www.asu.pl :: Zobacz temat - Pontiac Torrent 3.4 słaby i duze spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pontiac Torrent 3.4 słaby i duze spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Pon Maj 20, 2013 15:49    Temat postu: Pontiac Torrent 3.4 słaby i duze spalanie Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie. Panowie walczę od jakiegoś czasu z problemem spadku mocy i wzrostu spalania.

Pojemność 3.4 Silnik GM Automat.

dziś wywalony katalizator, ale jest pełen prześwit. Pozmieniane świece. Na Lpg i na Pb dzieje się tak samo.
W tym momencie nie mogę objechac bmw 2.5 gdzie w zeszłym roku nie było absolutnie problemu. Licznik zatrzymuje sie przy 170 ;(

Kupiłem interfejs ale nie wiem jakie powinny być wartości

Jeden znajomek podpowiedział, że może rozrząd się rozciągnął albo przeskoczył.

Auto ma 100 tys km przebiegu. Od wymiany do wymiany bierze ok 1.5l oleju
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź sprężanie na cylindrach. Zawory mogą być upalone albo pierścienie się kończą... Nie wiem jakie powinno byc prawidłowe (specyfikacja), ale mechanik się zorientuje, że coś nie tak. Na pewno ciśnienie powinno być w miarę równe na wszystkich garach.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj. To sprawdzałem właściwie jako pierwsze. Na wszystkich cylindrach 17 BAR różnice miedzy najniższym a najwyższym ok 0,2 bar
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może łapie gdzieś lewe powietrze?
Może być też czujnik położenia przepustnicy (TPS), potencjometr gazu jeśli nie masz linki gazu. Nawet uszczelki głowic w najgorszym wypadku, czy nie przegrzał się silnik kiedyś?

Nie ma problemów z wkręcaniem sie w obroty?

Masz jakiś specjalny program do GM? zwykłym obd sprawdzisz tylko błedy..
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na obroty się wkręca ładnie, takie mam przynajmniej wrażenie. Co do przegrzania to za mojej kadencji raczej nie. Straciłem przyjemność z jazdy niestety z tego powodu. Auto ma 190km przy pojemnosci 3400ccm i wadze 1600kg, co powinno dawać mega przyjemnosc. Własciwie jeszcze rok temu dawało przyjemnosc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem, ze w tym silniku masz potencjometr gazu (ETC) zamiast linki.
Proponuję go namierzyć (pewnie gdzieś w okolicach pedału gazu) i wyczyścić kostki/styki. Miałem kiedyś alfę 166 3.0V6 też z potencjometrem. Regularnie się brudziły bądź padały te potencjometry a objawy były podobne.

Jeśli to nie pomoże to szukaj gdzieś w rozrządzie, paliwie. W starszych silnikach 3.4 hydrauliczne liftersy były dodatkowo regulowane śrubą, nie wiem jak jest w Twoim...
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 10:20    Temat postu: Re: Pontiac Torrent 3.4 słaby i duze spalanie Odpowiedz z cytatem

Sprawdź cisnienie paliwa na listwie.

A przebieg mozesz miec o wiele wiekszy.


Ostatnio zmieniony przez redneck1 dnia Wto Maj 21, 2013 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przebieg autentyczny. Po vinie, poza tym byłem w Szczecinie i sprawdzali na komputerku. Oczywiście wiem w jakim żyjemy Kraku Wink i wszystko jest możliwe. Zostawmy przebieg w spokoju.

Ciśnienie w porządku. Samochód w Lpg. W momencie załączania gazu pompa paliwa odcinana. Dodam, że nie ma roznicy w zachowaniu auta na lpg i pb.

Ściągniecie pokrywy zaworów odpowie mi na pytanie czy regulacja zaworów jet mechaniczna za pomocą śruby?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

navi-gps napisał:
przebieg autentyczny. Po vinie, poza tym byłem w Szczecinie i sprawdzali na komputerku. Oczywiście wiem w jakim żyjemy Kraku Wink i wszystko jest możliwe. Zostawmy przebieg w spokoju.

Ilosc lat razy 20 k km.Optymistycznie,bo nowy robi zwykle 40-50 k km rocznie.


Cytat:
Ciśnienie w porządku. Samochód w Lpg. W momencie załączania gazu pompa paliwa odcinana. Dodam, że nie ma roznicy w zachowaniu auta na lpg i pb.

Ściągniecie pokrywy zaworów odpowie mi na pytanie czy regulacja zaworów jet mechaniczna za pomocą śruby?

Powinno.
Przypuszczam jednak,że tego typu regulacja powinna byc zrobiona w warsztacie posiadajacym komputer do twojego samochodu .Trzeba wszystko sprawdzic,ustawienia itp.Tego sam w garazu nie zrobisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Na wszystkich cylindrach 17 BAR ró¿nice miedzy najni¿szym a najwy¿szym >ok 0,2 bar

17 to troche za duzo! skoro spala 1,5 litra oleju to te 17 to moze byc wina nagaru w komorach spalania!!!

