www.asu.pl :: Zobacz temat - PONTIAC SUNFIRE 2.2-nierówna praca
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PONTIAC SUNFIRE 2.2-nierówna praca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 18:09    Temat postu: PONTIAC SUNFIRE 2.2-nierówna praca Odpowiedz z cytatem

Z premedytacja zalozylem temat w tym dziale,bo moje podejrzenia maja zwiazek jak przypuszczam z elektryka,a wiec od poczatku.
Trzy miesiace temu padlo ladowanie,konkretnie mostek diodowy oraz regulator napiecia,wszystko zostalo wymienione,ale przypuszczam,ze regulator jest nie taki jaki powinien byc,bo non stop pali sie ladowanie na desce,choc ladowanie jest maks.14V i tu zaczynaja sie problemy.
Od 2 tygodni auto zaczelo nierowno pracowac,o ile na poczatku na benzynie jeszcze jakos jechalo to na gazie juz porazka.
Wymienilem swiece na nowe,przewody rowniez sa nowe a objawy niestety pozostaly.Na chwile obecna padl aku(rowniez nowy),wiec go laduje.
Moje podejrzenia ida w kierunku ladowania,mianowicie kupilem elektroniczny miernik wpinany do zapalniczki i pokazujacy wartosc napiecia.Od poczatku nie podobalo mi sie to,ze po uruchomieniu silnika wartosc ta nie byla stala,tylko wszystko plywalo od 12V do maks.14V,choc srednio to ok.13.5V.
Obecnie jak juz wspomnialem aku jest ladowany.
Prawdopodobnie bede reklamowal alternator.
Z Waszej strony oczekuje na sugestie,byc moze wspolnie cos wymyslimy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Wrz 26, 2013 9:47    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem to regulator,bo jeśli są zmiany wartości napięcia powyżej 1 volta to wystarczy żeby motor nierówno pracował.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 26, 2013 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pudlo!
Wlasnie wrocilem z alternatorem z serwisu,ktory wymienial regulator i mostek.Wzieli mnie na warsztat,alternator podpieli na stanowisko prob i wszystko smiga,lampka gasnie,przy stalych obrotach ladowanie ma stala wartosc.W zaleznosci od obciazenia waha sie od 13,8V do 14.2V.
Po rozmowie z pracownikami serwisu zasugerowano mi,ze prawdopodobnie mam gdzies zwarcie.Mam ksiazke ze schematami,wiec zostalo mi wszystko przeanalizowac,przedzwonic i znalezc usterke Rolling Eyes .
Jak narazie pogoda nie pozwala na cokolwiek.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

C.d. walki.
Po rozgrzaniu dalej nierowno pracuje.Podmienione zostaly z blizniaczego modelu cavalier nastepujace czesci:
-swiece
-sonda lambda
-silniczek krokowy
-przewody
-map sensor
-alternator
Moj alternator laduje 13.5V,po wlozeniu do auto od ojca laduje 14.5V.
Alternator z cavaliera laduje 14.5 a po wlozeniu do mojego auta 13.5.
Na chwile obecna nie mam zadnych nowych pomyslow.Zaznacze,ze czesci przelozone z mojego do cavaliera pracuja poprawnie,jego silnik pracuje rowno i plynnie.
Panowie poprosze o dalsze sugestie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może sprawdź/wymień kabel prądowy, który idzie od alternatora do aku.
Sprawdź też wszystkie połączenia masowe.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masa posprawdzana,przewod prodowy aku-altek zdublowany ale bez efektu.
Jutro biore sie za wylaczanie na bezpiecznikach poszczegolnych obwodow.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktos ma jeszcze jakies pomysly,bo mi juz brakuje.Dzisiaj podjechalem z aku na tester,jest wszystko ok.
Pozostaja jeszcze cewki i czujniki walu i walka Rolling Eyes
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ta nierówna praca silnika jest od razu na zimnym czy dopiero jak się nagrzeje?
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po rozgrzaniu,kilka minut od uruchomienia zaczynaja mu jakby zaplony wypadac.W trakcie jazdy czuc to jeszcze bardziej.
Nie wiem czy to ma zwiazek z moja przypadloscia,ale moj altek laduje 13.5V a po przelozenu do blizniaczego cavaliera 14.5,natomiast altek z cavaliera po przelozeniu do mojego ma 13.5V.
Na jutro mam jeszcze jeden komplet przewodow do sprawdzenia,swiece juz przerabialem od zwyklych po platynowki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ładowanie 13.5V też powinno wystarczyć.
Spróbuj pójść w innym kierunku. Jak będziesz wykręcał świece to sprawdź kompresję na cylindrach...
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kompresja nie spier....a by sie z dnia na dzien,tym bardziej,ze czasami auto ma przeblyski normalnosci.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Paź 16, 2013 22:59    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Dżedaj,a przepływka/maf i czujnik temp.silnika?Może odepnij czy podmień te ustroństwa.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 17, 2013 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MAF-a nie ma,jest MAP sensor i on zostal podmieniony z drugiego.Musze sprawdzic czujnik temp.silnika.
Czujnik temp.(ECT) sprawdzony i po jego wypieciu silnik zdecydowanie lepiej pracuje,ale na gazie w czasie jazdy dalej przerywa,wiec musze wrzucic inny komplet przewodow
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szczery2008
*
*


Dołączył: Oct 16, 2013
Posty: 146
Skąd: Giżycko i okolice

PostWysłany: Czw Paź 17, 2013 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem,jak to się ma do Twego auta,ale takie objawy mogą powodować wtryski(zarzuca je)ewentualnie przewodziki od nich sterujące,choć gaz to oddzielne zasilanie. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 17, 2013 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Narazie czekam na nowy czujnik temp.silnika(ECT).
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Pią Paź 18, 2013 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benzyna i gaz to samo = nierówna praca, to zostaje układ zapłonowy
sprawdź Szanowny Kolego, po ciemku w garażu lub na parkingu, ale w ciemnych ciemnościach, czy iskry nie skaczą po kabla WN, pamiętaj, że oczy muszą się przyzwyczaić do ciemności. To jest przyczyna Twoich problemów. Na dworze jest duża wilgoć. Jak przyjdzie zima to wszystko się uspokoi, obiecuję SmileSmile

ps. nie ma znaczenia czy nowe masz kable - sprawdź.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 24, 2013 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymienione przewody oraz pociagnieta bezposrednio masa od [-] aku do alternatora.Na benzynie autko pracuje idealnie,ale na gazie czasami lubi jeszcze przerwac,wiec na sam koniec zamowilem jeszcze nowe swiece.
Po tych wszystkich zabiegach gaz i tak do regulacji.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Czw Paź 24, 2013 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to pociągnij jeszcze masę do parownika, może być kiepska ta którą masz aktualnie.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 24, 2013 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O widzisz o tym nawet nie pomyslalem,ze parownik musi byc umasowiony Laughing
Update:
Autko na chodzie i na benzynie i na gazie,dzisiaj dostalem nowe swiece platynowe.
Do porownika nie podlaczalem dodatkowej masy bo jak go ogladalem to nie ma to sensu,do cewki wchodza 2 przewody,wiec masy nie bierze z obudowy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group