www.asu.pl :: Zobacz temat - overdrive czy lock up czy jak ta cholera sie zwie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

overdrive czy lock up czy jak ta cholera sie zwie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Kwi 02, 2013 18:59    Temat postu: overdrive czy lock up czy jak ta cholera sie zwie Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie ,chyba o OD -w PTSie 3.8.........Ten cały nadbieg ,czyli 4-ka włącza sie jak chce....regularnie po mieście jeżdżę u siebie,na podobnej trasie i w podobnych temperaturach ostatnio i przy podobnie rozgrzanym silniku i podobnie obciażonym aucie(puste nawet bez foteli z tyłu i ze mna)-----jak depnę 120 to dopiero ta 4-ka sie włącza....Na trasie latem było różnie ,czasem 90 czasem 100 czasem 110 km/h i włazi czwarty bieg...ale teraz w mieście 120 musze minimum depnać-aż tu nagle dzisiaj 2 razy zaskoczyła 4-ka i to przy 82 km /h...........o co tu biega???????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Kwi 02, 2013 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powino zalaczac w okolicach 70 przy delikatnej jezdzie
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To u mnie załącza przy 95-105 przy bardzo delikatnej jeździe po prostej i bez wiatru i odciążonym aucie-jakie tego mogą byc przyczyny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To juz pytanie do bardziej doswiadczonych forumowiczow.Ja pontiakiem tylko jezdze , czasami tankuje , i jak mi sie przypomni to wymienie olej.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

he he JaBolek bo ty nie masz OD tylko Lockup Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Usp faktycznie...
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedaj ty masz OD Very Happy .Coś Ci do głowy przychodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Kwi 03, 2013 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy czasami za OD nie odpowiada modulator cisnienia,to taki walcowate ustrojstwo wystajace ze skrzynie miedzy nia a chlodnica,wychodzi z niego wezyk i leci gdzies w okolice przepustnicy.U mnie OD wlacza sie miedzy 85-90 przy lekkiej nodze.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
columbo
*
*


Dołączył: Sep 07, 2008
Posty: 121
Skąd: Biskupiec City

PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie sie zlacza przy ok 80 km/h przy bardzo lekkiej nodze.
_________________
Chevrolet Venture 3.4L 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 04, 2013 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie tez okolo 80km/h
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla potomnych

OD czy lock-up zależy od temperatury silnika, ja nie dogrzany to się nigdy nie załączy............wymiana otwartego zaciętego termostatu.........
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Tu się podepnę bo o tym samym.
Zauważyłem ostatnio, że na rozgrzanym silniku i delikatnej jeździe przy ok 70km/h załącza się lock-up i wszystko by było ok gdyby nie fakt, że przy dodaniu gazu " średnio " nie chce go rozłączyć oraz przy delikatnym hamowaniu także. Rozłącza go hamowanie poniżej 70 km/h.
Przy dobrze rozgrzanym silniku potrafi go spiąć na niższym biegu np. przy 40 km/h i wtedy nawet kick-down nie zmusi go do redukcji, ciągnie prędkość bez zmiany obrotów.
Olej zmieniany regularnie w ASJ Elbląg, różowiutki, stan ok.
Proszę o sugestie.
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj, dowiedz się jaki olej masz zalany...
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ATF 4
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byc moze dzieje sie cos z plyta zaworowa w skrzyni-hydraulika/elektryka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli olej dobry to może zawór lockup się zacina albo jego sterowanie szwankuje.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, a jak to można sprawdzić. Sam jestem w stanie ?
Ewentualnie gdzie w okolicach Elbląga można to sprawdzić ?
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można sprawdzić tam gdzie pisałeś że serwisujesz auto czyli w ASJ Elbląg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Wrz 28, 2013 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OD to inaczej 4 bieg
lock-up to spięcie silnika ze skrzynia na sztywno poprzez sprzęgło w konwerterze
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kubel30
*
*


Dołączył: Feb 12, 2009
Posty: 17
Skąd: E-g

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, konwerter. Zasięgnąłem języka tu i tam. Raczej stawiają na konwerter do regeneracji niż elektrozawory.
Gdzie dobrze regenerują konwertery ?
W grę wchodzi wysyłka, chyba że padnie coś w Trójmieście.
_________________
Grand Voyager 3.3 96' zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kubel30 napisał:
W grę wchodzi wysyłka, chyba że padnie coś w Trójmieście.

w 3-mieście nie regenerują konwerterów.
Do wyboru masz
samko
midparts
obie firmy z wawy
sentyrz z krakowa
i jedna firma na zachodniej stronie kraju ale nie znam jej nazwy
ja wysyłam do samko
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kubel30 napisał:
gdzie w okolicach Elbląga można to sprawdzić ?

jak chce Ci się kulać do Gdyni to podjedź - mam skaner, można poobserwować co się dzieje w skrzyni
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group