www.asu.pl :: Zobacz temat - naprawa skrzyni?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

naprawa skrzyni?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Sty 10, 2006 17:04    Temat postu: naprawa skrzyni? Odpowiedz z cytatem

Naprawiałem automat w serwisie skrzyń automatycznych,zablokowała się i z szarpnięciem wyłączała silnik przy wrzucaniu każdego biegu .Diagnoza uszkodzenie mechaniczne trzeba rozbierać.Naprawa kosztowała 3300 +koszt wymiany oleju i filtra po 1000km. Przed awarią nie było żadnych objawów a olej i filtr reg. wymieniane.Teraz ok.1300km po naprawie i objawy:
-mocne uderzenie przy redukcji(przy 40/h )przy skoku obrotów do 2500 z 1300-1500 niezbyt gwałtowne przyspieszanie
-poślizg sprzęgła i po2-4 sek. dopiero zaczyna ciągnąć
-czasami przy ślizganiu wzrost obrotów nawet do 4000
-raz wogóle przestał ciągnąć a obroty skoczyły ponad 4000
-objaw nieregularny
-przy mocnym przyspieszaniu od 0 ciągnie dobrze bez poślizgu
-przy zmianach biegów wydaje mi się , że troszkę przychamowuje
-skaner nie wykazuje błędów skrzyni
-mechanik serwisu po jezdzie testowej 'ostro w gaz' stwierdził że wszystko jest ok. czyli czepiam się a jeśli coś się dzieje to wina silnika bo skaner pokazuje błąd sondy lambda i niewłaściwy skład mieszanki , jak naprawię to mogę się pokazywać
Co to może być?.Jak walczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 10, 2006 22:04    Temat postu: Mieszanka :) Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Nie wiem co doradzić Confused Napewno to nie jest wina zlej mieszanki a tym bardziej sondy Very Happy Przyczyn moze byc tysiace. Napewno musisz oddac auto na gwarancje. Problem na 90 % dotyczy skrzyni. Poslizgi na biegach czy rozlaczanie biegow ( rosna obroty a auto nie jedzie ) napewno nie jest od zlej pracy silnika. Problem moze tkwic albo w elektronice lub w samej skrzyni. Jezdzac tak mozna uszkodzic skrzynie. Automaty bardzo nie lubia szarpniec a tym bardziej "skokow" obrotow do 4000. Musisz wrocic i oddac auo na gwarancje. Jesli pojedziesz gdzies indziej to przepada gwarancja.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Sty 11, 2006 0:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedż.Byłem w międzyczasie w aso i rozmawiałem na ten temat,skłaniają się do mechaniki i podejrzwają konwerter - że jakiś regenerowany Sad ,bylem też po innych mechaniorach twierdzą podobnie - mechanika- rozbierać.Wszyscy mówią, że nie ma co oglądać się na kompa bo nic nie pokaże a tylko koszt.Boję się uszkodzić ją bardziej a brakuje mi argumentów i wiedzy żeby przymusić gości do naprawy gwarancyjnej.Muszę coś z tym zrobić bo autko potrzebne i je lubię.
Czy rzeczywiście komp nic nie pokaże? i jakie parametry można sprawdzić?
Czy sprawdza się błędy skrzyni na postoju czy w czasie jazdy?a jeśli tak to jakie w ruchu a jakie na postoju?
Przy jakich obrotach i prędkości powinna następować zmiana biegów przy b. spokojnej jeżdzie i przyspieszaniu ?
Czy coś może mi się jeszcze przydać?

