www.asu.pl :: Zobacz temat - Seria glupich pytan o jazde z ASB
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Seria glupich pytan o jazde z ASB

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 21:11    Temat postu: Seria glupich pytan o jazde z ASB Odpowiedz z cytatem

Na razie pytania sa dwa, ale lista na pewno sie wydluzy Smile

Pacjent: Chrysler T&C 3.8 AWD 2001 z LPG.

Mam nadzieje, ze wybaczycie lamerstwo. Do tej pory automatami jezdzilem sporadycznie i pewne rzeczy dotyczace techniki jazdy zaczynam zauwazac dopiero teraz, po zrobieniu kilkuset km wlasnym samochodem z ASB.

- czy to normalne, ze wsteczny wydaje sie "slabszy" niz w manualach?
Dzisiej musialem ruszyc T&C tylem pod gore (8%), bo przystawili mnie od przodu. No i normalnie mi zgasl... Jak pomoglem sobie hamulcem parkingowym, bylo OK, ale jak probowalem ruszyc operujac tylko hamulcem noznym i gazem (szybkie puszczenie hamulca i gaz), to go zmulalo na jakies pol sekundy i na 4 proby 2 razy silnik zgasl, a 2 razy po chwili zmulenia ruszyl.
To jakis niepokojacy objaw, cyz po prostu nie ma czarow - najnormalniej w swiecie zdusilem zimny silnik?

-czy to normalne, ze samochod lepiej przyspiesza, jak gaz naciska sie plynnie? Mowimy o starcie z zatrzymania.
W ramach nauki probowalem, jak szybko da sie "ruszyc z kopyta" (rozne sa sytuacje na drodze i lepiej takie rzeczy wiedziec, mimo ze na co dzien mam absolutnie spokojny styl jazdy, wrecz dostojny Smile )
Jak naciskam gaz plynnie, start jest szybki. Jak nacisne pedal bardzo szybko, zdarza sie chwila przyduszenia (maks pol sekundy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a powiedz mi czy jak auto stoi pod górkę zarówno przodem jak i tyłem, i puścisz hamulec to auto się cofa w dół czy stoi w miejscu.

Oczywiście przy spuszczonym postojowym....
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
a powiedz mi czy jak auto stoi pod górkę zarówno przodem jak i tyłem, i puścisz hamulec to auto się cofa w dół czy stoi w miejscu.

Oczywiście przy spuszczonym postojowym....


Zalezy od nachylenia. Przy normalnych nachyleniach, jakie mozna spotkac na szosie - trzyma i nie cofa sie. Na moim 8-procentowym podjezdzie tez raczej nie.
Ale na naprawde ostrych wyjazdach, ktorych w okolicy mam pare, potrafi sie cofnac.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koni2305
*
*


Dołączył: Mar 04, 2012
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 23:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz że z tym cofaniem może być coś nie tak. U mnie np. bez różnicy jakie wzniesienie jak puścisz hamulec to trzyma go nie cofnie się dopiero jak naciśniesz gaz to rusza (bez używania ręcznego). Taka sama sytuacja czy to na D czy na R.
Co do przyspieszania to nie ma żadnego zamulenia czym bardziej depniesz tym lepiej idzie. Powód zamulenia może być różny od zapchanego filtra paliwa (jeżeli taki jest), ale taka droższa sprawa to może mieć wzgląd przez tą skrzynie bo jeżeli na górce przy włączonym biegu Ci nie trzyma to mogą być wytarte tarczki sprzęgła i na przyspieszenie też będzie mieć wpływ bo się będzie ślizgać.
_________________
Miałem fajne DODGE DURANGO 2001 4,7, mam nadzieję że jeszcze kiedyś będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Cze 14, 2013 5:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bylo slizgania przy ostrym ruszaniu - jak silnik sie wkreca na obroty, to auto leci. Przez moment samemu silnikowi zdarzylo sie przymulic.

Z tego, co czytam na amerykanskich stronach, wiele samochodow sie cofa. Zalezy to pewnie glownie od konwertera momentu. Taki jak w Twoim Durango zapewne zjada konwertery z voyow na sniadanie Smile
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Cze 14, 2013 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój T&C też się stacza ale na stromych podjazdach, podjazdy na wiadukty, mosty itp z tym nie ma problemu bo stoi w miejscu. Przy ostrym ruszaniu się nie dusi "wyrywa" do przodu jak durny muł...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Cze 14, 2013 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zereb napisał:
Mój T&C też się stacza ale na stromych podjazdach, podjazdy na wiadukty, mosty itp z tym nie ma problemu


U mnie tez, ale na "D". Sprawdzilem jeszcze przed chwila na "R". Na ostrzejszym gorkach okolo 8-10% stacza sie powolutku, chociaz nie za kazdym razem. Jak chocby musne gaz, zatrzymuje sie.

