www.asu.pl :: Zobacz temat - Klocki Hamulcowe
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klocki Hamulcowe
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
grabsik
*
*


Dołączył: Nov 29, 2007
Posty: 256
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 21:01    Temat postu: Klocki Hamulcowe Odpowiedz z cytatem

W zasadzie nie bardzo wiedziałem w którym temacie zamieścić to pytanie.
Podejrzewam że był on już przerabiany na forum,lecz nie mogę znaleźć odpowiedzi.Wymieniłem klocki hamulcowe (przednia oś) przejechałem około 10 tyś. km kocki zostały zdarte prawie do zera.Tarcze są grube lecz poharatane od zdartych klocków(pęknięcia nie występują). Zamierzam przeszlifować tarcze. Czy to ma sens? Pytanie zasadnicze. Jakiej firmy kupić klocki hamulcowe aby wystarczyły na dłuższy czas? Może jakieś linki? Z góry dziękuję?
_________________
Toyota Sienna 3.5L  2008r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo masz zacierające się zaciski hamulcowe lub ciężką nogę albo faktycznie kupiłeś słabej jakości klocki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm..10kkm to w sumie normalny wynik jesli miales miekkie klocki i duzo hamowales Smile ale pwoedz mi czy z obu stron ci je rowno zjadlo czy tylko z jednej bo to juz duza roznica i moze problem nie lezy w samych klockach?
a co do tarcz to je mozesz delikatnie przetoczyc i tyle...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
grabsik
*
*


Dołączył: Nov 29, 2007
Posty: 256
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem leży na pewno w jakości klocków.Na poprzednim komplecie zrobiłem około 40 tys km. Nie wiem jakiej firmy były ,ale dobre. Po wymianie na nowe od razu poczułem że coś jest nie tak,zaczął drżeć pedał przy hamowaniu ,myślałem że przejdzie-nie przeszło.Tarcze są zdarte równomiernie.
_________________
Toyota Sienna 3.5L  2008r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
grabsik
*
*


Dołączył: Nov 29, 2007
Posty: 256
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W A.S.O. zaproponowano mnie dobre klocki za 330pln. To chyba drogo?
_________________
Toyota Sienna 3.5L  2008r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Wto Mar 24, 2009 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim Voyagerze w sobote zalożono klocki i tarcze firmy TRW ( dawniej Lucas-TRW ) Wcześniej poczytałem troche na ich temat na forach i zbierały dobre opinie. Podobnie jak wyroby firmy ATE ale te są trochę droższe. Ja za swój komplet zapłaciłem 385 zl wraz z przesyłką ( tarcze + klocki) Zobaczymy jak to sie będzie sprawować....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Mar 24, 2009 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grabsik jakiej firmy miałeś te poprzednie?
Zmieniałem niedawno na niedrogie firmy CBK i są dobre,poprzednio miałem je w kanciaku -dlatego taki wybór.
Wcześniejsze pragnąłem jak najszybciej zużyć bo strasznie piszczały po nagrzaniu i pyliły niesamowicie.Nie napiszę jakiej firmy bo kupiłem je razem z autkiem.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Mar 26, 2009 2:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Jestem taksówkarzem i przerabiałem juz kilkadziesiąt marek klocków. Najlepiej sprawdzają się Benndix Global ok. 100 PLN albo, jak masz ciężką nogę, Bendix Tutanium ok. 160 PLN. Na tych pierwszych, jeżdżąc spokojnie robię ok. 30 tyś. km na taksówce.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Czw Mar 26, 2009 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkoda ze dopiero teraz napisales. Pewnie bym sie na nie skusil. Te TRW, ktore dopiero co zalozylem strasznie miekie sa, ale w sumie odczucia moga sie jeszcze zmienic po jakims 1000 km, bo tarcze i klocki nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Mar 26, 2009 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ciekawy jestem, bo ja też właśnie dosłownie tydzień temu założyłem TRW bo niestety nie było moich a ja już nie mogłem czekać. Zapłaciłem za nie dokładnie 105 PLN, czyli cena taka jak Bendix. Zobaczymy ile km. zrobię, ty też nie zapomnij zapisać, zobaczymy jak będzie.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
musick
*
*


