www.asu.pl :: Zobacz temat - Pulsowanie pedlau hamulca
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pulsowanie pedlau hamulca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 22:13    Temat postu: Pulsowanie pedlau hamulca Odpowiedz z cytatem

Od czasu do czasu - powiedzmy raz na 20-30 hamowan, pulsuje mi pedal hamulca. Sucho, mokro, zimne, gorace - nie ma znaczenia.
Podejrzewam czujnik ABS, bo zwichrowana tarcze czulbym chyba caly czas.

Da sie to jakos zweryfikowac bez kompa diagnostycznego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź koronki od ABS-u czy nie są pęknięte bardziej mi chodzi o te z przodu na przegubach
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
sprawdź koronki od ABS-u czy nie są pęknięte bardziej mi chodzi o te z przodu na przegubach


Hmm.. ogladalem je przed zakupem na kanale i wydawaly sie OK, ale popatrze jeszcze raz, bo nie patrzylem zbyt dokladnie.

One daja sie wymienic jako osobna czesc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro pulsuje przy hamowaniu (a nie jest to spowodowane zadzialaniem ABS) to musza byc tarcze. ani czujnik, ani koronka nie wprowadzi drgan na pedal.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem. Po pierwsze - skrzywiona tarcze czujesz albo caly czas, albo tylko przy zimnych/goracych hammulcach. A tu nie ma reguly. Raz pulsuje na poczatu jazdy, raz na koncu, nigdy za kazdym razem.

Po drugie - dlaczego nie wprowadzi drgan?

W drugim aucie czuje na pedale bardzo wyraznie, kiedy wlacza sie ABS.

A jesli czujnik przeklamuje i powoduje zalaczenie ABS-u kiedy nie jest to potrzebne, to nie bede czul drgan?

---edit:
Obstawiam zacisk albo ABS. Jak sie okaze, to napisze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Po pierwsze - skrzywiona tarcze czujesz albo caly czas,

czujesz caly czas jak sa juz mocno zwichrowane. jesli sa tylko troche krzywe (lub poprostu juz cienkie) to tez je poczujesz ale juz nie zawsze - np tylko przy dosc gwaltownym hamowaniu z wyzszych predkosci - u mnie w visionie pedal lekko drzal tylko przy ostrzejszym hamowaniu z predkosci powyzej 120 do tak gdzies jak pamietam 80....lekkie hamowanie nie powodowalo drgan, nic tez sie nie dzialo jak hamowalem (nawet ostro) z predkosci 80-0....

>ani czujnik, ani koronka nie wprowadzi drgan na pedal.
>Po drugie - dlaczego nie wprowadzi drgan?

no bo drgania na pedale sa spowodowane skokami cisnienia w ukladzie - a zeby ci sie w ukladzie cisnienie zaczelo wahac to czyms musisz "zadzialac" - w prostym ukladzie jedyne czym mozesz zadzialac to tloczek zacisku(czyli poprzez krzywe tarcze), w ukladach z abs dochodzi ci jeszcze uklad pompy abs - ale ten mozna prosto wykluczyc wyciagajac np. bezpiecznik ABS.
Peknieta koronka moze powodowac drgania - ale nie pedalu, a calej karoserii

>A jesli czujnik przeklamuje i powoduje zalaczenie ABS-u kiedy nie jest >to potrzebne, to nie bede czul drgan?

bedziesz czul...ale sa to zupelnie inne drgania niz w przypadku krzywych tarcz.

jak nie chcesz daremnie inwestowac w nowe tarcze to poprostu pomierz bicia tych co masz i juz wszystko bedziesz wiedzial - no prawie wszystko, bo moze sie okazac ze masz peknieta lamelke (zeberko chlodzace) i na zimno jest OK, a jak tarcza sie rozgrzeje to puchnie w miejscu pekniecia....ale omiar naprawde duzo ci powie
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dood
*
*


Dołączył: May 22, 2013
Posty: 220
Skąd: Kraków, Skała, okolice

PostWysłany: Nie Cze 23, 2013 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bylem u mechaniorow. Stwierdzili, ze tarcze sa proste, a skoro walenie w pedal odzywa sie co jakis czas, a nie stale, to zapewne wina blokujacego sie tloczka.
Rozebrali, wyczyscili, poskladali - hamuje bez bicia.

Tylko ze dzien pozniej przestal mi dzialac reczny (czyli nozny), znaczy sie hamulec postojowy Sad
Pedal daje sie prawie bez oporu wcisnac do konca, ale nie trzyma prawie w ogole. Zapuszczalem zurawia pod auto, nie widac wiszacych linek ani nic podobnego...
Jak w T&C jest rozwiazane zaciaganie tego hamulca? Mogli mechaniorzy cos przy okazji spieprzyc, czy to raczej przypadek?
_________________
T&C 3.8 AWD 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group