www.asu.pl :: Zobacz temat - okopcony wydech
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

okopcony wydech

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 02, 2014 19:55    Temat postu: okopcony wydech Odpowiedz z cytatem

Panowie tak jeżdżę tą żabą i zastanawia mnie dlaczego w tym samochodzie z LPG wylot wydechu jest okopcony na czarno? Wcześniej miałem kilka samochodów z LPG i wszystkie wyloty były czyste, suche bez okopceń, o czym to może świadczyć?
Spaliny nie śmierdzą, nie ma błękitnego dymku świadczącego o spalaniu oleju, oleju też nie ubywa ponad norme, jak narazie od wymiany 4000km dolałem niecały1l, ale to bardziej przez to że silnik się lekko poci od strony rozrządu. Jakieś pomysły co sprawdzić?



_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pioteer
*
*


Dołączył: Feb 14, 2011
Posty: 169
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej silnikowy.
masz problem z sadzą więc podejrzewam że i olej "słabszej" jakości i go jednak w komorach spala.

miałem podobnie ale w japońcu.
zmieniłem olej na jakościowo lepszy (przynajmniej nie ten co lał sprzedawca) i tłumik po kilku tysiącach kilometrów w miejscu gdzie była sadza był juz nie okopcony za to rdza go dopadła... Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 94r .był...
Windstar 3.0 98r był...
chrysler Voyager 2.0L 98r był...<br>WIELKI
PTS 3.8 95r jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pioteer napisał:
Olej silnikowy.
masz problem z sadzą więc podejrzewam że i olej "słabszej" jakości i go jednak w komorach spala.


Ja zalałem valvoline maxlife 5w30, a poprzednik sądząc po pozostawionej butelce lał magnatec 10w40.

zamówiłem zawor pcv i zobaczę czy będzie jakaś różnica po jego wymianie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blekitny dymek jest tylko przy uruchamianiu na zimno,jak ci uszczelniacze zaworow nie trzymaja,jak bierze po pierscieniach to tego mozesz nie miec.Druga wazna rzecz to juz wymieniles,zawor PCV,jesli nie ma rownowagi cisnienieniowej miedzy gora a dolem silnika a za to miedzy innymi odpowiada ten zawor to moze gdzies ci wyciskac olej.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie mam wyciek gdzieś z okolicy tylnej pokrywy zaworów od strony rozrzadu. Żadnego dymku z rury nie zaobserwowalem, ale jutro będę obserwował wydech przy pierwszym uruchomieniu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 08, 2014 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś obserwowałem wydech podczas pierwszego odpalenia po dwóch dniach, żadnego białego dymku nie było, jedynie po dodaniu mocniej gazu, jak już obroty spadały pojawiał się czarnawy dymek i spaliny lekko śmierdzące. Po kilku takich przygazówkach, przełączył się na gaz i wtedy pojawiła się para wodna. Mnie to wygląda na zbyt bogatą mieszankę. Filtr powietrza, świece i kable wymienione na nowe. Nurtuje mnie też dość duże spalanie LPG 17-20l, gdzie w poprzednim jajku spalanie wynosiło 15-17l. Tak jak pisałem wcześniej błędów żadnych nie ma, sondy wydaje się że pracują normalnie, zresztą sami spójrzcie na ten filmik, dodam że chyba w 2m36s filmiku przełączam na LPG.
https://www.youtube.com/watch?v=eIVd1oIxW2A
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Maj 08, 2014 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak na benzynie kopci ci na czarno to znaczy,ze nie przepala calego paliwa i dostaje za bogata mieszanke,wiec wg.mnie zacznij od sondy lambda,ktora tez ma wplyw na spalanie gazu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 08, 2014 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie jeśli wymieniać lambde to kupować dedykowaną do tego silnika, czy może być uniwersalna? Jeśli uniwersalna to jakiej firmy?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Maj 09, 2014 4:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj tematu o sondzie/sondach od Esdarka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Maj 09, 2014 4:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio przerabialem b. doglebnie temat sond. w telegraficznym skrocie: tak naprawde jest kilka rodzajow sond . sa 3 rodzaje wzgledem zasady dzialania, 3 rodzaje wzgledem ilosci kabli i 3 rodzaje wzgledem wymiarow gwintu. generalnie jesli znasz te 3 parapetry(a latwo to wyczaic) to dobierzesz sonde uniwerslna,ktora nie bedzei sie od dedykowanej roznicz NICZYM poza tym,ze trza dorobic do niej wtyczke ucinajac ta ze starej sondy. zazwyczaj elementy(laczniki zaciskowe)sa w komplecie z sonda uniwersalna. teraz musze jechac kupic durango ale jutro moge ci pomoc znalezc dobry zamiennik. produkuja je te same firmy na tych samych liniach produkcyjnych co te fabrycznie montowane wiec nie ma problemu z jakoscia. poza tym jak kupisz cos znanego producenta, np bosch, ngk-ntk, thomson itp. to raczej jakosc bedzie przyzwoita. jes tez kilku niezaleznych producentow z fajnymi cenami. dobrze wychodza produkty f-my bosch ale nie firmowane ich logiem.
spadam, jak cos to pytaj bo jak pisalem wyzej prawie zrobilem doktorat jak szukalem sondy do granda Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Maj 09, 2014 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta pasuje na pewno http://motointegrator.wp.pl/produkty/267840-sonda-lambda-uniwersalna-4max-0219-03-0008
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Maj 09, 2014 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz sprawdzone to mozna brac! pamietajcie ,ze ilosc przewodow ,gwint i podobny wyglad nie garantuja sukcesu. jeszcze trza znac rodzaj sondy. trzeba wiedziec czy palcowa czy planarna, szerokopasmowa czy dwustanowa itp. to oczywiscie da sie bez problemu ustalic.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 09, 2014 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W voyku są takie sondy, jak określić jaki to rodzaj?


