www.asu.pl :: Zobacz temat - pts 3.8 zapala i gasnie na benz
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pts 3.8 zapala i gasnie na benz
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 10:27    Temat postu: pts 3.8 zapala i gasnie na benz Odpowiedz z cytatem

witam.jestem tu nowy.wiem że podobnych tematów było parę.ale nie dokładnie takich samych.jeśli gdzieś jednak zdublowałbym temat-to sorry panowie.A wiec tak-PTS 3.8 l,1992 r.prod.z holandi,z gazem holend.chyba 2 -gen./kuchenka z wlasnym kompem i przeplywką.na gazie pali idealnie.jest moc i przyspieszenie nawet w mrozy pali.od poprzedniego wlasciciela dowiedzialem sie ze nigdy nie palił na benz.....I tu ciekawostka-odpala na benz bez problemu-chodzi ze 3 sek.po czym gasnie.Jak gazuje to wchodzi jakos na 3 tys.obrotów i zdycha.wyczytałem gdzies ze czujnik temp.plynu chlodzacego może byc walniety i stad takie rewelacje-ale za cholere nie moge go zlokalizowac.Co do przepływki i krokowca odpinałem wpinalem,czyscilem,odpalalem na zapietych i wypietych-efekt nic sie nie zmienia.zatkalem nawet gaz zeby miec pewnosc ze chodzi na benz jak zapalam-i chodzi.kabli i swiec jeszcze nie wymienialem,wtryskow nie kontrolowalem-bo skoro zapala,to chyba dzialaja?tylko dlaczego gasnie?Proszę o jakaś rade panowie,no i gdzie moze byc ten nieszczesny czujnik temp.płynu???Acha pali jak smok gazu-jakies 27 l. w trybie mieszanym i spokojnej jezdzie-ale to potem ,teraz musze go uruchomic na benz Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mój miał podobne objawy jak na własne życzenie przy czyszczeniu zepsułem map-sensor.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujniki temp.plynu chlodzacego sa 2,oba pod przepustnicy lekko z tylu,jeden daje sygnal do kompa a drugi na wskaznik na desce.Ale to raczej nie wina czujnika.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dawid27
*
*


Dołączył: Aug 12, 2012
Posty: 197

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego w voyagerze II z 98 mialem po zmianie body computera (kupilem z zaprogramowanym immo i alarmem ) pomoglo mi odciecie przewodu przy body odpowiadajace za mikrostyk znajdujacego sie w przednich drzwiach pasazera i podanie na niego mase
mi alarm lub immo odcinalo wtryski Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzedaj mógłbyś rozwinąć temat?bylbym wdzęczny nad wyraz....proszę o prostotę języka:}
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dawid nie mam immo ani alarmu-takze ten problem na szczęście mi odpada-chyba-bo jakiś alarm kiedyś był:{
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dawid27
*
*


Dołączył: Aug 12, 2012
Posty: 197

PostWysłany: Pią Gru 07, 2012 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie alarm lub immo niby nie bylo po wymianie body na taki sam tzn nr ten sam alarm lub immo po kilku dniach samo sie wlaczylo ; o
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 11:27    Temat postu: komp. Odpowiedz z cytatem

