www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Caravan 2003 -brak iskry-brak pompy paliwa-nie odpala
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Caravan 2003 -brak iskry-brak pompy paliwa-nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 13:40    Temat postu: Dodge Caravan 2003 -brak iskry-brak pompy paliwa-nie odpala Odpowiedz z cytatem

Witam Serdecznie, Mam bardzo duży problem z moim Dodgem Caravanem 2003r silnik 3.3 .

Wystrzeliła mi świeca z gniazda, oddałem auto do mechanika, było planowanie głowicy, naprawienie tego gniazda świecy poprzez wsadzenie jakiejś tulei. Samochód został dobrze poskładany , po czym przy próbie odpalenia, nic sie nie dzieje.

Przekręcam kluczyk w stacyjce , zapalają sie kontrolki , przekręcam kluczyk jakbym odpalał i nic , słychać tylko cykanie przekaźników.

Auto nie ma immo,ani żadnych odcięć

Prąd dochodzi do przekaźników, ale dalej nie idzie na cewkę, rozrusznik,ani pompę paliwa. Auto nawet nie zakręci tylko pykają przekaźniki.

NIe pokazuje mi też inspekcji poprzez tzw"kluczykowanie"

Sprawdziliśmy już wszystkie podłączenia , przekaźniki, kostki ,przewody. i nic.

Rozrusznik, pompa , podpięte na krótko kręcą działają .

Danie dodatkowej masy do silnika też nie pomaga.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ?

Auto już ponad tydzień u mechanika stoi i każdy rozkłada ręce .

Auto nie chce się łączyć z komputerem

Czy ma ktoś jakiś pomysł ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:09    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Skoro wcześniej bylo ok.to niech się mechanik martwi a nie Ty.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słaby akumulator?? Wiem, że przy dużych naprawach zapomina się o podstawowych rzeczach....
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Był ładowany a aku jest świeży kupiony w listopadzie. Był sprawdzany też na innym sprawnym i nic. A jak sie podłączy w warsztacie prostownik z funkcja START to przygasają kontrolki i tez nie odpala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:18    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Skoro wcześniej bylo ok.to niech się mechanik martwi a nie Ty.



Niby tak , ale to zaprzyjaźniony warsztat , a poza tym ja auto potrzebuje bardzo a ono juz ponad tydzień stoi "gotowe" i nie odpala
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli coś klika, pstryka (jak pisałeś) to ja bym obstawiał rozrusznik albo jego połączenia. Jak połączenia są ok to może się zacina. Niech ktoś próbuje uderzać w rozrusznik czymś ciężkim:) podczas próby kręcenia, może załapie....

Jeśli nic by nie klikało to może stacyjka....

Jeśli dalej nic to muszą być połączenia aku-rozrusznik-alternator-masa....
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale rozrusznik na krótko kręci, było w niego stukane, a nie ma jak uderzać podczas kręcenia bo on nie kreci po przekręceniu kluczyka hehe , tylko pstrykają przekaźniki , a prąd nie idzie dalej .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Caravan2003 napisał:
Ale rozrusznik na krótko kręci, było w niego stukane, a nie ma jak uderzać podczas kręcenia bo on nie kreci po przekręceniu kluczyka hehe , tylko pstrykają przekaźniki , a prąd nie idzie dalej .


bo bendiks się może wieszać. Spróbuj go na luzie przepchnąć z pół metra..
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A silnik chodził po wystrzale swiecy???

Ps. A na którym cylindrze wyraziło świece???
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak ,chodził po wystrzale świecy. Z tym zacięciem bendixa , to cięzka sprawa bo to ewidentnie nie to ,bo po właczeniu zapłonu nie slychac nawet pompy paliwa, nie dochodzi prąd do cewki , a co za tym idzie do rozrusznika, wiec to chyba nie jego wina .