Z góry dzięki za informacje i pomysły

Pozdrawiam asu i innych amerykańców ,miło mi do was dołączyć na tej stronie Smile
vojek3,3 97' benz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sro Sty 11, 2006 10:22    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

Przy ASU nie jestem autorytetem od skrzyn ale mialem dosc podobne objawy.
Poczatkowo diagnozy byly dwie:
-plyta sterujaca
albo
-pekeniety kosz/zuzyte tarczki
Poniewaz tarczki i kosz wymienialem niedawno dociekliwy mechanik szukal i znalazl:
regulator cisnienia oleju w skrzyni.
Ale do tego trzeba dobrego i dociekliwego mechanika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Sty 11, 2006 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć Zyzo.
widziałem skrzynię w środku po rozebraniu tarczki były trochę wyrobioine a ten kosz czy tam bęben miał w miejscach styku z nimi drobne wybicia i to podobno miało być to , bo mogły się na nich zablokować . Oczywiście na składanie skrzyni nie zapraszano Laughing Dziękuję za informację ,te moje mechaniory też podobno spece tylko ich chciwość zżera. Jak dalej nie będą się podejmować reklamacji to podam ich adresy i nazwiska .Zrobię im "darmową reklamę".Co ty na to?
Jeszcze jest rzeczoznawca i sąd . A może ASU się wypowiesz na ten temat? Czytasz te różne lamenty Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 11, 2006 11:31    Temat postu: Rzeczoznawca Odpowiedz z cytatem

Przykro mi ale nie wypowiadam sie na takie tematy Confused . Ale jesli nie chcieli uznac reklamacji to dobrze zrobiles Wink Czasami lepiej spuscic glowe, przyznac sie do bledu i szybko poprawic niz zwodzic klienta...
( w koncu jestesmy ludzmi i blad moze sie kazdemu zdarzyc )
Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie Sty 15, 2006 2:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cześć ASU ,byłem z reklamacją 13-ego.01 ,jadę do nich a skrzynia wali i łapie ten cholerny poślizg co pewien czas przy redukcji Sad - zaznaczam jest to bardzo nieregularne. biorę mechaniora do wozu i jeżdzimy i... nic Shocked .człowiek patrzy na mnie jak na wariata i mówi ,że:
to wina techniki jazdy, którą oszukuję komputer
może tps w którym wycierają się ścieżki.
technika napewno nie bo z dnia na dzień jej nie zmieniłem ,może ten tps?
jak go się sprawdza?
pozdrawiam wszystkich
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 15, 2006 10:31    Temat postu: TPS Odpowiedz z cytatem

TPS czyli czujnik polozenia przepustnicymozna sprawdzic miernikiem. Je zakres jest od 0 do 5V nie moze prekroczyc W miare dodawania gazu napiecie musi wzrastac rownomiernie. Jesli bedzie mial gdzies dziure to napiecie w pewnym momencie zniknie. Do tego najlepszy jest miernik ktory rysuje wykresy napieciowe.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie Sty 15, 2006 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Asu dzięki za informację , muszę się z tym udać do warsztatu bo takiego nie mam i się nie znam na elektronice Crying or Very sad .W motoforum podawano ,że można przeczyścić przepływomierz płynem do styków ,czy można coś takiego zrobić ewentualnie tutaj?Czy jeśli tps szwankuje pozostaje tylko wmiana?. czy tps jest sterowany mechanicznie czy podcisnieniem w kanale dolotowym?
stan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
CAVAZ24
*
*


Dołączył: Oct 28, 2005
Posty: 108
Skąd: OSTROWIEC SW.

PostWysłany: Nie Sty 15, 2006 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TPS JEST STEROWANY POPRZEZ WYPUSTKE NA OSI PRZEPUSTNICY. JEZELI JEST USZKODZONY TO RACZEJ TYLKO WYMIANA.
_________________
CHEVROLET CAVALIER Z24, 92r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stan
*
*


Dołączył: Jan 10, 2006
Posty: 9
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Lut 06, 2006 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki . spróbuję sprawdzić własnym sumptem .Byłem z tym w aso podłączono do orginalnego kompa i jeżdziliśmy .Znowu był problem bo poślizg nie chciał sie ujawnić natomiast komp pokazał częstą redukcję z 3 bezpośrednio na jedynkę .Poza tym czujnik temperatury oleju w skrzyni popsuty. POzostałe rzeczy ok ,również sondy lambda. Stwierdzono ,że ten czyjnik temperatury może mieć na to walenie i poślizg wpływ.
Coś wiecie na ten temat ?.
pozdrawiam stan Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group