www.asu.pl :: Zobacz temat - Szarpie po wymianie oleju z 2 na 1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szarpie po wymianie oleju z 2 na 1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 13:22    Temat postu: Szarpie po wymianie oleju z 2 na 1 Odpowiedz z cytatem

Witam
Wymieniłem w sobotę olej - kupiłem MOPAR ATF+4 i filtr z uszczelką z WIX'a.
Do czasu wymiany skrzynia chodziła bez zarzutów. Po wymianie zaczęła szarpać ale tylko w momencie zrzucania z 2 biegu na 1. Sprawdzałem również w trybie skrzyni "3" - wtedy nie szarpie. Szarpanie jest tylko w trybie "D".
Odpiąłem klemy z akumulatora na 30 min.
Szarpanie jest mniejsze, ale jednak.
Mam wrażenie ze na zimnym szarpie mniej.
Pytanie czy to normalne, jakie czynności powinienem dalej podjąć aby zdiagnozować skrzynię?
Czy należy ją odpowietrzyć?
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Grzegorz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Milo Cie poznac Smile

A jeszcze bardziej milo bedzie jak oswiecisz nas jakie masz auto Smile
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Oj, z rozbiegu zapomniałem. Cały dzień szukałem na forach i przyjąłem to już za stałą Smile

Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3 V6.
Dodam, że dolałem troche oleju (jest troszkę ponad max) i podczas jazdy szarpnęło tylko raz.
Dokonując pomiaru przed wymianą oleju również był on ponad poziom max.
Czy to może być niebezpieczne dla skrzyni?
Chciałem sprostować - to szarpanien odbywa sie przy redukcji z 3 na 2 a nie z 2 na 1
Staram się też prowadzić auto zgodnie z tym co sugerują przy "uczeniu skrzyni"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 4:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a z którego roku jest to auto?awatara umiesz wstawić a czy umiesz dodać rodzaj pojazdu i skąd jesteś do podpisu ,zawsze to łatwiej będzie tobie pomóc ,ten stan oleju w skrzyni to jak mierzysz? na wyłączonym silniku, czy po krótkim przejażdżce autem w celu rozgrzaniu oleju w skrzyni, zatrzymania auta i dopiero sprawdzasz na pracującym silniku?czy gdy wymieniałeś olej to czy na magnesie było dużo opiłków metalowych ?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 7:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Sorki, już uzupełniam dane.
końcówka rok 2003 (dokładnie grudzień).
Na magnesie były opiłki ale nie wyglądało to inaczej niż na filmikach z instrukcją wymiany oleju.
Olej mierzę po przyjeździe, gdy jest zagrzany na wyłączonym silniku.
Po dolaniu jest trochę lepiej, niestety dalej delikatnie tąpie przy redukcji z 3 na 2.
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak_kn
*
*


Dołączył: Dec 06, 2012
Posty: 98
Skąd: Konin Wielkopolska

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam Smile no to masz mało oleju Smile olej mierzy się na równym asfalcie przy uruchomionym silniku jak odpalisz silnik i się przejedziesz to nie będziesz miał stanu oleju jeśli ci teraz na zgaszonym pokazuje że masz leciutko ponad stan (zawsze się mierzy na uruchomionym silniku)
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD LE 93r

statek z jasną skórzaną kajutąSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 8:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli dobrze zrozumiałem, powinienem zagrzać silnik, nie wyłączając przestawić w pozycje P i na włączonym dokonać pomiaru?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj,

Dokładnie tak:
1.Robisz przejażdżkę kilka kilometrów aby silnik się zagrzał i skrzynia pozmieniała biegi.
2. Parkujesz na równym terenie.
3. Dzwignia na P - nie gasisz silnika.
4. Czekasz około minuty.
5. Sprawdzasz poziom oleju - silnik cały czas pracuje.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, w takim razie dziś sprawdzę i dam znać jaki rezultat.
dzięki i pozdrawiam
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli masz za duzo lub za malo oleju objawem moze byc szarpanie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sro Wrz 18, 2013 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Faktycznie oleju bylo za malo.
Dla doprecyzowania zapytam jeszcze czy poziom powinien byc na max czy na srodku pola "HOT" ?

Po dolaniu jest zdecydowana poprawa, jeszcze raz przeprowadze adaptację skrzyni bo delikatne szarpnięcie jest jeszcze odczuwalne
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 18, 2013 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po rozgrzaniu poziom ma byc na polu HOT,czy to jest dol,czy gora pola nie ma to znaczenia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem ponownie poziom oleju - jest ok.
Na noc ściągnąłem klemy z akumulatora.
Dziś słychać było jazgotanie (to chyba dźwięk elektrozaworów).
Rozumiem, że może jeszcze przez kilka dni poszarpywać?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kalibracje robiles?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kalibrację, czyli:
1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (niestety trzeba będzie ponownie zaprogramować stacje w radiu...)
2. Ponownie podłączyć zasilanie (akumulator). Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy, przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz). Jeśli skrzynia działa poprawnie powinieneś przyspieszyć tylko do ok. 40-45 mph. Wykonać 15-20 razy.
4. Jadąc poniżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do pierwszego biegu, z dwójki lub trójki. Pozwól samochodowi jechać na dwójce lub trójce przynajmniej 5 sekund między kolejnymi kickdownami, i pamiętaj, żeby zaczynać z prędkości poniżej 25 mph.
5. Jadąc powyżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do dwójki lub trójki z czwartego biegu. Znowu pozwól autu jechać przynajmniej 5 sekund na czwórce pomiędzy kolejnymi kickdownami. Kickdown z prędkości 45 czy 50 mph też będzie dobry.


???
To konieczne? Czy tylko przyspiesza proces uczenia skrzyni?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie nie wiem jak sie to robi,caly proces jest opisany w dziale SKRZYNIE
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kalibracja jest niezbędna czy to tylko przyspiesza proces uczenia?
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 20, 2013 4:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grzegorzz1 napisał:
kalibracja jest niezbędna czy to tylko przyspiesza proces uczenia?

ja nigdy po odłączeniu akumulatora nie robię żadnej adaptacji skrzyni i skrzynia działa sprawnie,chodź ostatnio skrzynia przeszła mi w tryb awaryjny z powodu padniętego czujnika prędkości wejściowej skrzyni i po wymianie na nowy czujnik da się zauważyć ze skrzynia bardziej miękko zmienia biegi, oporność nowego czujnika to 756koma
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Wrz 20, 2013 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grzegorzz1 napisał:
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3 V6.

z którego roku jest to auto?
Jeśli po 2001 to najprościej podjechać na skaner DRB III żeby wgrali quick learn - szarpanie ustanie
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sob Wrz 21, 2013 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2003 z grudnia.
Jutro podjadę do serwisu.
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sob Wrz 21, 2013 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem na myśli poniedziałek Smile
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem dzisiaj zaprogramować skrzynie. Dolegliwości z szarpaniem jak ręką odjął Smile
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 24, 2013 3:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grzegorzz1 napisał:
Byłem dzisiaj zaprogramować skrzynie. Dolegliwości z szarpaniem jak ręką odjął Smile

a koszta jakie takiego wgrania?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Wto Wrz 24, 2013 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

70 PLN.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dawid27
*
*


Dołączył: Aug 12, 2012
Posty: 197

PostWysłany: Wto Wrz 24, 2013 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego a gdzie to robiles ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Sro Wrz 25, 2013 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MPG serwis w Żorach
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group