www.asu.pl :: Zobacz temat - falujace obroty gm 3,1/3,4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

falujace obroty gm 3,1/3,4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 8:46    Temat postu: falujace obroty gm 3,1/3,4 Odpowiedz z cytatem

zna ktos moze przyczyne takiego zachowania silnika:
-odpalany na zimno dzialai dealnie,mozna jechac w trase,stawac na swiatlach itp. dziala jak nowy. jak tylko zrzucimy na P lub N(czyli odciazymy silnik) zaczynaja sie skoki obrotow doprowadzajace do zgasniecia silnika. potem na goracym silniku nie chce odpalic chyba ze z wcisnietym pedelem gazu. jak sie ochlodzi wszystko wraca do normy.
nie wywala zadnego bledu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli mówimy o SFI to przyczyn może być kilka ale żeby zacząć od najprostszej to sprawdz na początek sonde lambda.

wszystko jest ok na zimno bo jest na tzw "ssaniu" wiec mapa jest na max, ale kiedy silnik uzyskuje temperaturę przechodzi w tzw closed loop i jeśli sonda nie działa w pełnym zakresie to silnik się dławi az do zgasniecia. nie pali więcej teraz kiedy jezdzi?

potem wchodzą w gre cewki, moduł a na samym końcu lewe powietrze na dolocie. no chyba ze ktoś ci podmienił kable dla zartu ostatnio Wink

jakies błędy po zeskanowaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Adriano
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 247
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osobiście nie znam się jakoś bardzo ale w moim jeep-ie jak falowały obroty i potrafił zgasnąc nawet to okazało sie że jest walnięty silniczek krokowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Walniety parownik LPG dawal mi taki efekt w mondeo - czesto wlasnie przy zmianach obciazenia silnika.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozwiazales problem?
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze nie mialem czasu-na razie zbieram madrosci. problem wystepuje na Pb. na lpg jest.. o tym moze kiedy indziej:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnicze krokowy wymieniony i to samo. po wypieciu krokowca obroty nie faluja wiec chyba komp dostaje jakies dziwne dane i otwiera oraz zamyka krokowca. robi to tak ze obroty spadaja do zera. mam zaniar dzisiaj zdemontowac przepustnice oraz puszke filtra,przeczyscic,przemierzyc wszystko i potem bede kombinowal dale. na razie dziekuje za porady.
p.s. skaner niczego nie pokazuje. sonda podobno pracuje ok. temperatura silnika ta podawana do kompa tez ok.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyczyszczone i sprawdzone wszystko : puszka filtra, filtr, przeplywomierz, cz. pol. przepustnicy, sinik krokowy, przepustnica i jej kanaly. uszczelnione podcisnienia,odmy, pcv, evap itp. niewiele pomoglo. silnik pracuje rowniej ale faluje. za namowa jedi_V zaslepilem egr i to byla magiczna rozdzka Very Happy
na gqazie i na Pb jedzie ok. potestuje go jeszcze ale zrobilem jakies 20 km w miescie i na obwodnicy i szedl ok, a na swiatlach go nie telepalo.
nie wiem czy zostawic tam ten fragment puszki od piwa czy raczej przywrocic wszystko do stanu fabrycznego czyli wymienic albo jakos naprawic/wyczyscic egr. co ciekawe jeszcze mi nie wywalilo bledu egr Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten pieprzony egr, no zobacz.

nasze silniki psuja zupełnie nieprzydatne rzeczy sugerowane przez lobby ekologow. pompy powietrza, egr, evap itp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarku bo z egr to jest tak, ze to czy wywali bleda zalezy od jego konstrukcji. w visionie zaslepilem egr na żywca i bledu nie wywalal, w T&C z nudow tez zaslepilem dziada (konstrukcja niby na oko to samo co w visionie) i po jakis 200km wywalil "zbyt maly przeplyw EGR" - no to w zaslepce zrobilem mu dziurke fi 1,5mm i narazie nie protestuje Smile wiec jesli u ciebie wywali checka z powodu przeplywu to tez mu zrob jakas mikroskopijna dziurke i powinno byc OK
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dalem teraz auto w rece eksperta-mojej kobiety. to ona jezdzi nim na codzien. stwierdzila ,ze jezdzi lepiej niz przed awaria. glownie chodzi o wolne obroty np stojac na swiatlach. kiedys po puszczeniu hamulca "skakal" do przodu ,a teraz pelznie. hmm pojezdzimy z tym piwem pod egr ,jak nie wywali to dam jakas sensowna blaszke ,a jak wywali to ztobie w niej dziurke:)
dzieki za podpowiedzi-znowu mam radoche jak male dziecko.