Dołączył: Nov 02, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Nie Mar 29, 2009 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qrcze ze mnie zdarli 140 zetów za te klocki :-/ Podejrzewam,że z racji Twojego zawodu dużo wcześniej będziesz mógł poddać te klocki jakiejkolwiek ocenie. Napewno jednak poddam je ocenie. Pozdro Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Nie Mar 29, 2009 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam szanowne grono , a dla czego nikt nie wspomniał o tym ze nadmierne zużycie przednich klockow moze byc tez przyczyna braku odpowiedniej siły hamowania tylnych kół Sad , to tez nalezy sprawdzic jezeli cos nagle za mocno sciera nam przednie klocki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Mar 29, 2009 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś ma\praktykę w użytkowaniu klocków ceramicznych-prawdopodobnie nie brudzą felg i są bardziej odporniejsze na ścieranie.Jak w praktyce?
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marekzaba31 napisał:
a dla czego nikt nie wspomniał o tym ze nadmierne zużycie przednich klockow moze byc tez przyczyna braku odpowiedniej siły hamowania tylnych kół Sad


a co ma hamowanie tylu do zuzycia przednich klockow?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wcześniej zakladałem klocki Lucas ,i ze skuteczności hamowania w miare byłem zadowolony ,ale dość mocno pyliły.Teraz założyłem nowe tarcze TRW i klocki Ferodo ,skuteczność poprawila się jakieś 30% i pylenie jest niewielkie (w porównaniu do Lucasa)
Są trochę droszsze (zwłaszcza do CRD) ale moim zdaniem warto Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
macco
*
*


Dołączył: Feb 13, 2009
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam, tez latam na Ferrodo i jestem zadowolony.przejechalem ok 25 tys. i 50%trasa 50%miasto i tak na oko zostalo jeszcze na 10tysi Tarcze mam orginalne przebieg 119,000 km Razz
_________________
Dodge Caravan 3.0L 96r
Vw T4 2,5 Tdi 99r
Vw Lt28 2,4D Camper 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem ,że Ferrodo częsci są dobre.Kupiłem CBK bo wcześniej z nimi problemów nie miałem.Dwa tygodnie pużniej kupiłem końcówki drążków i gość miał CBK odmianę ceramicznych różnica 40zł.Zastanawiam się czy podczas następnej wymiany nie spróbować założyć.Dodatkowo mało widzę osób coś takiego stosuje więc ,trzeba spróbować teścik.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
morin
*
*


Dołączył: Mar 06, 2009
Posty: 15
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 28, 2009 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grabsik napisał:
W A.S.O. zaproponowano mnie dobre klocki za 330pln. To chyba drogo?

Jeśli w A.S.O i "tylko" 330zł, to tanio...w Gdańsku w chrysler'ze wołają 962zł za mopara ,a za "ekonomiczna" wersję 556zł.Pozdro
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3.3 '01
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 5:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

900 PLN za klocki???????????????????? Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

A wracając do tematu, na TRW zrobiłem 14000km czysto miejskiej jazdy. Niezły wynik. Teraz mam z powrotem bendixa i przejechałem już ponad 10kkm Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 7:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Torped daj oznaczenie bendixa i gdzie kupujesz
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupuję na amerykany.pl a kocki do bendix Global
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Sie 02, 2009 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
marekzaba31 napisał:
a dla czego nikt nie wspomniał o tym ze nadmierne zużycie przednich klockow moze byc tez przyczyna braku odpowiedniej siły hamowania tylnych kół Sad


a co ma hamowanie tylu do zuzycia przednich klockow?


Ma i to sporo przecież jak tył nie hamuje dobrze to czymś musisz zatrzymać auto - pomyśl.
Przednie klocki odpowiadają za hamowanie w ok 60-70 % a tył to reszta.
Nawet jeżeli używamy różnych rodzajów opon na osiach to w dłuższym używaniu ma to też znaczenie na rozłożenie siły hamowania a bardziej na zużycie klocków.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pon Lis 23, 2009 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio zauwazylem ze sa dostepne klocki w systemie mocowania LUCAS lub BENDIX. podpowiedzcie czym sie to rozni albo lepiej jakie beda do mojego wojtka pasowaly. Chrysler VOYAGER 2002-tyl bebny,kola 15".
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 3:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa dwa typy przednich klockow: -jak masz z tylu bebny,to powinny byc te http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1077582 , ,,,,a jak z tylu sa tarcze,to takie http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1077265 A najlepiej zobaczyc na wlasne oczy jakie masz w swym aucie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
marcys napisał:
marekzaba31 napisał:
a dla czego nikt nie wspomniał o tym ze nadmierne zużycie przednich klockow moze byc tez przyczyna braku odpowiedniej siły hamowania tylnych kół Sad


a co ma hamowanie tylu do zuzycia przednich klockow?


