www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana oleju w skrzyni -dynamiczna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana oleju w skrzyni -dynamiczna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 17:39    Temat postu: wymiana oleju w skrzyni -dynamiczna Odpowiedz z cytatem

Znalezione w sieci.
Artykuł pana Piotra Kopczyńskiego

W naszym ciekawym i niepowtarzalnym kraju mechanicy mają pojęcie o skrzyniach automatycznych określane przeze mnie jako mierne. Wiekszość mechaników nie wie jak zmieniać olej, ba mało - wielu z nich utrzymuje z uporem maniaka - że oleju się nie zmienia.


Z taką opinią spotkałem się w jednym z serwisów autoryzowanych Volvo - nie powiem którym ani nie powiem gdzie - bo w sumie chłopaki siedzą tam zacne - tyle, że niedouczone.

Dopiero jak pokazałem wspomnianym szpeniom instrukcję obsługi Volvo 760 - gdzie jak wół stało, by olej zmieniać co 40 tysiecy kilometrów - skonsternowani nie wiedzieli co mi odpowiedzieć - zaś stan ich twarzy określało słowo znane przy serwisowaniu układów hamulcowych - a brzmiało ono "zapowietrzenie".

Pół biedy - jeśli mechanik ma świadomość konieczności wymiany oleju - to już o nim nienajgorzej świadczy. Ale niestety - niewielu z nich wie o tym, że olej w skrzyni trzeba wymienić CAŁY a nie połowę.

A połową wymiany oleju się kończy operacja - jeśli mechanik nie wie - jak spuścić cały zład oleju z ASB.


Z uwagi na fakt, że nasz klub skupia entuzjastów samochodów generalnie leciwych - nie będę się zajmował tematyką zmian olejów w skrzyniach nowych (czyli takich sprzed kilku lat lub współczesnych). Naczelne nasze hasło - dotyczące wieku samochodu brzmi "Dozwolone od lat jedenastu" - więc jeśli chcesz dowiedzieć się jak się zmienia olej w skrzyni nowoczesnej - nie ma sprawy - poczekaj dekadę.

To kształtuje charakter.


Zatem na tapetę weźmiemy skrzynie biegów używane w latach osiemdziesiątych i początku dziewięćdziesiątych.


Temat wymiany oleju podzieliłem na dwie grupy - jedna dotyczy skrzyń że się tak wyrażę "normalnych" - gdzie nie ma możliwości prostego spuszczenia oleju z konwertera (DMW - z niem DrehMomentWandler? - dosłownie przekształtnik momentu obrotowego), zas drugą grupę stanowią skrzynie firmy Daimler-Benz - gdzie istnieje prosty sposób na zlanie oleju z konwertera.


Do skrzyń pierwszej grupy można zaliczyć japońską skrzynię biegów firmy Aisin Warner - AW71 lub np skrzynię produkcji niemieckiej firmy ZF - ZF4HP22. Oba te modele występują w Volvo 7xx/ 9xx


Do skrzyń drugiej grupy zaliczymy skrzynie Daimler Benz o handlowym oznaczeniu W4A. Są to skrzynie o oznaczeniach fabrycznych 722.3xx i 722.4xx. Wszystkie czterobiegowe. Występują praktycznie we wszystkich Mercedesach produkowanych w latach 1980 - 1994.


Skrzynie 722.4xx zwane są skrzyniami "małymi" i są one łączone z silnikami rzędowymi o pojemności do 3.0 litra, zaś skrzynie 722.3xx kojarzone są z motorami V8 o pojemności od 3.8 do 5.6 litra. Jedne i drugie ASB są w zasadzie takie same - różnica polega na tym, że skrzynie 722.3xx mają jakieś dwa i pół raza większy konwerter od skrzyń 722.4xx.


No to do dzieła


1. Skrzynie "normalne" - tok działania przy zmianie oleju na przykładzie skrzyni AW-71 zastosowanej w samochodzie Volvo 760 GLE 2.8-V6


Zakładam, że od razu czyścimy filtr oleju i myjemy miskę olejową ze szlamu.