Może mapy się posypały... Dobrze jak miałbyś gdzieś komputer silnika na podmiankę.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Gru 22, 2012 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mam kompa na podmianke niestety:{zresztą teraz zimno jak cholera-chyba postoi do wiosny,bo jak odpalam go na gazie a -10 na dworze to po paru minutach reduktor zamarza i gaśnie...a co gorsze łapki marzną ,a garaż w remoncie -bez dachu jeszcze .wiec lipa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wpadłem na pewien koncept-skoro nie chula na benz to może wtryski padły-z tego co sie dowiedziałem koles przede mna czyli poprzedni właściciel jeździł nim po sprowadzeniu z Holland od 2005 tylko na gazie-benz nie chulała-więc pewnie wtryski zasyfione na maxa-a to chwilowe odpalenie i gasnięcie to może zasysa odrobine gazu z nieszczelnego parownika pod wpływem podcisnienia-czy to możliwe???Tak czy inaczej odepne wtryski,poczyszczę-tasma przymocuje 6 plastikowych flaszek i zakrecę-zobacze czy podaja paliwo i jak podają:]]]wypali ten patent w stylu mcgyver???? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam że ten właściciel sprzedał jakies 9 m-c temu kolejnemu kolesiowi-a ten odsprzedał mi po paru miesiacach,wkrecał mi że chodzi na benz.tylko wachy nie ma:]Podjarałem sie jak zobaczyłem Pontona,i kupiłem ...ale cos mi nie pasiło-więc majac danę 2-giego poprzedniego właściciela -tego co autko w 2005 sprowadził,kliknąłem w google i okazało sie ze kolo ma firmę ,wiec miałem tel. do niego Very Happy Dzwonie i pytam a on mówi że nigdy nie banglał na benz...oops -przemkneło mi przez głowe-ale lepiej wiem na czy stoje Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To sie nazywa kupowanie na pałę:]Ale cena niska była ,i jak ujrzałem Pontona to już po mnie było:]Zreszta jakbym wrócił bez wózka,to zaraz by sie okazało że moja zonka i moje kochane 3 córeczki mają nagle jakieś pilne niespodziewane wydatki i wogóle :]powazne braki w garderobie Confused i kasa by sie rozpłynęła-wiec kupiłem bez szemrania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli koles jezdzil tylko na gazie to najprawdopodobniej masz zatarta pompe paliwa.
Wtryski nie maja az tak duzego znaczenia jesli chodzi o odpalanie benzynowego silnika.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pompa jest ok.pracuje-słychac ją .Ciśnienia nie sprawdzałem,ale jak wypiąłem filtr paliwa i podstawiłem 5 litrowa flaszke i kręciłem silnikiem z przerwami to w 3 minuty ja napełnilem-wiec samego krecenia była z minuta może.Potem jeszcze na listwie wtrysków jest takie cos-nazywa się chyba regulator cisniennia paliwa i tam jest zawór chyba iglicowy-ściągam kapturek naciskam iglice i paliwo wali jak wsciekle-cały ryj i cuchy sobie opryskałem ,lekko tylko tego dotykajac na ułamek sekundy-więc chyba ok?czy nie do końca???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

7 lat na samym gazie-a nie wiadomo ile przedtem zanim został importowany-więc może jednak warto te wtryski sprawdzic? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden z kolegów sugerował mi podmiankę kompa.Być może mapy się wysypały Sad Ale jak do tej pory widziałem w Opolu 1 PTS-a.Nawet rozmawiałem z właścicielem-ale to model 2.3 l.Wiec nie mam skad wziąść zeby sprawdzić Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup nowa pompe-i tak ja musisz kupic i tak -zadna pompa nie wytrzyma 7 lat na sucho. moze i silnik pompy pracuje, ale pompa napewno nie. wymienisz-to akurat w tym aucie b.proste-i moze sie okazac,ze problemy znikna bez wymiany kompa,silnika,czujnikow,wtryskow itp.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darku ale skoro pawel twierdzi ze pompa benzyne tloczy to po co ja zmieniac na sile?? ja bym radzil sprawdzic cisnienie paliwa - zamiast inwestowac w pompe, to lepiej zainwestowac 14zl w manometr i zmierzyc Smile
pozatym pawel powiedz nam czy swieci sie check?? bo skoro problem lezy w elektronice/elektryce to powinien wyswietlic checka - no chyba ze zarowke ktos wypial lub sie spalila...
inna "poszlaka" to jesli ma gaz to sprawdz mu emulator wtryskow - one dosc czesto padaja i poprotsu moze ci emu rozlaczylo wtryski benzynowe.

petentu z 6 butelkami nie polecam bo nic nim nie zdzialasz....bedziesz mial za male cisnienie by podac paliwo - i poprostu tak nie pojedzie ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 18:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

check zapala mi się czasem ,potem gaśnie ...czasem świeci dłużej a czasami przez 50 km sie nie zapali...co do tego emulatora wtrysków to juz myslałem o tym ale nie potrafie go zlokalizować ,nie wiem nawet jak to to wygląda.Do tej pory auta jeśli miałem z gazem to poldka i fiata gażnikowe....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 07, 2013 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tylko moja sugestia. nic nie musi kupowac(w sensie nie ma takiego rozkazu Laughing ) ,ale zdajesz sobie sprawe,ze ta pompa nie ma prawa dzialac.
ja sie opieram na 2 przypadkach ktorymi sie zajmowalem. objawy byly podobne,z wentylka na liswie walilo jak glupie, nawet cisnienie nie bylo za male(nieco ponizej normy) ,ale wydajnosc spadla. pompa nabila paliwa ale jak zaczely pracowac intensywniej wtryski to cisnienie spadalo i auto gaslo. zmierzyc cisnienie nie zaszkodzi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Sty 08, 2013 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki esdarek-zastosuje się ....pierwsze co to sprawdzę to-dam od razu znać jak z ciśnieniem.pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 09, 2013 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale esdarku wydajonosc moze sprawdzic wten sposob ze poprostu zadziala na korektor cisnienia...
normalnie cisnienie powinno sie wahac kolo 3bar, po zassaniu wezyka sterowaia korektorem powinno spasc do ok.2,6...jak spadnie ponizej tzn. ze wydatku nie ma