Ma i to sporo przecież jak tył nie hamuje dobrze to czymś musisz zatrzymać auto - pomyśl.
Przednie klocki odpowiadają za hamowanie w ok 60-70 % a tył to reszta.
Nawet jeżeli używamy różnych rodzajów opon na osiach to w dłuższym używaniu ma to też znaczenie na rozłożenie siły hamowania a bardziej na zużycie klocków.



Sam się o tym przekonałem w moim starym aerostarze. Wymieniłem klocki na nowe
- po 5tys km koniec klocków, kupiłem nowe lepsze,
- znowu po 7 tys. koniec klocków.
Rozebrałem więc tylne bębny, bo hamulec był słaby ( byłem wtedy może półroku po zakupie auta), a tam wewnątrz bębna nie ma nic Shocked
Na cylinderku założona metalowa opaska zapobiegająca wysuwaniu się tłoczka, żadnych szczęk, sprężynek itp. Mad Mad
Po naprawie robiłem na klockach ( tych droższych) ok. 20 tys.km, a i hamulec zrobił się porządny ( wcześniej myślałem że słabe bo ten typ tak ma Very Happy )

Warto więc zaglądnąć do tyłu jak kloci za szybko się zużywają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Na cylinderku za³o¿ona metalowa opaska zapobiegaj±ca wysuwaniu siê >t³oczka, ¿adnych szczêk, sprê¿ynek itp. Mad Mad

no ale co to ma do zuzycia przednich klockow??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jak mial tylko przednie hamulce to nie dziwota,ze po kilku tysiacach sie konczyly.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ma i to sporo. Skoro tylne hamulce w praktyce nie istnieją to przednie przejmują ich obciążenie . Więc logicznie rzecz biorąc przednie zużywają się dużo szybciej Mad
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 0:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mirusiek napisał:

Na cylinderku założona metalowa opaska zapobiegająca wysuwaniu się tłoczka, żadnych szczęk, sprężynek itp. Mad Mad
.


Polak potrafi Shocked
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 16:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artystakowal napisał:
Ma i to sporo. Skoro tylne hamulce w praktyce nie istnieją to przednie przejmują ich obciążenie . Więc logicznie rzecz biorąc przednie zużywają się dużo szybciej Mad


niechce cie martwic ale w sprawnym samochodzie tyl praktycznie nie hamuje! odpowiada za to dynamika pojazdu (przy hamowaniu przdo jest dociazany=>moze przeniesc wieksza sile hamujaca, tyl jest odciazany=>moze przeniesc mniejsza sile hamujaca), do tego na tylnych kolach zamontowany jest kolektor sily hamowania - takie uzadzonka odpowiedzialne za to by NIGDY nie doszlo do zablokowania tylnych kol...wszystko to sprawia ze funkcja hamulca tylnych kol w sprawnym samochodzie jest praktycznie tylko psychologiczna ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to odetnij przewody tylu i zaslep.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam wiem, że jak jadę na przegląd "rejestracyjny", to sprawdzają mi obie osie. Mało tego - okazuje się, że ta tylna też działa - i to z siłą tylko trochę mniejszą niż przód! Smile. Szczególnie w samochodach z uładem 4xtarcze.
Korektor koryguje siłę hamowania w zależności od nacisku na oś - jak jeździmy z większym obciążeniem, to dozuje większą siłę (oczywiście tak, marcys napisał, przy hamowaniu obciążenie przedniej osi jest większe). Natomiast najlepszą metodą zapobiegającą blokowaniu kół jest ABS.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>to odetnij przewody tylu i zaslep.

no esdarku ale ja chcac byc w zgodzie przepisami nic odcinac nie bede Smile

>Ma³o tego - okazuje siê, ¿e ta tylna te¿ dzia³a - i to z si³± tylko trochê >mniejsz± ni¿ przód!

to jest duzo mniejsza sila! zwroc uwage ze zablokowac przednie kola na rolkach to zaden problem, a tylu juz nie zablokujesz..no chyba ze recznym - ale tu nie dziala kolektor ;/

>Szczególnie w samochodach z u³adem 4xtarcze.

no tak sie sklada ze wieksza sprawnoscia wykazuje sie hamulec bebnowy - ma wieksza powierzchnie tarcia, niemozliwa do uzyskania przy tarczy...