Zastanawiam sie, czy jesli to nie jest normalny objaw, to nie zaczac od wymiany ATF i filtra. Olej nie wyglada na zuzyty, ale licho wie ile ma przejechane.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koni2305
*
*


Dołączył: Mar 04, 2012
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Cze 14, 2013 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś czytałem jak kupić auto z automatem, no to w tym artykule zalecali właśnie sprawdzić czy auto na włączonym biegu trzyma się czy się toczy. Bo niby jak się toczy to jest coś nie tak ze skrzynią (właśnie m.in. słabe tarczki sprzęgła lub coś innego). Ale może też być tak jak piszesz że są słabsze konwertery u mnie jednak musi utrzymać 2,9t masy pojazdu.
_________________
Miałem fajne DODGE DURANGO 2001 4,7, mam nadzieję że jeszcze kiedyś będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Cze 14, 2013 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzalem, ale wsteczny testowalem na mniejszej gorce.

Tak kuzwa jest - biednemu zawsze wiatr w oczy Evil or Very Mad

---

Edit:

Przeczytalem mase podobnych postow na forach z USA. Okazuje sie, ze oni tez nie wiedza, czy to jest OK Smile Ale problem jest czesty: duza gorka, nosem w dol, wlaczysz "R" a drań nie stoi, tylko sie pomalu turla.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Daniel0
*
*


Dołączył: Jul 01, 2011
Posty: 48
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sro Lip 03, 2013 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem podobny objaw w Luminie, tzn stajac na gorce potrafil sie cofnac, ale problem nie byl w skrzyni. Na gazie mial nizsze troche nizsze obroty na biegu jalowym niz na benzynie.
_________________
Jest: Ford Taurus Wagon

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wiesz, ze nie wpadlem, zeby to sprawdzic?

Zobacze przy okazji i napisze.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy,ze cos powoduje spadek obrotow o ok.500-800 i juz moze byc przyczyna staczania sie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O 800 nie moga spasc, bo wolne obroty mam gdzies kolo 650 obr./min Wink
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dood napisał:
O 800 nie moga spasc, bo wolne obroty mam gdzies kolo 650 obr./min Wink


No to masz odpowiedz na 2 pytania.
Stacza sie i zamula bo dostaje zamalo lpg.

Jaka masz instalacje?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 20:23    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Nie znam chryslera ale 650 to chyba troche mało Question
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 04, 2013 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje obroty biegu jałowego to ok.850-900
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Lip 05, 2013 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
dood napisał:
O 800 nie moga spasc, bo wolne obroty mam gdzies kolo 650 obr./min Wink


No to masz odpowiedz na 2 pytania.
Stacza sie i zamula bo dostaje zamalo lpg.

Jaka masz instalacje?


Sekwencyjna, instalka Zenit Pro, wtryski Hana, marki parownika nie pamietam. Calosc ma rok.

Ale na benzynie obroty mam dokladnie takie same.

Moze obrotomierz klamie?
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pią Lip 05, 2013 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W conkordzie mialem bradzo podobne objawy i okazalo sie ze wtryski(tez hana) sa zbyt wolne.

A jak np dasz gaz do dechy (doslownie na sekunde)i zaraz potem wcisniesz hamulec, auto zgasnie lub prawie zgasnie?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Pią Lip 05, 2013 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:

A jak np dasz gaz do dechy (doslownie na sekunde)i zaraz potem wcisniesz hamulec, auto zgasnie lub prawie zgasnie?


W czasie jazdy, czy na postoju?

W czasie jazdy nie mam zadnych nienormalnych objawow z wyjatkiem tego, co opisalem w watku. Auto jest bardzo dynamiczne i ma kopa jak cholera.

Regulacja wolnych obrotow przez kompa, czy przyslowiowa srubka?

--- edit:

E, panowie, sorry. Popierniczylo mi sie. To jednak jest ok. 800 obrotow, na pewno nie 650 (ale i nie 900).
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ci4y
*
*


Dołączył: Jun 19, 2013
Posty: 106
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Sob Lip 06, 2013 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeczytalem wontek i stestowalem u siebie codziennie musze wyjezdzac z podworka pod gorke i na wolnych mam 850 ob/min okolo i nie leci w dol

pod firma parkuje w podworku dziobem w dol i przy odpaleniu wrzuceniu R nie leci do przodu
_________________
 Jeżeli pragniesz śniadania do łóżka, śpij w kuchni!
Chrysler T&C 3.8 V6  1996 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sob Lip 06, 2013 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie slabo trzyma tylko jak stoje pyskiem w dol i skrzynia na R. Jak stoje pod gorke na D, to trzyma dobrze.

Przestalem sie jakos strasznie przejmowac od czasu, gdy wspomnialem o tym mechanikowi, ktory zajmuje sie amcarami i robi tez remonty skrzyn. Stwierdzil, ze to nie jest nic nienormalnego i nie jest to objaw padania skrzyni. Gadalem potem z drugim - potwierdzil.

Wymienilem olej i filtr w skrzyni, bez zmian.

Mam tez wrazenie, ze to zalezy od temp. zewnetrznej, zagrzania skrzyni itp.
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group