Nie pamiętam , dokładnie ale to środkowa świeca , z tych co są blizej podszybia . A nie od strony przodu auta ( mam nadzieje że dobrze się wyraziłem Smile )

P.S a coś z komputerem ? ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź dokładnie podłączenia czujników zwłaszcza czujnika położenia wałka rozrządu może jest brak kontaktu i przez to też może nie odpalać
Gdzie w "Żabie jest ten czujnik to nie mam pojęcia w "Kancie" mam go od szczytu silnika przy kołach pasowych.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujniki byly sprawdzane wypinane wtyczki, psikane contactem i nic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypomniało mi się cośSmile

Poszukaj w instrukcjach czy masz przekaźnik AUTO SHUTDOWN RELAY.
Odpowiada za m.in. odcinanie prądu.... pompa, cewka itp
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic takiego nie widze a gdzie on moglby byc ? Tam jest jedna skrzynka bezpiecznikow pod maska? Bo pod kierownica ani schowkiem nic nie ma . A ma ktos schemat elektryczny? prosilbym wyslac mi go na maila bartekmyca@gmail.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej gdzieś pod maską, tam gdzie reszta przekaźników

EDIT: pod maską obok akumulatora. Opisy na odwrocie pokrywy bezpieczników/przekaźników.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazlem , sprawdzony ale nic auto dalej nie żyje Sad

a czy w tym aucie jest czujnik wstrzasowy? i jesli jest gdzie on moze byc umiejscowiony
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik może i jest, ale on odcina tylko pompę paliwa...

Jak sprawdziłeś przekaźnik?
Zamień np. z tym od wentylatora (lo speed fan).

Jeśli to nie pomoże to zmierz multimetrem napięcie akumulatora w spoczynku (a najlepiej przyrządem do mierzenia podczas rozruchu).....
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny elektryk rozłożył ręce Sad

Akumulator został nowy wsadzony , przekaźniki były zmieniane kolejnością nawet nowe były próbowane i nic Sad

A może to komputer padł ?

Juz nie mam pomysłu na nic Sad mechanicy i 2 elektryków rozłożyli ręce ,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jezeli Ci rozrusznik nie kreci to czy to komputer czy cokolwiek idz po kablach od rozrusznika wzdluz instalacji i sprawdzaj po koleji gdzie jest a gdzie go nie ma-napiecie. Kazdy sredniozawansowany elektryk samochodowy powinien to umiec zmudna robota i moze dla tego rozklada rece bo mu sie nie chce. Schemat zapytaj ktos Ci tu napewno podesle ja mam serwisowke do przed 2001
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racje ze pewno im sie nie chce. Jutro rano ma przyjechac kolejny czarodziej, zobaczymy a auto nawet z kompem nie chce sie polaczyc .

A czy moze miec cos wspolnego ze np przy sciaganiu glowicy odkrecil mechanik kabel oddd masy? (podobno sa dwa przykrecane do silnika ) i nie przykrecil ktoregos i dlatego takie cos sie dzieje?
y
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak wyglada schemat start-u w 96-01


_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 15:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pociągnij masę (z aku) grubym przewodem do którejś ze śrub mocujących rozrusznik.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszyscy piszecie o rozruszniku zapominając, że i pompa nie chce ciągnąć. Dziwne, że w tym roczniku masz auto bez immo, a może masz alarm? Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że Ci mechanik jakieś kable pomylił/nie wpiął.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtyczki byly rozpinane zdejmowana pokrywa dolotu sprawdzane wszystko raz jeszcze na spokojnie. Autio nie ma wlasnie immo ,zwykly plaski kluczyk(tez sie dziwilem bo nawet abs-u nie ma ...- golas. )