>Natomiast najlepsz± metod± zapobiegaj±c± blokowaniu kó³ jest ABS.

abs z ebd (czyli z elektroniczna dystrybucja hamulcow) tez nie jest lekiem na cale zlo i w niektorych sytuacjach glupieje i wydluza droge hamowania (np. jesienia jadac po mokrych lisciach)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"no esdarku ale ja chcac byc w zgodzie przepisami nic odcinac nie bede "

rozumiem,ze to jedyny powod?


"a tylu juz nie zablokujesz..no chyba ze recznym "

jesli tak jest w twoim aucie to wspolczuje:)


"no tak sie sklada ze wieksza sprawnoscia wykazuje sie hamulec bebnowy - ma wieksza powierzchnie tarcia, niemozliwa do uzyskania przy tarczy... "

wg tej teorii naszybsze samochody powinny miec hamulce bebnowe...ceramiczne


"abs z ebd (czyli z elektroniczna dystrybucja hamulcow) tez nie jest lekiem na cale zlo i w niektorych sytuacjach glupieje i wydluza droge hamowania (np. jesienia jadac po mokrych lisciach)

wydluza bo taka jest jego zasada dzialania. pisze o tym w instrukcji kazdego auta. w zamian oferuje kierowalnosc.


" ale tu nie dziala kolektor ;/ "

nie moze dzialac bo kolektor jest w silniku(nawet dwa albo wiecej) ,a w ukladzie hamulcowym jest korektor

pozdrawiam Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>"a tylu juz nie zablokujesz..no chyba ze recznym "
>jesli tak jest w twoim aucie to wspolczuje:)

esdarku tylko mi nie mow ze jadac na przeglad na rolkach blokujesz tylne kola hamulcem "noznym" ! jesli tak to masz niedzialajace korektor Smile

>wg tej teorii naszybsze samochody powinny miec hamulce >bebnowe...ceramiczne

wspolczynnik tarcia zalezy od materialu pary tracej i tu ceramika jest najlepsza ale to INNY material!! a porownujac tradycyjne hamulec czyli zeliwna tarcza/beben z kompozytowym klockiem/okladzina to beben wyjdzie lepiej

>wydluza bo taka jest jego zasada dzialania.

zasada jest kierowalnosc a nie wydluzanie drogi Razz

> w ukladzie hamulcowym jest korektor

etam..gramatyka.... Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie spodziewalem sie tak szybkiej reakcji:)

...i dalej sie upierasz,ze beben lepszy niz tarcza Confused


kierowalnosc ,a skutkiem ubocznym jest dluzsza droga hamowania.


wszystkie auta jakie mialem i mam hamuje tez tylna osia(na szczescie)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 3:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy bebnach rzeczywiscie powierzchnia jest wieksza.Ale to nic nie znaczy.Brak jest skutecznosci (sprawnosci) . Hamulec tarczowy najbardziej efektywnie przetwarza sile wytworzona w silowniku.To znaczy ze przy tej samej sile nacisku docisk klockow bedzie kilka razy wiekszy. A wiec krotsza droga hamowania. Nie mowiac juz o takich sprawach jak niewielka utrata wspolczynnika tarcia pod wplywem temperatury i wody.I wiele,wiele innych zalet ,dlatego ze elementy cierne sa dociskane rownolegle do osi obrotu a nie promieniowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

" to jest duzo mniejsza sila! zwroc uwage ze zablokowac przednie kola na rolkach to zaden problem, a tylu juz nie zablokujesz..no chyba ze recznym - ale tu nie dziala kolektor ;/ "

- akurat na rolkach jest to zdecydowanie łatwiejsze, wystarczy posadzić kogoś z tyłu - nie występuje poruszająca się masa (samochód stoi) i przednia oś nie jest mocniej dociążana, więc korektor działa tylko minimalnie.

