www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Voyager 1998 nawiew dmuchawy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Voyager 1998 nawiew dmuchawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Sty 20, 2011 11:32    Temat postu: Chrysler Voyager 1998 nawiew dmuchawy Odpowiedz z cytatem

Przestała działać regulacja nawiewu .Dmucha tylko na szybę. Gdzie jest i czy mógł się zepsuć siłownik sterujący ? A może padło coś innego ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sob Lut 12, 2011 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodatkowe objawy to czasem po przełączeniu kierunku nawiewu ,słychać takie "strzelanie" ,jakby coś pod środkową konsolą przeskakiwało ,nie mogąc się obrócić.Jako że jest zimno a dostęp tam jest trudny ,nie zajrzałem tam jeszcze.W jaki sposób działa sterowanie klapą kierunku nawiewu ?- podciśnieniem czy mechanicznie ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 12, 2011 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawiewem steruja silowniki elektryczne,zwane "actuator".Jest to mini silniczek sprzezony na koncu napedu z potencjometrem.Steruje tym HVAC modul.Gdy nastawiasz przyciskiem lub galka funkcje,wtedy modul HVAC uruchamia silniczek i kreci sie on tak dlugo az nastawi odpowiednia pozycje klapki - odczyta to potencjometr na osi napedu klapki i da sygnal stopu w tym miejscu.Sa przewaznie 3 takie silowniki.Pierwszy od kierunkow nawiewu /szyba-panel-podloga/ nazywa sie mode actuator.Drugi od regulacji temperatury powietrza-przesuwa klapke zmieniajac proporcje ilosci powietrza cieplego i zimnego.Nazywa sie Blend Door Actuator. No i trzeci przewaznie reguluje strefy dzialania klimy.>><<U ciebie prawdopodobnie zepsul sie Mode Actuator.Po prostu padl mechanizm zebatek ,wtedy silnik kreci sie caly czas,bo nie ma napedu klapki,stoi ona w miejscu i potencjometr nie podaje pozycji stop. Wymiana i kalibracja tego malego ustrojstwa jest nieco pracochlonna,bo to wszystko jest pod deska rozdzielcza . Z tego co pamietam,to chyba jest to czesc serwisowa,niedostepna w sklepach z czesciami aftermarket tylko w autoryzowanym serwisie.Pozostaje uzywka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podlacze sie pod temat byc moze mark mi pomoze mam dodge caranan 96 silnik 3,0 u mnie padła opornica dmuchawy ale qrde nie mam p[ojecia gdzie ona jest za schowkiem powinna byc ale jej tam nie ma modele po 2001 wlasnie tam ja maja a ja gdzie ???????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W modelach roku 1996 w zaleznosci od opcji auta bylo kilka lokacji tej opornicy(blower motor resistor).Prawdopodobnie masz ja pod maska na scianie po stronie pasazera. Znalazlem pomocny link ze zdjeciami : http://www.lumuc.com/blowermotorresistor/ . Czasami opornica jest tez z przodu deski rozdzielczej pod ozdobna oslona wentylacyjna (grill panel).

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Lut 13, 2011 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wielkie dzieki markseven dla mnie jestes od dzis wyrocznia jeszcze raz thx szukalem tego jakies 2 tygodnie rozkopalem auto od srodka i nic a tu jest,,.. ale mam jeszcze jedno pytanko
w moim dodge jest zamontowany pod sufitem panel swieci sie tylko cztery litery no ac i raz na jakis czas zapala sie tak jak by termometr z tym ze do -16 i rosnie do -40 i znow to no ac ten panel widzialem kiedys w jeep gc \z 1997 roku z tym ze tam działal ???????? co ty o tym sadzisz????? pozdrawiam remik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Posiadam od niedawna Grand Voyagera rocznik 1998. Auto posiada trzy włączniki nawiewu kabiny - jeden po prawej na dole deski (od przedniego nawiewu) - działa OK, drugi u góry po lewej stronie (RR daje powietrze na tylną kanapę w trzecim rzędzie, też ok) i trzecie pokrętło nad fotelem pasażera z drugiego rzędu, za kierowcą. Właśnie to nie działa i niestety 2 rząd w ogóle nie dostaje od góry powietrza. Czy jest trzeci wentylator dla tego rzędu oprócz przedniego za schowkiem i tylnego po prawej w boczku?
Czy tylko pokrętło to powinno otwierać jakieś kanały dla powietrza?
Z góry dzięki i pozdrawiam
Maciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Kwi 05, 2013 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ustaw suwak nawiewu tył na panelu klimy w odpowiedniej pozycji a pokrętło na podsufitce powinna ci działać regulacja.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, co do włącznika, to rozkminiłem i piszę dla potomnych:
Suwak chodzący w pionowej osi w lewej górnej części konsoli ma położenia licząc od dołu:
0 RR I II
wył Rear Regulator nawiew wolny nawiew max
w drugim położeniu sterowanie jest przełączone na pokrętło u pasażera za kierowcą nad głową, gdzie ma on do wyboru 3 prędkości.

