www.asu.pl :: Zobacz temat - Dmuchawa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dmuchawa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 15:04    Temat postu: Dmuchawa Odpowiedz z cytatem

Sad Kochani pomóżcie mam Dodga 3.3l-2002r. parują szyby mocno,a dmuchawa robi tylko na najwyższym,co mogło zdechnąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Padło Ci zabezpieczenie oporników dmuchawy - oporniki są schowane za schowkiem przed pasażerem - koszt naprawy 2 zł i pół godziny czasu.

Jako że zastosowany bezpiecznik jest jednorazowy trzeba go kupić - najlepiej wymontuj zespół oporników, wyciągnik z niego bezpiecznik (jest dokładnie w środku pomiędzy opornikami /takie sprężynki/) i idź do sklepu z elementami elektronicznymi - oni Ci dobiorą. Przy montażu pamiętaj że jeśli go podgrzejesz to pada - ja go wlutowywuję (oryginalnie jest zaciskany) ale trzeba to robić sposobem aby go nie uszkodzić.

Naprawa w zasadzie tania i prosta, a nowy zespół oporników to wydatek kilkuset zlociszów

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym że przyczyną może byc uszkodzenie sterowania dopływem powietrza do wentylacji - dlatego bezpiecznik się przegrzał i dlatego parują Ci szyby.

Pierwsze co zrób to sprawdź filtr kabinowy - jak on jest zapchany to zabezpieczenie oporników dmuchawy zaraz pada, no i oczywiście przy zapchanym filtrze kabinowym szyby szybko parują.

Jak by co to wal na mój tel - 885 85 00 85 w kwestii oporników dmuchawy mogę Ci pomóc bo to przerabiałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda słuchaj a to ustrojstwo zabezpieczenie oporników czy po wykręceniu widać czy dobre czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety nie widać - jak wszystko co elektroniczne taki element umiera cicho i niewidocznie Laughing
Jedynym skutecznym sposoben stwierdzenia czy zabezpieczenie jest dobre czy nie to oczywiści zmierzenie jego "przejścia" miernikiem - takim nawet najprostszym elektronichnym. Oczywiście jesli element nie przewodzi prądu to znaczy że mu sie padło i nadaje się tylko do wymiany. Zabezpieczenie działa bardzo prosto - są 4-ry biegi dmuchawy - tak na prawde zabezpieczone są tylko trzy pierwsze - ten najszybszy nie jest zabezpieczony bo jako że zespół oporników dmuchawy chLodzony jest przeplywającym strumieniem powietrza z wentylacji, a najszybszy bieg to najmniejszy opór na zespole i najmniejsza wydzielana temperatura (dlatego bardzo istotną rzeczą jest stan filtra kabinowego - jesli jest zapchny to oczywiście przepływ powietrz spada, a co za tym idzie spada wydajność chłodzenia zespołu oporników ktore się nagrzewają, temperatura przekracza wartość wytrzymalości bepiecznika termicznego i ... psssss, już po zabezpieczeni). Oczywiście 4-ty biej jako największy daje na tyle dużo powietrza że poprawnie chlodzi w/w element dlatego pozostawiono go niezabezpieczony. Oczywiście, CZEGO NIE POLECAM, ostatecznie można zewrzeć drutem zabepieczenie i je ominąć i wszystko będzie działało poprawnie - JEDNAK TRZEBA PAMIĘTAĆ ŻE TO ZABEZPIECZENIE JEST PO TO ABY NIE ZAPALIŁO SIĘ NASZE UKOCHANE AUTKO. Myślę że przy cenie 2 zł za sztukę bezpiecznika nie warto eksperymentować. Jako że mi już kilkakrotnie padał ów element

Miejsce zamontowania zespołu oporników:



Zespól oporników dmuchawy (zdemontowany bezpiecznik)



No i uszkodzony element



oraz nowe bezpieczniki o wartości 94 st C 10A - jak na razie taki działa OK



Na zamontowanym oryginalnie bezpieczniku nie było jego wartości i wszystkie wcześniej zamontowane bezpieczniki o mniejszej wartości niż 94 st C paliły sie po kilku tygodniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dziandy
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
nie chcę zakładać nowego tematu więc podłączę się pod istniejący

padł mi dzisiaj nawiew - nie działa całkowicie

rok produkcji 2003 - wersja z klimatronikiem

pozycji do regulacji nadmuchu jest chyba kilkanaście - ustawianych pokrętłem i podświetlane diodami


co może być przyczyną - czytam że jeżeli rezystor dmuchawy to powinno działać na najwyższym biegu, ale tu nie działa całkowicie - chyba że w tym modelu jest inaczej?


Ostatnio zmieniony przez dziandy dnia Sob Gru 25, 2010 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chcesz madrej odpowiedzi-zadaj madre pytanie!Tak kiedys ktos powiedzial na tym forum.Chcialbym zerknac w schemat i sprobowac ci pomoc,ale nie podajesz jakie to auto?Serwisowki sa konkretne do danego modelu , bo wystepuja male roznice..A wiec dokladnie czym jezdzisz : marka auta ,model auta z wersja wypos. ( L,LX-czy inny,itp.) ,model roku auta (ten wwynikajacy z kodu VIN a nie z dowodu rejestracyjnego) , i silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dziandy
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok Embarassed

