www.asu.pl :: Zobacz temat - szura tylny hamulec
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szura tylny hamulec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sro Lut 06, 2013 20:54    Temat postu: szura tylny hamulec Odpowiedz z cytatem

witam
co to może być.
mianowicie, jak mój T&C trochę postoi, np. całą noc, lub jak jestem w pracy, czyli 8-10 godzin, jak ruszam szura mi tylny hamulec ( bębny) jak przejadę trochę i parę razy go użyję, to przestaje. Ale na początku strasznie szumi i szura przy hamowaniu jakby coś się tarło. Rozebrałem, oczyściłem, nasmarowałem i dalej to samo.
dwa: to kiera mi zaczęła bić, jak jadę po woli to czuję jej ruchy - lewo prawo.
sądzę, że prowadnice zacisków się troszkę przypiekły i nie odbija, a że tarcza krzywa pewnie ( czuć na pedale hamulca pulsowanie) to przenosi na kierę. już zamówiłem tarcze i jak zrobi się cieplej to będę czyścił prowadnice i inne.
zastanawia mnie tylko to szuranie w bębnach, może ktoś miał taki przypadek???
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Lut 06, 2013 21:13    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Z tym tyłem to masowe zjawisko zwane rdzą,postoi trochę robi się nalot,dwa trzy hamowania go ścierają i po problemie.Miałem tak w kilku autach,a teraz jest tak u żony.To oczywiście tylko moja dedukcja,bo dzieje się to po deszczu i jak wilgotno.Więc tak żem sobie to wytłumaczył Confused
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Lut 06, 2013 21:30    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Z tym tyłem to masowe zjawisko zwane rdzą,postoi trochę robi się nalot,dwa trzy hamowania go ścierają i po problemie.Miałem tak w kilku autach,a teraz jest tak u żony.To oczywiście tylko moja dedukcja,bo dzieje się to po deszczu i jak wilgotno.Więc tak żem sobie to wytłumaczył Confused

zgadzam się z tym
U mnie dodatkowo niekiedy pierwsze hamowanie jest z piskiem opon tylnych ale już kolejne jest OK.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lut 06, 2013 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rdza jest niestety niezwyciężona szczególnie w bębnach Wink
Zwróć szczególną uwagę na boczne części okładzin szczęk po zdjęciu bębnów.
Pewnie bębny są już trochę wyrobione i powodem szurania jest ocieranie okładzin o zardzewiałe i nie używane części bębna.
Trzeba te strefy bębna oczyścić z nadmiaru rdzy i np pilnikiem lub papierem ściernym przytrzeć trochę boki okładzin, albo wrzucić bębny na tokarkę i wyrównać odrobinę.

Jeżeli chodzi o drgania kierownicy to sprawdził bym też na wyważarce felgi i stan opon, bo może się okazać, że przyczyną jest uszkodzona opona.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 1:37    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Z tym tyłem to masowe zjawisko zwane rdzą,postoi trochę robi się nalot,dwa trzy hamowania go ścierają i po problemie.Miałem tak w kilku autach,a teraz jest tak u żony.To oczywiście tylko moja dedukcja,bo dzieje się to po deszczu i jak wilgotno.Więc tak żem sobie to wytłumaczył Confused

Dokladnie.
Amerykańce maja slabe hamulce w ogóle,a bębnowe masakrycznie.I obcierają w standardzie.
Mialem to samo w jeepie cherokee-on mial z tylu bębny.Wymienilem wszystko na nowe i dalej to samo.
Ten typ tak ma Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 1:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
może się okazać, że przyczyną jest uszkodzona opona.

Najprawdopodobniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam to co pisza koledzy. jesli chcesz sie pozbyc problemu to zdejmujesz bebny, luzna rdze odbijasz mlotkiem,nastepnie wszystko co zardzewiale smarujesz cortaninem f. zostawiasz na 12h. potem nadmiar splukujesz woda ,a okladziny i miejsce ich docisku myjesz rozpuszczalnikiem. masz spoko na 1 sezon.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no Panowie - tyle odpowiedzi, że nie wiem od czego zacząć grzebanie. Ale bębny rozbierałem jakieś trzy dni temu i wygoniłem z nich rdzę, szczęki jak i same bębny jednosezonowe wiec jeszcze robią. Tak mi przyszło do głowy i sobie przypomniałem, że na jednym nie mam tej gumowej zaślepki od dziurki Smile przez którą można zajrzeć do bębna bez zdejmowania czegokolwiek i pewnie a raczej na pewno tam mi się wilgoć ładuje i produkuje rdzę.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 17:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hamulce bębnowe konstrukcyjnie nie są szczelne w 100% chociażby na połączeniu bębna i tarczy nośnej, więc wilgoć i tak ma się którędy dostać - ale oczywiście im mniej takich miejsc tym lepiej dlatego warto uzupełnić te osłonki Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to szuranie to poprostu rdza! nic na to nei poradzisz!
hamulcow bebnowych poprostu nie da sie uszczelnic!!! ale tu nie chodzi nawet o uszczelnianie - wilgoc sie zbiera i bedzie sie zbierac zima poprostu z roznicy temperatur! jak do tego dodasz podatnosc zeliwa z ktorego sa wykonane tarcze/bebny na korozje+sol to taki masz wlasnie efekt! jedyna rada to sie nie przejmowac i wytrzymac az zmienszy sie ilosc wilgoci w powietrzu i temperatura skoczy pow.0 Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Czw Lut 07, 2013 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no spoko to szuranie mnie nie przeraża, tak sądziłem, że to rdza i zbyt duża wilgoć plus chemia na drodze. Poczekamy i samo ucichnie SmileSmile
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group