Potrzebne rzeczy: - olej - Dexron IID np Shell Donax IID - litrów sześć plus dwa litry na przepłukanie - uszczelka pod miskę olejową - wąż ogrodowy (nowy) o średnicy pół cala - około 1.5 mb - miska na olej - około 10 litrowa - klucze nie pamiętam jakie ale na pewno dwie płaskie 17-tki i nasadzik dyszka plus nasadzik trzynastka - lejek - mały taki by jego koniec wlazł w rurkę bagnetową pomiaru oleju ASB - filtr olejowy - można kupić nowy ale nie trzeba bo jest siatkowy (do umycia)


UWAGA: Konwencja jest taka - PRAWA STRONA to strona NIE od kierowcy a OD PASAŻERA !


Krok pierwszy - zlewamy olej z miski olejowej

Odkręcamy korek w misce i spuszczamy olej - ile się da. Zejdzie około dwa i pół litra. Nastepnie wkręcamy korek z powrotem i odkręcamy miskę olejową.


Miskę ostrożnie zdejmujemy i ustawiamy nad miską na olej. Patrzymy na dno i własnie widzimy dlaczego wkręciliśmy korek spustowy ponownie - korek jest jakby wyżej i gdybyśmy nie wkręcili go - resztki oleju byłyby teraz w rękawach hehe Smile))


Wylewamy z miski wszystko i zabieramy się za czyszczenie miski ze szlamu.


Mycie - ropą. Uważać by nie zgubić magnesu ktory powinien być na dnie miski - jesli go nie ma - włożyć tam magnesik z mebli.


Miskę czyścimy do nówki sztuki i suszymy


Krok drugi - odkręcamy filtr olejowy

Filtr przykręcony jest z prawej strony kasety sterującej z przodu skrzyni. Przykręcony jest AFAIR trzema wkrętami krzyżakowymi M5. Uwaga - bierzemy pomocnika do kanału coby miskę trzymał bo ZAWSZE w każdej skrzyni po odkęceniu filtra oleju chluśnie nam znad niego około pół litra oleju (wypływa z siłowników i troszkę z kasety sterującej)


Filtr myjemy najprecyzyjniej jak umiemy ropą.


Krok trzeci

Oglądamy z zaciekawieniem kasetę sterującą. Zapoznajemy się z dwoma akumulatorami ciśnienia w przedniej czesci kasety, oglądamy linkę KickDownow?ą podziwiając, że jest w stanie jak nowym Smile)


Krok czwarty

Zakładamy z powrotem filtr uważając by nie przesadzić z dokręceniem


Krok piąty

Zakładamy miskę olejową z NOWĄ uszczelką. Sruby miski dokręcamy LECIUTKO momentem jakieś 6 Nm nie więcej.


Krok szósty

Wlewamy przez pomiar około 3 litry oleju - więcej nie wejdzie, odpalamy silnik - dźwignia na "P" i patrzymy ile mamy oleju w ASB.


Krok siódmy - teraz będzie najciekawsze

Zatrzymujemy motor i włazimy pod wóz. Znajdujemy rurkę powrotu oleju z chłodnicy. Rurki wchodzą do skrzyni z PRAWEJ strony i ta bardziej z tyłu i jakby nieco niższa - to powrotna. Jest ona przykręcona na typowe złącze hydrauliczne do krócca w skrzyni. Odkręcamy ten króciec i nakładamy na RURKĘ a nie KRÓCIEC wąż ogrodowy półcalowy ktory umieszczamy w miednicy na olej Odpalamy silnik, dźwignia na "P" i widzimy jak wypływa z węża brudny stary olej. Silnik pracuje około 20 sekund do pół minuty i widzimy że w wężu już są pęcherzyki powietrza czyli pompa już ssie powietrze. Gasimy motor i nalewamy pomiarem dokładnie dwa litry oleju.