Alarm jest dokladany zwykly pod centralny. Nic nie wskazywalo ze ma jakies odciecia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomoge ci.pamietaj że tak jak napisał kolega jest przekaźnik auto reelay shutdown albo coś podobnego ,musi on dostać "uprawnienia"od przede wszystkim czujników skrzyni czyli jeżeli skrzynia jest w pozycji n lub p podaje mu przejście do masy musisz se to pomierzyć można ten przekaźnik pomostkować do masy jedną nóżkę niestety nie pamiętam którą ,wtedy auto ci się odezwie tylko że będzie myślało że masz go na luzie i będzie mu podawać ubogą mieszankę .....ale na próbę możesz tak zrobić wtedy będziesz wiedział że coś cię nie chce przepuścić i blokuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzieki jutro ten pomysl podam Elektrykowi. A jak sprawdzic ktora to nozke nalezy zmostkowac? no i co potem ehhe jak sie odezwie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby kolega uzupełnił profil to może ktoś mógłby ci pomóc z okolic.

Nie mam schematów do tego rocznika ,ale wydaje mi się ,że on może mieć fusible link dodatkowy przewód zabezpieczający coś w rodzaju bezpiecznika.

Trza zerknąć na schematy.
Rozrusznik powinien zakręcić bezpośrednio z przekaźnika za sterowany palcem.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego rozpędu , nie uzupełniłem danych. Jestem z Krakowa.

Tak jak mówisz przekażnik "dotknięty" palcem powoduje właczenie sie rozrusznika, ale auto i tak nie odpala , m.in przez brak pompy paliwa itp


EDIT: Kolejny elektryk się poddał ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzieś na forum czytałem o czujniku uderzeniowym. Może coś w tym deseniu. Jak nie to trza by podmienić komputer. Jak mi kiedyś gaziarz spalił kompa to był też taki objaw. Kręcił i nic.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale on nawet nie kreci Wink

A gdzie ten czujnik uderzeniowy może byc ?

A czy ktoś z Krakowa mógłby mi pomóc jeśli ma takiego dodga , żeby podmienić na chwile ten komputer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 17:53    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

W winich jest w schowku na lewarek o ile się nie myle,może w vojku podobnie
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się czy przypadkiem nie zrobili gdzieś zwarcia i spalili komputer.

Zawsze przy takich pracach należy odłączyć zasilanie.

Ale może to być błahostka.
Trzeba dokładnie jeszcze raz wszystko sprawdzić.

Czy jest iskra przy włączonym zapłonie i za sterowaniu rozrusznika.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

że chodził to już wiem ale czy był odpalany po wywaleniu świecy???
Bo niestety na przewodach są zabezpieczenia i czasami przy przebiciu/zwarciu może go spalić.
Tak miał znajomy w voyku 91r. wtedy wiązka do prześwietlenia.
Ale na chwilę obecną ważne jest czy odpalał, jeżeli tak to według mnie Twój majster coś namieszał.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie moge znalezc tego czujnika , wstrząsowego . Tak odpalał po wywaleniu świecy,



EDIT = Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo ja już jestem totalnie załamany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
halsu
*
*


Dołączył: Nov 20, 2010
Posty: 3

PostWysłany: Nie Lut 17, 2013 1:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli do poniedziałku nic nie wymyślisz to daj znać na pw ew na tel 602 805645- jestem z wadowic postaram się coś zdziałać w tym temacie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Caravan2003
*
*


Dołączył: Feb 12, 2013
Posty: 25
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 20, 2013 1:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DODGE NAPRAWIONY Laughing

Dzisiaj odebrałem , samochód okazało się że jakieś wiązki kabli były popalone, i wtyczka do sterownika silnika .

Niestety nie działa jeszcze tylna wycieraczka, i nie ma świateł awaryjnych( kierunki działają) więc podejrzewam że to jakaś drobnostka z bezpiecznikiem .

Dziękuje Wszystkim za pomoc . A w szczególności koledze HALSU , który zainteresował się sprawą głębiej i oferował swoją pomoc .



P.S Ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni biegów tak mniej więcej , i jaki olej warto kupić i ile go wchodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group