www.asu.pl :: Zobacz temat - 4L60E Prośba o pomoc.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4L60E Prośba o pomoc.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sob Lut 15, 2014 20:14    Temat postu: 4L60E Prośba o pomoc. Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich

Jestem tu nowy. Szukałem informacji, które mogą mi pomóc i trafiłem tutaj.
Jakiś czas temu pojawił mi się problem ze skrzynią. Auto to Camaro 3.4 1994. Sprawa polega na tym, że skrzynia trochę przeciagia biegi a do tego auto straciło moc. Przy ruszaniu mam takie wrażenie jakbym ruszał na lodzie. Auto przesuwa się do przodu ale jakby koła kręciły się w miejscu. Nie wiem jak to najlepiej wytłumaczyc. Nie ma tego wyrwania do przodu tylko jakby się coś ślizgało. Jakby coś w tej skrzyni nie było odpowiednio mocno ze soba ściśnięte. Ostatnio depnąłem mu do końca to po zmianie biegu na następny pojawił sie dym ze sprzęgieł w środku auta. Wszystkie biegi chodzą. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dawid27
*
*


Dołączył: Aug 12, 2012
Posty: 197

PostWysłany: Sob Lut 15, 2014 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze tarczki sie koncza ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sob Lut 15, 2014 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki

Chodzi o to, że po obrotomierzu nie widac, ze coś się ślizga. Obroty rosną normalnie. Jedynie biegi zmienia miękko i pogarszają się osiągi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Nie Lut 16, 2014 0:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dawid27 napisał:
moze tarczki sie koncza ?

Prawdopodobnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 16, 2014 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poziom oleju sprawdzałeś? Wymieniłeś go z filtrem kiedykolwiek?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Pon Lut 17, 2014 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poziom OK. Olej zmieniany z filtrem też był. Olej i filtr w sumie już czas zmienic. To sie stało raczej nagle. Wszystko chodziło bardzo dobrze i w pewnym momencie widzę, że auto źle rusza. Co sądzicie o takiej przyczynie jaką udało mi się znaleźc i jest ona typowa dla tych skrzyń.

Soft shifting, gradual performance degradation: Poor line pressure rise due to leaking boost valve, clogged EPC filter screen, failing EPC solenoid, or worst case: leaky seals throughout. Transgo HD2-C kit fixes first two without removing trans. Seal restorer may fix last problem, but probably R&R. Also try a transmission flush with BG brand products (Firestone stocks it).

Oznaka idealnie pasuje do tego. Może na początek zrobic mu dynamiczną wymianę oleju i zobaczyc co będzie? Wiecie może gdzie w Łodzi bądz gdzies obok robią coś takiego?

Dziękuje za podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Lut 18, 2014 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamiast robic dynamiczna wymiane lepej poprostu czesciej zmienic olej.
A objawy bardziej wskazuja na uszkodzenie konwentera.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sro Lut 19, 2014 14:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za rady.

Raz mogę zrobic dynamiczną wymianę dla pewnosci. Z miski schodzi 4 litry a w układzie zostaje prawie 8.

Raz jeszce dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Lut 19, 2014 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sporo znajomych po dynamicznej wymianie mialo wieksze problemy ze skrzynia niz przed wymiana.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bolo
*
*


Dołączył: Feb 20, 2014
Posty: 2

PostWysłany: Czw Lut 20, 2014 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda pieniędzy na wymianę dynamiczną po prostu ściąg miskę i zobacz jak wygląda filtr,olej i czy nie ma w niej opiłuw i szlamu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sro Lut 26, 2014 18:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki raz jeszcze.

Tak tez uczynie jak radzice. Zajrzę do miski. Przecież to podstawa. Zastanawia mnie czy jest sens kombinowac aby zlac jak najwiecej starego oleju. Jak zdjałem wężyk idący do chłodnicy oleju i na sekunde odpaliłem silnik to olej który zleciał do słoiczka jest ciemny a nie czerwony. Myślałem aby zmienic olej w misce, zdjąc węzyk i odpalic silnik do póki nie pójdzie z niego czysty olej a następnie uzupełnic olej w skrzyni. Myslałem też aby przez wężyk idący z chłodnicy do skrzyni, w jakiś sposób wprowadzac swiezy olej aby zmienic go w całym układzie. Kolejna sprawa to taka, że w tym momencie mam w skrzyni olej taki z #1 na opakowaniu i napisem #1 USA OIL czy cos takiego. Nie pamiętam dokładnie nazwy. Jest on syntetyczny a chcę wlac mu typowego Dexrona II. Dobrali mi taki olej w serwisie aut amerykanskich ale z opisów na forach amerykańskich, to w tej skrzyni lepiej sprawdza się Dexron II. Chcę własnie dlatego całkowicie wyciągnąc ze skrzyni olej, który jest.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Lut 26, 2014 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz tam lt1?
czy podczas przyspieszania obroty stoją na jednym poziomie?

u mnie tak było. poszukaj na wyjściu ze skrzyni oleju do chłodnicy jest czujnik temperatury, jeśli przekroczy 160 stC to zwiera go do masy i komputer zapina lock-up nawet na 2 biegu.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Pią Mar 07, 2014 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam lt1. U mnie jest 3.4. Jutro sprawdzę dokładnie jak te obroty się zachowują. Wydaje mi się, że chodzą normalnie. Tak sobie myślę, że jeśli by to była wina lock upa to musi on byc załączony cały czas. Przy ruszaniu auto nie ma pełnej mocy. Jedzie ale tak jakby się ruszało powiedzmy na lodzie. Nie przysiada i odchodzi tylko rusza jak parowóz. Skrzynia działała prawidłowo i nagle to się stało. Powiedz mi jeszcze dokładnie co muszę z tym czujnikiem zrobic? Rozumiem, że podaje złą temperaturę i jeśli to jego wina to po prostu mam go zmienic.