Odpalamy silnik, wypompowujemy kolejne dwa litry oleju i jak zacznie pęcherzykować - gasimy i nalewamy kolejne dwa litry. W zasadzie wydawać by się mogło, że mamy olej zmieniony. I tak jest bo przepchaliśmy 6 litrów przez ASB - dwa na poczatku spuszczając, potem dwa z węża i kolejne dwa z węża.


Ale ja zalecem zrobić JESZCZE jedno przejście - wiec upuszczamy z węza kolejne dwa litry i nalewamy. Zakładamy z powrotem rurkę powrotu oleju z chłodnicy i odpalamy silnik patrząc ile mamy oleju. Nalewamy na MAX dla UWAGA !!! POMIARU ZIMNEGO - czyli strona bagnetu oznaczona "COLD"


Teraz robimy jazdę próbną - około 20 km. Po tej jezdzie sprawdzamy czy jest MAX dla oleju gorącego (powinien być) jesli nie - dolać), włazimy pod wóz i patrzymy czy gdzie nie płynie.


I to by było na tyle w kwestii zmiany oleju w AW71.


2. Skrzynie Daimler-Benz - na przykładzie skrzyni biegów W4A o oznaczeniu 722.356 samochodu Mercedes-Benz 500SEC.


Tutaj sprawa jest prostsza. Należy wyposażyć się w:

- nowy filtr olejowy - kupić w ASO - koszt około 60 złotych. Filtry do skrzyń W4A są takie same - i nie ma różnicy między ASB 722.3xx a 722.4xx

- uszczelka pod miskę olejową - również kupić w ASO - koszt jakieś 20 złotych - i tu jest różnica. Podać VIN samochodu lub zczytać z EPC numer katalogowy uszczelki

- olej - Dexron IID - na przykład Shell Donax IID lub Mobil ATF-220 ewentualnie może być nasz krajowy orlenowski Hipol ATF IID. Ilość oleju zależy od skrzyni - mniej więcej dla ASB 722.4xx - jest to 6.6 litra, zaś dla ASB 722.3xx - jakieś 9 litrów

- bardzo wysokiej jakości klucz imbusowy 6 mm. Jest to o tyle ważne - że korki spustowe są na taki kluczyk - a są dość mocno dokręcone. Do ich odkręcenia potrzebna jest znaczna siła - więc imbus MUSI być bardzo porządny - gdyż narzędziem lichym można zniszczyć korek co spowoduje dośc poważny kłopot Polecam zakupić komplet niezwykle wytrzymałych imbusów f-my Stahlwille - wiem, że drogie, ale nie ma lepszych narzędzi

- miska na spuszczenie oleju

- koniecznie kanał lub podnośnik

- jak najwięcej czystych szmat - nie ma jak dobrze wyprane prześcieradło lub poszewka od pierzyny - byle czysta i nie zostawiająca włókien

- mały lejek - o średnicy rurki spływowej około 10-12 mm - kupić w sklepiku z garnkami


Zaczynamy od spuszczenia oleju. Najlepiej jak skrzynia jest ciepła ale nie gorąca - by się nie poparzyć olejem Włazimy pod wóz i widzimy miske olejową w której osadzony jest korek. Odkręcamy ten korek i niech sobie olej leci. Tym sposobem - po kilku minutach zejdzie nam z ASB około 3-4 litrów oleju.


Teraz uwaga - mało który mechanik to wie. Patrzymy na obudowę konwertera i widzimy, że w niej w najniższym miejscu jest okienko. Przez to okienko widać konwerter. Używając dużego śrubokręta - powoli a ostrożnie kręcimy konwerterem (wałem korbowym) - aż ujrzymy w konwerterze korek spustowy - zupełnie podobny do tego - który jest w misce olejowej.


