www.asu.pl :: Zobacz temat - Klima sprawdzana azotem?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klima sprawdzana azotem?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sob Sie 24, 2013 7:34    Temat postu: Klima sprawdzana azotem? Odpowiedz z cytatem

Mój przypadek jest taki: (Chrysler Grand Voyager 3,3, 98r)
Po wymianie skrzyni biegów, przestała działać klima. Tzn. Sprężarka stoi w miejscu. Mechanik, który zmieniał mi skrzynie twierdzi, że pewnie mam nieszczelność i środek chłodzący uciekł i dlatego sprężarka się nie załącza.

Tymczasem 2tyg temu gdy klima mi słabo chłodziła byłem w innym serwisie gdzie mi ją napełnili, uzupełnili olej i dolali barwnika aby sprawdzić ewentualny wyciek. Wszystko było ok do czasu gdy auto nie trafiło do majstra od skrzyni.

Tłumaczę temu od skrzyni, że działała i jest szczelna bo było sprawdzane barwnikiem. A on na to, że barwnik nic nie da, bo teraz się sprawdza sprężonym azotem. Tzn. Wtłacza się azot pod ciśnieniem 30bar i pryska jakimś środkiem układ. W miejscach w których się pieni są wycieki.

Moje pytanie jest takie. Czy taka metoda (azotowa) jest godna polecenia? Czy facet mnie po prostu ściemnia i próbuje się wymigać ze spartaczonej roboty.
Osobiście podejrzewam, że podczas wymiany skrzyni mogli niechcący rozpiąć jakiś wąż od klimy i czynnik wyciekł, lub nie podłączyli jakieś kostki elektrycznej.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sob Sie 24, 2013 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed chwilą odkryłem, że sprężarka jednak się załącza na kilka sekund a po chwili wyłącza i tak w kółko. Załącza-wyłącza... rurka ze sprężarki jest zimna a więc czynnik jest.

Co zatem mogli spiepszyć?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ci4y
*
*


Dołączył: Jun 19, 2013
Posty: 105
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze byc ze klima sie wlancza na moment i wylancza bo jest za malo czynnika chlodzacego i sprezarka nie daje rady bo niema z czego i sie rozlancza, koles mial tak w lagunie, klimatyzatorzy nabili mu klime na odczep sie i wypad , nabijajac klime powinienes dostac ile weszlo czynnika itd, w naszych autkach jak otworzysz maske jest naklejka i pisze ile wchodzi na 1 strefe ile na dwie i wtedy masz wglad ile co wladowali czy tylko dobili bez wysysania, niektorzy robia to na odpier... ja swojego towna robie u kolesia i za kazdym razem dostaje papier co i jak i nigdy nie nazekalem ostatnio robil mi klime w moim i chlodzi az zeby zgrzytaja
_________________
 Jeżeli pragniesz śniadania do łóżka, śpij w kuchni!
Chrysler T&C 3.8 V6  1996 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

naładowana była z pewnością prawidłowo. nie wykluczam, że możliwe jest gdzieś przeciek ale przy pomocy barwnika nie można jej zlokalizować więc myślę, że to mało prawdopodobne.

A zatem czy metoda "azotowa" coś da? i czy jest bezpieczna?
30bar to chyba trochę dużo....
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem że jak trzeba szybko sprawdzić czy jest przeciek to mozna wpompować azot i nasłuchiwać lub lać wodą z mydłem i szukać bombelków.
Natomiast jak jest szczelność sprawdzana prze próżnię to jeśli jest jakieś mikro pęknięcie to maszyna od klimy nic nie pokaże ponieważ się ono uszczenia Sad

Info posiadam od kolegi co tak czyni a i na chłopski rozum ma to sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 22:05    Temat postu: Re: Klima sprawdzana azotem? Odpowiedz z cytatem

DaRu napisał:
podczas wymiany skrzyni mogli niechcący rozpiąć jakiś wąż od klimy i czynnik wyciekł, lub nie podłączyli jakieś kostki elektrycznej.

Najprawdopodobniej.Chlodnica klimy jest przy chlodnicy oleju ASB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DaRu napisał:

A zatem czy metoda "azotowa" coś da?

Jest najlepsza.
Cytat:
i czy jest bezpieczna?
30bar to chyba trochę dużo....

Bezpieczna.Maszyna do azotowania i nabijania klimy ma specjalny program i "wie co robi".Nic nie grozi.Mi tak sprawdzali w mustangu przed nabiciem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group