Dzięki i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Mar 07, 2014 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o ile wiem to ten czujnik byl tylko 5,7
ale jeśli masz 3,4 to sprawdź zawór egr. jeśli jest to ten sam silnik co w moim chevrolecie transporcie 2000r. to jest on elektryczny i lubi sie niedomykać. poszukaj na necie recepty jak go wyzerować
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziełem jak zachowują sie obroty. Jak przyspieszam to normalnie rosną. Auto jest jednak wolniejsze i wolno zmienia biegi. Bieg się kończy, przerwa, obroty troszkę wzrastają i wchodzi następny bieg bardzo miekko. Jak biorę nogę z gazu to obroty spadają. Sprawdzałem tylko na OD i dopiero teraz wpadłem na to aby zobaczyc jak to jezdzi na D i innych biegach. Jak sprawdzic ten EGR? Czy on może wpływac na pracę skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko pośrednio, jeśli nie działa prawidłowo, to silnik działa nieprawidłowo, a to już wpływa na prace skrzyni. ja znalazłem tę procedurę jak mi sie zaświecił SES i wyskoczył błąd, ale nie pamiętam juz jaki.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem. Wygląda na to, że muszę na komputer podjechac. Ta zmiana biegów wygląda tak jak bym na pół sprzęgle jechał przez moment i dopiero za chwilę je calkowicie puscił. Podczas jazdy nic się nie ślizga tylko jak wchodzi na następny bieg. Ja już się to połączy to znowu się nie ślizga. Zmienię po weekendzie olej na początek i zobaczymy co się będzie działo.

Pozdrawiam

Zauważyłem jeszcze, że jeśli przed zmianą biegu odpuszczę gaz to bieg wskakuje normalnie. Jeśli ciągnę biegi na pełnym gazie to wchodzą z poślizgiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzes23
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 50
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sro Mar 12, 2014 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objawy niestety wskazują na tarcze sprzęgłowe... zdejmując miskę oleju zwróć uwagę, czy drobiny okładzin ciernych nie pływają w oleju i co jest w filtrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Mar 13, 2014 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno temu mialem tak jak mi sie skrzynia konczyla,tak jak napisal poprzednik,tarczki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Sob Mar 15, 2014 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie.

Teraz pojezdziłem jeszcze i w sumie to te obroty podczas przyspieszania, jak wcisne gaz to wskakują na pewną wartośc. Prędkosc rosnie a obroty stoją. Co w takim wypadku jest uszkodzone?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BasslineR
*
*


Dołączył: Feb 15, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Pon Kwi 21, 2014 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Zauważyłem jeszcze, że jak zmieniam biegi ręcznie to włączają się dobrze. Do tego przy przyspieszaniu, kiedy skrzynia ma włączyć następny bieg to obroty podlatują do góry i to sporo. Dzieje się to w momencie rozłączenia już niższego biegu. Czasami zmienia dobrze. Do tego lepiej działa kiedy jest na D niż OD. Wydaje mi się, że skrzynia długo wrzuca OD. Najpierw obroty spadają trochę, następnie jeszcze niżej aż w końcu jest PYK i obroty spadają na najniższą możliwą wartość. Proszę o radę bo nie mam kiedy podjechac do serwisu. Może to jakis czujnik jest, który samemu wymienię albo kązdy kto ma kanał.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Kwi 22, 2014 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BasslineR napisał:
Zauważyłem jeszcze, że jak zmieniam biegi ręcznie to włączają się dobrze. Do tego przy przyspieszaniu, kiedy skrzynia ma włączyć następny bieg to obroty podlatują do góry i to sporo. Dzieje się to w momencie rozłączenia już niższego biegu.

zabrudzona skrzynia - elektrozawory i płyta sterująca
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 151
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie Maj 04, 2014 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Się podepnę, mam czeka na mnie Caprica 96 skrzynia chyba ta sama chociaż nie wiem. Tam zniknął wsteczny Wink
Moje pytanie ile kosztuje remont jak coś i kto może zrobić.
Spróbuje jeszcze olej wymienić lub dodać bo wiem, ze taki objaw jest jak nie ma oleju wystarczająco.
_________________
Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną

2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 151
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon Maj 12, 2014 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co tu taka cisza ?
_________________
Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną

2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 13, 2014 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaloz swoj temat a nie podpinaj sie pod kogos bo sie robi syf.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group