upstream


downstream

i jeszcze odczyty obd podczas jazdy, myślicie że kwalifikują się do wymiany?
filmik 3

[/url]
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 10, 2014 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ,na pierwszy rzut oka, sondy palcowe nie bedziesz miec problemu z zamiennikiem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znów nagrałem dwa filmiki z odczytów OBD na postoju, pierwszy filmik na Pb a drugi filmik LPG
Zastanawiaja mnie duże korekty czasu wtrysku, zarówna o na Pb jak i LPG, gdzie na LPG te korekty są na - czyli wzbogaca mieszankę o ile się nie mylę. Druga sprawa to wskazanie otwarcia przepustnicy do obrotów, dla przykładu u mnie przepustnica 21.2% i około 1850RPM a na tym filmiku przepustnica 17.3% i obroty 1875RPM. Czy czujnik położenia przepustnicy może przekłamywać i na tej podstawie ECU oblicza złe skład mieszanki?
Czwarta sprawa to ciśnienie w dolocie, na wolnych 0.3bar a wkręcając silnik w obroty ciśnienie spada a rzekomo powinno wzrastać.
Piąta sprawa to praca pierwszej lambdy, co o niej sądzicie? Czy jest prawidłowa?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ta pasuje na pewno http://motointegrator.wp.pl/produkty/267840-sonda-lambda-uniwersalna-4max-0219-03-0008


Zamówiona, jeszcze pytanko żeby ja wymienić to kupić nasadkę 22mm z wycięciem 8mm czy 20mm?
http://allegro.pl/klucz-do-sondy-lambda-22mm-3-8-wyciecie-8mm-i4224585484.html