>¦ci±gniecie pokrywy zaworów odpowie mi na pytanie czy regulacja >zaworów jet mechaniczna za pomoc± ¶ruby?

na 99,9% zawory masz hydrauliczne! moze do tego dochodzic jeszcze sruba regulacyjna....jak sciagniesz dekle to przekonasz sie jedynie czy ma te dodatkowe sruby czy nie...

>Przypuszczam jednak,¿e tego typu regulacja powinna byc zrobiona w >warsztacie posiadajacym komputer do twojego samochodu .Trzeba >wszystko sprawdzic,ustawienia itp.Tego sam w garazu nie zrobisz.

znaczy ze co?? zawory o ile sa na srube cza ustawiac w jakims specjalistycznym warsztacie z komputerem??? a po jakiego ??? no chyba ze w tym silniku sa jakies zmienne fazy rozrzadu sterowane komputerowo w co watpie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopiero teraz dokładnie zaobserwowałem, że jak depnę odrazu do deski to jest zdecydowane opóźnienie w reakcji gazu, z wkręcaniem się na obroty. A ta reakcja na pewno była natychmiastowa. Wyciągnąłem przepustnicę, i przy wyłączonym silniku te "klapka" nie przylega idealnie do ścianek tylko jest minimalnie uchylona, czy tak ma być? jak ją ręcznie zamknąłem to powraca na sprężynie do tej uchylonej pozycji. Mam jakis skaner obd can live. I nawet widzi znaczną część moich podzespołów jako GM. Jakie powinny być wartości poprawne przepływy powietrza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zacznijmy od tego jakie bledy pokazal komputer po podpieciu w Szczecinie?
Nie wymyslajmy bajek typu regulacja zaworow itp,w tych silnikach czegos takiego niema,jest hydrauliczna.
Po co wyciagasz przepustnice,samo od siebie sie tam nic nie przestawilo.
Jesli cos bylo by walniety w tym ukladzie(silnik krokowy lub MAF) to wykazal by to skaner pod ktory podpinales auto.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią Maj 24, 2013 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

navi-gps napisał:
Wyciągnąłem przepustnicę, i przy wyłączonym silniku te "klapka" nie przylega idealnie do ścianek tylko jest minimalnie uchylona, czy tak ma być? jak ją ręcznie zamknąłem to powraca na sprężynie do tej uchylonej pozycji.


Tak ma być, on sobie tak reguluje wolne obroty bo raczej nie masz krokowca.

Co do przepływomierza to musisz szukać po specyfikacjach ile powinno byc.
Nie zawsze pokaże błąd MAF - może wyskoczyc dopiero jak przestanie mierzyć a nie jak mierzy ale nieprawidłowo..
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Nie Maj 26, 2013 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest korkowiec przy przepustnicy. Błąd jaki pokazali komp to niedrożny zawór EGR (zawór był zaślepiony, ale doprowadziłem to do porządku i błąd zniknął) Jeszcze jeden błąd, który był od zawsze jak miałem to auto, nawet jak wszystko było w porządku to już był, od oparów paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Pon Maj 27, 2013 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, można gdzieś w sieci kupić "serwisówkę" do mojego silnika?

Podpiąłem pod skaner dziś na dłuższą chwilkę i poobserwowałem , na różnych obciążeniach.

Czujnik przy pedale gazu pokazuje chyba jednak prawidłowe wartości. Przy wdepnięciu pedału do podłogi wskazuje wartość 100% , natomiast bez dotykania pedału 0% W połowie (na oko) pokazuje ok 50%.

Natomiast pozycja przepustnicy przy wdepnięciu w podłogę gazu pokazuje tylko 23%, bez dotykania pedału pokazuje 9%.

Podczas jazdy pozycja przepustnicy również wygląda na poprawną.

Natomiast wyprzedzenie zapłony dla 1 cylindra pokazuje na jałowym 18* natomiast na jeździe ponad 33*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pon Maj 27, 2013 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


znaczy ze co?? zawory o ile sa na srube cza ustawiac w jakims specjalistycznym warsztacie z komputerem??? a po jakiego ??? no chyba ze w tym silniku sa jakies zmienne fazy rozrzadu sterowane komputerowo w co watpie Smile

Nie.
W momencie napisania tego tekstu jeszcze NIE BYLO WIADOMO JAK SA STEROWANE ZAWORY. I nie tylko zawory mogą powodować takie zaklócenia.Szczerze watpie,zeby takie objawy byly przez zawory.

To co - jaka stawiasz diagnoze koledze?Co padlo?
Taki madry jestes,na pewno wiesz.

Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 28, 2013 5:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to kolego jak ty masz niesprawny i pewnie nieszczelny uklad EVAP to sie nie dziw swoich objawow.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Maj 28, 2013 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

navi-gps napisał:

Natomiast pozycja przepustnicy przy wdepnięciu w podłogę gazu pokazuje tylko 23%, bez dotykania pedału pokazuje 9%.


No to może czujnik położenia przepustnicy (tps) walnięty?
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 28, 2013 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="redneck1"]
marcys napisał:


W momencie napisania tego tekstu jeszcze NIE BYLO WIADOMO JAK SA STEROWANE ZAWORY. I nie tylko zawory mogą powodować takie zaklócenia.Szczerze watpie,zeby takie objawy byly przez zawory.
To co - jaka stawiasz diagnoze koledze?Co padlo?
Taki madry jestes,na pewno wiesz.


redneck CZYTAJ ze zrozumieniem, a nie tylko po to by czytac!
to ty napisales, ze do ustawienia zaworow potrzebny jest komputer - przynajmniej tak to mozna odczytac po cytowanym przez ciebie kawalku i odpowiedzi na ten kawalek.
pozatym ja nigdzie nie napisalem ze ze konieczna jest regulacja zaworow! pozatym z uwagi na wartosc cisnienia sprezania osobiscie watpie by sprawa lezala po stronie zaworow....no niewazne...
a co do madrosci to powiem tylko tyle, ze widac ze watek jest "rozwojowy", a kolega navi co kilka dni dopisuje, ze przypomina mu sie o od zawsze swiecym evapie itp...wiec jesli ktokolwiek mialby powiedziec co mu dolega to najpierw kolega navi musialby sobie naprawde wszystko "przypomniec" bo inaczej to wrozenie z fusow....zgadzasz sie ze mna??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Wto Maj 28, 2013 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EVAP tylko świeci jako błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 4:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jak swieci jako blad to mozesz miec np.uszkodzony elektrozawor a to ma kolosalne znaczenie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedys mi w grandzie (ten sam silnik) spadla rurka evap idaca od zaworu pod cewkami. auto jechalo jakbym ciagnal kotwice zanurzona w asfalcie. evap musi byc szczelny. nie ma on zadnego wplywu na prac silnika z punktu widzenia mechaniki ale "ekolodzy" ta pozabezpieczeli ten system,ze ci auto normalnie nie pojedzie. poza tym evap jest polaczony tez z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i podcisnieniami. jesli to jest nieszczelne to auto nie jedzie. malo tego. auto nie pojedzie jak zawor pcv ci padnie!!! posluchaj jedi_v i skup sie na evapie,rurkach,podcisnieniach,pcv. z tylu pod cewkami masz elektrozawor. sprawdz rurki dochodzace do niego. na pierwszej z przodu glowicy(deklu) masz zawor pcv-spawdz go.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę mi napisać jak sprawdzić ten zaworek PCV ? na niego nałożona jest tylko gumowa rurka.Dookoła tego zaworku jest "spocona" pokrywa zaworów. Zaworek ten w moim aucie jest przyciśnięty od góry taką "opaską" która jest przynitowana do pokrywy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli jest niewyciagalny?
zaworu na 100% nie sprawdzisz. jedyne co mozesz to dmuchac w niego od strony dekla-powinno przelatywac powietrze,od drugiej raczej nie(tak ja w zaworzez zwrotnym). sprezyna w takim zaworze jest dosc precyzyjna i uchyla sie w roznym stpniu w zaleznosci od roznych czynnikow-podcisnienia w klektorze dodlotowym,nadcisniena w skrzyni korbowej itp. mozna tez potrzasnac-powinno grzechotac. wielu producentow zaleca wymiane tego zaworu okresowo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Maj 29, 2013 11:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siedzi w pokrywie w gumowej uszczelce. Od góry trzyma go przynitowana "opaska"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak nie wyciagalny jak na rockauto wystepuje jako czesc wymienna i jest dokladnie taki sam jak u nas w pontonach.
Wrzuc zdjecie to cos poradzimy
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No widzialem,zeczywiscie opaska nitowana,ale ja na twoim miejscu skupilbym sie na problemach z EVAP a nie zaworze PCV.Auto jest mlode,przebieg niewielki,wiec i zawor nie powinien stwarzac problemow.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Maj 29, 2013 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://fotoo.pl//out.php?i=551871_dscf2739.jpg

Po ściągnięciu gumy wąż ssa jak odkurzacz. Jak powinien się zachowywać ten "tłoczek" w zaworku? po po kilku minutach żadnej reakcji, ani się go nie da wcisnąć ani nie unosi się. Jest gdzieś dostępny cały schemat układu evap abym mógł krok po kroku to sprawdzić?