Sprowadzamy ten korek na środek okienka i odkręcamy go. Ważna rzecz - należy korek oczyścić idealnie - szczególnie precyzyjnie usunąć wszelaki syf w sześciokąta imbusa - by imbus wlazł nam jak najgłębiej i pasownie siedział. Odkręcenie tego korka wymaga znacznej siły - i wydaje się, że już łamiesz imbus gdy nagle strzał i korek puścił Podstawiamy miskę i z konwertera leci nam od 3.5 do 5 litrów oleju. Spływ trwa jakieś 10 minut i jest przy tym sporo bulgotania.


Jak nam olej zejdzie i z miski i z konwertera - zwalamy miskę. Zanim to zrobimy - bierzemy szmatę i czyścimy najdokładniej obrzeże miski - by żaden syf się nie dostał do środka


Odkręcamy śruby M8 dookoła miski i zdejmujemy miskę olejową. Miskę należy umyć jak złoty pierścionek - musi być tak czysta po myciu - że przy niej stół operacyjny profesora Religii to chlewnia. Najlepiej mycie uskutecznić Karcherem - potem miskę wysuszyć idealnie. Nigdzie się nam nie spieszy - spokojnie.


Miska sobie schnie a my pod auto wyjąć filtr olejowy. Filtr siedzi poziomo (nad nim jest kaseta sterująca) i mocowany jest trzema śrubkami M5 na śrubokręt krzyżakowy Odkręcamy i - uwaga - albo wprawnie odsuniemy łapsko albo mamy ATF w rękawie gdyż chlapnie konkretnie.


Po odkręceniu filtra z układu sterowania zejdzie jeszcze jakieś trzy setki oleju.


Na górnej płaszczyźnie filtra MAJĄ PRAWO być widoczne drobne opiłki aluminium. TO NORMALNE !!! Nie przejmować się - bo skrzynie Daimler-Benz tak mają.


Wycieramy czyściuteńką szmatą powierzhnie przylegania filtra - zdejmujemy korkową uszczelkę o ile nie zeszła wraz z filtrem i zakładamy NOWY filtr.


Filtr należy przykręcić delikatnie - nie wiecej niż 4 Nm śrubokrętem.

Zbadać czy siedzi jak Pan Bóg przykazał - czy nie skoszony itp.


Teraz zakładamy uszczelkę na miskę olejową (zakładam, że wyschła). Powierzchnię przylegania obudowy ASB wyczyściliśmy już wcześniej. Można ją lekko naoliwić ATF'em.

Zakładamy precyzyjnie miskę. Śruby M8 (każda podlega wcześniej precyzyjnemu oczyszczeniu do stanu jak nowego) - przykręcamy paluszkami - tak by miska przyległa na swoje miejsce.

Dokręcenie miski MUSI odbyć się momentem DOKŁANIE 8 Nm. Jest to przykręcenie lekkie - jak masz wyczucie - zrobisz to jak nie masz - dynamometr (zakres poniżej 20 Nm ma mało który klucz).

Jeśli niedokręcisz - będzie się lało.

Jeśli przedobrzysz - wywiniesz uszczelkę, która wyskoczy przy rozgrzaniu ASB i tragedia.

Sprawdzamy, czy korki w misce i konwerterze porządnie wkręcone i lejemy olej przez pomiar.


Tu UWAGA: Lejemy NIE WIĘCEJ niż 4 litry oleju. Po czwartym litrze (zalecam w ASB 722.4xx po trzecim) - odpalamy silnik.


Jeśli tego nie zrobimy - olej nie zostanie zassany przez pompę do konwertera i wyleje się nam odpowietrznikiem robiąc w kanale jesień średniowiecza.

Zatem silnik zaczął pracować a my lejemy olej. Najlepiej posadzić pomocnika za kierownicę - który będzie jeździł dźwignią od P do 2 i z powrotem - by szybciej odpowietrzyć płytę sterującą. Oczywiście przez kilka minut ASB nie ciągnie - bo nie ma oleju w konwerterze.

Lejemy olej dalej - aż do szóstego litra (dla skrzyń 722.4xx) albo do ósmego litra (dla ASB 722.3xx) Czekamy aż spłynie, motor pracuje, pomocnik miesza dźwignią.


Można teraz wstępnie sprawdzić stan.