http://allegro.pl/klucz-do-sondy-lambda-22mm-3-8-wyciecie-20mm-i4154626759.html
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 13, 2014 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozmawiałem dziś z serwisantem Vialle z Lublina i według niego albo sonda pracuje albo nie, poza tym jeśli byłby problem z sondą to w moim przypadku nie następowało by przełączenie na LPG po 2-3minutach jak to ma miejsce u mnie tylko w trybie awaryjnym po 8minutach.
Według niego na wskutek bardzo długiej jazdy na LPG rozjechały się mapy wtrysku Pb, zasugerował żeby wyjeździć zbiornik Pb, bez jazdy na LPG żeby na nowo ustawiły się mapy i obserwować korekty czasu wtrysku, mają się wahać maksymalnie -2 do2, a nie tak jak to ma miejsce u mnie -15 do 15. Dodał jeszcze sam od siebie że jak mapy się rozjadą, to mogą być problemy z wkręcaniem się na obroty po porannym uruchomieniu i u mnie coś takiego jest. Pisałem o tym w innym wątku, że przez 30-40 sekund tuż po porannym odpaleniu jak dodaję gazu to jest efekt duszenia się silnika i to by się u mnie zgadzało.
Panowie a jest możliwość zrestarowania ECU silnika, żeby powróciły wszystkie ustawienia fabryczne? On twierdzi że tylko serwis chryslera może zrobić flash ECU i przywrócenie ustawień fabrycznych. Prawda to?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 22, 2014 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem teraz Voykiem przeszło 400km po drodze 28 w 5 osobowym składzie, która to droga między Gorlicami a Rabką jest drogą z licznymi zakrętami i wzniesieniami. Spalanie średnie po dwóch tankowaniach do pełna wyszło 17l, z tym że pierwsze 200km jechałem z klimą. Tak więc załóżmy że spalanie mieści się w "górnej" części normy.
Według OBD korekty czasowtrysków mieszczą się raczej w normie, filmik jak rozpędzam się troszkę ostrzej, a później uspokajam jazde. https://www.youtube.com/watch?v=pEzmVFMJAHQ i niby z grubsza mogło by być, ale cały czas mam okopcony wydech, jak w dieslu. I tu pojawiają się pewne obawy że, podczas jazdy na LPG jest również spalana pewna ilośc Pb. I tak dla przykładu, tydzień temu próbowałem wymienić pompę paliwa, po całym nie udanym zabiegu wymiany pompy (do pustego zbiornika wlałem dokładnie 10l Pb. Po przejechaniu około 300km od momentu wlania 10l Pb, po nocy postoju miałem problemy żeby odpalić silnik, najpierw miał problemy żeby złapać, jak złapał to się nie chciał wkręcić w obroty, po około 30-40 sekundach takiego szatkowania zaczął normalnie pracować i po minucie przełaczył się już na LPG. Pojechałem na stację, zatankowałem ponownie 10l Pb i problem z porannym odpaleniem ustał. Co mnie zdziwiło podczas tankowania Pb, to kiedy odkręciłem korek wlewu po kilku sekundach z wlewu pojawiła się jakby para.
Stawiam u siebie na nie domagający już emulator wtrysków i może to on co jakiś czas uruchamia wtryski Pb. Chciałem podczas pracy na LPG odłączyć pompę paliwa poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, ale okazuje się że wyjęcie tego bezpiecznika wyłącza też sterownik LPG i silnik gaśnie natychmiast, wyjęcie przekaźnika pompy paliwa wyłącza pompe LPG w butli i silnik gaśnie po kilku sekundach. Teraz żeby odłączyć na próbe pompe paliwa podczas pracy na LPG i upewnić się że to emulator,to muszę się dostać pod podstawkę bezpieczników, bo innego sposobu nie widzę.
Chyba nie jest możliwe żeby 10l Pb w formie oparów poprzez EVAP zostało w tak krótkim czasie spalone przez silnik?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pele781
*
*


Dołączył: Jun 15, 2014
Posty: 17

PostWysłany: Wto Cze 24, 2014 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobnie jak miałem za małe dysze w lpg.Podbijał mi korekty o 20% Wyłączyłem Lpg i aku polatałem na Bp i wróciło do normy . Znów Lpg i to samo ,rozwierciłem dysze kalibracja i pali w trasie 14 a nie 17 jak poprzednio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group