak po około 5 minutach chodząc w deszczu wokół samochodu odkręciłem korek wlewu, ale nie było żadnego podciśnienia, próbuje odpalić i z z trudem załapuje, po kilku próbach przygazowania wchodzi na obroty i niby pracuje.
Tutaj filmik jakie były odczyty kiedy zaczął przerywać, w około 1m36s filmu silnik zaczyna przerywać i po kilku sekundach przestaje pracować. Widać wyraźnie że korekty czasu idą w górę a lambdy zachowują się tak jakbym odjął noge z gazu, bo chyba nie możliwe jest żeby obie lambdy na raz szwankowały. Tutaj filmik z odczytów jak wyjechałem z domu, po rozgrzaniu silnika, wszystko wydawało się że jest OK. Co dziwne po pokonaniu 40km po takich drogach jak na filmikach na konsoli średnie spalanie po wyzerowaniu przed wyjazdem wynosiło 12.8-13l, a teraz jak dojechałem do domu to średnie spalanie 15.5l. Powiedzcie mi co się do cholery może dziać? Szarpać się z tą sondą dla świętego spokoju?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lip 06, 2014 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie jeszcze wracając do mojego problemu ze stosunkowo zawyżonym spalaniem, dziś odczytałem zamrożone ramki zapamiętane w ECU i oto co mi znalazło. Może ktoś zna wytłumaczenie z jakich powodów zostały zapisane.

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group