PS> te wartosci cisnien to podalem takie srednie - w rzeczywistosci cza by sprawdzic w serwisowce
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 09, 2013 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie opieram na wiedzy praktycznej,nie teoretycznej. opisywany przeze mnie przypadek tak wygladal-pompa pracowala, cisnienie bylo, a byl taki spadek wydajnosci ze auto gaslo.
ja naprawde sie nie upieram przy swoim. przeciez mozna wymienic i caly silnik. jednakze jesli slysze,ze pompa pracowal kilka lat na sucho to wiem,ze nie ma prawa ona dzialac poprawnie. to ze jeszcze brzeczy,kreci sie, a nawet cos pompuje to swiadczy tylko o trwalosci i dobrym projekcie, a nie o sprawnosci.
jesli sie myle-a oczywiscie tak moze byc-to tez wypada ta pompe zmienic bo nikt nie zna dnia ani godziny kiedy padnie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw Sty 10, 2013 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompe kupiłem...czekam teraz na przesyłke.Wymienić nie zaszkodzi.Musze cały układ paliwowy doprowadzić do stanu idealnego.Jak zajdzie potzreba to wymienie każdy element Very Happy,tak mnie wkur...codzienne jeżdżenie autem ,które służyc z założenia miało tylko do roboty----Polonez Atu-masakra po prostu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pompa wymieniona-gówno to dało za przeproszeniem Sad
wszystko sprawdzone -to nie pompa.wiec co?Jutro zdemontuje listwe wtryskową Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cisnienie na listwie po wymianie sie nie zmienilo? filtr paliwa wymieniles?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli po pomiarze ciśnienia na listwie wtryskowej okaże się,ze jest za niskie to zostaje jeszcze regulator ciśnienia.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro sprawdzę ciśnienie-tylko jeśli idzie o regulator,to ten szajs jest zespawany z listwą wtryskową i nierozbieralny z tego co zobaczyłem...Nawet chciałem zacząc od niego ale jak zobaczyłem że ani wymontowac ani rozkręcić tego szajsu nie idzie to zacząłem od pompy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poza tym ciśnienie mogę tylko na tym regulatorze zmierzyć////takie specjalne gwintowane wejście jest////czy przy ewentualnie uszkodzonym regulatorze ten pomiar będzie miarodajny????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chcialo by sie rzec : a nie mowielem? ale nie bede zlosliwy Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze tylko pytanie-jakie ma byc ciśnienie???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

racja Marcys,święta racja,ale co by nie mówić nowa pompa-więc może na jakiś czas z głowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JESZCZE JEDNA SPRAWA PANOWIE.Jako że nie daje mi spokoju to niepalenie na benzynie-zacząłem dokładnie przyglądać się temu regulatorowi ciśnienia na listwie wtryskowej i coś mi tu śmierdzi.Przy tym aucie zdaje się grzebał niejeden partacz.Otóż z góry tego regulatora wychodzi cienki /grubość papierosa/elastyczny przewód,który jest obcięty i zaślepiony zwykłą śrubką wkrecona w niego i dociśnietą wokół obejmą-z której wycieka benzyna jak wyjmuję tą śrubkę Sad
Stąd mój domysł że ten regulator jest dodatkowo sterowany podciśnieniem z dolotu,a nie jest zwykły najprostszy mechaniczny.I pewnie regulator uległ uszkodzeniu i jakiś matoł przeciął przewód ciśnieniowy i zaslepił żeby benzyna nie leciała i chuląl dalej tylko na LPG.Znalazłem też chyba dalszy ciąg tego przewodu też zaślepionego ,choć już nie tak dokładnie-z wciśniętym zwykłym gwoździem.....Nosz k....wa mać Evil or Very Mad
Czyli wnioskuję że to może być przyczyną moich problemów z silnikiem niepracującym na benzynie.Czy mam słuszność z tymregulatorem ciśnienia - sterowanym również ciśnieniem z kolektora dolotowego?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Sty 27, 2013 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz w zupełności racje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 28, 2013 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to sprzedajesz czy robisz regulator bo sie pogubilem?? Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 28, 2013 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regulator chyba zawsze jest sterowany podcisnieniem. chodzi o to ze przy zgaszonym silniku regulator jest praktycznie zamkniety => cisnienie na listwie masz ok.3Bar.
odpalasz auto, za przepustnica tworzy sie podcisnienie, membrana regulatora otwiera zawor, cisnienie na listwie spada do ok. ~2,4 i utrzymuje sie na stalym poziomie.
jesli u ciebie przez wezyk podcisnienia sterujacy regulatorem leje sie paliwo tzn. ze masz padnieta membrane w tym regulatorze. a jesli masz padnieta membrane to zawor powinien byc zamkniety (dopycha go sprezyna) i cisnienie na listwie powinienes miec caly czas wysokie, jesli cisnienie masz zbyt niskie tzn. ze ktos pewnie wyciagnal sprezyne lub przyblokowal zawor w pozycji otwartej. wiec jesli ci zalewa swiece to padla tylko membrana, jesli masz suche swiece to masz otwarty zawor..w kazdym przypadku regulator i tak jest do wymiany bo raczej nie jest rozbieralny.