U mnie problem jest taki, że wentylator tylny chodzi (słychać) ale nie daje efektu w postaci nawiewu na głowę 2 i 3 rzędu z obu stron niezależnie od zamknięcia/ otwarcia kratek. Czy jest to jakoś powiązane z temp. silnika ew włączeniem klimy (sprawdzałem z klimą i bez ale na zimnym silniku)?
Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Kwi 06, 2013 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawiew środkowy jak można nim regulować jest niezależny od temperatury, aczkolwiek daje tylko zimne powietrze. Najprościej rozebrać i sprawdzić. Jak słychać tylny wiatrak to zdejmij prawy plastik od wiatraka i sprawdź na żywo może co w przewodach siedzi
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Kwi 07, 2013 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz rozebrać tylny wentylator tam jest siłownik.
Sprawdź czy dostaje napięcie chyba ,że zatarty.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
niedal
*
*


Dołączył: Jun 29, 2007
Posty: 29
Skąd: Parczew

PostWysłany: Pon Lis 11, 2013 23:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
Musisz rozebrać tylny wentylator tam jest siłownik.
Sprawdź czy dostaje napięcie chyba ,że zatarty.


Odgrzewam temat.
Wytłumaczcie proszę, jak działają nawiewy na tył.
Z tyłu mam nagrzewnicę? Idą pod podłogą 4 rurki, 2 od klimy i dwie które są gorące. Skoro są gorące to z tyłu jest nagrzewnica. Jak włączę nadmuch z tyłu, to wieje przy prawych odsuwanych drzwiach na nogi zimnym powietrzem. Jak ustawić żeby wiało ciepłe powietrze i jak się steruje nawiewami żeby wiało górą? Czy to jest uzależnione od sterowania pokrętłem nawiewu w zależności od tego, na co jest ustawiony nadmuch?
Z której strony szukać silników, które ustawiają jak ma dmuchać powietrze z przodu? Chyba u mnie to nie działa, bo nadmuch jest trochę na szybę przednią a resztę na nogi.
Z góry dziękuję za pomoc Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Wto Gru 03, 2013 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tyłu jest i nagrzewnica i 2 parownik od klimy. Tylny wiatrak zapodaje:
- ciepłe powietrze na dół
- góra działa ( 2 i 3 rząd siedzeń) tylko jako włączona jest klima i nadmuch zimnego. U mnie nie działało jak w klimie była 1/2 czynnika, po nabicu tył góra ruszyły (a już miałem patroszyć auto)

Odpowiadając na pytania (mam Voytka od niespełna roku i dopiero teraz chwilę żeby rozkminiać, bo co chwila coś nie działa, jak błądzę to mnie poprawcie)

Jak ustawić żeby wiało ciepłe powietrze i jak się steruje nawiewami żeby wiało górą?
Ciepłe ustawiamy suwaki w prawo, nawiew na dół, tylni wentylator na maksa. Jak nie jest zabita tylna nagrzewnica powinno chodzić.

Z której strony szukać silników, które ustawiają jak ma dmuchać powietrze z przodu?

Silniki sterujące dystrybucją powietrza są dostępne po rozmontowaniu plastkiów pod kierownicą, osłony kolanowej i belki wzmacniającej za nią. Są po prawo, za konsolą środkową. Z tego co piszesz problem możesz mieć z tzw. Mode actuator, który jest najbardziej u góry z całej trójki silniczków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group