" no tak sie sklada ze wieksza sprawnoscia wykazuje sie hamulec bebnowy - ma wieksza powierzchnie tarcia, niemozliwa do uzyskania przy tarczy..."

- powierzchnia faktycznie jest większa, natomiast nie ma to nic wspólnego ze skutecznością, która w wypadku tarcz jest zdecydowanie większa (min z uwagi na odprowadzanie ciepła, większą siłę docisku, mniejszą wrażliwość na temperarurę itd).
No i dodatkowo, ci niedoświadczeni, niedoinformowani mechanicy i projektanci bolidów F1 (wybaczcie to nierozsądne porównanie Smile ) ciągle uparcie montują w nich te mniej sprawne hamulce tarczowe.


" abs z ebd (czyli z elektroniczna dystrybucja hamulcow) tez nie jest lekiem na cale zlo i w niektorych sytuacjach glupieje i wydluza droge hamowania (np. jesienia jadac po mokrych lisciach)"

- to jasne, nie ma rozwiązań idealnych - za cenę wydłużenia drogi hamowania utrzymujemy kontrolę nad torem jazdy.

Ale tymi luźnymi uwagami chyba odbiegliśmy od tematu w tym wątku Smile
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>To znaczy ze przy tej samej sile nacisku docisk klockow bedzie kilka razy wiekszy.

uparcie sie z toba nie zgodze Smile tarcze hamuja jak hamuja ale tylko z serwem - czyli wspomaganiem. sprobuj odlaczyc serwo i zobacz jaka sila bedziesz musial nacisnac pedal by "poczuc" sile hamowania...a w starych konstrukcjach na bebnach przeciez az tak cisnac nie trzeba bylo!

>dlatego ze elementy cierne sa dociskane rownolegle do osi obrotu a nie promieniowo

sposob docisku nie ma nic do efektywnosci, przynajmniej ze wzoru na tarcie nic w tej sprawie nie wynika. a z dociskania promieniowego mozna uzyskac efekt dodatkowego docisku okladzin do bebna (w przypadku konstrukcji z jednym cylinderkiem 2 tloczkowym - jedna okladzina jest dodatkowo dociskana, na druga dziala tylko sila z tloka, ale juz w przypadku konstrukcji z dwoma cylinderkami jednotloczkowymi na obu szczekach mamy dodatkowa sile ktora "wciaga" szczeke i tym samym sile mamy wieksza.

>No i dodatkowo, ci niedo¶wiadczeni, niedoinformowani mechanicy i >projektanci bolidów F1 (wybaczcie to nierozs±dne porównanie Smile )

no akurat w F1 priorytetem jest masa a hamulce tarczowe maja te zalete ze w porownaniu z bebnem sa dobre kilka razy lzejsze.

Ja osobiscie uwazam ze jednak bebny sa lepsze (pod wzgledem skutecznosci)..gorzej odprowadzaja cieplo(bo jednak wszystko sie "tłamsi" w srodku zamknietej obudowy), sa napewno drozsze w produkcji masowej (potrzeba regularow i co jakis czas ich regulacji, sprezyn, ciezko sie to sklada w warunkach masowki). zaletami tarcz jest banalna prostota (w sumie jeden odlew+uszczelka i tloczek), nie wymagaja regulacji, idealne do masowki.

>Ale tymi lu¼nymi uwagami chyba odbiegli¶my od tematu w tym w±tku Smile

ps. wg mnie takie offtopici sa najwartosciowsze i z reguly bywa ze najciekawsze Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys nie pograzaj sie Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja dorzuce swoje 3 grosze.

widział ktoś autobus lub cięzarówkę z hamulcami tarczowymi?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mlo76
*
*


Dołączył: Jul 21, 2009
Posty: 81
Skąd: OLSZTYN

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja widzialem...i wtedy sie obudzilem SmileSmileSmile
_________________
Chrysler Voyager 2002r 3.3 LPG<br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
marcys nie pograzaj sie Laughing


ale ja sie wcale nie pograzam Smile sam naprzeciw ludzkosci Razz
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy

"Wada w stosunku do hamulców tarczowych jest ich większa podatność na przegrzewanie się (" fadding") czego efektem jest mniejsza skuteczność hamowania."
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel napisał:
ja dorzuce swoje 3 grosze.