waznym parametrem przy regulatorze/listwie wtryskowej jest stale cisnienie paliwa po odpaleniu silnika! jesli cisnienie bedzie sie wahac to komp nigdy ci nie ustali dobrego czasu wtrysku => moze wyskakiwac check (lambda, bogata/uboga mieszanka), beda falowaly obroty,moze gasnac itp,itd...wymienisz pol auta a winny okaze sie glupi regulator...dlatego podstawowym narzedziem jest glupi manometr bo nim wykluczysz cala mase "dziwnych" niedajacych sie prawidlowo znalezc skanerem objawow....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Marcyś Very Happy W zasadzie sam do tego doszedłem rozmyślając,ale oczekiwałem potwierdzenia od kogoś ogarniętego.PTS już chula na benz. Very Happy
Więc sprzedaz nie wchodzi już w grę.Wczoraj wieczorem znalazłem starego maila ,którego słałem do kolesia ,który chciał sprzedac PTS-a bez prawa rejestracji.Zadzwoniłem i koleś zgodził się sprzedac parę części,bo mu nie poszedł cały.Dziś o świcie wyjechałem i koło 8-mej byłem u gościa odpalił auto przy mnie i przejechaliśmy się kawałek-wszystko w silniku chulało-,kupiłem krokowca-40 pln.przepływkę-60 pln,całą listwę wtryskową z regulatorem -80 pln.Komputer 80 pln,Filtr paliwa miałem nowy-wymieniłem wszystko jakaś godzine temu i PTS zagadał na benzynie-całość kosztowała mnie 300 pln. z filtrem razem + ok.300 km podróży w obie strony -jakieś 130 pln. I pompa paliwa 100 pln.-którą już wymieniłem wcześniej-więc nie wiem co się popsuło Very Happy Na dodatek umówiłem się wstępnie z kolesiem że za tydzień odkupię od niego resztę -czyli całe auto,poczekam tylko aż zmięknie trochę i spuści z ceny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skorzystałem z waszych porad i kupiłem wszystko co mogło mieć wpływ na to że auto nie paliło na benzynie-aaa wcześniej kupiłem jeszcze puche filtra powietrza z czujnikiem temp.-50 pln. Very Happy Very Happy Idę teraz pojeździć pączkiem Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy I dziękuje za porady panowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik krokoy pasuje z jakiegos europejczyka - opla albo peugota 106- napeno znajdziesz to temacie "czesci zamienne za mala kase" czy jakos tak...pasuje na 100% bo wymianialem u sibie..placilem na allegro cos kolo 14zl/nowy...zawor EGR da sie zasymulowac - na necie znajdziesz schemat- pare diod, rezystor...koszt ok.5zl...sam egr pasuje z omegi 2,5V6 ale kosztuje ok.300zl...czujnik temperatury powietrza to zwykly termistor NTC z tym ze w obudoie... elektroniku kupisz sam termistor za 2zl..filtr powietrza pasuje ze starej fiesty lub corsy numer katalogoy z filtrona z tego co pamietam to chyba 199/4...tak ze generalnie przeplaciles dajac 300zl za te uzywki , ale najwazniejsze ze bangla Smile teraz gaz doprowadz do uzywalnosci i ciesz sie tanioscia po calosci Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Marcyś-dobrze wiedzieć na przyszłość.Mam tylko jescze 1 pytanko Very Happy
Jak demontowałem listwę wtryskową to na końcówkach wtrysków są pojedyńcze uszczelki -oringi...Na każdym 1 szt.Te mam-ale były też takie dodatkowe uszczelki zaraz nad nimi,które całkiem się rozpadły...Chyba dodatkowe uszczelnienie samego gniazda wtryski---przekopałem cały net i nigdzie ich nie mogę znależć,ani nawet kompletu uszczelnień do wtrysków do PTS a 3.8...A wypadałoby je założyć ,bo jak nastepnym razem będę musiał wyjmować wtryski to naleci do środka kupę syfu Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie szukaj konkretnie pod ten silnik.Wez wtrysk do ręki i w sklepie z takimi rzeczami coś ci dopasuja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja Jedi-może coś znajdą w motoryzacyjnym Very Happy
Nasjprostsze rozwiązania są często najlepsze.
Dzięki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 0:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeważnie sklepy/hurtownie z lozyskami prowadzą rownież uszczelniacze i oringi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dokladnie ..oingow nie szukaj w typowo motoryzacyjnych sklepach bo tam raczej nie znajdziesz...poszukaj sklepow typu "uszczelnienia techniczne" lub jak mowi jedi "lozyska".
ja za kpl. oringow do listw wtryskowych do visiona zaplacilem cos kolo 18zl
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup se odporne na temperature, rozpuszczalniki i oleje!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehehe-chodził i przestał na benz.jeszcze troche i się poddam,albo rozbiore i złożę na nowo wymieniajac wszystkie części Sad Wystukało mi na spinaczu błędy 18,22,43,61
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krzysztof-Monza
*
*