Skrzynie Daimler-Benz mają tylko jedną skalę na pomiarze. Jest to skala gorąca - czyli dla rozgrzanej ASB.

Bagnet ma zakończenie w formie uszka. Uszko to jest takie cwane - że jak wyjmiesz bagnet - siedzi w nim zawsze kropla oleju - pozwalająca łacno obejrzeć w jakim olej jest stanie.


Olej sprawdzamy ZAWSZE NA PRACUJĄCYM SILNIKU PRZY DŹWIGNI USTAWIONEJ NA "P"


Po wymianie powinniśmy uzyskać na zimnej skrzyni stan taki, że całe uszko jest zanurzone - zaś do minimum brakuje nam około centymetra.

Włazimy pod wóz zobaczyć czy gdzie nie płynie - i jeśli jest sucho - jedziemy na próbę.

Przejeżdzamy raczej nie oszczędzając wozu jakieś 20 km

Wracamy i badamy stan oleju. Powinno być między Min a Max.

Dolewamy oleju - tak ze dwie setki.

Sadzamy pomocnika by kilkakroć machnął dźwignią, odczekujemy około minuty i pomiar. Powtarzamy czynności aż uzyskamy "MAX"

Włazimy pod wóz sprawdzić czy coś nie płynie.


Jeśli jest OK - kończymy działanie i mamy przed sobą kolejne 40 tysiecy kilometrów do przejechania na zalanym właśnie oleju.

_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 23, 2012 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko fajnie , tylko mam uwagę do opisanych kolejności czynności przy skrzyniach AISIN AW71.
Gość opisuje ( krok szósty i siódmy), że po oczyszczeniu filtra nalewa olej do skrzyni i odpala silnik a dopiero po tym podłącza wąż do powrotu - BZDURA !!!.
Powinien najpierw podłączyć wąż i spuścić brudny olej z konwertera - w przeciwnym razie brudny olej automatycznie trafia do miski po odpaleniu i miesza się z czystym i nasze zabiegi nie mają wtedy sensu..., bo mamy wtedy wymieszany olej (czysty z brudnym i starym ok 50/50)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2012 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale sam patent z korkiem w baniaku godny uwagi.
Tam przy wymianie zostaje sporo oleju - starego oleju.
Proste rozwiązanie, a nader skuteczne.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 150
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To się tyczy wszystkich samochodów ? Czy tylko VolVo ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkich w przedziale wiekowym opisanym w artykule,wiadomo,ze umieszczenie pewnyc elementow/rurek moze byc rozne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 150
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy mój 2002 wchodzi w to ?Wink Kurde muszę wymienić w nim olej... a dynamicznie chcą 8-9 setek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widze ,ze na tym polu sa nieprzebrane poklady czystego zysku:)
andrzej robmy to za np...666zl:)

jesli skrzynia nie zostala zalana niewlasciwym olejem i dziala prawidlowo to wystarczy zwykla wymiana jaka robimy tu wszyscy od dziesiecioleci.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 150
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzieli mi tak, że potrzebuje ok 14 L na dynamiczną wymianę + uszczelki i robota wychodzi ok 800. Dolewka do mojego min 6L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakbys se w stopce napisal cos o swoim aucie to nie musielibysmy wrozyc z fusow Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 150
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za mało miejsca Wink)
Dobra nie trolujmy Wink Jutro napiszę wszystkie moje pociechy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie musisz wpisywac calej kolekcji jesli ma cie to zmeczyc-wpisz np. tylko te auta ,ktore beda omawiane na tym forum. moze to skroci troche liste?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pontiac trans sport 3.8 1993
Jak tam jest skrzynia - 722.3xx czy 722.4xx chce kupic filtr i w intercars mowia ze sa dwa rodzaje filtrów .

