www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana radia.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana radia.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 10:10    Temat postu: Wymiana radia. Odpowiedz z cytatem

Chcę-chciałem wymienić swoje oryginalne radio FM/Tape/CD ze zmieniarką na 6 płyt na radio niefabryczne Sony z MP3, USB, Aux i... się zaczęło.
Jak w poprzednich moich autach wypinam stare radio, podłączam przewód ISO do oryginalnej instalacji radiowej i wszystko zawsze grało. Teraz radio dostaje zasilanie, ale nie ma sygnału do głośników Shocked
Podłączam stare radio i wszystko gra, znów podmiana na nowe i znów to samo.
Wróciłem do starego radia i przez święta już tak zostanie, ale po świętach... od czego zacząć żeby grało ?
Mogę oczywiście "pruć" przewody, łącząc ja "na krótko", ale nie mam czasu się z tym bawić.
Może znacie jakiś inny cudowny sposób na rozwiązanie tego problemu ?


Ps.
Zakładam, że sygnał do głośników w starym radiu idzie przez zmieniarkę Confused

Moje auto, to Chrysler G.V. 3,3 AWD/Limited (europejski, to popierdółka Twisted Evil )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Gru 25, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cos mi sie kolacze po glowie ze mozesz miec system infinity z niezaleznymi wzmacniaczami - zeby to zagralo musisz wysterowac przekaznik podajacy napiecie na te wzmacniacze.
odnajdz w skrzynce bezpiecznikow przekaznik i testowo to mozesz go otworzyc i palcem wcisnac zworke - podasz napiecie na wzmacniacze i powinno zagrac. jesli zagra to zrob jakies sterowanie tego przekaznika poprzez np.+12V po stacyjce,
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Gru 25, 2013 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skopiowane z forum tajemnicevoyagerow, myślę że pomoże

Witam wszystkich zamieszczam ten poradnik bo w temacie o radiu w żabie jest mały bałagan.

Więc tak ja zdecydowałem się na radio 2din. Zdecydowałem się na dość tanie rozwiązanie i radio zakupiłem w Chinach.http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ES710MO-6-2-Detachable-HD-Car-DVD-Player-GPS-IPOD-/320703662349
W przypadku rozmiaru 2din będziemy musieli przerobić środkową konsolę i wyciąć kilka plastykowych elementów na których wspierało się oryginalne radio.

Aby zdjąć przednią konsolę musimy odkręcić 4 wkręty dwa u góry i dwa na dole. Te dolne są za zaślepką zaraz nad wysuwanym uchwytem na kubki co widać na zdjęciach. Po odkręceniu wkrętów pociągamy za panel który siedzi na takich zaczepach (bez obaw nic się nie urwie) trzeba tylko pamiętać o przewodach które są wpięte w panel od nadmuchów i przycisków od podgrzewania foteli itp.

Obrazek

Obrazek

A tak wygląda wszystko po zdjęciu konsoli.Odkręcamy radio i zmieniarkę w celu ich usunięcia. Radio 4 wkręty zmieniarka 2 wkręty. Uwaga zmieniarka jest dodatkowo osadzona na trzpieniu w tylnej części trzeba trochę siły że by ją wyciągnąć.

Obrazek

Kiedy mamy już panel w rękach zabieramy go do domu i wyciągamy z niego wszystkie zbędne akcesoria tak by pozostał sam panel z otworami. W moim przypadku musiałem przerobić panel i dostosować do wymiarów radia. Wypełnienia zrobiłem masą dwuskładnikową potocznie zwaną Poxiliną.

Obrazek

Po wypełnieniu wszystkich ubytków i wyszlifowaniu masy na panel przykleiłem folię Carbon 3D z seri Di-Noc którą można kupić na serwisach aukcyjnych np. http://allegro.pl/folia-carbon-di-noc-3m-tuning-3d-czarna-30x50-i1747477622.html.

W miejscu zmieniarki lub schowka wszystko zależy od wersji wyposażenia wstawiłem sobie CB Radio.
Gotowy panel po założeniu.

Obrazek

To tyle jeśli chodzi o kosmetykę.
Czas na elektrykę. Radyjko ma kostki w standardzie ISO a w aucie posiadamy kostki typowe dla Chryslera ja chciałem uniknąć obcinania kostek i kupiłem gotowy adapter Chrysler-ISO. Można go kupić na serwisach aukcyjnych i sklepach www. Wygląda to tak:

Obrazek

Zostaje nam jeszcze podłączenie masy do zielono/szarego kabla z czarną wtyczką który był podłączony do obudowy radia można ją wziąść z tej plecionki która była przykręcona do radia.

Wszyscy Ci którzy posiadają na pokładzie aktywny system nagłośnienia Infinity Acoustik 10 będą musieli zrobić mostek pomiędzy dwoma pinami w skrzynce bezpieczników pod maską. Bez tego obejścia po podłączeniu radia nie będzie dźwięku dlatego że oryginalne radio posiadało dodatkowe złącze przez które komunikowało się z komputerem który zaś po otrzymaniu sygnału z radia za pomocą przekaźnika Name Brand Speaker Relay włącza wzmacniacze. Jest to sterowanie masą. Najlepszym rozwiązaniem i najprostszym jest zrobienie mostku pomiędzy dwoma pinami o numerach 85 z przekaźników Accessory Relay i Name Brand Speaker Relay.

Można to zobaczyć na schematach:

Obrazek

Obrazek

Na żywo wygląda to tak:

Obrazek

Po lewej stronie przekaźnik Accessory Relay a po prawej w rogu Name Brand Speaker Relay. Po wypięciu obu i ich odwróceniu mamy ponumerowane nóżki. Nas interesują nóżki z numerami 85. Bierzemy kawałek kabelka i łączymy ze sobą te dwa przekaźniki.

Obrazek

W ten sposób zrobiliśmy obejście komputera i po włączeniu zapłonu lub przekręceniu kluczyka w pozycję -1 mamy zasilanie na wzmacniaczach i radio gra :)Ci co mają opcję kamery cofania w radiu mogą ją podłączyć pod lampę wstecznego i wtedy kamera będzie się włączać w chwili wrzucenia wstecznego biegu. W moim przypadku musiałem ten sam kabel +12V z lampy wstecznego pociągnąć i podłączyć się do kabla z opisem Revers które było wpuszczone z radia i dopiero wtedy po włączeniu wstecznego pojawił się obraz z kamery.Nie wiem jak mają inne radia trzeba sprawdzić w instrukcji.

To na razie tyle jak tylko dojdę do ładu w domu po urlopie zamieszczę więcej fotek odnośnie sterowania z kierownicy i demontażu zderzaka.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Gru 27, 2013 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że problem rozwiążę w sposób wyżej opisany. Dziś pójdę "mostkować" piny i dam znać co się stanie, zagra czy też nie...
Tymczasem bardzo dziękuję za podpowiedzi.


Radio podłączyłem zgodnie z powyższą instrukcją, czyli wziąłem pod uwagę najprostsze rozwiązanie, zwarłem dwa styki nr 85 w przekaźnikach i wszystko gra jak należy.

Cały uradowany, dziękuję za podpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group