Dołączył: Jul 02, 2013
Posty: 1
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Lip 02, 2013 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich

Może będzie to „odgrzewany kotlet” ale też u mnie ten temat powrócił…
Różnica jest taka że odpala od razu i gaśnie po trzech sekundach, bez znaczenia czy na benzynie, czy na gazie. Tak jak by jakiś czujnik stwierdzał, że coś nie tak i wyłączał zapłon.

Po odpaleniu nie ma znaczenia czy chodzi na wolnych obrotach, czy go wkręcę na maxa, gaśnie po takim samym czasie, bez jakiejkolwiek przyczyny. Na drugi dzień jest ok i tak do następnego razu.

Zimą zauważyłem że problem częściej się pojawiał gdy samochód stał na mrozie, musiałem odpalić i nie dotykać gazu dopóty, dopóki się nie rozgrzał, jak wcześniej próbowałem ruszyć to auto gasło i był problem. Na logikę wychodzi że to jakiś czujnik temp. Ale dlaczego wczoraj tak się zadziało?? Przez godzinę próbowałem go odpalić i nic – poddałem się, dziś odpalił od pierwszego i jest ok.

Nie mam nikogo blisko ze skanerem żeby sprawdził jak jest problem, złącze mam stare więc spinacza nie mogę użyć żeby samemu sprawdzić… Gdyby ktoś dokładniej mógł mi powiedzieć gdzie znajdują się wcześniej wspomniane czujniki temp, jak do nich dotrzeć i sprawdzić (może miernikiem się by udało??)

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam…
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lip 03, 2013 7:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik temp.nie ma wplywu na twoje klopoty.Zakladam,ze masz PTS 3.8.
Masz 2 czujniki temp.za przepustnica,lekko na dol.Pierwszy(dwupinowy) daje sygnal do kompa i ma swoj udzial przy ustalaniu skladu i ilosci mieszanki,natomiast drugi(jednopinowy) daje sygnal na wskaznik temp.na desce rozdzielczej.
Analizujac czujniki to np.ani lambda,ani TPS nie maja wplywu na to,ze auto gasnie po krotkim czasie.
Na twoim miejscu przyjrzalbym sie ukladowi paliwowemu i EVAP.
Pomiar cisnienia paliwa na listwie,kontrola wezyka podcisnienia do regulatora cisnienia wtrysku itp.
Jedyne 2 czujniki,ktore moga siac takie objawy to czujnik polozenia walu oraz czujnik polozenia walka rozrzadu.
Nalezy skontrolowac instalacje do nich,przeczyscic wtyczki i styki.
Sprawdzic zarowka malej mocy 12V czy wtryski migaja,a odpowiednim przyrzadem,czy kazda swieca dostaje zaplon.
A na przyszlosc zakladaj osobny temat,bo ten moze ulec rozmyciu.
Jak dobrze pamietam to czujnik polozenia walu odpowiada za zaplon a czujnik polozenia walka rozrzadu za wtryski.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Lip 03, 2013 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paweł, trzeba odczytac błędy które wywalil twój woz bo może się okazac ze wymienisz poł samochodu a to problem z immobilaizerem, vats, starym alarmem (lub jego resztką) albo wszystko naraz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Harry ale w tej chwili dotyczy to Krzysztofa.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group