Prośba do kolegów co sami wymieniali -wymieniają olej w skrzyni .
Powiedzcie jak to prawidłowo wykonać, na co zwrócić szczególna uwagę
Wedle serwisowki powinno lać się olej Dexron ll - ile go wchodzi w uklad

Co ile km wymienia się olej w skrzyni .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Czw Lis 27, 2014 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chlopie w intercarsie nie kupuje sie czesci do naszych aut.
www.amerykany.pl
www.sklep.asu.pl
W roku produkcji pontona byl Dextron II,obecnie jest VI i taki mozesz lac.Na amerykanach jest dostepny.Wystarczy ci ok.6litrow.
A co do wymiany to od poczatku:
-duze naczynie do zlania oleju
-luzujesz sruby z miski olejowej i czekasz az czesc oleju splynie
-nastepnie wykrecasz sruby zostawiajac 2 szt.obok siebie,miska ci sie pochyli i splynie wiekszosc oleju,potem mozesz juz odkrecic reszte i zlac ostatki
-czyscisz od wewn.miske olejowa zwracajac uwage na to co znajduje sie na magnesie,jesli tylko szlam to ok.,jak opilki to cos dzieje sie ze skrzynia
-wyciagasz filtr,uwazaj nie oblej sie jest pelny oleju.

-zakladasz nowy filtr z metalowym pierscieniem na kroccu,jak sie nie da starego sciagnac ze skrzni to mozesz wsadzic sam nowy filtr
-zakladasz nowa uszczelke i dokrecasz z uczuciem miske,tak,zeby ci uszczelka bokami nie powychodzila Smile
-przez rurke z bagnetu skrzyni wlewasz 5.7l(6qt)
-nastepnie odpalasz silnik i wajcha od skrzni jedziesz po wszystkich pozycjach od PRN[D]321 i spowrotem
-sprawdzasz na bagnecie poziom,nie powinno byc maks
-kolejna kontrola po trasie ok.30km i rozgrzaniu oleju
Ot,cala wymiana.Olej wymieniasz wg.fabryki co 52.5 tys.mil/87.5 tys.km
A kopalnie wiedzy masz na www.autozone.com
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 1:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki JEDI_V za instrukcje znasz te autko lepiej ode mnie .
Powiedz jeszcze kiedy wymieniales w nim olej w skrzyni to bede wiedzial czy zmieniac czy nie -) robota nie jest jakas kosmiczna i jak trzeba juz zmienic to zmieniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg.moich obliczen mozna jeszcze jezdzic.Sprawdz stan oleju,klarownosc zapach.Jesli wszystko ok.to wymiane zostaw sobie na wiosne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 357

PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stan sprawdzony jest ok klarownosc tez wiec zmiana na wiosne bedzie .
Ciekawe ze motul w swoim katalogu zaleca
cytuje
Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość :
Kontrola 15000 km / 12 miesiące
Wymiana 60000 km / 48 miesiące
Produkty MULTI ATF (cały rok)
: DEXRON III (cały rok)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 652

PostWysłany: Pią Maj 01, 2015 5:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś z was może mi powiedzieć jak często mam zmieniać i na jaki olej w skrzyni w aucie z 2014 r ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Maj 02, 2015 17:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
A czy ktoś z was może mi powiedzieć jak często mam zmieniać i na jaki olej w skrzyni w aucie z 2014 r ?

przede wszystkim nie wierz w zapewnienia ASO że oleju się nie wymienia.
Bezpiecznie będzie co 20 -25 km.
Jeśli to Twoje nowe auto i nie wiesz czy olej był wymieniany to go wymień.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 652

PostWysłany: Nie Maj 03, 2015 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W poprzednim aucie ( 2006 ) również tak wymieniałem więc miałem zamiar to robić z podobną częstotliwością w nowym.
A co do ASO to nie wierzę im z oczywistych względów. Nie mogli przecież napisać dla klienta, że koniecznie musisz u nas zostawiać abonament np. 5000 rocznie więc napisali, że olej w skrzynie zmienia się np. co 100 000 km i to prawie na to samo wychodzi.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 52

