www.asu.pl :: Zobacz temat - stuki w misce olejowej na wolnych obrotach 3,3l
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

stuki w misce olejowej na wolnych obrotach 3,3l

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sro Lis 30, 2011 16:54    Temat postu: stuki w misce olejowej na wolnych obrotach 3,3l Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jestem nowy na Forum mam nadzieję że nie będe sprawiał kłopotu ?
a propos klopotu .
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Caravana 3,3l z 2002r , autko sprowadzone z usa ,pierwszy właściciel w polsce ,przebieg 92000 mil.

Jeżeli wolno mi zapytać może Ktoś miał z takim przypadkiem styczność.

Silnik poprostu klekocze ,na wolnych obrotch i tylko na wolnych z pod miski olejowej wydobywa się delikatny nierównomierny ale dobrze słyszalny klekot ,dzieje się to na ciepłym silniku po naciśnięciu pedału gazu hałas ustaje .
Poza tym do silnika nie mam zastrzeżen pracuje równo ,dobrze przyśpiesza,nic dodać nic ująć tylko ten klekot.

zalany nowy olej Mopar 10W30

Jeżeli Ktoś się spotkał z czymś takim PROSZĘ o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 30, 2011 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na odleglosc to mozna jedynie z fusow powrozyc, ale wyglada to na padajce panewki korbowe. wez drewniany kolek i osluchaj gdzie dokladnie klekocze - to duzo wyjasni Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lis 30, 2011 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też mi się wydaje że to panewy. Fajny sposób na sprawdzanie jak się ma manuala tzn rusza się z jedynki i zaraz potem wrzuca najwyższy bieg 4-5 i daje w pedał wtedy ślicznie je słychać.

Robek76 a jak ściągniesz nogę z przygazowania to wtedy słychać znowu stukanie ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lis 30, 2011 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to koło zamachowe (FlexPlate) połączone z konwerterem ma lużne śruby, albo koło jest popękane.
Ja miałem korbowód i przekręcone panewki w 3.8 i chodził jak diesel starej generacji - i jak się przysłuchiwałem od spodu - to zdecydowanie było czuć i słychać z miski - spróbuj zlokalizować bardzo dokładnie.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią Gru 02, 2011 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem u mechanika na słuch stwierdził że to nie panewki ale potwierdzil wersję Kitt78 że to może byc właśnie to połączenie z konwerterem bo ten klekot jest słyszalny tylko na wolnych obrotach i jest inny jak odgłos panewek , umowiłem się z nim na przyszły tydzień na dokładne sprawdzenie . Dam znać co wyszło .Narazie ogromne dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Gru 06, 2011 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie szok !!!
Byłem dziś na serwisie ASO dodge w Rzeszowie bo wymieniali mi uszczelkę pokrywy zaworów w skrzyni / naprawdę tanio 207pln / , poprosiłem Gościa ,który zajmował się tym autkiem żeby mechanicy sprawdzili ten klekot ,panowie sprawdzili ale też bez ściągania miski i mamy prawdopodobnie ŁAŃCUSZEK NAPĘDU POMPY OLEJOWEJ i zgłupiałem poprosilem o wycenę,oczywiście zrobią ale za kilka dni . Teraz niewiem co robic czy jechać do tego mechanika i ściągać miskę żeby uslyszeć to samo tylko za koszt uszczelki i robocizny czy czekać na wycene i wtedy zadecydować. No ale to juz moja brocha , tylko zastanawim sie czy to się często zdarza bo przeszukując wyszukiwarkę nie znalazłem w sprzedaży takiego łańcuszka , co Wy Panowie na to ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Gru 06, 2011 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robek76 napisał:
Panowie szok !!!
Byłem dziś na serwisie ASO dodge w Rzeszowie , poprosiłem Gościa ,który zajmował się tym autkiem żeby mechanicy sprawdzili ten klekot ,panowie sprawdzili ale też bez ściągania miski i mamy prawdopodobnie ŁAŃCUSZEK NAPĘDU POMPY OLEJOWEJ i zgłupiałem


Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Silnik 3,3 i 3,8 ma napęd pompy olejowej bezpośrednio z wału !!!
Pompa jest obudowie pokrywy rozrządu i przez jej koło przechodzi wał korbowy napędzając ją.Tu jest link jak to wygląda,pierwsze dwa moje zdjęcia pokazują pokrywę rozrządu i pompe olejową.( Mój silnik jest z 2000r ale do 2004 jest tak samo)
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8441

