www.asu.pl :: Zobacz temat - Stratus 2.0 LE błędy 31 i 54
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stratus 2.0 LE błędy 31 i 54

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 0:45    Temat postu: Stratus 2.0 LE błędy 31 i 54 Odpowiedz z cytatem

Witam, jestem tu nowy i potrzebuję waszej pomocy.

Posiadam Stratusa 2.0 LE w wersji Cabrio.

Przeczytałem już trochę tematów tutaj i prosiłbym mimo wszystko o pomoc.

Komputer wyświetla mi dwa błędy:
31
54
Jak czytałem to 54 może dotyczyć czujnika położenia wałka natomiast nr 31 to sonda lambda przy kolektorze.

Objawy:

- Auto raz odpala raz nie zależy od dnia, czasami podczas jazdy potrafi zgasnąć, naszczęście odpala odrazu lecz nie zawsze

- Duże spalanie

- Obroty czasami falują (czyściłem krokowy i przepustnice nadal falują ale minimalnie)

Co radzicie zrobić w pierwszej kolejności czy aby napewno wymienić sonde i ten czujnik, gdyż koszta nie małe.? Liczę na waszą pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najtansza opcja potwierdzajaca twoje diagnozy byloby podpiecie pod komputer diagnostyczny.
Uzupelnij w profilu dane dot.miejsca zamieszkania,bedzie latwiej Ci kogos polecic.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem z Poznania, byłem w serwisie Bosha pod Poznaniem to żaden ich komputer nie czytał błędów, jak znasz jakiegoś z Poznania lub okolic to chętnie podjadę, więc prosiłbym o namiary.

A co do błędów to jak je odczytać tzn co oznaczają bo na jednym forum wyczytałem:

54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).

31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.

Czy aby napewno to oznaczają?

Dziś posprawdzam styki i kostki od tego czujnika wałka może jest gdzieś luźny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bosch to sie nadaje do ViesWagenow.Musisz poczekac,az ktos z Poznania lub okolic sie odezwie,bo osobiscie nie znam namiarow u Ciebie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok a co do błędów jest tu na forum gdzieś lista do odczytania numerów błędu? Chodzi mi o ten 31 głownie bo jak sonda to zaraz pojadę kupić nową
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczekaj chwile,bo nie zawsze kod sondy wskazuje na jej awarie.Jezeli cos zakloca sklad mieszanki to automatycznie sonda bedzie wysylac bledne sygnaly.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłem do jednego gości do diagnostyki komputerowej to mi powiedział, że nic więcej mi nie powie skoro wyświetla te błędy to należy to wymienić i sprawdzić czy nadal będą błędy. Bo w sumie co oni mi wiecej powiedzą? Pytam bo się nie znam, znalazłem inny serwis co od 20 lat amerykanami się zajmują czy warto podjechać do tej diagnostyki i wydać 70zł za podłączenie i powiedzą mi to samo co ja np. sobie wyświetliłem, czy jeszcze oni sprawdzaja czy wszystko jest sprawne tzn te czujniki mierzą je jakim sprzętem czy jak??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli to tylko 70zl,to bym sie zdecydowal,bo profesjonalny skaner serwisowy powie wiecej jak metoda kluczykowania.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A który to rok auta??
I skąd wziąłeś tłumaczenie kodów???
Bo według mnie to masz do sprawdzenia czujnik położenia walka rozrządu i czujnik pochłaniacza oparów ze zbiornika....
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem u diagnosty i błąd 54 to czujnik położenia wałka, błąd 31 jest od elektrozaworu i podciśnienia w zbiorniku jakoś tak mówił, są dwa jeden przy baku drugi w okolicach EGR. Umnie za błąd 31 mogą odpowiadać sparciałe wężyki, które już wymieniam, natomiast czujnik mam sprawny bo gdyby był walnięty auto by wogle nie odpalało, więc do sprawdzenia mam przewody. Także zaczynam działać. Poźniej wstawię fotki o które wężyki chodzi przy będzie 31 aby na przyszłośc było, choć możliwe że zawór jest rąbniety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze pamietam to przy tych silnikach byl wlasnie problem z czujnikami walka,przegrzewaly sie(neon,pt cruiser).Moze byc tak ,ze czujnik zaczyna swirowac wlasnie po nagrzaniu sie.
Mialem podobna sytuacje ale z czujnikiem polozenia walu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 11, 2013 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błąd 31 zniknął po wymianie wężyków tych koło kolektora oraz tych co idą do zaworu.


Co do błędu 54 to narazie tez zniknął, popsikałem styki i poprawiłem kabelki, widać było że ktoś już je łączył i lutował. Czujnik położenia wałka znajduje się po lewej stronie pod klapą zaworów obok EGR

Na foto przedstawiam gdzie znajduje się mniej wiecej czujnik wałka oraz jeden z zaworów od ciśnienia

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 6:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak wczesniej napisalem i twoje zdjecie i opis to potwierdza,czujnik walka jest w dupowatym miejscu,przeciez egr rozgrzewa sie rownie mocno co reszta wydechu.
Nie pamietam jak sobie serwis z tym radzil,czy tylko standardowa wymiana czy jeszcze cos dodatkowego.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj wszystko ładnie chodziło a dziś du... nie odpalił i nawet ruszanie kabelkami nic nie daje luty znów sprawdzałem i też nic, bardzo możliwe że tak jak pisałeś przegrzewał się aż w końcu nie działa, tylko wymiana, ale poczekam jeszcze do poniedziałku i pójdę do elektryka by go sprawdził.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Lip 12, 2013 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymień to grosze kosztuje a masę nerwów tylko robi. Ja też miałem jaja - warczał, prychał, skakał - wymiana czujnika wałka i auto jak nowe Wink
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackas5
*
*


Dołączył: Jul 11, 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 16, 2013 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik wymieniony Chrysler ODPALA;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group