znajomy widzac jak czaruje dzis pod maska rzucil sarkastycznie:
-"podobno amerykance sie nie psuja..."
odpowiedzialem: "oczywiscie ,ze nie-ja go tuninguje! Laughing "
i pomyslalem:
-"losiu, odebrales wlasnie nowa astre, jak ci po gwarancji padnie jakis wtryskiwacz czy inna turbina to koszt czesci przewyzszy wartosc mojego auta, same przeglady gwarancyjne przewyzsza jego wartosc, ba samo ac bedzie drozsze niz moja fora, a i tak bedziesz nie spac po nocach patrzac czy ci ktos krwawicy nie palcuje...
i tym optymistycznym akcentem koncze,mam nadzieje, watek o falujacych obrotach Wink

p.s. wiem harry wiem: zazdrosc ludzka rzecz oraz "frustracja" Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Lip 17, 2013 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:


p.s. wiem harry wiem: zazdrosc ludzka rzecz oraz "frustracja" Laughing


i złote felgi i kierunki w lusterkach, pamiętam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 21, 2013 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlugo sie nie pocieszylem:) wywalilo mi blad sondy. okazlosie po podlaczeniu skanera,ze pierwsza sonda nie pracuje. napiecia 0.00 do 0.05V. wyjalem wymylem w benzynie ekstrakcyjnej i myjce ultradzwiekowej ale nie pomoglo.
coz...teraz szukam nowej sondy Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 26, 2013 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nowa sonda zamontowana, egr odslepiony.
nowa sonda na skanerze pokazuje 0,45V . wartosci sie zmieniaja ale nieznacznie. jest to moze wina skanera bo jakas chinszczyzna z allegro i nie nadaza z obliczeniami. natomiast sonda druga za katem(ktorego nie ma) pracuje w pelnym spektrum(0,12-0,90V) i te zmiany sa przez ten sam skanerek pokazywane dosc wyraznie. sonde wymienilem na bosch uniwersalna 4 przewody i podlaczona jest prawidlowo. auto jezdzi na pB jako tako(bywalo lepiej) natomiast na gazie masakrycznie. przerywa,sam dodaje sobie gazu,reaguje na gaz z opoznieniem itp.
ma ktos jakiegos pomysla?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 29, 2013 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obecnie auto juz pierdzi i przerywa na Pb, zarowno na zimnym jak i na goracym silniku,nie ma mocy,wypadja mu zaplony, z rury wali nieprzepalonym paliwem i jest okopcona na czarno. podczas dodawania gazu czasem nic sie nie dziej tak jakby linka byla zerwana i za chwile samo przyspiesza....
troche mi rece opadaja Crying or Very sad
co ciekawe-nadal nie pokazuje bledu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 29, 2013 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzilbym jeszcze cisnienie na listwie wtryskowej.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 29, 2013 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest to jakis pomysl. zwlaszcza,ze ostatnio mialem radosna przygode polegalaca na wedrowaniu z baniaczkiem na stacje paliw:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 29, 2013 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem






_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 06, 2013 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ma to jak samopomoc-czyli samemu se pomoc:)
nie bede was trzymal dluzej w napieciu bo to szkodzi na zwieracze;)
winna byla sonda. napisalem wczesniej list rozpaczy do trzech znanych mi guru od samochodow-odpowiedzial tylko rafal-asu. szacunek rafal!!!
wracajac do sondy. moge juz powoli pisac doktoracik(opisze go moze w dziale "sam naprawiam")
generalnie chodzi o dobranie sondy uniwersalnej(bo takie sa i dzialaja) . nie majac pewnej wiedzy pierw dobralem zle.
teraz auto smiga na pB i LPG jak nowe:)
dziekuje jeszcze raz wszystkim ,ktorzy byli uprzejmi sie zainteresowac i odpowiedziec!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group