Po skasowaniu i kilku kilometrach powraca błąd P0449
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie proszę o radę, bo wczoraj podpowiedział mi kolejny Pan, że mógł mi, ze wysoce prawdopodobne jest to iż przestawiony mam zapłon. Może to będzie dobry kierunek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej malo prawdopodobne.Rozrzad na lancuchu,brak aparatu zaplonowego,tylko modul i komputer,wiec co niby sie ma przestawic?
Poszukaj zbiornika evap,powinien byc w okolicach ktoregos z nadkoli i od niego posprawdzaj wezyki az do kolektora ssacego,bardzo wazna jest ich szczelnosc.
Tu masz podana lokalizacje zaworu(evap solenoid) http://www.autozone.com/autozone/repairinfo/repairguide/repairGuideContent.jsp?pageId=0996b43f80cb1b5c
W momencie jak przekrecasz stacyjke,uzbrajasz zaplon,ale nie krecisz silnikiem zawor powinien tyknac i sie zamknac.Przy tak zamknietym zaworze mozesz sprawdzic szczelnosc sciagajac wezyk od strony kolektora ssacego i dmuchajac w niego lub ssac,zawor nie moze przepuszczac w zadna strone.
Odnosnie natomiast zaworu pcv wzialbym zeszlifowal nity trzymajace jego mocowanie,zawor wyplukal w benzynie lub wymienil na nowy(koszt znikomy),a w miejsce nitow wywiercil otwory zamocowal opaske na blachowkrety.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro zrobię porządek z tym PCV. Wczoraj dostałem się do zbiorniczka evap i wyciągnąłem z niego zaworek bo w nim tez się znajduje. Zaworek na stole pracuje ok, zamyka / otwiera po podaniu napięcia. Ten drugi zaworek przy dolocie tez pracuje na stole poprawnie. Ale sprawdzę wg, Twoich zaleceń jutro.

Naczytałem się właśnie o podobnym przypadku co ja tylko w innym aucie. Opóźniona reakcja nawet do 1s na wciśniecie pedału gazu, zmniejszona moc i spalanie zwiększone. U typa pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Można gdzieś znaleźć jakie wartości powinny występować w pozycji "wyprzedzenie kąta zapłonu" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Cze 02, 2013 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukaj danych na autozone
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Pon Cze 03, 2013 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jest jakiś program typu AutoData dla aut z usa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś udało mi się podpiąć pod komputerek z wyższej półki, w którym była zakładka GM oraz Pontiac 2006 z dokładnie moim silnikiem. V6 3,4 l LNJ

Z błędów nic, bo Evapa rano kasowałem swoim interfejsem, nie zdążył się widocznie załączyć. Ale po dłuższej zabawie trafiłem na podstronę w opcjach ale chyba nie potrafiłem poprawnie przeprowadzić testu. Proszę o podpowiedź.


=========================
RPM Value for fuel cutoff.

Psgr Cars.

L4 3970 RPM
V6 5150 RPM
V8 4000 RPM

Lduty Trucks:

L4 3970 RPM
V6 4000 RPM
V8 4000 RPM

=====================

Apply and hold brake pedal.
Start and idle Engine.
Turn A/C Off.
Vechicle must remain Park. or Neutral.

========================================

Accelerator to WOT.
Release when fuel cutoff occurs.
==========================================
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale o co chodzi? przetlumaczyc ten tekst?
tu chodzi o odciecie paliwa wzgl. obrotow

mw:
wdepnac hamulec i trzymac, odpalic silnik,wylaczyc klime, dodawac gazu do maksymalnego otwarcia przepustnicy. skrzynia na p albo na n. jak nastapi odciecie paliwa to zwolnic pedal gazu.
w twoim podobno ma odcinac przy 5150.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie tak robiłem, ale nie chce zaakceptować testu. Poza tym odcinke robi na biegu jałowym na 4000 RPM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze zaliczany jest do "lekkich ciezarowek" i wtedy odciecie przy 4000. ja mysle ze to nie jest zaden test tylko info jak sprawdzic odciecie. do tego nie trza miec zadnego kompa.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale on chce robić jakaś adaptację od nowa, tylko że nie mogę przejść tego testu. Wczoraj wymieniłem rozrząd, łańcuszek był mega luźny, ale po wymianie zero poprawy ;( właśnie idę wyciagnąć ten zaworek PCV i zobaczyć czy z nim wszystko w porzadku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 18:02    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Darek dobrze gada z tą odcinką
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
navi-gps
*
*


Dołączył: May 20, 2013
Posty: 18

PostWysłany: Sro Cze 05, 2013 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaworek pcv sprawny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Cze 06, 2013 6:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uklad EVAP sprawdzony,czy dalej szukasz Bog wie czego?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group