widział ktoś autobus lub cięzarówkę z hamulcami tarczowymi?


widziałem Laughing

http://www.august.com.pl/klocki/hamulcowe/klocki_hamulcowe_ciezarowe.html

Wejdz w katalog ,zobatrzysz ile znanych marek stosuje tarcze i klocki w swoich ciężarówkach i autobusach Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

komus powinno byc teraz glupio Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"uparcie sie z toba nie zgodze Smile tarcze hamuja jak hamuja ale tylko z serwem - czyli wspomaganiem. sprobuj odlaczyc serwo i zobacz jaka sila bedziesz musial nacisnac pedal by "poczuc" sile hamowania...a w starych konstrukcjach na bebnach przeciez az tak cisnac nie trzeba bylo!"

- jasne, ale mówimy o układzie hamulcowym, czyli także o wspomaganiu. Bez tego już raczej samochodu sie nie produkuje (mogę się mylić).


" sposob docisku nie ma nic do efektywnosci, przynajmniej ze wzoru na tarcie nic w tej sprawie nie wynika. a z dociskania promieniowego mozna uzyskac efekt dodatkowego docisku okladzin do bebna (w przypadku konstrukcji z jednym cylinderkiem 2 tloczkowym - jedna okladzina jest dodatkowo dociskana, na druga dziala tylko sila z tloka, ale juz w przypadku konstrukcji z dwoma cylinderkami jednotloczkowymi na obu szczekach mamy dodatkowa sile ktora "wciaga" szczeke i tym samym sile mamy wieksza"

- sposób docisku nie, ale siła tak:
http://fizyka.celary.net/tablice/index.php?temat=sila_tarcia.html
Wiadomo - jeśli porównamy tylko mechanizm hamulca na kole sterowany pedałem bez wspomagania, to siły są inne, ale to mniej więcej tak, jak byśmy porównywali samochody bez skrzyni biegów Smile.

"no akurat w F1 priorytetem jest masa a hamulce tarczowe maja te zalete ze w porownaniu z bebnem sa dobre kilka razy lzejsze."

http://www.f1-info.pl/historia.php
(...ze względów bezpieczeństwa wprowadzono znacznie bardziej skuteczne hamulce tarczowe...).
Myślę, że jeśli byłyby tylko lżejsze, a mniej skuteczne, to nikt by nie ryzykował.

"Ja osobiscie uwazam ze jednak bebny sa lepsze (pod wzgledem skutecznosci)..gorzej odprowadzaja cieplo(bo jednak wszystko sie "tłamsi" w srodku zamknietej obudowy), sa napewno drozsze w produkcji masowej (potrzeba regularow i co jakis czas ich regulacji, sprezyn, ciezko sie to sklada w warunkach masowki). zaletami tarcz jest banalna prostota (w sumie jeden odlew+uszczelka i tloczek), nie wymagaja regulacji, idealne do masowki."

- http://www.motopraca.pl/cms/show_object.php?id=443
Do masówki jednak bębny (...do samochodów klasy niższej i niższym wyposażeniu...")

i jeszcze link do podobnej dyskusji:
- http://pytamy.pl/question/jakie-hamulce-s-lepsze-tarczowe-czy-b-bnowe/1

http://www.autoporadnik.pl/uklady-hamulcowe/tajemnice-bebnow/artykul
można by jeszcze rozmawiać o masach nieresorowanych, samooczyszczaniu tarcz itd itd - "neverendig story" Smile


"ps. wg mnie takie offtopici sa najwartosciowsze i z reguly bywa ze najciekawsze Smile"

- zgoda też lubię dyskusje -zdanie możemy mieć różne, ale rozmawiamy kulturalnie; oby tylko zaraz nas któryś moderator nie "pouczył" Smile
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>- zgoda te¿ lubiê dyskusje -zdanie mo¿emy mieæ ró¿ne, ale rozmawiamy >kulturalnie; oby tylko zaraz nas który¶ moderator nie "pouczy³" Smile

ja juz czuje oddech Esdarka na ramiu Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dawidek
*
*


Dołączył: Feb 15, 2009
Posty: 43

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widac niejezdziłes SYRENKĄ starym ŻUKIEM czy NYSĄ bez wspomagania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group