PostWysłany: Sro Maj 22, 2019 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie pytanie: czy po odessaniu oleju ze skrzyni przez bagnet (ok. 4,5l) odkręcę miskę olejową to wyleci jeszcze olej czy wysysając przez bagnet wyssałem olej właśnie z miski olejowej? Muszę go wymienić bo jest zły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sro Maj 22, 2019 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po odessaniu w misce nie powinno juz nic byc, troche zleci z filtra. Zalej wlasciwym i pojezdzij jakis czas obserwujac jak pracuje skrzynie.
Czesc oleju, nawet ponad 50% i tak zostaje w ukladzie, w konwerterze, nalezalo by zrobic dynamincza wymiane, ale statyczna i tak poprawi sytuacje, ewentualnie za jakis czas kolejna wymiana.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 52

PostWysłany: Czw Maj 23, 2019 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak zrobię. Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 52

PostWysłany: Pią Maj 24, 2019 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zrobiłem teoretycznie jak należy. Po wymontowaniu i rozkręceniu solenoidów wszystko wyczyściłem, ale nigdzie żadnego syfu nie było za wyjątkiem delikatnego nalotu na pokrywie. Elektrozawory wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej ale też jakiegoś syfu wielkiego nie było. Okazało się, że mój solenoid jest nowszej generacji więc powinien być montowany na 1 uszczelce bez blachy dystansowej. Tak też go zamontowałem. Następnie zalałem skrzynię atf+4 petrol canada. Od razu widać różnicę - olej jest o wiele rzadszy i bardziej różowy niż czerwony. PoskręcŁem, poruszałem wajhą po wszystkich biegach zadowolony, że delikatnie wchodzą. Dodałem gazu na D i.... dupa. Kompletny brak biegów. Lekkie szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego i tyle. Jedynie obroty podskakują po przełączeniu. Elektrozawory słychać jak pracują - szum. Co zrobiłem nie tak? 😕
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 52

PostWysłany: Pią Maj 24, 2019 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha! Dodam, że po wymontowaniu solenoidu były dwie uszczelki i blacha, ale kiedy zamówiłem nowe to się okazało, że nie pasują do kanałów. Po rozmowie ze sprzedawcą i wysłaniu mu zdjęć powiedział, że trzeba je wymienić na jedną co też uczyniłem. Teraz kanały się zgadzały zarówno w solenoidzie jak i w skrzyni. Nie powiem jakie miałem wcześniej uszczelki bo je niestety wyrzuciłem zanim się zorientowałem że coś jest nie tak. Pamiętam jedynie że jedna na pewno nie pasowała do kanałów. Help!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Wto Maj 28, 2019 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile razy jeszcze trzeba powtarzac?, ATF+4 TYLKO MOPAR.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diabolo88
*
*


Dołączył: Oct 10, 2016
Posty: 52

PostWysłany: Wto Maj 28, 2019 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ja durny. Wymieniać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Wto Maj 28, 2019 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie forumowicze!Podzielę się moim doświadczeniem z chryslerem. Model Town & Country 2001 3.8. Przejechane mam 420000 mil! (670000) km! Kupiłem jak miał najechane prawie 200000 mil. Od tego czasu zmieniam olej co 20000 mil (32000) km. Nigdy nie robiłem wymiany dynamicznej. Olej wymieniam tylko w jednym z serwisów we Wrocławiu. Olej to 1x Quaker State ATF+4, 1x Mopar ATF+4, i dalej tylko Petro Canada ATF +4 kupowany w jednym ze sklepów internetowych. Po każdej wymianie oleju zawsze jest robiona adaptacja skrzyni. Nigdy żadnych problemów ze skrzynią. Informację o momencie zmiany biegu widzę po wskazaniach obrotomierza. Jeden raz wymieniłem selenoid (na nowy), po tej operacji rownież adaptacja skrzyni.
Polecam nie poprawiać amerykańskich inżynierów, ale się od nich uczyć i cieszyć się z jazdy naprawdę długowiecznym automatem z USA. Pozdrawiam i szerokiej drogi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group