już podaję

Chrysler Voyager 2.5 CRD - rok produkcji 2003 - wersja LS

już doczytałem 10 cyfra w nr VIN określa rok produkcji - u mnie jest 3 więc 2003r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety,twoj model jest bardziej "na europe" i nie mam do niego pelnej serwisowki.Ale znalazlem kilka schematow.Po analizie sprawa wyglada tak: mianowicie u Ciebie predkoscia silnika nadmuchu steruje modul elektroniczny FrontBlowerModule.Jest on przy silniku zamiast rezystora.Zasilanie (+12) do tego modulu brane jest z bezpiecznika #10, 40-amperowego (kabelek ciemno niebieski).Z kolei bezpiecznik ten otrzymuje tego plusa z przekaznika FrontBlowerMotorRelay styk 87.Przekaznik ten sterowany jest przez inny modul zwany FrontControlModule. Bezpieczniki i styczniki znajduja sie w glownej skrzynce bezpiecznikow nazwanej Intelligent albo IntegratedPowerModule ,ktorej lokacji dla Twego modelu nie znam,ale powinna byc pod maska.FrontControlModule jest przymocowany do boku tej skrzynki.>><< A wiec musisz zaczac od sprawdzenia silniczka,nastepnie czy jest napiecie na bezpieczniku #10 i czy dochodzi ono do modulu predkosci silniczka, jezeli nie,to czy jest napiecie na koncowce 87 stycznika FrontBlowerMotorRelay-napiecie musi byc przy wlaczonym systemie ogrzewania albo klimy.Sprawdz tez,czy na koncowke 30 tego stycznika dochodzi napiecie plus 12V-ono musi byc tam caly czas po przekreceniu kluczyka.Do sprawdzania uzywaj tylko probnika samochodowego z zarowka,a nie multimetru.Masz przeciez sprawdzic czy jest pelne napiecie pod obciazeniem- a nie ile ono dokladnie wynosi na luzie.Jezeli te wszystkie napiecia sa w porzadku,to znaczy ze modul sterujacy silniczkiem jest uszkodzony ,albo nie ma dobrej masy (spr.wtyczke) ,albo nie otrzymuje impulsow sterowania z modulu HVAC.Aby sprawdzic mase na wtyczce modulu silniczka ,trzeba podlaczyc probnik jednym koncem do +aku (+12V) a drugim do czarnego kabelka tej wtyczki.Przy dobrej masie zarowka powinna zaswiecic .Ten czarny kabelek nie idzie bezposrednio do masy,ale zamienia sie w kabelek czarno zielony poprzez dodatkowe zlacze,ktore tez moze niekontaktowac.Poniewaz calosc jest sterowana elektronika - zachowaj szczegolna ostroznosc i cierpliwosc.To tyle,co moge pomoc. >><<.Pomocny schemacik wklejam:

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dziandy
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

sprawdziłem wszystko zgodnie z Twoimi sugestiami i tak po sprawdzeniu próbnikiem:

1. napięcie dochodzi do FrontBlowerModule - umieszczony za schowkiem po stronie pasażera - na kablu ciemno niebieskim
2. wentylator podpięty bezpośrednio pod akumulator - działa
3. masa sprawdzona - jest ok


teraz chyba zostaje próba podmiany modułu sterującego silniczkiem dmuchawy
później sprawdzenie modułu HVAC - chyba że można sprawdzić inaczej jego działanie?

ps. ogólnie jak sprawdzałem napięcie na zasilaniu dmuchawy (kostka) też było napięcie na (+) (sprawdziłem multimetrem było 12 V) ale wentylator nie chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dziandy
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Sob Sty 01, 2011 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

zamówiłem nowy moduł, po montażu dmuchawa działa


serdeczne podziękowania za pomoc


nr części 04885482AA/D

Chrysler Voyager 2003 r 2,5 CRD wersja z klimatronikiem - w necie można znaleźć dość dużo informacji na temat tego modułu

poniżej link do strony gdzie był pokazany proces wymiany oraz sprawdzenia w/w modułu

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.sparkys-answers.com/2008/09/2003-chrysler-town-and-country-van.html&ei=cAIZTbndAYyOjAe86Pz1BQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CGoQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3DFront%2BBlower%2BModule%2Bchrysler%2B2003%26hl%3Dpl%26biw%3D1024%26bih%3D596%26prmd%3Divns
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 02, 2011 4:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swietne jest to automatyczne tlumaczenie! Ale trzeba pamietac,ze tlumaczenie jest jak kobieta - jak wierne to nie piekne, a jak piekne to nie wierne! Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dziandy
*
*


Dołączył: Jul 14, 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice

PostWysłany: Nie Sty 02, 2011 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no - nie jest całkiem idealne

ale łatwo da się zrozumieć o co chodzi


raz jeszcze dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Sob Lut 05, 2011 18:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marksewen ja mam pytanie do ciebie ja mam dodge caravana 96 rok 3 l wersja z canady i u mnie jak zdjąłem swchowek to nie ma tego zespołu z rezystorem co na ww zdjeciach jest za to pod gumowa przykrywka jakies polaczenie z nagrzewnica i takie okrągłe cos z 2 przewodami co widac na zdjeciach ww ale qrde gdzie mam szukac tego czegos z tym rezystorem ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Sty 28, 2013 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:

Przy montażu pamiętaj że jeśli go podgrzejesz to pada - ja go wlutowywuję (oryginalnie jest zaciskany) ale trzeba to robić sposobem aby go nie uszkodzić.


Witam
Ja bezpiecznik założyłem na łączniku do lamp sufitowych ściągnąłem ten plastik i skręciłem, bez lutowania bez grzania, zrobiłem zdjęcie żeby pokazać jak wygląda ale nie wiem jak je tu wstawić.
A na moim starym bezpieczniku odczytałem 128C ale nie wiem czy to są stopnie czy samo C bo na nowym był znaczek stopni. Założyłem 94 i jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group