Uciekaj szybko z tego serwisu bo jak mają takie pomysły to jeszcze ci coś zepsują Confused
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Gru 06, 2011 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego Panie wmarek65 był to dla mnie szok bo na 99% bylem pewien że tam nie ma żadnego lańcuszka do napędu pompy oliwy.
, ale skoro w ASO tak mówią to może ja mało wiem Rolling Eyes i zgupłem!!!.
Najwyrazniej gość nie mial pojęcia o czym mowi ,pojadę do tego mechanika,z którym jestem umówiny ,zciągnę michę i zobaczymy co mnie tak wkurza .
ale żeby było ciekawiej to będę naciskał ASO żeby zrobili mi wycene na wymianę tego łańcuszka , ciekawe co zrobią ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Gru 06, 2011 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też jestem ciekaw Very Happy .
Zanim zdejmiesz miskę olejową najpierw spradź koło zamachowe tak jak ci radzi kolega kitt78 ,tam są tylko 2 śrubki mocujace blaszaną przysłone i można to dokładnie sprawdzić.Odgłos dzwonienia, jagdyby dochodzący z misy,postaje też gdy za głęboko jest wsadzony czujnik położenia wału,jeśli było tam coś z tym grzebane ,warto sprawdzić
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sro Gru 07, 2011 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wmarek65 wygląda że zjadłeś zęby w tych tematach ,powinieneś otworzyć warsztat i nie mielibyśmy kłopotu ,ale tak jak piszesz sprawdze to wszystko co było opisywane w temacie , czekam na spotkanie z mechanikiem bo ja nie mam warunków ani możliwości ,
pozdrowionka !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Gru 08, 2011 7:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Część z nas to przerabiała sama w domowym zaciszu Twisted Evil.
Wymieniała skrzynię i/ lub silnik stąd wiedza Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po dłuższej przerwie.
Wreszcie doszedłem ładu silnikiem , a mianowicie to co robiło taki hałas słyszalny od miski olejowej to Panowie ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - bardzo lużny.
wymienilem cały komplet czyli z kolami teraz silniczek poprostu mruczy.
Tyle tylko dziwne że auto ma faktycznie przejechane 92 tyś mil, to raczej żadko się zdarza w tych silnikach .mechanik mowił że ktoś musiał ;grzeszyć'' z olejem , albo żadko wymienial albo jeżdził prawie bez i jest efekt , dobrze że inne elementy są w porządku.
No to super jestem zadowolony silnik zrobiony , aleeeee byłoby zbyt pięknie ,przy okazji jak auto stalo na podnośniku poprosiłem mechanika żeby zmienił olej w skrzyni oczywiście ATF+4.
NO I
auto odebrane , jadę silnik chodzi pięknie skrzynia zmienia biegi miodzio , dojeżdżam do skrzyżowania skrzynia redukuje nagle... tomp , takie głuche tąpnięcie - co jest jeszcze raz rozpęd do czwórki i hamowanie ,znów to samo przy redukcji na drugi bieg ,dobra wracam do mechanika i opowiadam on na to że tylko wymienił olej i filtr i nic więcej nie dotykal w skrzyni . Powiedział żebym troche pojeżdzil bo najprawdopodobniej skrzynia się zapowietrzyła przy wymianie i musi teraz sie odpowietrzyć i będzie dobrze , cholera mam nadzieję bo mnie chyba trafi s..... jak znowu padnie skrzynia .Czy to możliwe z tym powietrzem ? poradżcie Panowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapowietrzona skrzynia? pierwszy raz słyszę - zły olej to prędzej (wymieniałem olej z 10 razy i ani razu nie "zapowietrzyła się")
zczytać kody skanerem i wtedy można coś więcej powiedzieć.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko OK , tylko że komputer nie pokazuje żadnych błędów a olej wlałem ATF+4 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 1:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bledy skrzyni oraz komendy wszystkich zaworow,komendy lockup ,temp.oleju,status cisnienia sa mozliwe do odczytania tylko za pomoca skanera diagnostycznego DRB. Zolta lampka "Check" niekoniecznie musi sie zapalac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O tego nie wiedziałem , pewnie będę musial coś takiego zakupić ,MarkSeven jeżeli orientujesz się gdzie taki skaner dostać to podrzuć info , proszę .
Ale tak się zastanawiałem skoro skrzynia przeklada biegi do góry super i redukuje przy nagłym wsiśnięciu gazu bez żadnego problemu to może nie wina skrzyni tylko którejś poduszki trzymającej układ napędowy możliwe że się oberwała kiedy mechanik zmienial rozrząd bo jedną odkręcił i widziałem że silnik wisiał bez żdnej podpory na pozostałych ,może była mocno zużyta i się oberwała i teraz przy redukcji tak to się obiawia , muszę to sprawdzić .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2014 16:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robek76 wydaje mi się, że mam podobny problem do Twojego nagrałem filmik na którym słychać takie grzechotanie nieregularne i występujące tylko na biegu jałowym, po dodaniu lekko gazu przestaje. Ostatnio wymieniłem olej i przy okazji nasłuchiwałem silnika z każdej strony, no i słychać tak jakby z miski, może nawet bliżej rozrządu. https://www.youtube.com/watch?v=nMZIMPh85hU tu jest link to mojego filmiku, jakbyś mógł zweryfikować czy to ten sam dźwięk. Orientuje się ktoś czy da się wymienić rozrząd bez wyciągania silnika w aucie Chrysler Town & Country 3.3 V6 2005?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robek76
*
*


Dołączył: Nov 30, 2011
Posty: 9
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2014 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj cofi7 , faktycznie masz ten sam problem ,identyczny hałas czyli -ŁAŃCUSZEK ROZRZĄDU DO WYMIANY !!!, Ja miałem jak wiesz to samo ,różne "magiki" mi doradzały aż wreszcie jeden , który się na tym znał po prostu wymienił łańcuch i po kłopocie . Łańcuch dobry mechanik wymieni bez wyciągania silnika / bo i po co/ w jakieś 5-6 godzin / tak było u mnie /, jeżeli dobrze poszukasz to cały komplet wraz z uszczelkami kupisz poniżej 500 zł / ja kupowałem w Rzeszowie u Brodmir-a, http://www.usaczesci.rzeszow.pl/ , robocizna około 350-400zł i autko jak nowe. Uwierz mi ten stary łańcuch miał naprawdę duży luz i dlatego się tak tłukł .Mam nadzieję że pomogłem , gdyby cos to pisz.
Pozdrawiam
Robek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group