www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia 4L60E czujnik TPS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia 4L60E czujnik TPS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kermittbg
*
*


Dołączył: Apr 11, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 11:25    Temat postu: Skrzynia 4L60E czujnik TPS Odpowiedz z cytatem

Jak ustawić (resetować) czujnik TPS w tej skrzyni ?

Jeden z kolegów (fachowców) doradził coś takiego:

"Odłącz akumulator na 30min , podłącz aku, przekręć stacyjkę w pozycję zapłon(nie odpalaj) , po 10 sekundach wciśnij gaz do dechy , po 10 sekundach puść gaz , po 10 sekundach wyłącz zapłon , w ciągu 30 sekund odpal auto .Ten zabieg robi się po każdej ingerencji w sterowniku, nie mylcie z komputerem sterownika, to jest mylenie nagminne"

Nie wiem czy to coś daje czy nie bo u mnie się nic nie zmieniło ?!

Po wymianie oleju w skrzyni,
Oznaki są następujące:

1. po ustawieniu na D samochód nie rusza, obroty wzrastają nic sie nie dzieje
2. nie ma wstecznego
3. po "przewajchowaniu" kilka razy ustawień wszytko wraca do normy i zaczyna jeździć
4. podczas jazdy wskakuje 4 bieg na chwile i skrzynia powraca na 3

Coś doradzicie bo mechanik który dokonał mi wymiany oleju zgłupiał i powiedział żę przed wymianą pewnie też tak było Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie objawy mogą występować przy za niskim stanie oleju w skrzyni, albo jeśli została zalana niewłaściwym olejem.
Raczej czujnik TPS nie ma nic związanego z objawami jakie opisałeś.
Czy te objawy były już przed wymianą? Czy byłeś przy wymianie oleju? Ważne jest czy w misce olejowej nic nie pływało, mam na myśli czy nie było oznak że w skrzyni się coś posypało, nie raz warto nawet zajrzeć do wnętrza starego filtra oleju.....
Jeśli skrzynia przed wymianą była w porządku a w misce nic nie było to obstawiałbym na to co napisałem na początku czyli olej i jego poziom.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja obstawiam ze komus sie filtra nie chcialo wymienic Wink
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kermittbg
*
*


Dołączył: Apr 11, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Pon Mar 03, 2014 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eeeeeechchchhchchcc .....

Co do monterów to nic nie powiem bo bluzgać nie wolno...

Prawdopodobnie nie wymienili oleju, zajrzałem do skrzyni i olej nie wyglada na nowiutki ..... Filtr wymieniony bo stary wygrzebałem ze śmieci pod pretekstem poznania numeru i symbolu a ten w skrzyni wygląda na nowy

Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo

Zakupiłem olej Ravenol Dextron III typu H taki jak zaleca instrukcja obsługi i serwisy wymienię olej sam i zobaczę co wtedy

w misce koło magnesu jest jakby znikoma ilość czegoś w rodzaju mułu ale naprawdę mało ...

I jeszcze jedno pytanie bo poczytałem forum i chciałbym przeczyścić chłodnicę oleju od skrzyni i na co dziwnego natrafiłem rurki od skrzyni prowadzą do chłodnic: jedna do wewnętrzej tuż za wiatrakiem a druga do zewnętrznej (małej ) na samym przodzie czyżby były ąż dwie chłodnice oleju ?! Po dokładnym wniku stwierdzam że pomiędzy tymi chłodnicami jest jeszcze jedna od klimy i druga od wody.

Autko to chevrolet astro 99 r

Umówiłem sie także na komputerek na środę zobaczymy czy pokaże jakieś błędy

wszytko trzeba robić samemu ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pon Mar 03, 2014 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takich mechaników należy omijać dużym łukiem.

Nie wymienili by oleju a filtr tak??? Mało prawdopodobne, szybciej na odwrót... Możliwe, że wlali jakiś olej bo niektórzy uważają, że jak jest napisane ATF to pasuje do każdego automatu...aż ciężko w to uwierzyć, ale tacy ludzie istnieją niestety...

Co do chłodnic, to olej płynie przez obie. Jedna chłodnica znajduje się wewnątrz chłodnicy wody a druga to ta mała. Olej specyfikacji Dexron III lub Dexron VI.
Ja kupuje Dexron VI PetroCanada do innej skrzyni ale też GM.

Wymień olej i koniecznie filtr, pamiętaj też aby poziom oleju był właściwy.

( Ja bym nie odebrał samochodu od mechanika w takim stanie, prawidłowo jeśli skopał robotę to on powinien pokryć ewentualne koszty)

Powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kermittbg
*
*


Dołączył: Apr 11, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Pon Mar 03, 2014 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie i Panie a jak w tej skrzyni jest w końcu ze sprawdzeniem stanu oleju na zapalonym silniku czy zgaszonym ?! Teorii już jest tyle że się gubię ?!

Skrzynia rozgrzana i sprawdzamy na zapalonym czy wyłączonym silniku ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Mar 04, 2014 5:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poziom zawsze sprawdzamy na zapalonym silniku,a poziom wlasciwy na rozgrzanej skrzyni po ok.20km jazdy i pracujacym silniku.Najlepiej jesli bylby w gornych rejonach zakratowanego pola.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kermittbg
*
*


Dołączył: Apr 11, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Wto Mar 04, 2014 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak Panowie zgadza się na zapalonym silniku, dopadłem instrukcje w necie i pisze jak byk

".... Then without shutting off the engine, fallow these steps..."

"... Następnie bez wyłączania silnika przeprowadź następne kroki..."

Po południu zmieniam olej i filtr dam znać czy problem znikł ....

Mam taką nadzieję ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group